Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mamutu

#1545
Peugeot e-208 are prețurile pe site, nu știu dacă e disponibil deja sau cât durează comanda dar suna foarte interesant.


https://www.peugeot.com.ro/gama/modele/noul-e-208.html

voicul

#1546
Preturi putin mai mari ca ZOE. Preturile incep (trebuie) sa fie cam la fel, ca deja este concurenta mare pe fiecare segment.
ZOE autonomie mai mare - 400km, dar e-208 arata (mult) mai bine interior/exterior.

Pun aici si preturile de la ZOE, pentru access rapid: https://www.renault.ro/vehicule-electrice/zoe/versiuni-si-preturi.html

Oricum: concurenta e buna.

RaduC

Am văzut azi un video romanesc foarte la obiect care subliniază relativ bine ceea ce am aflat și eu în cei 50000 km făcuți într-un an în Kona mea electrică:

Electrica încă nu e pentru orice profil de utilizator.


voicul

Aia cu problemele de electronica este un punct extrem de bun. Putini, putini, foarte putini habar au ce sa faca.

Am vazut un video in care se zicea de un ZOE care nu a putut fi reparat la Renault in reprezentata, pentru ca: ce sa-i facem?
E in Pitesti un francez care a facut o Dacie electrica (de fapt transforma orice masina in una electrica), care a reparat acest ZOE.

Mamutu

#1549
Diferențele între Peugeot și Renault par a fi in primul rând de ordin dinamic (8,4s vs 11,5s in favoarea e-208 0-100km/h). Prețurile sunt asemănătoare.
Peugeot permite încărcarea rapida pana la 100kW/h fata de 50 Renault (deocamdată nu știu sa fie încărcătoare mai rapide de 50kW/h in Romania).
Singurul avantaj al lui ZOE este experiența celor de la Renault (primele modele sunt deja de câțiva ani pe piata) astfel scăzând riscul de probleme.

voicul

Zice ceva in video anterior ca bateria de pe Peugeot cu racire cu lichid si de asta poti alimenta fast charching - sper ca am retinut corect explicatia.
Oricum sunt baterii diferite de asta + la Peugeot.

O baterie nouă, extrem de puternică, promite să rezolve ,,anxietatea de drum lung" în cazul mașinilor electrice - VIDEO

Poluarea, sustenabilitatea și protecția mediului sunt temele majore ale momentului, iar vehiculele electrice promit să de-carbonizeze cele mai poluante sectoare ale economiei. De aceea, vestea despre o nouă baterie, extrem de puternică, pentru automobile electrice a făcut înconjurul internetului.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/o-baterie-noua-extrem-de-puternica-promite-sa-rezolve-anxietatea-de-drum-lung-in-cazul-masinilor-electrice-1261159

kitsune

#1551
Hai măi @voicu anxietate. Iei un generator de 5kWh și îl pui în portbagaj. Dai o gaură în covoraș, lipești cu fludor firele direct pe baterie, scoți un furtun pentru eșapament mai mascat așa  :lol: :lol: :lol:

Vezi că au descoperit americanii o bacterie care face curent din aer (din umiditate), o să mergem cu iaurt în viitor.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Apropo chiar nu inteleg de ce nu se pun astfel de generatoare pe electrice. E REX pe I3, cu rezervor de 9l, deci ceva absolut de rezerva - 100 de km acolo.

Oare ce polueaza mai putin: sa arzi benzina pentru masina termica sau sa produci energie "in-house" pentru o masina electrica?

Telvanni

Legat de solutia cu wireless charging si dinamic wirelesss charging, mi se pare ca astfel se rezolva asa zisa problema a incarcarii. Pe langa taxiuri si masini autonome care vor beneficia din plin de aceasta tehnologie, mi se pare cea mai buna solutie pentru incarcarea masinilor la bloc unde parcarile sunt pe stradute. In felul acesta nu se vor umple trotuarele de statii de incarcare si cabluri intinse peste tot.
Bineinteles, incarcarea in timp ce mergi este cea mai interesanta pentru ca astfel iti vei putea creste range-ul foarte mult.

Io

^^
Mda, Scoala ajutatoare de presa loveste din nou populatia de coafeze mistice, azi Digi24. Da, neamule, click sa ai ce vorbi!

Daca vreti sa aflati cite ceva si sa si intelegeti despre ce este vorba (nu e deloc usor!) dati voi o cautare dupa Geobacter sau mai bine cautati Derek Lovely. Este extrem de interesant, foarte bizar si ne arata ca viata poate fi si altceva decit ne inchipuim noi ca ar fi. In paranteza fie spus, cam 3 miliarde de ani metabolismul vietuitoarelor de pe Terra a fost complet diferit de cel bazat pe (preponderent) Oxigen, metabolism poate majoritar (nu e deloc sigur) azi. Cel al Geobacter + cel bazat pe chimia Azotului + cel bazat pe chimia Sulfului sint mult mai vechi, e posibil ca unul dintre ele sa fie primordiale si eventual mai raspindite in galaxie.
Cu abonament puteti vedea articolul din Nature aici: https://www.nature.com/articles/s41586-020-2010-9
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

@Telvanni, incarcare wireless prin tabla masinii?
Plus ca la incarcarea wireless se pierde din energie. Mai bine ramanem la cabluri.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Trebuie sa avem mintea deschisa la orice idee, nu poti sa stii de unde sare iepurele,in ce directie se produce urmatorul salt tehnologic.
Poate fi incarcare prin inductie,baterii lichide sau electricitate produsa de bacterii....traim vremuri interesante.

Mamutu

O comparație Tesla model X cu Dacia Duster.
Have fun!



Mamutu

VW ID R vs McLaren 720s la Top Gear, no contest!
0-200km/h in 5secunde!