News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Anca_Emanuel

#1245
@Ionut felicitări pentru "exclusivitate" cu Volkswagen ID.3.
Pare ceva competitiv.
Dar din păcate totul se rezumă la capacitatea de producție și de preț.
Tesla are deja 1 gigafactory pe care o optimizează, și nu e completă. Plus încă una în China care a început deja faza 2 de construcție.
Grupul WW a anunțat ceva pe tema asta, dar sunt cam în urmă.

AlexxC

@alexV   materiale sensibile dpdv al mediului la baterii
Tesla se chinuie cu productia pentru ca a pornit aproape de la zero ; producatorii auto deja consacrati au deja o infrastructura world-wide,trebuie doar sa o adapteze. Si trecand de la un produs complex cu multe piese la unul mai simplu nu vad ce probleme asa mari ar fi la asamblare.

Mamutu

Diferența între Tesla și constructorii consacrați este legată de viteza de inovare și integrarea pe verticala.
Și Tesla are deja 15ani de existența!
In paralel împrumuta idei de la SpaceX.
Inovația Tesla s-a manifestat la multe aspecte, de la roti la ecrane, la coeficientul de aerodinamicitate, partea de electronica și pilot automat, motoare, și in primul rând la baterii! Aici e avantajul mare și nu la capacitatea de producție care intr-adevăr a crescut greu. Fabrica din China însă nu face decât sa copieze și sa imbunătățească fabrica americană cu o viteza uluitoare (fata de orice producător clasic).
Pe plan mondial sunt 4 producători de scaune - Tesla le face singura. Majoritatea producătorilor își cumpara bateriile, Tesla le-a dezvoltat de la început cu Panasonic.
Și Tesla a inteles importantă infrastructurii de incarcare rapida care a mers in paralel cu vânzarea mașinilor. Producătorii clasici au lăsat acest aspect unor terți.
Pe plan mondial se vând încă 98%din mașini cu motor termic, așa ca e loc pentru toți.

voicul

Tesla merge pe banii investitorilor si cu pana la 7 milionae $ pierdere pe zi, abia acum, dupa lansarea Model 3, are o sansa sa mai ramana pe piata. Abia cu valul 2019 - 2020 Tesla incepe sa aiba concurenta reala si sa vedem cum si cat rezista. Spre exemplu nu poti compara E-Up si E-Golf cu Tesla S, doar pentru ca toate sunt electrice. Sunt total alte masini.
Sunt sanse mari sa reziste, dar trebuie sa ii iasa tot.

Un alt lucru de luat in vedere: cu cele 2 fabrici (adica peste 2 ani probabil) ce capacitate o sa aiba: 400.000 de masini? Adica cat Dacia la Pitesti?


kitsune

Ieri zicea unul de la Volvo că Tesla e cu mult înaintea tuturor la capitolul ăsta.
Iar piață pentru ei va fi (mai ales că se lansează în Kazahstan  :lol:)


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Elon Musk a declarat in repetate rânduri ca scopul lui e sa schimbe industria auto spre electrificare chiar dacă Tesla nu va rezista.
Se pare ca ii va ieși.

voicul

#1251
Electrificarea e clar ca a iesit. Parerea mea e ca vorbim de maxim 5 ani ca tot ce se vinde nou (cel putin in EU) sa aiba si un motor electric.

In alta ordine de idei si apropo de inovatie: o sansa mare penru Tesla e sa faca masina autonoma si exista posibilitate pentru asa ceva.

L.E.



Anca_Emanuel

@Mamutu, mda, mai sunt ani lumina de distanta de parcurs pentru soft. Nu vorbim de un jaf de Windows aici.
Ci de o distributie customizata de linux.

kitsune

^^ vaai, pedala aia de frână lucioasăăăă :bash: un pic de ploaie și mâzgă și e gata accidentul. Că nu trăim cu toții în farmacie.
Plus aversiunea asta endemică pentru butoane fizice. Lăsați fraților un buton de volum rotativ, că așa fain e să butonezi un touch screen pe drumurile patriei asfaltate cu gropi... Sau să vină nemții și americanii cu "pachet pentru drumuri grele" la mașinile vândute în România?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

https://0-100.ro/2019/09/12/primele-indicii-despre-dacia-electrica-vin-din-china-autonomie-200-km/

Grupul Renault începe să fructifice experiența vastă pe care o are în domeniul mașinilor electrice, dar și segmentul mașinilor low cost. Era doar o chestiune de timp până la nașterea automobilelor electrice low cost. Renault City K-ZE, 100% electric, cu autonomie reală 200 km, a fost prezentat pentru piața din China și ne dă indicii despre specificațiile pe care le-ar putea avea primul automobil electric al Dacia.

Renault se bucură de o poziție foarte bună pe piața mașinilor accesibile în China și India, culminând cu lansarea lui Renault Kwid în India (în 2015), apoi în Brazilia. Acesta este un mic SUV cu tracțiunea față și motor pe benzină.

Având ca punct de plecare Kwid, francezii au lansat pe piața din China modelul K-ZE, 100% electric, care din punctul de vedere al caroseriei pare un Kwid facelift sau de nouă generație.

Cifre cheie:

26,8 kWh capacitatea netă a bateriei
200 km autonomie reală (aproximativ)
33 kW (45 CP) puterea maximă a motorului electric
125 Nm cuplu maxim
105 km/h viteză maximă
7.850 Euro (61.800 Yuan) preț de bază, fără taxe
300 litri capacitatea portbagajului

Pentru a putea propune acest preț foarte bun în lumea automobilelor electrice, Renault a tăiat din costuri la puterea motorului și la sistemul de management termic al bateriilor (folosind baterii răcite cu aer, precum Nissan LEAF, nu răcite cu lichid, cum au majoritatea automobilelor concurenței).

perfidus

Cu cifrele de mai sus se poate trage o concluzie matematica la EV de talie mica: 13KWh/100km este o cifra reala de consum.
Zoe ZE40 cu baterie de 40KWh e cam tot pe acolo, cu cca 300Km autonomie reala (pe timp de vara !).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

perfidus

In alta ordine de idei, nu stiu daca s-a mai scris pe undeva:

QuoteCNAIR va monta 18 stații de încărcare a mașinilor electrice pe autostrăzile A1 și A2. Deși licitația publică încă nu a început, un document emis de Ministerul Transporturilor dezvăluie exact unde vor fi acestea amplasate.

Sursa Auto-bild.ro
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

S-a scris in thread-ul dedicat spatiilor de servicii. Se discuta acolo. Dar poti lasa acum si aici pentru ca se mai trezesc si altii. :)

Mamutu

Se pare ca Tesla dacă o aduci acasă e mai scumpă decât pare initial.
Cel mai ieftin model 3, fara prima de la stat peste 50.000Eur.

https://0-100.ro/2019/09/13/de-ce-tesla-in-romania-e-mai-scumpa-decat-crezi/