News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

Economic nu e mare lucru pentru Romania. Daca fac si service maxim 20 de persoane, dupa cum zicea si Ionut. Hai poate 30. Economia pentru cei care au Tesla, ca scutesc un drum la Viena, chiar ar ajuta un service.
Nu stiu de ce il visati la Brasov si Sibiu, pentru ca nu stiu ce service Tesla este la Sofia spre exemplu si sa nu uitam ca in B sunt cei mai multi oameni.

Eco ticket-ul nu inseamna nimic la o masina ca Tesla. Cand ai deja 140.000 de euro, nu stai in 10.000 de euro care tii da statul ca sa poti cumpara un Model Y. Nici pentru model 3 care e de la vreo 60.000 de euro, 10.000 nu e mare lucru.
10.000 de euro e mult la un ZOE de 28.000 - 10.000 fiind peste 1/3 in masina.

kitsune

De ce, de ce, de ce doar 120km/h pe electric? Cum trec de 120 km/h nu mai vrea electric. Măcar 130, mergeam și eu rezonabil :bash:






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Așa arată Volkswagen ID.3. Iată primul review, static

​Volkswagen ID.3 a fost dezvăluit oficial, acesta fiind modelul prin care marca germană pune piatra de temelie pentru viitorul său electric, planul fiind să renunțe la a dezvolta noi motoare pe combustie până în 2030. ID.3 însumează calitățile tuturor celorlalte mașini electrice de pe piață și propune prețuri mai mici decât concurența. În clipul asociat acestui articol puteți vedea un prim review cu mașina, static, pe care l-am filmat în 20 August 2019 la Wolfsburg (totul fiind sub embargo până acum – momentul dezvăluirii oficiale, pentru public).



0-100/Hotnews

voicul

#1233
Concluzia intuitiva e ca daca ai autonomie si superchargere, este o placere sa mergi pe grastic cu elctrica  :D

Prima vacanta electrica

Rezumat

Distanta parcursa – 467km dus (plecare 57% + 1 incarcare => sosire 20%), 408km intors (plecare 100% + 1 incarcare => sosire 71%)
Range anxiety – nu este cazul cand ai supercharger (si incarci cu ~115kW, 750km/h), altfel trebuie sa planifici un pic mai bine, dar intra in reflex.
Tip condus – normal (cu copil mic), A/C pornit tot drumul, internet music
Aplicatii utile: plugshare.com (si aplicatie de mobil), abetterrouteplanner.com (ABRP), teslafi.com
Cost: 0 EUR (free supercharge si free charge la hotel si pe unde am parcat)


https://conducem-electric.blogspot.com/2019/09/prima-vacanta-electrica.html?fbclid=IwAR2NOpi89jiKLfAqhgHEreJuwgpmRS6IfKcWTy_SK2nr4LDrBdj1qp2ObxI

TibiV

Sfanta naivitate de a privi astazi o tehnologie noua ca si cand ar ramane asa "forever"...

"Cost: 0 EUR (free supercharge si free charge la hotel si pe unde am parcat)"
WOW!!!....

Dar cat va tine minunea?!....

Pur si simplu miscarea a 1 miliard de autovehicule (cifra scoasa din burta, dar din cate stiu parcul auto mondial este pe acolo) in fiecare zi va necesita acelasi lucru mecanic...
Pentru primele 0,1% (1 milion) care trec la o noua tehnologie, da, este posibil sa le incurajezi cu electricitate "moca"...

Dar ce faci dupa ce devine o " tehnologie matura"?...
Va mai exista undeva "mocaciune"?

Hai sa comparam cu valul de constructii de " parcuri eoliene" din urma cu vreo 10 ani....
Subventii peste subventii, "veniti baieti si faceti!...."
Pana au inceput oamenii sa se prinda ca platesc ceva ce NU consuma.... Subventii taiate, scandal pe regenerabile....
Dar, vorbind la nivel national, "ne-am inverzit"....

Anyway.
Eu sunt (dpdv economic) un pragmatic.
O industrie care functioneaza cu subventii NU este o o industrie reala si eficienta...
(Nu vreau sa fac o radiografie a trecutului socialist, unde cam asta se facea....)

Iar curentul gratis oriunde, oricum, se va regla curand (prin curand inteleg maximum 5-10 ani...)
Pur si simplu economic furnizarea de energie electrica gratuita NU poate functiona a la long.... Din simplul motiv ca electricitatea NU se produce singura, trebuie investit in capacitati de productie si de TRANSPORT.

Sorry, eu nu sunt un "electric enthusiast"...
Sunt de acord ca ne vom "electrifica" rapid. Sa avem insa grija sa nu fie prea rapid....

(Mi s-a reprosat inainte cand am spus ca retelele de distributie ar putea "sa nu tina". Cine stabileste ce "tine" si ce "nu tine"?
Am avut un mic deranjament (scurt) in casa. Socrul meu a "remediat" avaria. Doar ca in momentul in care porneam cuptorul cu microunde, siguranta se ardea din nou... Socrul:  "s-a invechit, face scurt, arunca-l! (cuptorul)".
Evident, nu am fost de acord cu astfel de "sentinte". Cand am luat-o "pe fir", am descoperit ca socrul inlocuise siguranta de 10A cu una de 6A. Evident ca se prajea....
Dar hai sa o luam invers... Si nu doar la o casa, ci la strazi si cartiere intregi care isi vor alimenta masinile la retea....
Mai bine las exercitiul asta pentru cei care il vor trai...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

#1235
Se pare ca subventiile in industria exctractiva si de prelucrare a petrolului sunt muuuult mai mari decat in orice alta industrie, cel putin in USA. Nu stiu cum e la Noi dar parca si Petromidia si Lukoil au uitat de multe ori sa plateasca taxele la stat.
In articolul de mai jos publicat de Forbes se estimeaza subventiile la 5.200 Miliarde USD/2017 pe plan mondial (cam cat 130Milioane Tesla Model 3 - intr-un an!).
Energia eoliana si solara au ajuns la preturi de productie mai mici decat cele din industriile clasice, fara subventii, iar o masina electrica, daca ai priza acasa, te costa pe durata vietii mai putin decat aceeasi masina pe benzina sau Diesel (vezi Golf/e-Golf). Da, eolienele noastre de acum 10 ani acum ar costa mai putin de jumatate, nu ne impiedica insa nimic sa oprim dezvoltarea reactoarelor 3 si 4 de la Cernavoda si sa facem eoliene mai ieftine.
Deci chestia cu subventiile nu tine.
Iar curentul consumat in plus de electrice trebuie comparat cu curentul pe care il foloseste industria prelucratoare de petrol care nu va mai fi consumat (vezi o postare de a mea anterioara).
Singura limita a electricelor ramane autonomia redusa, si timpul lung de incarcare. In rest nimic

https://www.forbes.com/sites/jamesellsmoor/2019/06/15/united-states-spend-ten-times-more-on-fossil-fuel-subsidies-than-education/

voicul

Deja autonomia la masinile 2019 nu prea mai e o problema. 300 de km reali e bine. 500+ la masinile de top ... cam atata scoate si un diesel in oras.
Incarcatul este inca problematic, dar se rezolva si el in timp.

AlexxC

In prezent cea mai echilibrata solutie e plug-in hybrid:
-incarcare rapida(baterie mica,mai ieftina)
-poluare zero in oras (poluare afara la fel ca full electric)
-no range anxiety(prezenta motor termic)
Abia in momentul in care tehnologia bateriilor va evolua suficient cat sa permita:
-incarcare si mai rapida decat ce avem azi
-utilizarea unor materiale putin poluante in procesul de fabricatie
-cresterea raportului kw/kg
-si scaderea costului de productie
...doar in aceste conditii masina Full electrica va fi mai verde si mai economica decat una plug-in.
Istoria ultimilor ani ne arata ca facem progrese in acest sens ...trebuie doar sa mai avem rabdare cativa ani.

perfidus

Echilibrata si nu prea, doua sisteme de propulsie inseamna complexitate mai mare, fiabilitate mai mica, costuri mai mari de intretinere, etc.
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

voicul

Partea buna la PHEV (dar teoretica) e ca poti merge foarte mult doar pe electric si atunci ai costuri mici.
Pe de alta parte tot 2 sisteme intretii si la termic, faci nu faci km, distributia tot o schimbi la un numar de ani - un exemplu doar.

alexV

Quote from: AlexxC on September 11, 2019, 10:00:53 AM
-utilizarea unor materiale putin poluante in procesul de fabricatie

Nu mai pot cand vad asta cu materiale poluante in procesul de fabricatie. Avem motor electric cu 90% eficienta, fata de termic cu 25%. Iar motorul electric *poate* fi produs doar din electromagneti (bobine), fara urma de magneti permanenti din neodimiu. Mai departe energia *poate* veni din hidro (Norvegia aproape 100%) ori alte forme de regenerabile. Mai e varianta in care incarci noaptea cu energie tarifata mai ieftin, inca neimplementat in Romania.


Petrolul in schimb se distileaza arzand gaz. Let that sink in.
Asa obtii benzina, kerosen, pacura, bitum, etc  Sursa

Sunt de acord cu ce spui despre PHEV. Sunt posesor de hibrid, cu consum de benzina 5% in general. Ma uit la altii cu aceeasi masina dar varianta PHEV, cu consum de 1,2% in general ...

AFC

^ De acord si eu. XC 60-ul meu arata la consum mediu de carburant 7,8l/100km in conditiile in care fac in medie 40 km pe zi in oras ( consum 0 benzina ) si din cei 17.000 km parcursi cei mai multi au fost in concedii ( deci pe benzina , consum mediu 11l ). Modelul asta are peste 420cp ( T8 TWIN ENGINE+ POLESTAR) si 2,3 tone deci consumul este foarte bun ( cred eu) 
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

voicul

Varianta cea mai buna ar fi EVRex - adica masina electrica cu range extender adica cum e la I3. Ai rezervor de 9l de benzina care sa iti produca energie in caz ca ramai fara.
Se duce astfel tot motorul termic, dar ramane autonomia, practic infinta si alimentarea foarte rapida. Se duc si costurile de intretinere pentru termic.
Totusi ... pare ca nu a prins pe piata.
Extrema e Ampera cu 3 motoare: termic, electric si REX.

Consumul e bun de 11l pentru 420cp, dar aici se ajunge la lucruri absurde: ai nevoie de 420 de cp? Masina aia o misti lejer si cu 300. Deci nu ai mai avea 11 ci probabil un 9.
@caf am pornit de la exemplul tau, dar fix ca punct de plecare intr-un exemplu. Sunt multe masini care au cp cu nemiluita, cp de care nu ai nevoie cu adevarat.

Mamutu

Am configurat pe site-ul VW un Passat Diesel 190CP, transmisie automata. Am pus dotările care sunt standard pe o Tesla Model 3 (trapa, navigație...) și prețul final a fost de
39.666,27Eur.
Pe site-ul Tesla prețul pentru Romania la modelul SR Plus e de 39.500eur. Dacă prinzi prima de la stat trebuie sa fii dus sa cumperi Passat-ul.
Trag concluzia ca este piață pentru Tesla in Romania.
Cel puțin pentru corporații și pentru persoane care și-ar fi cumpărat Passat, Mondeo, BMW seria 3, Mercedes clasa C. Plus cei care in loc sa își ia un X5 își vor lua o Tesla.
Parerea mea.

raduac

REX-ul de la i3 este tot un motor termic (de motocicletă) care antrenează un generator care îți încarcă bateria. Deci nu ai scăpat de motorul termic complet. Dar există avantajul că acesta funcționează la o turație constantă în cel mai eficient regim cu putință pentru un motor termic, el nefiind cuplat la transmisia mașinii.
Despre Ampera se poate spune că are 3 motoare, acestea fiind motorul electric principal, generatorul care poate funcționa însă și în regim de motor electric secundar și motorul termic. Toate trei sunt cuplate între ele prin ambreiaje, astfel încât motorul termic poate și să încarce bateria prin intermediul generatorului (REX) dar și să antreneze roțile prin direct prin transmisie.