News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nirolf

Depinde de parcursul zilnic, posibilități de încărcare acasă, disponibilitatea de a pleca în concediul de 4500 km cu o mașină închiriată pentru a nu fi stresat că te lasă în drum. Iei în calcul și hibrid sau Phev? Doar electric o văd mai degrabă o mașină de oraș.


voicul

Nissan Leaf 2, dar abia a aparut in Japonia. Prin aprilie in RO.
Iti recomand sa astepti pana in septembrie cand apare varianta de 60kw. Cu discount-ul de la stat (anu trecut a fost max vreo 11250e parca) ajungi pe la 19.000 e (totusi e posibil sa fie pentru varianta 40kw acest pret).
Putin peste bugetul tau, dar are si autonomie si spatiu (deci masina si pentru deplasari mai lungi).

Practic vorbind cu 25.000e nu iti iei masina electrica decat pentru oras (gen Smart sau putin mai mari).
Iti recomand mai degraba sa te uiti si la niste hybride. Nu cred ca gasesti nici Phev-uri noi in banii astia.

SB76UFO

Ok, am înțeles ideea. Atunci ce Hybride îmi recomandați?

Trimis de pe al meu SM-J500FN folosind Tapatalk

"Prostia este eternă și invincibilă"

voicul

Aici e putin mai greu, pentru ca sunt mai multe modele, dar din gama mare (chiar sa reduca consumul)

Ti-as recomanda varianta SH (bonus-ul e mai mic aici - 4500e):
Peugeot 508: toti care l-au testat au fost surprinsi de calitatea lui si au zis ca este peste seria5 BWM (raport pret/calitate). Este diesel/hybrid. De la 9000e - 2012 si 120.000 km, cu multe optiuni. La 15.000e chiar ajungi la RXH
Lexus GS 450h - cam 2010 la bugetul tau, 350cp - 150.000km, dar e Lexus.
Mai gasesti Jetta si toate japonezele de la Toyota si Honda (de pe la 5000e). Cu noroc - niste Forduri de teren - sunt rare la noi.

Ideea este alta aici - renunti la bonus si iti ei o masina cum probabil nu ai visat (intradevar nu noua).

La capitolul nou: japoneze Toyota si Honda.


yetiman

Pentru cei care stapanesc limba engleza, un articol interesant aparut in "Bloomberg" despre dificultatile care ar putea aparea in domeniul vehicolelor electrice.

Hype Meets Reality as Electric Car Dreams Run Into Metal Crunch

Pe scurt, asa cum este absolut evident, provocarea viitorului este data de productia de baterii. Cu cat va creste parcul auto electric, cu atat cererea de baterii va creste substantial. Asta e clar.
Intrebarea este daca vom avea destule materiale pentru ele sau daca vom avea solutii tehnice alternative (inclusiv reciclarea) care sa reduca cererea de materiale noi.

Ca idee, bateriile actuale contin cantitati egale de Nichel, Mangan si Cobalt.
Cam 60% din productia de cobalt este obtinuta in Congo,
Iar in poza de mai jos, asa arata o mina de cobalt in Congo.



Iar pretul la cobalt creste vertiginos.:
QuoteWhen BMW AG revealed it was designing electric versions of its X3 SUV and Mini, the going rate for 21 kilograms of cobalt—the amount of the metal needed to power typical car batteries—was under $600. Only 16 months later, the price tag is approaching $1,700 and climbing by the day.

In traducere: Cand BMW a anuntat proiectele de versiuni electrice pentru X3 si Mini, costul a 21 kg cobalt - necesarul pentru bateriile unei masini - era sub 600 dolari. 16 luni mai tarziu, pretul se apropie de 1700 dolari si creste zilnic.

In concluzie, nu cred ca vom putea deveni "electrici" in asa scurt timp cum si-ar dorii unii.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

dr4qul4

Se gaseste cobalt. Doar ca e greu de exploatat in tarile civilizate. Momentan nimeni nu a investit in tehnologii, pentru ca amaratii aia din Congo acopereau cererea. Pana si Romania are rezerve de cobalt.

Dar pana sa ajungem sa mai scoatem din pamant, poate ar trebui sa incepem sa reciclam. Cati dintre voi duc bateriile de la telecomanda la supermarket (cam toate au loc de colectare, dar, desi e mic, nu se umple nici la luna).
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horyatm

#141
Quote from: SB76UFO on January 19, 2018, 04:38:23 PM
Baieti , am aprox. 15.000 E , daca imi mai da statul, 10.000 E, cam ce masina electrica imi recomandati?
P.S. in ultimi 10 ani am parcurs intre 15.000 si 18.500 km anual. Max. distantei parcurse intr-un concediu ~4500km.

Depinde în ce oraș locuiești, fiindcă sunt unele zone în care e dificil de încărcat. Depinde din nou de ce nevoi ai. Dacă dorești doar o mașină pentru oraș îți recomand Smart Forfour, dar dacă dorești o mașină cu care să faci distanțe mai lungi și care să fie spațioasă îți sugerez să mai aștepți. Cea mai bună variantă va fi Tesla Model 3 induitabil, dar sunt sigur că la acel moment (2019-2020) vor fi și alte variante.

Îți împărtășesc 2 piste:

O hartă cu toate stațiile de încărcare:

http://www.capital.ro/ce-masini-electrice-puteti-achizitiona-cu-bonus-de-10000-de-euro.html


O listă destul de actuală cu mașinile pe care le poți cumpăra deja:

https://www.plugshare.com

Tesla Model S deja e capabilă să parcurgă orice distanță în momentul actual în România.

2 exemple destul de clare:




Ionut

Harta cu infrastructura de încărcare o găsiți mereu pe primul post din threadul Electromobilitate.
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=734.msg144801#msg144801

dr4qul4

Incredibil!!!
Pui ditamai displayul cu touch dar nu lasi utilizatorul sa-si instaleze aplicatiile favorite.
Primul constructor care va folosi android/IOS va da lovitura. Ideal ar fi sa instaleze un emulator de aplicatii android/IOS pe sistemul lor. Soferii vor waze, google maps, si mailul lor de pe telefon.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

 Există Android Auto și pe Renault, dar nu pentru versiunile ce se vând în România.

dr4qul4

Stiu..exista si pe Opel,dar tot asa...nu pentru cele din Romania. In schimb pe a mea am Apple Carplay...
Dar asta nu e o solutie. Sunt doar cateva aplicatii care merg pe android auto/apple carplay.
Waze-ul nu e printre ele.

Cand ma refeream la android, ma refeream la montarea unei tablete cu android, in detrimentul unui soft propriu.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horyatm

#146
@dr4qul4

În primul rând există software iOS special pentru mașină, se numește carplay, însă necesită evident un iPhone:

https://www.apple.com/ios/carplay/

Pentru Android există Android car:

https://www.android.com/auto

Tesla pe principiul individualismului (pe care încearcă să meargă și Apple, ex. Macintosh 1984) încearcă cât mai mult să nu depindă de alții: face componentele sale, propria fabrică de asamblare a bateriilor (cu celule Panasonic), propria fabrică de asamblare a mașinilor, fară dealership-uri externe și suport tehnic propriu, etc..

Astfel și-a creat și software propriu, cred că în primul rând pentru motive de siguranță.

Revenind la aplicațiile și funcțiile menționate, pentru hartă Tesla folosește Google Maps se poate configura e-Mail-ul personal, ba mai mult există și aplicații terțe, cum ar fi Spotify. Clar că e loc de mai bine, ar fi excelent să deschidă ușa unor developeri și să existe un magazin de aplicații. Pe de altă parte, există mari șanse ca Waze să fie incorporat în Tesla OS, fiindcă Waze e deținut de Google.

Un mare avantaj față de Carplay sau Android car este faptul că nu folosești datele mobile proprii, deoarece Tesla oferă internet gratuit și în roaming. Iar software-ul se folosește independent de telefon, ba mai mult există posibilitatea să conectezi telefonul la mașină, astfel poți accesa muzica sau funcțiile de telefonie direct de la comenziile mașinii, funcție care se regăsește mai la toate mașiniile moderne.

Mai multe informații legate de ce funcționalități are software-ul Tesla se găsesc la secțiunea "The touchscreen":

https://www.tesla.com/models

voicul

Quote from: horyatm on January 22, 2018, 12:35:46 PM

Tesla Model S deja e capabilă să parcurgă orice distanță în momentul actual în România.


In sensul ca in 600 de km gasesti sigur o statie, chiar si in RO?

horyatm

Da, chiar și în România, nu peste tot sunt stații de încărcare rapidă (NU mă refer Superchargere), dar stații sunt cam peste tot. Te provoc să îmi dai o rută care crezi tu că nu ar putea să o parcurgă Tesla în România și am să încerc să fac un calcul. Poate așa se pot identifica și locurile care necesită construirea stațiilor de încărcare electrică, cine știe.

Și ca o paranteză, tipul ăsta a venit în România cu prima Tesla, Tesla Roadster acum mai bine de 6 ani (2011), pe vremea când nu erau stații electrice în România și defapt nu prea erau prin toată Europa, ca să nu mai zic de Superchargere, care abia în 2012 au început să apară.


voicul

Doar ma asiguram ca am inteles bine sensul.

In rest: din calculele mele (adevarat nu foarte aprofundate) si cu range de 400 de km (real) te descurci in RO. E cu sensul ca gasesti o priza. Acum ca e mica si stai 8h sa incarci - asta e alta poveste.