Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


alecu26

Rombat au fost romani de cand e lumea. In Bistrita. Totusi in 2012 a fost cumparata de ceva sud africani.

Interesant totusi decizia de a investii langa Bucuresti....dar fiind zona Cernica se justifica prin accesul facil la Autostrada, spre Portul Constanta si forta de munca va fi adusa relative usor dinspre Slobozia mai degraba decat din Bucuresti, tot pe autostrada.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Dacia electrică a fost confirmată astăzi de Renault. Când se lansează Dacia Urban City car

Compania Renault a confirmat astăzi construirea unui model pur electric Dacia - Dacia Urban City car, în viitorul apropiat, cu ocazia prezentării rezultatelor financiare pe 2019.

Potrivit Renault, va fi vorba despre un model nou, cu propulsie exclusiv electrică, nu despre electrificarea unui model deja existent în gama constructorului de la Mioveni.

Primul model electric Dacia va purta numele Dacia Urban City car și va fi lansat în intervalul 2021-2022.

În presă s-a vehiculat anul trecut că modelul electric Renault K-ZE, oferit în China la un preț de aproximativ 8.200 de euro, va fi adus în Europa sub sigla Dacia. În China, Renault K-ZE este oferit cu un motor electric care dezvoltă 44 de cai-putere și are o autonomie în ciclu NEDC de 250 de kilometri.


https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/dacia-electrica-a-fost-confirmata-astazi-de-renault-cand-se-lanseaza-dacia-urban-city-car-1260227

ghrt

Lângă Bucureşti e platforma de la Acumulatorul, care se ocupa exact cu construirea de baterii, dar pe plumb.
Cont (aproape) inactiv.

ovicor

Inainte de revolutie erau Acumulatorul Bistrita si Acumulatorul Bucuresti, cel din Bistrita mai bun, se pare. Probabil, sud-africanii le-au cumparat pe amandoua, mai ales ca fabrica din Bucuresti era la un pret modic, nefiind retehnologizata. Bistrita e vizata de constructorii de automobile electrice nu doar pentru baterii (Rombat) , ci si pentru cablaje (Leoni).

dr4qul4

Vineri noaptea am prins pe e-taxi un Jetta Hybrid.
Am ramas placut suprins de cum "trage" masina asta cu un motor turbo-benzina de 1.4. O avea el 170CP, dar e totusi un 1.4 pe benzina.
Soferul mi-a spus ca motorasul electric de 30CP face diferenta la cuplu. Iar consumul este de 6-6,5 in Bucuresti. E adevarat ca merge si noaptea, dar si ziua (mi-a zis ca sunt 2 soferi pe aceeasi masina).
Nu pretind ca e vreun supercar facut pentru curse. Dar cine are nevoie de asa ceva?
Inca sunt multi care cred ca o masina pe benzina este puturoasa si consuma mult. SI ca motorasul electric de la hybrid este doar un moft scump.
Cam asa ma gandeam si eu... Am condus mai de mult un Astra J (nou la vremea aia) de 1.4. Puturos si sub 10 nu scadea...Asa ca am ramas cu impresia ca doar dieselul are cuplu bun (sa poti face o depasire pe DN-uri) si nu te arde la buzunar nici in Bucuresti...nici pe autostrada la 150 km/h.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Motorul termic are 150 CP (1.4 TSI, cod motor CRJA), cel electric 27 CP, în total 177 CP. Merg împreună doar în modul "boost" totuși
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dr4qul4

Nu stiu in ce "mod" era setata, dar stiu ca din spate urlau fetele sa o lase mai incet  :lol:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Depinde de multe.
Multe motoare pe benzina sunt aspirate si deci pleaca de pe loc incet.
Multe motoare cu T pe benzina tot au NM mai mic decat la diesel.
Hybrid-ul prin faptul ca ai NM instant de la electric are un boost, dar nimic deosebit.

Jetta are 250NM (doar motorul pe benzina). Probabil vreo 280 cu tot cu electric?
Zic ca depinde, pentru ca am 320NM pe diesel de 150cp.
VAG-urile cu motor 2.0 de 140cp au tot 320NM.

Concluzia este ca verifica NM, pentru ca sunt generatii mai noi de motoare care din 130cp diesel, scot tot 320NM.

dr4qul4

eu am Opel Insignia 1.6 CDTI 136hp, 2016. Are 320 NM.
Si nu accelereaza nici pe departe cum o facea Jetta aia. Stiu ca e mai grea, dar diferenta mi s-a parut prea mare.
Inainte am avut Focus (2012), 1,6 diesel 115 CP, 300NM. Nici ala nu tragea mai bine.

PS. In decembrie ar trebui sa schimb masina. Sunt curios ce oferte primim. Clar Hybrid-ul este o varianta. Personal as merge pe CHR. Dar sa vedem diferenta de pret.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

AlexxC

Vezi ca motorul electric de pe ford puma are 25 cp si 70Nm...deci Jetta asta e posibil sa aiba cuplul unui diesel la greutatea unei benzinare.

kitsune

#1541
La Jetta hibrid motorul termic și cel electric merg împreună doar când calci accelerația la fund:



În rest e doar motorul termic cel care accelerează așa, combinat cu o cutie DSG în 7 trepte. La începuturi, motorul a fost produs in 3 variante, 1.4 TSI, 1.4 TSI și 1.4 TSI, de120, 140, respectiv 170 CP, ultimele două cu compresor mecanic și turbină, primul doar cu turbină. Ulterior motorul a fost fabricat în mult mai multe variante, cu puteri de la 120 la 180 CP și cuplu de la 200 la 250 Nm.
Ce ai simțit tu e din cauza cutiei, și mie mi se pare că trage mai bine Jetta decât cealaltă mașină, care are tot 1.4 TSI, dar 170 CP, cutie manuală și vreo 150 kg mai mult. DSG-ul face diferența. Iar la turații joase, unde benzinara are cuplu din cauza compresorului, Jetta pur și simplu merge pe electric.



Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu



voicul

Acum si la transport da UE bani cat nu poate duce RO, deci sa nu ne agitam ca sunt bani.

Ministrul Mediului, vești bune pentru cei care au mașini electrice sau vor să își cumpere una

Costel Alexe, a declarat, joi, că Ministerul Mediului vrea să finanțeze o rețea vastă de stații de încărcare pentru mașinile electrice și spune că, în acest an, are la dispoziție 20 de milioane de euro pentru investiții în acest domeniu, potrivit Mediafax.

Ministrul Mediului, Costel Alexe, a declarat, joi, la conferința ,,Green Deal Romania", că românii vor folosi mai mult mașinile electrice atunci când va fi rezolvată problema staţiilor de încărcare.

,,Avem un acord dat de Comisia Europeană şi putem finanţa inclusiv pe marile artere, autostrăzi, atâtea câte avem, şi drumurile naţionale şi abia atunci când vom putea, de la Arad la Galaţi sau de la Suceava la Reşiţa să avem staţii de încărcare, şi cetăţenii României vor folosi acest mijloc de transport", a spus Costel Alexe.

Potrivit acestuia, României i-au fost alocate 20 de milioane de euro pentru investiţii în maşinile electrice. Ministrul Mediului încurajează administraţiile publice locale să apeleze la aceste fonduri.

,,Dacă este vorba de staţii de încărcare pentru companii, ele vor fi facilităţi pentru angajaţi, dacă vor fi dezvoltate de cei din privat, benzinăriile actuale vor avea o altă politică. Pe mine mă interesează ca Ministerul Mediului să finanţeze o reţea cât mai vastă cu astfel de staţii de încărcare", a mai spus Alexe.

România ar urma să beneficieze de 750 de milioane de euro compensaţie pentru eliminarea cărbunelui din mixtul energetic, bani proveniţi din Fondul european pentru o tranziţie justă.

https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/auto/ministrul-mediului-vesti-bune-pentru-cei-care-au-masini-electrice-sau-vor-sa-isi-cumpere-una-1263558