Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

Ce mi s-a parut interesant: autonomia!





Powered by API/PUM imgur uploader

TibiV

Ce te miri ?...
Lipseste "Consumption"...

Are motor de 8 litri si 1500 CP.
Site-ul lor oficial zice ca:
"Fuel consumption, l/100km: 35.2 in urban areas / 15.2 in extra urban areas / 22.5 combined"

Daca circuli in oras, probabil ii faci plinul din doua in doua zile... ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Si tot degeaba are 1500 cp :)))

Nu m-am gandit sa fac comparatia si cand le-am vazut fata in fata, sa vezi range atat de mare la o electrica si atat de mic la un benzina ... m-a surprins.

Deci viitorul e mai aproape decat credem :)

horyatm

De curând a fost prezentat Mercedes Benz Sprinter cu o variantă electrică și am vrut să postez un articol doar despre asta. Am găsit ceva și mai interesant.

https://cleantechnica.com/2018/02/07/porsche-mercedes-pushing-forward-electric-vehicles/

Porsche & Mercedes Pushing Forward On Electric Vehicles

Following a recent meeting of its board of directors, Porsche announced that it is doubling its investment in electromobility to €6 billion. It had previously committed £3 billion to developing the company's first all electric vehicle, the Mission E. With that process well along — the first cars are expected in showrooms next year — Porsche says it will now commit an additional €3 billion to its electric vehicle program.

Royal Dutch Shell has also signed on to the Ionity program.


Royal Dutch Shell e compania cu cele mai mari venituri din Europa. O companie petrolieră care merge pe trend electric. Nu aș fi crezut vreodată.

Mercedes says it will have an all electric version of the Sprinter available in Europe by next year. Prices and technical details have not yet been released, but manufacturers typically offer these types of vehicles in many different configurations.

Legat de MB Sprinter electric, sunt sceptic că se va concretiza prea curând, pentru că MB anunța și în trecut că vor lansa o variantă electrică pentru fiecare categorie de mașini. Au lansat de curând MB X Klasse, dar nu electric.

Am găsit că Sprinter va avea o baterie de 44 kWh, care ar genera o autonomie de 160km. Cam penibil după părerea mea, fiindcă în niciun caz nu e mașină de oraș.

voicul

Eu nu ma uit la autonomia asta, nici macar pentru masini care sa le-as putea folosi doar in oras.

Shell:
1. Si din petrol se poate face electricitate! :)
2. Daca nu se reprofileaza, NU au alta sansa decat sa inchida firma.

cristi5

#170
Tocmai ma uit la Formula E la Eurosport. In Santiago de Chile (7 milioane de locuitori), unde metroul e propulsat cu energie solara...

https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_E

Nelson Piqué JR (fiul marelui pilot de F1) incearca sa depaseasca ceea ce implica accelerari si decelerari bruste. Comentatorul remarca ca din cauza acestor manevre, bateria lui se va goli prima. Asa ca chiar daca reuseste depasirea (si a reusit) s-ar putea sa nu termine cursa. Cum facea alde Alain Prost acum cateva decenii la F1 cand au pus benzina pe ratie, probabil din solidaritate cu soferii romani.

Formula E e un fel de formula 1 fara sonor :) Se aude numai scartait de cauciucuri.

Pilotii au doua masini, le schimba cand se termina bateria. Intra la boxe si trec dintr-una-ntr-alta, ca in filmele cu gangsteri.

Clasamentul e aratat pe doua coloane, timpul si starea bateriei in procente.

Pilotii pot sa primeasca un fanboost via social media. 100 kJ de energie extra in baterie...

Software isi spune cuvantul: "reseteaza masina si vino la boxe!"

Ionut

Hyundai aduce în Europa primul SUV complet electric în vara acestui an

Hyundai va prezenta la finalul acestei luni primele informaţii despre noul Kona Electric, versiunea ,,pe baterii" a SUV-ului din portofoliul mărcii sud-coreene. Odată cu această lansare, Hyundai devine prima marca auto din Europa care produce un SUV de clasă compactă, complet electric. Modelul va fi disponibil pe piaţă europeană începând cu vară acestui an. Kona Electric va fi realizat în două versiuni de propulsie, şi o autonomie de aproape 470 de kilometri, cea mai mare oferită în acest moment în clasă sa (obiectiv intern în conformitate cu reglementările WLTP). În plus, conducătorii auto vor beneficia de confort, conectivitate, precum şi de tehnologii de siguranţă activă şi de asistentă la volan.

ZF

voicul

Pacat ca nu zic doar cand nu si un pret estimativ.

Depinde la CNAIR stii exact cati km de A fac! (dar nu prea stii cand) :))


voicul

"O mașină de tip PHEV are dezavantajul complexității ansamblului, plus dezavantajul masei. Un automobil de acest tip are motor pe benzină (sau diesel) și motor electric, rezervor cu carburant fosil și baterie pentru sistemul de tracțiune. Deci totul este dublat. În plus, electronica este complicată pentru că trebuie să gestioneze două tipuri de sisteme de propulsie în același timp și să le facă să funcționeze armonios împreună"

Si probabil acelasi lucru se intampla si la o hibrida.

Intradevar sunt alte costuri, dar eu as sugera direct trecerea la electrica.
Adica fie acum iei o benzina cu SS si mai astepti 2 - 3 ani pentru o autonomie grantata de 400 de km, fie iei ceva de acum cu 350 - 400km.

Hibrid si PHEV, par idei bune, dar daca e sa dai de probleme s-ar putea sa te coste foarte multi bani sa le rezolvi.
La hibrid nu faci economii: ce economii faci ... cam aia sunt banii care ii dai in plus pentru a avea tehnologia hibrida pe masina.

Ca alta poveste:
S-a dat un prieten cu un I3: "e geniala. The f*cking future! Super demaraj."

CristiM

Quote from: voicul on February 09, 2018, 11:30:20 AM

S-a dat un prieten cu un I3: "e geniala. The f*cking future! Super demaraj."


... la "doar"  38.199,00 cu TVA, conserva aia de masina, chiar merita atat??
    ..... cat ar fi ea de eco, trendy si mai stiu eu cum "scorurile" sunt ENORME, deocamdata ......
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

voicul

#175
Sunt mai multe aspecte:
1. El a luat-o de la Pony - l-a costat 20 de ron 10 min.
2. Daca aplici 11.450e discount de la stat, deja capata un pret mai interesant.
3. E nevoie sa ai capitalul pentru a o cumpara.
Dupa aceea o sa observi ca pare scumpa, dar fata de masina clasica consuma mult mai putini bani. Estimare generala (pentru electrice, nu am facut exact calcul pentru I3): 1000e economie la 10.000km facuti.
Ramai cu problemele de alimentare (unde? si cat dureaza?), dar daca ii pui range extender - 750e (alimentare cu benzina a masinii) nu mai e nici un stres.

Concluzia mea: masina merita in sine, dar daca e sa o compari cu altceva: Nissan Leaf 2018 e pe primul loc.

Ionut

Opel va lansa in 2020 o versiune 100% electrica a modelului Corsa

Opel, preluata anul trecut de PSA Peugeot-Citroen, a anuntat ca in 2020 va fi lansata o versiune full-electrica a modelului Corsa, masina urmand a fi construita in Spania. Grupul PSA si-a propus ca in 2024 toate masinile din gama Opel sa aiba versiuni electrice sau hibride. Opel a vandut modelul Ampera-E, versiunea europeana a modelului Chevrolet Bolt din SUA, dar si-a gasit sub 2,000 de clienti anul trecut si masina a fost scoasa de pe piata. Corsa EV va concura cu modele precum Renault Zoe si va fi produsa la fabrica de la Zaragoza (Spania), pentru asta o parte din productia succesorului SUV-ului Mokka urmand a fi mutata in Germania.

Anul trecut europenii au cumparat aproximativ 125.000 de masini 100% electrice, anul acesta se va ajunge spre 200.000, iar in 2020 totalul va fi de 600.000, arata estimaile LMC Automotive, citate de Automotive News. Acum, Norvegia, Franta si Germania sunt cele mai mari piete pentru masini electrice, iar Renault Zoe si Nissan Leaf sunt cele mai cautate modele.

Hotnews

voicul

Fiecare zice ce vrea, nu inseamna ca are si dreptate:

"Opel a vandut modelul Ampera-E, versiunea europeana a modelului Chevrolet Bolt din SUA, dar si-a gasit sub 2,000 de clienti anul trecut si masina a fost scoasa de pe piata."

Victima propriului succes: Opel nu mai primește comenzi pentru electrica Ampera-e din cauza producției limitate
Prin urmare, cererea pentru noul model a fost foarte mare, iar în Norvegia s-au înregistrat peste 4.000 de precomenzi doar în prima zi de la lansare.
Cu toate acestea, până în prezent, în țara nordică au fost înmatriculate mai puțin de 1.000 de unități, întrucât produtia lui Ampera-e a fost limitată.
În plus, Opel și-a anunțat acum dealerii din această țară să nu mai accepte precomenzi, întrucât acestea nu ar putea fi onorate nici măcar în 2019. Cel mai probabil, același lucru va fi valabil și în celalalte țări europene în care modelul electric este disponibil la comandă.
Oct - 2017:
http://www.automarket.ro/stiri/victima-propriului-succes-opel-nu-mai-primeste-comenzi-pentru-electrica-80585.html

Liviu M

Cre'c-ar trebui sa-i anunte cineva si pe nemtii de la Opel ca nu mai produc Ampera. Nu de alta, da' ei continua s-o ofere...

voicul

Autonomia este 520km, deci reali la vreo 450km (in conditii optime). Mi se pare mai mult decat decent.

Opel Amepra-E, la fel ca si noul Leaf, chiar mi se par ca arata foarte bine (comparat cu vechile generatii de masini electrice - exclus Tesla de aici).

Chiar nu prea vad cum ai putea sa retragi un model la 6 luni de la inceperea productiei cand toata lumea cere electric.