Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

voicul

#1260
"Din moment ce compania americană are deja mai multă cerere decât poate produce, iar termenele de livrare depășesc șase luni, sau chiar un an, ar fi o mișcare strategică proastă să deschidă reprezentanțe noi, ca să strângă și mai multe comenzi pe care nu le poate onora într-un timp decent. Acesta este motivul pentru care nu există, oficial, Tesla în România."

Deci daca unii pot sa astepte 6 luni, nu ar fi putut sa astepte si 6 luni + 1 zi, pentru ca veneau romanii ca barabarii sa dea comenzi la Tesla.
Da, asta e chiar un motiv scos de o burta mai goala. Trebuie sa il credem pe cuvant de pioneeer.

Partea faina este "ca cand" comanzi de pa internet (stiti ca tocmai s-a deschis cumpararea de Tesla pe online) atunci nu e problema. Nu creste timpul de asteptare.
Doar daca era birou era asteptare, ca se stie ca romanii fac cozi. Nu conteaza ce cumpara ... KOaDA sa fie!

voicul

Renault vrea să lanseze un SUV electric de 10.000 de euro.

Renault intenționează să producă un SUV electric low-cost, pentru Europa, potrivit CEO-ului Thierry Bollore, iar prețul s-ar putea situa la nivelul a 10.000 de euro. Până atunci, însă, Dacia întârzie cu lansarea noilor generații Sandero și Logan. Șeful Renault a făcut dezvăluiri în interviurile de la Frankfurt, el lăsând să se înțeleagă că un SUV electric low-cost ar putea fi vândut în Europa la un preț de maxim 10.000 de euro, potrivit Automotive News. Modelul ar putea avea la bază noul Renault K-ZE, lansat în China, care va fi vândut la un preț de sub 10.000 de euro.

Citește mai mult la: https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/salonul-auto-de-la-frankfurt-renault-vrea-sa-lanseze-un-suv-electric-de-10-000-de-euro-dacia-fara-stand-intarzie-cu-lansarea-noilor-generatii-sandero-si-logan-19111055?fbclid=IwAR2j3SctqeRVGGq6pCXiDTEgXXOlmeCUUaBZvXpem2Ly4fencpzvDEUotX0

dr4qul4

reprezentantele costa. Chirii, salarii si reclama. De ce sa cheltui bani, cand poti sa vinzi online?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Manodragon

O idee pe care am auzit-o în podcastul recent a lui George Buhnici despre mașini electrice e independența din punct de vedere al energiei când vine vorba de mașini/mobilitate electrică.
Independența unui stat/guvern față de statele care produc benzină, motorină, țiței, etc.
Un exemplu din ultimele 48 de ore e atacul din Arabia Saudită.
Nu zic că poți fi 100% independent fiindcă sursele regenerabile au momente de producție crescută și de producție scăzută dar oricum, e mai bine să ai mai multe surse de energie decât să depinzi de anumite state (OPEC).
Cum ar fi vara dacă fiecare clădire din fiecare oraș ar avea panouri solare?
Cum ar fi să ai centrale eoliene în multe și diferite regiuni ale țării?
Doar intervin și eu cu ideea asta în discuție

Anca_Emanuel

Ars Tehnica: Volkswagen's bold plan to create a new car operating system

QuoteEventually, that's going to mean a single software stack common across VW Group's vehicles—everything from the instrument displays and the infotainment to powertrain and chassis management (think traction and stability control or advanced driver assistance systems), plus a common connected car infrastructure and cloud.

QuoteSo Android will come in cars, giving customers access to this enormous ecosystem. But really be careful how much Android you're talking about. There are some brands really using Google's automotive services; this is not our strategy.

Deci vor dezvolta ceva bazat pe Android.

Anca_Emanuel

Prima impresie de la Bjørn Nyland despre Porshe Taycan:


Volkswagen ID.3 first impressions


E fan electric si va invit sa urmariti restul: https://www.youtube.com/user/bjornnyland/videos

Ionut

ANALIZĂ Radiografia pieței europene de mașini electrice pune România pe hartă: cea mai proastă infrastructură, emisii de CO2 mai bune decât Suedia și cea mai mare subvenție acordată

Vânzările de automobile cu propulsie alternativă (electrice, hibride, fuel cell și cu gaze naturale) trebuie să crească puternic pentru a atinge ,,țintele ambițioase ale UE" pentru 2025 și 2030, referitoare la emisiile de CO2. România se află la extreme pe această piață: are cea mai mare subvenție, dar cea mai proastă infrastructură, remarcată de altfel și de raportul Asociației Constructorilor de Automobile din Europa.





România are o pondere a mașinilor cu încărcare electrică de 0,5% din totalul pieței și o pondere de 2,9% a celor hibride. Nu se află în niciun Top 5 al celor mai vândute mașini cu propulsie alternativă vândute în UE, dar nici în Top 5 al celor cu vânzări slabe, cu excepția celor cu gaze naturale. Media emisiilor de CO2 din România a fost anul trecut de 121,5 g/km, puțin peste media UE (120,6 g/km), mai mică, foarte important, decât emisiile din Suedia (122,3 g/km) și Marea Britanie (124,8 g/km) și decât toată Europa Centrală și de Est. România are, în același timp, cea mai mare subvenție acordată la achiziția de vehicule electrice din UE. La capitolul infrastructură, România avea însă 125 puncte de încărcare, adică 0,1% din totalul stațiilor UE. De altfel, România se află pe locul 5 al țărilor membre UE în topul negativ al celor mai puține stații de încărcare. În clasamentul cu cele mai puține stații la 100/km, suntem pe locul 27, doar Grecia fiind mai jos. Analiza ACEA a raportului dintre numărul de stații și suprafața țării arată că avem 5,4% din suprafața UE, locul 7, dar suntem pe locul 24 ca număr de stații.

Multe date pe Profit.ro

voicul

#1267
Oare de cat e studiul asta?

"Potrivit datelor statistice, în țara noastră circulă, în prezent, 1.100 de autoturisme electrice, fiind disponibile circa 390 stații de încărcare.
https://start-up.ro/masinile-electrice-in-romania-cate-statii-de-incarcare-exista/

Deci 390 nu 125, aproape de 3 ori mai mult. Si articolul este din aprilie!

In alta ordine de idei - am gasit asta:  :)





Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

Apropo, în Constanța electricele și hibridele nu mai plătesc parcarea. În unele locuri scrie că e doar pentru constănțeni, în altele că și turiștii, dar cum dovada se face cu o vigneta de la Primărie, nu prea văd cum ar putea obține-o turiștii. Mă duc zilele astea să aplic și încerc să aflu mai multe detalii. Oricum, un citat din presă mai jos (toată presa îl dă textual, așa că nu pun link):
Quote
Conform H.C.L nr. 227/2019 pentru completarea H.C.L nr. 221/2017 privind aprobarea unor tarife pentru plata unor servicii de utilități publice, Consiliul local al municipiului Constanța a stabilit faptul că "Persoanele fizice sau juridice din municipiul Constanța, utilizatori de autovehicule hibrid sau electrice, beneficiază de gratuitate, pentru folosirea locurilor de parcare din parcările publice cu plata cu tarif orar, de pe teritoriul municipiului Constanța. Identificarea acestor autovehicule se va face printr-o vinietă, emisă de Primăria Municipiului Constanța.'' Cei interesați pot depune la sediul Direcției Gestionare Servicii Publice, strada Ștefan Mihăileanu, nr. 10, o cerere la care vor atașa în copie următoarele documente:
- Carte de identitate sau certificat de înregistrare fiscal
- Declarație GDPR – se găsește pe site-ul Primăriei Constanta
- Certificat de înmatriculare al autovehiculului
- Documente care fac dovada dreptului de utilizare al autovehiculului.
Aceste documente pot fi transmise și pe adresa de e-mail: parcari@primaria-constanta.ro
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

TibiV

Ma mir ca nu vor si certificatele de nastere/deces ale bunicilor, ca sa dovedesti ca esti un bun constantean...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Inca o dovada a stupiditatii...
Vigneta se da pentru un autovehicol hibrid sau electric, nu?
Ce importanta are Cartea de identitate, GDPR-ul, Dreptul de utilizare vehicol.... ?

E extrem de simplu - UN VEHICOL -> O VIGNETA! Se noteaza in baza de date ca a fost eliberata vigneta si gata!
De exemplu, in Ungaria, au rezolvat extrem de simplu. Masinile hibride si electrice au numere pe fond VERDE. De la inmatriculare. Si gata. Pot parca gratuit (acolo unde au dreptul).
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Io

#1271
^
Chiar asa: ce sint alea "documente care fac dovada dreptului de utilizare al (sic) autovehiculului". (Sa nu intru in logica gramaticala ca scrie pe diploma inginer si poate am uitat de pe la scoala: dreptul de ceva nu este al autovehiculului; utilizarea e a conducatorului  :p ).
Da' ma-ntreb si io acuma: daca doreau permisul de conducere nu era mai bine ca birocrata sa scrie chiar asta? Totusi, la ce naiba ii trebuie permisul de conducere? Sau poate doreste alte acte (care? de ce?). O imputernicire, o procura? La ce naiba le va fi trebuind asa ceva?  :lol:
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

yetiman

Sigur se refera la imputernicire/procura, in cazul in care vehicolul e pe alt nume decat cel al caruia merge dupa vigneta.

Dar ramane la fel de stupid. Masina parcheaza gratuit si nu posesorul....
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

adiarc

atacul din Arabia Saudita arata cat de importanta e actuala revoluție electrica si din pct de vedere al independenței energetice....in timp ce petrolul vine doar din anumite tari...curentul poate fii produs de orice tara....si cu putin noroc in 10-15 ani de orice casa din lume ( e adevarat cu sanse mult mai mari pt tarile macar mediu dezvoltate )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Anca_Emanuel

Teslarati raportează că Model S are timp mai bun pe pistă cu 20 de secunde față de Taycan: https://www.teslarati.com/tesla-model-s-nurburgring-lap-time-vs-porsche-taycan