News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

Tesla va începe din data de 7 ianuarie livrările primelor mașini Model 3 fabricate la uzina sa din China, a anunțat joi un reprezentant al companiei, informează Mediafax.

Fabrica Tesla de la Shanghai va organiza pe 7 ianuarie un eveniment cu ocazia startului livrărilor. Uzina din China a constructorului american, deschisă anul trecut, face parte din planul Tesla de a-și lărgi prezența în cea mai mare piață auto din lume.

Primele modele Tesla fabricate în China au ieșit de pe linia de producție în luna octombrie. Livrările încep la un an distanță de la demararea construcției singurei uzine Tesla din afara granițelor Statelor Unite.

Ținta de producție pentru fabrica de la Shanghai va fi de 250.000 de vehicule pe an după ce Modelul Y va fi adăugat liniei de producție.

Sedanul Model 3 construit în China va costa circa 50.000 de dolari. Tesla a spus anterior că dorește să înceapă livrările înainte de 25 ianuarie, data la care începe Noul an chinezesc.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/anuntul-de-ultima-ora-facut-de-tesla-cat-va-costa-viitorul-model-si-unde-va-fi-construit-1239805

ghrt

Extras dintr-un interviu acordat de un fabricant de baterii (Battleborn):
"In regards to high temps – if the battery is being charged and discharged consistently over 100 F then it is suggested that you could see a 30% reduction in the battery life. Over 100 F now and then is OK. The elevated temp causes the natural aging of the battery to happen at a faster rate."
100*F = 37,7*C
Se aplică atunci când producătorul auto nu a inclus un sistem de a menţine bateria în anumite plaje de temperatură.
Cont (aproape) inactiv.


Mamutu

Nu Imi place , nu mai face asa! (Min 1:55)


TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horyatm


voicul

Zici ca e Tesla de la spate. Pun video din link:


voicul

E cresterea numarului de vouchere, nu valoarea lui.

Ministrul Mediului: Programul ,,Rabla" începe în martie. Pentru mașinile electrice vrem o creștere a voucherelor cu 20% - VIDEO

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/ministrul-mediului-programul-rabla-incepe-in-martie-la-rabla-plus-vrem-o-crestere-a-voucherelor-cu-20-1244856

dimitrie

CarWow - "We drove these electric cars until they DIED!"

A8 (Letcani - Motca) si A7 sunt prima prioritate dupa A3, A1 finalizate.

Io

#1479
^
Bun reportaj din "viata reala" oarecum. Si simpatic campionat de "pana prostului"  :lol:

Totusi:
- 200 si ceva de mile range? Adica iarna un Ploiesti Poiana Brasov si n-as prea indrazni sa ma fitii prin Brasov de teama sa nu ajung in aceeasi seara acasa. LE - daca vreau sa ma si "joc" mai tare de citeva ori pe Poiana Brasov-Rasnov just for fun (puterile si mai ales cuplurile sint mai mult decit suficiente la oricare) aproape sigur nu ajung acasa.
- Hyundai-ul ala rebranduit si scumpit de-i zice Kia (cica "you pay for the brand". Aaaa, what brand, may I ask?) face suta in 7 secunde si ceva. Asta pentru orice masina de azi e cel putin bine.
- toate masinile astea sint grele. Foarte grele. 1.7 tone la orice masina e mult, asta afecteaza foarte serios comportamentul pe viraje, celelalte sar serios de 2 tone, asta e extrem de mult.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

bateriile sunt "ceva" mai grele decat rezervorul de motorina. Bateria de la o Tesla Model S are peste 500kg.
Asteptam bateriile pe sulf
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Apropo de Tesla si Romania, desi e o firma a lui Tesla si poate nu e topicul cel mai bun. Poate fac si o fabrica ceva, dupa experienta din fotbal.

Tesla bagă bani în România! CFR dă lovitura. Suma uriașă care poate ajunge în Gruia

CFR Cluj poate da lovitura pe plan financiar! Peste 20 de milioane de euro ar putea primi echipa pregătită de Dan Petrescu, în următorii trei ani. Campioana din România va semna un contract de sponsorizare cu o firmă din străinătate care vrea să intre puternic pe piață din țara noastră. Este vorba despre o societate care aparține de grupul american Tesla, după cum anunță Transilvania Reporter.

Contractul dintre CFR și societatea care aparține de grupul Tesla nu este încă semnat, dar toate detaliile sunt puse la punct și este doar o chestinue de timp până când înțelegerea se va parafa.

Așa cum Digi Sport v-a anunțat încă din finalul anului trecut, CFR va primi 16 milioane de euro, garantat, în următorii doi ani. Contractul se va mai prelungi, automat, cu încă un an, dacă CFR ajunge în grupele unei competiții europene, iar suma va trece de 20 de milioane de euro. Informația a fost dezvăluită, pe 21 decembrie 2019, în cadrul emisiunii Digi Sport Special, de jurnalistul Remus Răureanu.

20 de milioane de euro în trei ani pentru CFR
7 milioane de euro va primi CFR în primul an, iar anul următor, campioana, va încasa 9 milioane de euro. În cazul în care contractul se va prelungi, ardelenii ar încasa peste 20 de milioane de euro în 3 ani.

Grupul Tesla, al cărui director executiv este Elon Musk, avea de mult intenția să se asocieze cu un club care să participe constant în cupele europene, iar ascensiunea celor de la CFR, i-a atras pe americani, care au considerat că o asociere cu o echipă din Vestul Europei ar fi fost mult prea costisitoare.


https://www.digisport.ro/fotbal/liga-1/tesla-baga-bani-in-romania-cfr-da-lovitura-suma-uriasa-care-poate-ajunge-in-gruia-781605

Io

^ Fereasca sfintul de asa ceva (Na-S) pe autoturisme! Pe stationare daca-si gasesc piata da, e ok.
Nu pe autoturisme! Dupa ce ca functioneaza la temperaturi mari (300+ Celsius) mai au in ele si Sodiu, metal alcalin (cel mai alcalin) care in contact cu apa da o reactie foarte violenta/exploziva si puternic exotermica, cu produsi de reactie Soda caustica si Hidrogen. Altfel spus ai accident pe ploaie si ajunge apa in acumulator ia foc instantaneu si e al dracului de greu de stins! Iar din masina ramine mai nimic.
Sa vedem Li-S, poate ca e ceva acolo, prin vreun laborator pe undeva.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

dr4qul4

Inteleg ca vor sa le bage pe telefoanele mobile.... Ma gandesc ca s-au gandit si la asta. Ca doar nu te lasa sa te urci cu telefonul cu o asemenea baterie in avion. Sau cu soda caustica in buzunar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Io

#1484
Hait, na c-am comis-o. Litiul e ala cu electropozitivitatea cea mai mare. Mi-a dat un uppercut Scala lui Pauling: Li 0.98 vs Na 0.93. (Desi dupa energia de ionizare tot Sodiul ar fi). Mea culpa.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.