Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#1335
parca vad ca au calculat doar CO2, nu si particulele emise. Si oare or fi pus si poluarea facuta de explorare, exploatare, transport si rafinare pentru benzina/motorina?
Ca la electrica sigur au calculat poluarea din producerea bateriilor.
PS. la petrol ar trebui adaugate si bombele cazute sau accidentele de exploatare (eg Deep Horizon cred ca a poluat mai mult decat 1 milion de baterii)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

#1337
Daca petrolul ar fi folosit doar la transport...

In articol e vorba despre gazele cu efect de sera (CO2, metan, protoxid de azot).
QuoteTreibhausgase: Kohlendioxid, Methan und Lachgas
Despre combustibili ei zic ca au luat in considerare tot lantul, atat producerea ("well to tank", cum zic ei in articol), cat si consumul ("tank to wheel"):
QuoteDazu gehören die Treibhausgas-Emissionen, die bei Fahrzeugherstellung und -recycling entstehen, und alle Emissionen, die bei der Bereit- und Herstellung des Kraftstoffs oder Stroms frei werden (Well-to-Tank) sowie bei der Fahrzeugnutzung (Tank-to-Wheel).

AlexxC

La regenerabile au contorizat si CO2 ul emis in procesul de cercetare,proiectare constructie si punere in functiune a eolienelor si panourilor fotovoltaice? Precum si extractia materialelor necesare producerii acestora...
La petrol amprenta de carbon din extractie si rafinare a fost atribuita in totalitate combustibililor produsi si arsi pentru energie sau a fost distribuita si la ceilalti produsi rezultati: medicamente,ingrasaminte,vopseluri,mase plastice?

Liviu M

Articolul complet e in link-ul de mai sus. Google translate e prietenul celor cu (prea multe) intrebari (existentiale). :)

voicul

@Liviu M Ai un +1 pentru efort.

M-am prins ca e vorba de emisii, dar am citit articolul initial in X si credeam ca se refera la emisii strict la final de toba a masinii, de asta am facut calcul diferenta beznina vs. motorina.

Daca e cu totul, e alta poveste.

Eu tot raman in cu misterul: cum toti zic ca motorina polueaza mai mult si totusi in studiu se vede altceva.
O fi procesul de prelucrare al benzinei mai poluant?

Liviu M

Motorina scoate mai putine gaze de sera decat benzina. La motorina particulele fine (rezolvate de DPF) si oxizii de azot (rezolvati in mare parte de pipi/ad blue) sunt problema, dar astea nu-s cu efect de sera. De-aia sta motorina mai bine ca benzina in studiul anterior.

voicul

O noua electrica va apara pe piata din 2021- Nissan Ariya


Liviu M

#1343
O interpretare interesanta a succesului Teslei, care arata ca Musk e un om de afaceri priceput. Poate si vizionar, da' in mod sigur afacerist bun.
Daca ar fi incercat (si la cati bani a investit probabil ar fi reusit) sa dezvolte, sa zicem, pilele de combustie "utilizabile/platibile", i-ar fi disparut avantajele pe care (conform interpretarii) le are acum asupra constructorilor "traditionali" - adaptarea liniilor de productie "traditionale" ar fi fost probabil mai usoara.

Mamutu

In legătura cu articolul ADAC (ACR-ul german): anul acesta 40% din energie a fost produsă din energie de la soare și eoliană, cu 5%mai mult decât anul trecut, la aceasta dacă se adaugă și energia nucleară și hidroelectrica rămâne tot mai puțin curent produs din cărbune.
Emisia de gaze la producția bateriilor de asemenea depinde de sursa de curent folosit (Tesla a început montarea panourilor fotosolare pe fabrica din Nevada) așa ca nu bag mâna in foc pentru emisiile legate de producția de baterii.
De asemenea VW și BMW își produc mașinile electrice in fabrici care sunt neutre dpdv al emisiilor.
La o mașina cu motor termic se estimează emisiile in lumea reala pana la cu40% fata de valorile prezentate pe stand (gândiți-va câte gaze se produc stand in trafic sau încălzindu-și dimineața mașina iarna).
In concluzie estimarea celor de la ADAC pare subțire pentru mine.

https://www.n-tv.de/wirtschaft/Okostrom-Anteil-auf-Rekordniveau-article21352200.html

https://www.google.ro/amp/s/www.inverse.com/amp/article/48959-solar-panels-powering-the-gigafactory

Liviu M

#1345
Studiul prezentat de ADAC a fost realizat de Joanneum Research, Graz si pentru calculului CO2-ului generat de producerea curentului in Germania a folosit datele oficiale publicate de guvernul federal:

QuoteStrom:
CO2-Äquivalenzwert 580 g/kWh (CO2, Methan CH4, Di­stickstoffmonoxid N2O) aus Strommix Deutschland, veröffentlicht im Bundesanzeiger am 30.10.2018, gültig für 2019

LE La sfarsitul articolului e si link la studiul original: https://www.adac.de/-/media/pdf/tet/lca-tool---joanneum-research.pdf?la=de-de&hash=F06DD4E9DF0845BC95BA22BCA76C4206

cristi5

#1346
Pai problema in Germania e ca au inchis nuclearul si au ajuns dependenti de carbune. Dar nici asta nu va dura o vesnicie. Nu e lock-in ca atunci cand cumperi un motor termic.  Cumperi electric si pe partea lor, statul si producatorii de energie electrica au vreme sa imbunatateasca mixul.

Dar in Norvegia, Suedia (dominate de hidro) sau Franta (atomic)  masinile electrice nu au cum sa fie mai poluante.

Si sunt convins ca in Germania, tara bazata pe productia de automobile, orice studiu care zice ca starea de fapt de azi e mai buna (PKW termic), va avea succes.

Liviu M

Hm, in articol e data si prognoza mixului de curenti *) pentru anii 2030 si 2050, prognoza bazata "scenariul de referinta din 2019 al EU". Prognozele respective au fost folosite in cadrul studiului pentru estimareile lor:
QuoteFür 2030 und 2050 ermittelte das Joanneum die Treibhausgasemissionen mit 435 bzw. 285 g/kWh anhand der Prognosen zur Fortschreibung des deutschen Strommix, welche die EU-Kommission im Referenzszenario 2019 veröffentlichte

*) Chiar sub forma de poza: https://www.adac.de/-/media/images/redaktion-kor/1910/klimabilanz-treibhausemissionen-mit-strommix720x540px.jpg?bc=white&as=0&mw=900&hash=290EDF8118C4B8DDA66C3F2CC326E5E6

cristi5

Am mai pus eu un studiu "german" pe topic acum cateva luni. Nu stiu daca e acelasi.

Liviu M

Pe prima pagina a raportului *) e trecuta si data.
QuoteGraz, 12. September 2019 (Version 1.1)
*) Pe pagina anterioara am pus link la raportul original.
Da' am prins ideea - nu e cazul sa mai deranjez forumul cu informatii/rapoarte/articole manarite de nemti. :)