Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

Sincer nu sunt expert si mai am doar vagi amintiri de la chimia din liceu. Si de la sapunul de casa facut de bunica.
Dar un lucru stiu...in chimie...un element adaugat, un atom in plus/minus sau chiar un izotop diferit pot schimba radical rezultatul.
Inteleg ca e o combinatie Litiu-sulf-polymer....Nu stiu ce poate rezulta, dar trebuie sa gaseasca ei solutia sa micsoreze bateriile si sa mareasca amperajului. Fara sa faca o bomba la purtator.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#1486
^ Problema tocmai acolo e, cum naiba sa stocam mai multa energie in acumulatori mobili reincarcabili. Ca de convertit o convertim noi in electricitate dupa aia. Cererea e gigantica si perspectivele de crestere si mai si. Sint cercetari si granturi zdravene pentru asa ceva inclusiv de la marii petrolisti ai lumii si multe minti foarte crete implicate. E posibil ca in decursul vietilor noastre sa se intimple, la loto as miza pe substante create in masa si ieftin de om din actuale resurse minerale insa nu pot evalua sansele. LE - desi cred ca o miza pe serendipitate ar avea sanse mai mari  :D
Stiintific sint niste Nobel-uri de luat aici iar cine va rezolva macar o parte din problema va fi cu certitudine un tip sau o tipa pe linga care W. Buffett va fi un sarantoc.

Cu chimia si cu fizica eu (si nu doar eu) am avut noroc de profesori daruiti si pasionati de materiile lor (si foarte exigenti) atunci cind a trebuit, in Gimnaziu. (Dupa aia e prea tirziu, poti toci dar n-ai nici o placere si nici fascinat vreodata nu vei putea fi). Spre norocul meu pentru ca in liceu a fost rau de tot, asta intr-unul dintre cele mai bune licee din Transilvania dar ajusesem deja in lot unde profesorii (si cerintele) erau la cel mai inalt nivel. N-aveai de ce sa tocesti, trebuia sa intelegi si sa formulezi opinii, chiar gresite. Ma plec cu adinc respect in fata lor (sau a memoriei lor) si nu le voi putea vreodata multumi indeajuns.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

voicul

#1487
1.25 milioane si nici macar nu ai garantie pe viata. Mai dai 400k+ sa ai asa ceva.
Dar de ce ti-ai luat o masina ca asta cand Tesla are aceleasi performante cu 200k?

Directia e clara - e simplu (vorba vine) sa faci o masina electrica si o sa tot apara marci si unicaturi si editii limitate.

PS - oribil volanul. Ala e volan de anii 90.


Mamutu

Nu Tesla, ci Eva este compania care va investi la CFR Cluj 27 de milioane de euro. La Cluj se vor fabrica drone. (vezi articolul)

https://www.stiridecluj.ro/sport/nu-tesla-ci-eva-este-compania-care-va-investi-la-cfr-cluj-27-de-milioane-de-euro-la-cluj-se-vor-fabrica-drone

kitsune

#1489
Prima dată când am văzut Cybertruck gândul m-a dus către Kryten. Pentru cei ce nu știu cine e Kryten, e un personaj din cult-serialul SF britanic Red Dwarf, interpretat de Robert Llewellyn, actor care apare sporadic prin multe locuri (unul din ele fiind  Scrapheap Challenge) Dar mai nou e unul din prezentatorii canalului de Youtube Fully Charged.
În video de mai jos, Kryten este în mai multe variante pe raftul din spatele lui Robert și pot spune că este tot atâta asemănare între o mașină normală și Tesla Cybertruck precum între Robert Llewellyn și personajul lui din Red Dwarf.
Un alt lucru de ținut minte din videoclipul de mai jos, cine folosește cobaltul (extras cu atâta trudă de copiii neprivilegiați din lumea a treia [/irony])

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

prom

Aviz celor care vroiau sa cumpere Skoda citygo EV, nu mai au, am fost astazi :( , Ca idee, dc ramane prima de la stat de 10k , pret full cu aproape toate dotarile, aj la 12k, ceea ce, in cazul de fata, ar fi batut, sa zicem, acelasi model termic ca si pret.

voicul

Cam atat e si Smart-ul si Vw UP (poate mai pui 2000 euro), dar oricum tot pe acolo.
Atentie la "range" ca nu prea e.

Mamutu


voicul

Desi e cam reclama la Emag, dar intentia e buna. 70 de dubite full electric.

Anunț SURPRIZĂ de la eMAG. Ce decizie a luat compania

Retailerul online eMag anunţă lansarea, în premieră pentru România, a serviciului Green Delivery, bazat pe livrarea coletelor cu automobile 100% electrice.

Noul serviciu va fi activ pentru livrarea planificată în Bucureşti şi judeţul Ilfov, într-o primă etapă, urmând ca, în următoarele două luni, să fie extins şi pentru alimentarea reţelei easybox.

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, în primă fază, livrarea eMag Green Delivery va include şase automobile Nissan E-NV200, fiecare cu o capacitate de peste 200 de colete şi autonomie între 200 şi 300 km. În următoarele şase luni, parcul de autovehicule full electrice destinate livrărilor eMag va ajunge la 70 de unităţi.

"Prin reţeaua easybox, eMag contribuie la reducerea consumului de dioxid de carbon datorită numărului mai mic de drumuri parcurse de o maşină pentru a livra comenzile. În loc de 50 de drumuri cât ar face în cazul livrării tradiţionale pentru 50 de colete, cu livrarea la easybox va face un singur drum. Potrivit studiilor, ridicarea unui colet prin intermediul easybox reduce consumul de dioxid de carbon cu cel puţin 20,5% faţă de metoda tradiţională de livrare a coletului prin intermediul serviciilor de curierat. Mai mult, dacă pentru fiecare colet în parte livrat prin intermediul firmelor de curierat se produc 300 grame emisii de dioxid de carbon, un colet încărcat într-un sistem de lockere presupune un consum de numai 14g de dioxid de carbon. De altfel, şi consumul de combustibil este semnificativ diminuat în utilizarea livrării prin sistemul de lockere (0,01 l/colet), în timp ce livrarea prin servicii de curierat clasic presupune un consum de 0,23 l de combustibil pentru fiecare colet", menţionează retailerul.

Restul reclamei:  :)
https://www.money.ro/anunt-surpriza-de-la-emag-ce-decizie-a-luat-compania/

kitsune

#1494
Salubritatea și curieratul sunt cei mai potriviți pentru electrificare. Mașinile lor merg încet și opresc de mii de ori pe zi, motoarele alea merg la sarcini parțiale, regim de funcționare care poluează cel mai mult.

Iar mesajul de mai sus e puțin înșelător. Da, se reduce poluarea prin easyBox, poluarea curierului. Dar clientul nu mai primește coletul acasă ci se duce cu mașina la easyBox. Dă cu minus, pentru că în loc de o singură mașină (a curierului) care face drumul in cartier să livreze coletele, vor fi multe sute (ale clienților) care se vor deplasa la easyBox.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Corect + si au si locuri de incarcare / se pot face locuri speciale de incarcat pentru ele.
Si transportul este in aceesi categorie, care in RO se numeste: n-ai cu cine.

---

Noul Renault ZOE este în România ⚡🔋! Cu un design modern și dinamic, baterie de 52 kWh care oferă autonomie până la 395 km WLTP, noul model te invită să descoperi următorul nivel al mobilității urbane!

https://www.renault.ro/vehicule-electrice/zoe.html?utm_source=facebook&utm_medium=social-media-owned&utm_campaign=noul-renault-zoe&fbclid=IwAR3p4leoEztr4d9JjniWkdQWhJisVFFp6EkNOSXIVJRTao8OrVAj507lC30

voicul

Bula e mare - adica mega supra evaluata, dar cu sansa sa fie adevarata treaba in urmatorii 5 - 10 ani.

Tesla a depășit Volkswagen ca valoare, însă e departe de liderul incontestabil Toyota

Tesla a livrat 367.500 de mașini în 2019, înregistrând o creștere a producției de 50% față de 2018. În același timp, vânzările Tesla reprezintă doar o parte din volumele marilor constructori. Volkswagen a livrat 11 milioane de autovehicule în 2019, iar Toyota peste 9 milioane în primele 11 luni ale anului trecut.

Tot pe:
https://www.digi24.ro/stiri/economie/tesla-a-depasit-volkswagen-ca-valoare-insa-e-departe-de-liderul-incontestabil-toyota-1249410

Mamutu

#1497
Am primit comentarii negative acum câteva luni când am citat investitori care estimau acțiunile Tesla la 4000USD peste câțiva ani, aceeași analiști și-au urcat estimările la 6000USD. Este posibil sa nu se ajungă la aceste sume dar nu trebuie comparata Tesla cu VW ci cu alte firme care au schimbat complet anumite industrii: Apple, Amazon, Netflix... dacă veti urmări evoluția istorică a acestora acțiuni graficul este unul exponențial asemanator cu ce are Tesla acum. Bursa include in pret estimările din viitor și nu numai ce s-a întâmplat recent. Cred ca o data cu lansarea modelului Y (și sunt zvonuri ca va fi peste câteva saptamani) valoarea acțiunilor va creste.
Tesla nu e o firma care face mașini, ea aduce tehnologie noua in mai multe domenii iar ritmul inovării impus de ei încă nu a fost egalat de nicio alta firma.
Atașez și un articol care evaluează plusurile lui Tesla:

https://cleantechnica.com/2020/01/23/i-think-people-are-misunderstanding-why-tesla-tsla-is-valued-so-highly/


voicul

O comparatie intre termic si electric, destul de simplu explicat.


Mașină electrică vs mașină pe combustie

O mașină electrică este o mașină alimentată de unul sau mai multe motoare electrice care utilizează energia electrică stocată în bateriile reîncărcabile și o transformă în cinetică.

O mașină electrică primește tracțiune de la motoarele electrice. Această energie este stocată în sisteme reîncărcabile, baterii care consumă apoi energia stocată în timpul deplasării lor. Motorul unei mașini electrice poate fi cu curent alternativ sau cu curent continuu.

Cea mai avansată tehnologie în mașinile electrice astăzi este bateria litiu-ion. Mașinile hibride plug-in sunt mașini electrice, care combină un motor electric cu un motor cu combustie.

O mașină cu combustie are un motor cu arde internă, producând combustie în interiorul cilindrilor. Prin intermediul reacției exotermice menționate, o parte din energia combustibilului este eliberată sub formă de energie termică care, printr-un proces termodinamic, este transformată parțial în energie mecanică. Acest motor circulă cu benzină sau motorină.

Restul pe:
https://www.money.ro/masina-electrica-vs-masina-pe-combustie/