News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

@Horyatm...stiu ca exista Android Auto si Car Play. Am scris mai sus ca am si eu pe a mea car play. Dar e degeaba.
vezi testul cu tesla pe A2....display de 27 inch si telefonul cu waze langa pe un suport ca de logan....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dumbravaandrei


horyatm

#152
^
17 inch, iar Waze-ul repet, deocamdată

Ionut

Cea mai vândută mașină electrică din lume se lansează în câteva săptămâni și în România

Nissan va lansa în câteva săptămâni pe piața locală modelul Leaf, care este cea mai vândută mașină electrică din lume, cu 300.000 de unități în șapte ani. Renault, ,,colega" de alianță a Nissan, a vândut anul trecut 130 de mașini electrice în țară, în special modelul ZOE, a spus Hakim Boutehra, directorul comercial al Renault România. Nissan a prezentat în toamna anului trecut noua generație Leaf despre care compania spune că are o autonomie de 378 km în ciclul de măsurare NEDC. De precizat ca Nissan nu a dat încă informații despre preț și despre data exactă a lansării. Norvegia este prima țară europeană în care noul Leaf a fost lansat. În Germania prețurile pornesc de la 32.000 euro, însă subvențiile pot duce prețul în diverse țări în intervalul 25.000-27.000 euro.

0-100/Hotnews

voicul

#154
Intre timp la Mall Baneasa se pune accentul pe ECO. Da mai sunt inca 4 prize in zona, dar asta are avantajul ca are cablul ei (deci nu iti fura nimeni cablul tau).
Pe harta vad ca a aparut ca statie de 22kw, dau eu cred ca e si de 43 si de 50kw (de aceea am pus toate stecherele in poze).










Powered by API/PUM imgur uploader

v46is

Nu inteleg de ce producatori de masini nu monteaza SAT NAV uri cu android sau windows 10 .
Eu mi am instalat pe al meu Golf 5 una de 8inch si merge perfect de mai bine de 2 ani. Pe site-urile de electronice chinezesti e plin de astfel de sisteme .
Buna idee cu statiile de incarcare dar nu stiu ce va fi cand cererea va fi de exemplu 100  simultan ( la Lidl/Mall ) . Cum va putea reteaua electrica actuala sa duca un asa consum ?



voicul

Cea mai simpla intrebare, cu raspuns: nu va duce !

Totusi cred ca vreo 4 - 5 ani inca suntem safe ca la 1000 de masini electrice pe an distributie in toata tara si incarcate la diferite ore ...

dumbravaandrei

Chiar o sa duca mult si bine fara sa modificam mare lucru...
O sa fim safe si la 1.mil de masini electrice. In 10 ani se schimba suficienti parametri. Cu tot cu aer conditionat, cu tot cu evolutia altor consumatori, consumul energetic national nu a depasit capacitatea puterii instalate (adica cat putem produce). Toti consumatorii electrici devin ce in ce mai eficienti (de ex: un laptop consuma mai putin decat un bec produs acum 10 ani... cata putere consuma un OLED de 55" in comparatie cu un TV pe CRT produs inainte de 2000 si care avea diagonala de... laptop)

Daca imi aduc bine aminte de prin facultate, inainte de 1990 Romania producea undeva la 90-100 TWh/an cu o putere instalata de 21,5 TWdin care consuma ~80 TWh/an. La ora actuala consumam ~65TWh/an cu o putere instalata de ~18TW. Chiar si cu puterea instalata la momentul actual avem o marja de consum de 20TW. In cifrele mentionate au fost incluse doar capacitatile "clasice" - TermoElectrica, HidroElectrica si Cernavoda.

Stiu ca Germania si Norvegia a inceput sa dezvolte un nou tip de CET care functioneaza pe motorina - au niste generatoare imense de curent (asemanatoare cu motoarele de vapoare) la care evacuarea de gaze este facuta in medii controlate nu direct in atmosfera. Si se pare ca este o solutie care este imbratisata si de OPEC.
Cel mai mare producator de astfel de solutii la ora actuala este Wartsila. Cea mai mare statie energetica de acest tip a fost deschisa  de ei in Amann - IPP3. Si se pare ca se tot extind. Exista un zvon ca Shell chiar finanteaza un program de a implementa astfel de generatoare pentru a-si transforma statiile de alimentare cu combustibil fosil in statii de alimentare a masinilor electrice.

Asa ca cerere sa existe, nu va fi nici cea mai mica problema de alimentare a masinilor electrice. Atat timp cat cererea va fi satisfacatoare, implementarea unei solutii care sa satisfaca un consum global se va realiza foarte rapid. Sunt foarte multe solutii de tip win-win pentru toti, cu castiguri mult mai mari decat cele din prezent.

Ionut

Românii au cumpărat în 2017 peste 2.800 de mașini electrice și hibrid, volumul s-a dublat

Ponderea mașinilor electrice și hibrid în totalul vânzărilor de autovehicule noi a atins 2,2%, în 2017, numărul acestora ajungând la 2.811 unități, în creștere cu 136,7% față de anul anterior, scrie Agerpres. Potrivit sursei citate, ponderea de 2,2% a mașinilor ecologice în totalul livrărilor la nivel național este dublă în comparație cu cea consemnată în anul 2016. În marja de creștere raportată, 514 sunt mașini electrice 100% (creștere de 207,8% față de 2016), iar 2.297 de unități hibride (+126,1%). În clasamentul celor mai comercializate mărci auto electrice 100%, în perioada ianuarie - decembrie 2017, primul loc a fost ocupat de BMW, cu 166 de unități, iar Toyota a vândut cele mai multe mașini hibride, 2.063 de unități

Profit.ro

Ionut

Piața pentru mașinile cu propulsie alternativă a crescut cu aproape 40% în UE, în 2017

La nivelul întregii Uniuni Europene (UE) au fost înmatriculate în 2017 852.933 automobile cu propulsie alternativă (AFV), cu 39,7% mai multe decât în 2016, reprezentând 5,7% din totalul automobilelor noi înmatriculate în UE anul trecut. Evident, cele mai multe mașini cu propulsie alternativă au fost hibride (benzină+electric), îar cele electrice încă reprezintă o piață de nișă, dar în creștere. În România au fost înmatriculate 2.039 mașini hibride în tot anul 2017 (+87,2%) și 188 automobile electrice (+154,1%), arată datele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmise presei din România de către Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM).

0-100/Hotnews

cristi5

Daca vreti curent gratis pt Tesla, acoperisul cu tigle fotovoltaice este ceea ce va trebuie!

https://www.tesla.com/solarroof

voicul

Probabil este rata de conversie foarte mica, dar ma gandeam: de ce nu sunt celule fotovoltaice puse pe masinile electrice?

kitsune

Pentru că cel mai tare panou fotovoltaic ajunge la 325 wh/mp. Ți-ar trebui vreo două acoperişuri de autobuz articulat ca să poți încărca ceva. Şi să nu fie prea cald, că scade eficiența.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Europiu

^^ E ceva asemanator cu ce am postat aici  :lol:
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)