News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kitsune

#1200
Păi, primul id e 40k, după aia scot și varianta de 30k. Probabil că atunci e-golf nu se va mai produce.

Între timp, azi am văzut un i3 pe drumul spre mare, mergea cu 90-100. E nașpa să nu ai stații de încărcare pe autostradă, nici nu vreau sa ma gândesc ce range anxiety avea omul, AC pornit, faruri, că deh, noapte, range-ul tot scădea... oricum, bravo lui că avea singurul beamveu care nu e de cocalari. Io mi-am luat-o azi de la un brăilean cu flash-uri și degete mijlocii și depășire prin dreapta cu reintrare pe bandă la 10 cm de mine, apoi călcat frâna, că deh, mergeam doar cu 10km/h peste viteza legală și nu reintrasem pe banda 1 peste loganul pe care îl depășeam. Braț păros, tatuat și cu maiou, etalon de eleganță.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

#1201
Hmm ... deci vreo 20.000 euro Golf cu Rabla+, daca il fac la fel si in RO ... nu ar fi rau. Totusi 300 de km, nu 400 ca ZOE, adica vreo 150 iarna ... nu e chiar fantastic.
Totusi fata de un Golf normal - 2019 pe la 19.000 - 22.000 euro

I3 cu REX e lux, dar mie nu mi se pare ca masina arata prea bine.  :(

Oricum cele mai mari deprecieri sunt la masinile electrice. Nu la hybride sau PHEV, ci la electrice.
La 30.000 euro iei Tesla S P85 de 5 ani cu pana in 150.000 km. Lux.
Deja anul viitor cu 10.000 euro o sa gaesti destule electrice si probabil in 2 ani cu 7000 - 8000 vei gasi toate electricele cu range de pana in 200 km.

^M-am invatat ca daca fac o depasire si vine unul, ca sa nu am discutii inutile, mai accelerez eu 10 - 20 de km in plus si dupa il las sa se duca.

voicul

Cautam sa vad cat costa E-Golf in RO:
In standard, modelul costa 37.500 euro cu TVA, iar prin Rabla Plus, pretul scade la 27.500 euro cu TVA.
(Deci, in general, nu doar ca se aduc produse de proasta calitatea, ca pentru o piata de mana a 3-a, ci se aduc si foarte scumpe!)

Si am dat peste acest articol



Ford a lansat primul sau model electric. SUV-ul este la vanzare pe piata chineza la un pret sub 30.000 dolari

Ford a demarat vanzarile primului sau vehicul electric. Modelul electric este un SUV disponibil pe piata chineza, o versiune electrica a Ford Territory, scrie Automotive News Europe.
SUV-ul Ford Territory, pozitionat intre EcoSport si Kuga, a intrat in productie anul trecut cu motorizarea pe benzina de 1,5 litri.

SUV-ul electric al Ford are o autonomie de 360 km cu o singura incarcare. In modul de incarcare rapida, bateria poate fi reincarcata de la 30 la 80 la suta in doar 33 de minute si poate atinge 60 km de kilometri dupa o incarcare rapida de 10 minute.

Folosind aplicatia FordPass pe un telefon mobil, proprietarii pot localiza modelul Territory EV, pot porni / opri de la distanta masina sau controla aerul conditionat. Tot prin intermediul aplicatiei, soferii pot afla cat curent mai are masina si care este cea mai apropiata statie de incarcare.

La fel ca versiunea pe benzina, crossover-ul electric este produs la Jiangling Motors Co., un joint-venture Ford care asambleaza si camioane.

Jiangling Motors construieste pentru Ford si SUV-ul Everest, modelul Tourneo si autoutilitara Transit, dar si vehicule usoare si camioane pentru marca sa JMC.

Ford Territory EV este al doilea vehicul electrificat pe care Ford l-a lansat in China, dupa varianta hibrida plug-in a modelului Ford Mondeo, asamblata de Changan Ford, parteneriatul pentru autoturisme al Ford.

In al doilea trimestru, Ford si cele doua societati mixte au livrat 154.042 de vehicule in China, in scadere cu 22% fata de anul anterior. In aceasta perioada, vanzarile marcii Ford au scazut cu 28% la 92.885, in timp ce livrarile marcii Lincoln au crescut cu 7% la 12.404 unitati.

Ford intentioneaza sa aduca pe piata peste 30 de modele noi si restilizate, incluzand cel putin zece vehicule electrificate sub brandurile Ford si Lincoln in China in urmatorii trei ani.

https://www.wall-street.ro/articol/Auto/244126/ford-a-lansat-primul-sau-model-electric-suv-ul-este-la-vanzare-pe-piata-chineza-la-un-pret-sub-30-000-dolari.html

kitsune

e-golf standard are dotări de golf clasic (cel puțin) mijloc spre high. Adică climatronic dual, kessy, dinastea.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Comparație între Golf și e-Golf cu dotări asemănătoare, prețuri de Germania.
Subvenția la ei este de 4380eur
Și asta pentru o mașina care consuma curent de 6Ron la 100km, iar daca se menține subvenția de la noi e foarte tentant. Pana apare ID bineînțeles.


voicul

Cred ca au pus maxim de optiuni pe ambele modele, doar ca wallbox-ul pentru cei care stau la bloc ... Deci 625E poti sa mai scazi de la E-Golf + ca e posibil sa gasesti SH la un pret mult mai bun.
925E - pompa de cladura ... se cam poate renunta si la asta ca vorba aia - incalzire globala, nu? Intradevar e posibil ca vreo 7 zile pe ani sa fi nemultumit de decizia luata, si inca vreo 30 sa te gandesti ca nu strica, dar si 1000 de E sunt ceva bani.

Poate gasesti si o comparatie Clio si ZOE.

Liviu M

Aha, deci electricii pot face linistiti frigul, in timp de fosilii au nevoie de incalzire suplimentara (Standheizung), nu le ajunge ce le da motorul.  :lol:
Electricii n-au nevoie de priza acasa da nimeni nu le "contorizeaza" timpul pierdut cu incarcarea aiurea si pot cauta si second, in timp ce fosilele trebuie sa fie cu tipla pe ele si full.

Mamutu

E o comparație între mașini cu dotări asemănătoare. Pompa de caldura e buna in Romania, îți ajuta la autonomie iarna.
Dacă ai priza acasă poți încălzi mașina înainte sa ieși din casa prin aplicație și consuma curentul de la priza. La fel vara cu aerul condiționat.

Liviu M

De comparatia initiala n-am zis nimic, eu completarile lui voicul le completam. ;)

voicul

#1209
Eu nu imi iau wallbox ca stau la bloc. Pe de alta parte ajung 3 zile din 7 in parcare cu 4 prize si inca o statie cu cu 3 cabluri in parcarea situata la 50 de m. La 200 de m mai gasesc inca 4 prize si la vreo 400 de m ... nu stiu cate prize sunt acolo. Prize de 22, 43 si 50Kw.
Conteaza cum iti faci calculele: la mine, fara priza acasa, nu mi s-ar parea ca pierd vremea.
Da sa alimentezi de la supermaket-uri unde sa zicem stai cam 30 de min, dar mergi cel putin 1 data pe saptamana prezinta riscuri: nu gasesti spatiu sa incarci si posibil (in functie de numarul de km facuti) sa nu ajunga si sa te duci special sa incarci masina la un alt moment (deci sa pierzi timp fix si doar cu asta). Dar asta nu inseamna ca nu poti gasi un sistem castigator fara wallbox acasa.

Iti trebuie pompa de caldura sa incalzesti/racesti masina cand e conectata la alimentare? Asta nu e proces care se face si fara pompa de caldura?

Liviu M

Eu nu ma bag pe topicul asta pentru ca (desi mi-as dori) mie electricul nu mi se potriveste. N-are rost sa particularizez la cazul meu, da' nici nu mi se  pare fair sa vina fiecare cu particularitatile lui si sa le extrapoleze la "ce bun e electricul".
@voicul: daca bagai un "pentru mine" in comentariul la care am reactinat, nu ziceam mai nimic.
Ca asa, particularizand, mi-am luat si eu masina (aproape noua - 200 km) cu tot ce are VW-ul ala pe el (mai putin Standheizung) la ~2/3 din pretul golfului electric. Acasa n-am priza, la munca n-am priza, la singurul magazin cu prize e pe bani... E, caz particular, sa ma apuc sa zic ca electricul e nasol?

TibiV

#1211
@voicul,
referitor la ultima ta fraza (intrebare)...
(NASHPA noua regula a lui Ionut, sa nu poti cita exact la ce te referi... Colegii interesati, va rog sa recititi ultimul rand al postarii lui voicul, ca sa va lamuriti despre ce scriu in continuare.)

NU!!!.
"cand e conectata la alimentare" inseamna ca sistemul consuma energie din exterior (din cablul de conectare la alimentarea cu energie electrica)

Orice proces care transfera caldura de la un corp mai rece la unul mai cald presupune lucru mecanic. Adica consum de energie.
Daca afara sunt 24 de grade si tu vrei 25 de grade in masina, atunci iti trebuie energie pentru incalzire.
Daca afara sunt 26 de grade si tu vrei 25 de grade in masina, atunci iti trebuie energie pentru racire.

S-a mai discutat si pe alt topic...
Orice incalzire/racire presupune consum de energie.

Principiul al doilea al termodinamicii (cunoscut si ca principiul fundamental al termodinamicii) spune (in formularea lui Clausius, cea mai "la mintea cocosului"...): "caldura nu trece de la sine de la un corp mai rece la unul mai cald ".

Cu alte cuvinte: este mai mult decat improbabil ca atunci cand pui un cub de gheata in paharul cu wisky, cubul de gheata sa se raceasca spre zero absolut, iar wisky-ul sa inceapa sa fiarba....

(Exista alte 4-5 formulari, care sunt total neintelegibile pentru cei care nu sunt de meserie... Pe baza lor savanti discuta de un secol depre o posibila moarte termica a Universului ... Bine, nu este o problema urgenta, deocamdata nu s-au lamurit cam in cate miliarde de ani s-ar putea intampla asta... Dar pe termodinamica pe care o cunoastem acum, da, intregul Univers ar putea deveni candva o "supa calduta", la vreo 5-10 grade Kelvin....  Cam rece pe gustul meu... Dar clar "ma tirez" pana atunci...)

PS
Ii multumesc lui LiviuM pentru atentionare...
Sunt un pic ametit cand ies din tura de noapte, intre 20.00 si 11...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

@TibiV: vezi c-ai un rece prea mult si un cald prea putin in formularea principiului. As pune citat, da-mi dispare postul...

TibiV

Liviu M,
iti multumesc  inca o data pentru ca mi-ai atras atentia...

Dar vreau sa adaug un lucru (pe baza postarii de mai sus): inca NU s-a inventat un sistem care sa raceasca/incalzeasca fara sa consume lucru mecanic (energie).

Nu mai acceptati prostiile de marketing...

Friigderul este o pompa de caldura (pare o pompa de frig, dar din punct de vedere termodinamic este o pompa de caldura). Si aparatul de aer conditionat este o pompa de caldura. "Cald" este tot ceea ce are o temperatura de peste 0 grade Kelvin. Tot ce conteaza este diferenta de temperatura intre sursa si consumator....

O sursa de +50 grade Celsius poate fi foarte buna pentru racire. La fel cum o sursa de -50 grade Celsius poate fi o buna sursa de incalzire...

Evident, cu consumul corespunzator de energie / lucru mecanic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Depinde si cine face lucrul mecanic. Ca pana la urma mi-e cam egal ca vara cel care munceste sa-imi incalzeaca un butoi cu apa e soarele.  :lol: