Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mamutu


voicul

#1141
Update de software automat, pilot automat, masina smechera, DAR nu o gaseste prin GPS !!! De 2 saptamani!
Noroc ca a era vamesu "old style" si cu creion si hartie descifra furtul.

Ca tot veni vorba de Leaf de la Spark:



Si ce inseamna Tesla. 18.000 euro pentru o pana si ceva tabla de indreptat.


voicul

467km in RO cu Kona electrica si cu inca 82 ramasi in baterie:



La 9.46 se vede cum se circula pe 2+1 alternativ. Depasirea aia e lejera fata de ce am vazut eu pe aceeasi sectiune.

mircea

Tipul ăsta ar trebui cautat un pic de poliția rutieră și "felicitat" ca atare. Cam mult o stat cu telefonul în mână în timp ce conducea.

cristi5

BBC: masinile electrice nu vor rezolva problemele de transport

https://www.bbc.com/news/uk-48875361

Pana la urma masinile electrice sunt tot masini, vor fi in continuare cozi si lipsa de locuri de parcare. Masinile stau pe loc 98% din timp.

Vanzarile de masini electrice au scazut in UK pentru prima data in 2 ani.

Masinile autonome s-ar putea sa nu ajute nici atat. Poate creste distanta intre casa si munca (cu masina folosita ca birou) si multi vor cobori din masina lasand-o sa caute parcare singura, ceea ce va creste numarul masinilor de pe strazi.

AlexxC

Articolul e valabil pentru uk si alte tari civilizate unde transportul in comun chiar functioneaza.
Convinge-ma sa dau masina cu AC vara si scaune incalzite iarna, pe un autobuz ce se lasa asteptat 20min iarna la -15 grade dimineata si vara plin de sudoare si miros de urina.Poti? Nu cred ca poate cineva....:(
Solutii sunt simple si la indemana:
-Microbuze scolare ca la Cluj
-Munca de acasa cel putin 2 zile pe saptamana acolo unde nu e nevoie de prezenta fizica a anajatului la birou
-Autobuze platite de firma pentru naveta angajatilor de la sediu pana la marginea orasului unde isi lasa masinile.
-Subventii pentru cei care dovedesc ca impart masina personala cu cel putin inca un navetist
Si sunt sigur ca se mai pot gasi si altele.

dr4qul4

Ideea era ca se va putea renunta la masina personala atunci cand se va dezvolta segmentul de inchiriei masini si se va folosi in paralel cu bolt/clever/uber si doar uneori si cu transportul in comun (si aici ma refer la metrou sau la tramvai rapid (41), si doar pt distante scurte (2-4 statii) cu autobuz/tramvai).
Dar e greu cu mentalitatea in romania....dupa ce s-a asteptat si 5 ani pt un harb si apoi s-au facut credite pt altul, e greu sa renunti la el. Plus ca mai sunt si incluse in pachetul salarial.
Eu lucrez in zona unirii (stau in vitan) am si masina si parcare de la munca. Dar boltul ma costa 11 lei pana acasa si berea e rece in  centrul vechi. Asa ca tentatia e mare. Marti boltul a venit in 2 min.
Va sfatuiesc sa incercati. Macar acum cand e vara. Mai lasati masina acasa si mai beti o bere in oras.

Ps. Erau si 2 trotinete E-Lime pe acolo. Inainte de bere, imi cam faceau cu ochiul. Dar imi e cam frica de ele in aglomerație (desi cu bicicleta ma descurc)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Programul ,,Rabla Plus", suplimentat cu 15 milioane de lei

Bugetul pentru programul ,,Rabla Plus" va fi suplimentat începând de luni, 15 iulie, cu suma de 15 milioane de lei, în contextul în care toate tichetele pentru persoane fizice disponibile au fost epuizate după patru luni de la demararea programului, a anunţat Ministerul Mediului.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/consumatori/programul-rabla-plus-suplimentat-cu-15-milioane-de-lei-1159865

Mamutu


kitsune

#1149
Iar MG vine din toamnă pe piața britanică cu un SUV compact electric, MG ZS la circa 30k euro

Quote2020 MG ZS EV Exclusive specification

Price £23,495 (including £3500 gov't grant and £3500 MG guaranteed discount) Engine Electric motor Power 141bhp Torque 260lb ft Gearbox Single-speed automatic Top speed 87mph 0-60mph 8.5sec Official range 163 miles (tbc) CO2/BIK 0g/km (NEDC)

What Car

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Din articol: nu are range prea mare si nu se incarca la fel de rapid ca Tesla.  :)

E o speculatie: MG apartinea de Rover, care cred ca acum e detinuta de chinezi, chinezi ce produc ROEWE eRX5. Cred ca e acelasi model sub sigla MG.

kitsune

Da, e făcut de SAIC, care deține MG (cumpărat de la britanici). Și cum era la pachet cu Rover, adică MG Rover, le-au luat pe ambele  :lol: :lol: Doar că un chinez nu poate pronunța Rover și i-au spus Roewe.
Nu are autonomie de Tesla, nici încărcare rapidă. Dar, la banii ăștia se va vinde in UK și poate în Europa deasemenea. Ei vor să facă un model pentru toate piețele, bănuiesc că o conversie LHD-RHD e mult mai simplă la o electrică.

Că veni vorba de conversie, mă uitam pe pozele făcute cu Nissan-ul Logan papuc și am văzut cât de simplu au rezolvat conversia LHD-RHD pentru o mașină proiectată LHD. La electrice, unde mai totul e "fly-by-wire" acum (mai puțin pe la frânare), a trece volanul pe dreapta e chestie de câteva șuruburi. Model 3 nici măcar ceasuri in bord nu are, inclini televizorul ăla mai spre dreapta și gata
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Dominik

You're in Steelers Country

Mamutu

#1153
Reversul medaliei din articolul de mai sus este ca statul a scutit prea multe taxe și ca nu sunt destule puncte de incarcare, ambele chiestiuni rezolvabile.
Mașinile electrice rămân in continuare soluția normala in Norvegia.
Și la noi subvențiile generoase vor scădea, și e normal așa dacă o tehnologie ajunge la maturitate.

Mamutu

#1154
Ford își arata mușchii!
Un film cu modelul f150 remorcând un tren de 500tone.
Din păcate deocamdată e un prototip.
In US modelul acesta de Ford e cea mai vândută mașina la ora actuala (900.000 bucati in 2018)! Iar de 42 de ani cel mai vândut "truck".