News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Liviu M are dreptate, le-am vazut si atins si eu la TIB-urile din anii 80.
Si intotdeauna m-am intrebat daca sunt de-adevaratelea, adica daca si functioneaza sau sunt doar pentru display...  ;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Io

#1321
In dimineata asta niste ciripele au pasarit (@NGC :lol:) ca intr-adevar 3 au lucrat la Cariera Rosia Poieni. N-au functionat vreodata toate 3, cel mai des 2 erau in reparatii si unul lucra. Cind lucra.
Mai apoi compania care a preluat cariera (Cuprom, privata) nu le-a bagat in seama de bune ce-au fost si au adus Caterpillaruri de 110 tone. Cealalta companie miniera mare, Minvest Deva lucra la anii aceia ('90-2000) cu Belaz-uri de 100 de tone.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

perfidus

Daca au fost facute in anii 80, jos palaria pentru inginerii proiectanti (am cunoscut cativa in domeniul electrotehnic) dar stim cu totii in ce hal ajunsesera intreprinderile socialiste prin 1985-86. Eu faceam practica in perioada aia prin Electroputere Craiova si ITMA (fabrica de tractoare si masini agricole) si totul era de groaza, nu aveau oamenii aia nimic cu ce sa lucreze. SDV-uri vechi, scule de la 1960, prin magazii batea vantul si produsele care in mod normal ar fi fost rebuturi se raportau ca fiind bune si chiar daca beneficiarii le intorceau mai apoi ca defecte, erau trimise la livrare pentru ca... planul.
Gata cu offtopicul despre industria romaneasca, ma bucur insa ca ne-am amintit de acele DAC-uri si chinurile facerii lor.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

kitsune

#1323


Retrofit pentru termice. Modulul conține totul cu excepția bateriei, se montează în locul motorului iar cutia se păstrează (dacă face față cuplului  :pounce:)
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

La Los Angeles s-a lansat oficial cel mai sigur model de la Volvo!, modelul XC40 electric. Putere 400CP, pret începând cu 50.000USD.
Frumos.




https://insideevs.com/news/376604/volvo-xc40-recharge-electric-debut/


kitsune

 :lol: :lol: :lol:
Și pun și un sticker pe clapa de la rezervor

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Inca o electrica: Mazda Mx 30.

Primul model electric de serie Mazda, Mazda MX-30, este de astăzi disponibil pentru precomandă odată cu premiera de la Salonul Auto de la Tokyo.


ÎNCĂR­CARE FA­CILĂ
Ne-am gândit la toate detaliile când am proiectat noua Mazda MX-30. Încărcare Mode 2 (pentru încărcare la priza standard) și Mode 3 ( pentru încărcare prin wall box). Pentru încărcare facilă acasă (AC) sau rapidă (DC). Când încarci Mazda ta MX-30, atingi până 80% din capacitatea bateriei în aproximativ 30-40 de minute prin încărcare la curent continuu (DC 50kW). Dacă te conectezi la un dispozitiv (wall box 22kW), MX-30 va fi complet încărcată în mai puțin de 4,5 ore. Alternativ poți utiliza o priza casnică standard, dar pentru a câștiga timp și a te asigura că încarci în deplină siguranță, vă recomandăm să vă instalați acasă un dispozitiv special (wallbox). Încărcarea o puteți face în timpul nopții pentru a fi gata de acțiune dimineața.

Comenzi:
https://www.mazda.ro/modele/all-new-mazda-mx-30/?fbclid=IwAR1hYn4Nl7g1WXZ5c5RDSi1DXZbmYXVtydBnFXDaFBML3dVbrzgqr7XaMl8

cristi5

Un articol BBC despre motoare electrice

https://www.bbc.co.uk/news/business-49958457


"The power of a motor goes up with its speed. What you want to do is spin it as fast as possible in order to make it as small as possible - but then you get into problems of cooling,"

Adica motorul trebuie sa se invarta repede ca sa aiba mai multa putere. Sper ca asta inseamna diametru mic, nu cutie de viteze :) ca aia pierde energie.

Producatorii incearca sa schimbe forma bobinelor ca sa poata fi racite mai eficient. Dar asta inseamna ca se pierde energie in caldura, poate acolo ar trebui lucrat? Parca randamentul e pe la 90%

Mai zic si despre integrarea motorului in roata (IWM, in-wheel motor), ceea ce are avantaje de spatiu, centru de greutate dar si eliminarea axelor, si intoarcerea rotii pt viraje stranse. Probabil si un control electronic al tractiunii mult mai detaliat...


TibiV

Nu, nu are legatura cu cutia de viteze.
Cutia de viteze este un mecanism care asigura cea mai buna transmisie a cuplului motor de la un MAI/ICE (Motor cu Ardere Interna/Internal Combustion Engine) la rotile motrice, asta tinand seama ca diagrama putere/cuplu a unui MAI arata ca un mic cosmar... Fara cutie de viteze nu ai fi aproape niciodata in zona optima de functionare... Motiv pentru care magaioaiele alea mari, urate si grele de pe sosele (camioane) ajung uneori si la 12 trepte de viteza....

Principial,
Puterea=Lucrul mecanic/unitatea de Timp.

La motoare rotative, presupunand ca lucrul mecanic este identic pentru fiecare rotatie, rezulta ca
Puterea= Lucrul mecanic/rotatie * (numar rotatii/unitatea de Timp)=Lucrul mecanic/rotatie * turatie
Deci, la o turatie dubla, acelasi motor scoate o putere dubla.

Sau, la o turatie dubla scoate aceeasi putere, dar la un diametru pe jumatate (sunt si niste corectii, dar principial cam asa sta treaba... )

Ca principiu, (desi nu sunt ELTH) motoarele electrice au un comportament mult mai liniar, in timp ce MAI au orice comportament vreti, dar numai liniar nu este... Asta este motivul pentru care daca nu ai o masina sportiva ("lansata") poti sa faci depasirile mult mai usor in a 4-a, NU in a 5-a.... Ai rezerva de putere/cuplu mult  mai mare, nu esti la capatul de jos (si fara suflu...) al diagramei. NU se aplica la Bugatti, daca careva dintre voi are asa ceva...

Regula P~turatia este valabila si la motoarele cu ardere interna, insa cu multe corectii si precizari... ;)
De aia motoarele de F1 sunt "normal turate" la 8.000-10.000 rot/min, in timp ce la o masina normala ti-ar zbura pistoanele prin chiulasa.. Pur si simplu scot maximum de putere dintr-o cilindree limitata prin singura metoda cunoscuta: mai multe cicluri Otto in aceeasi unitate de timp, deci sunt turate de le ia mama naibii... Cu corolarul inevitabil al unei fiabilitati corespunzatoare. Poti sa faci BMW dintr-un motor de TICO. Dar daca pleci dimineata de acasa, cand ajungi la munca chemi mecanicul sa iti schimbe motorul cu unul nou... Pleci de la munca, cand ajungi acasa chemi mecanicul sa iti schimbe iar motorul cu unul nou...  :D

Reversul este la motoarele navale ale lui kitsune: poti sa dai o tura pana la WC pana face un piston cei 4 timpi. Dar poti sa fii sigur ca la o adica, cu o intretinere ceas, motorul ala nu se va opri vreo 4 anotimpuri... - exagerez un pic, dar aici este de fapt diferenta intre peformance si reliability...

Pur si simplu nu le poti avea avea simultan pe amandoua....
Ne miram la un autoturism care inca merge dupa 400-500 mii de km, este normal sa avem autobuze cu 1.000.000 km la bord... Inmultiti cu minimum 15-20 pentru realiability tip naval... Si impartiti la 15 pentru performance... ;)

Pur si simplu nu le poti avea pe amadoua... Adica nu vei avea niciodata un Ferrari F1 care sa poata face macar jumatate din ocolul Pamantului fara nici o interventie majora la motor. Interventie majora ar insemna sa opresti motorul si sa ramai ca fraierul in voia valurilor si a vantului... Va explica kitsune...
La fel cum nu o sa vezi nave de 150.000 tone cu botul in aer, tragand sportivi nautici si pisi blonde dupa ele...
:lol:

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Ca tot e la moda sa faci studii comparative despre cat polueaza diversele tipuri de motorizari, in ultimul numar al revistei proprii a publicat si ADAC un astfel de studiu.
"Concluzia" e in tabelul din partea de jos a articolului - in DE e nevoie de mai mult curent din regenerabile, altfel o masina electrica "bate" un diesel dupa 220.000 de km.

voicul

Daca asta e textul:
"The electric car can only use its advantages compared to gasoline and diesel after about 127,500 km or 8.5 years of operation (gasoline) or about 219,000 km or 14.6 years of operation (diesel). "
Stau sa ma intreb cum au scos consumurile, pentru ca mai tot ce nou diesel si beznina ... au cam aceleasi consumuri ... ma rog + 1 sau 2l in plus la benzina (care e mai ieftina ca diesel-ul la pompa si motorul pe benzina e si mai ieftin decat diesel, deci ...).

Lasand asta la o parte: 130.000 e ceva, dar nu prea mult. 8.5 ani cam tii masina.
La diesel ar cam fi cam mult, doar ca masina electrica o tii lejer 500.000 de km, pe cand un diesel de 200.000 o sa iti ceara bani la greu (cam toate trebuie schimbate dupa km aia).

Liviu M

#1332
Pentru consumuri apasa pe "Datenbasis", sub tabel
Quote
Quelle: (Sursa)
LCA-Tool von Joanneum Research, Graz.

Fahrzeug: (masina)
"Golfklasse" 90 kW, Gesamtgewicht inkl. Batterie von 1176 kg (Benziner) bis 1431 kg (Elektro), Verbrauch Benzin (E5) 6 l/100 km (= 0,52 kWh/km), Diesel (B7) 5,2 l/ 00 km (= 0,50 kWh/km), Plug-in-Hybrid 2,95 l/km + 11 kWh/100 km (= 0,37 kWh/km), CNG 4,1 kg/100 km (= 0,63 kWh/km), H2 1,02 kg/100 km (= 0,34 kWh/km), Strom 0,19 kWh/km. Pkw-Lebensdauer 15 Jahre (durata masinii), jährliche Fahrleistung 15.000 km (kilometraj anual), Batteriekapazität 40 kWh, Batterielebensdauer 150.000 km (also insgesamt 1,5 Batterien) (durata bateriei)

Strom:
CO2-Äquivalenzwert 580 g/kWh (CO2, Methan CH4, Di­stickstoffmonoxid N2O) aus Strommix Deutschland, veröffentlicht im Bundesanzeiger am 30.10.2018, gültig für 2019


LE In Germania (ca pentru Germania e studiul) la pompa motorina e mai ieftina decat benzina.


voicul

Deci consum benzina 6 l si electrica recupereaza in 130.000 km
Consum doar cu 0.8 mai mic la diesel si electrica are nevoie de aproape +90.000 km sa recupereze.

0.8l in 90.000 de km inseamna cam 720l ... neah, din ochi ceva e suspect, dar recunosc ca nu stau la ora asta sa fac calcule in detaliu.

Liviu M

#1334
Articolul nu e despre costuri, e despre poluare. emisiile cu efect de sera. Dupa cati km sunt mai curate electricele emit mei putine gaze de sera fata de celelalte tipuri de "energie". De la producere pana la deasamblare/reciclare, in conditiile actuale.
Iar la electrice sunt luate in considerare doua cazuri - electricitatea consumata la incarcari e pur "regenerativa" sau electricitate "normala", asa cum e la prize acum in De (produsa cu mult carbune).
La cele electrice incarcate cu curent "normal" le-a dat ca devin mai curate dupa 130 TKm (benzina)/220 TKm (diesel).La cele cu incarcare numai din regenerative le ies numere mult mai mici - ~40 TKM la ambele.
LE Am adaugat portiunile albastre.