Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


voicul

Pe autovit a aparut jucaria produsa in MM:

"Automobil 100% electric de oras, autonomie 120 Km, baterii cu Lithiu-ion, durata de viata > 10 ani, viteza maxima 50 km/h, se poate conduce cu permis B1 de la 16 ani, eligibil prin programul Rabla Plus, deci subventie 1/2 din pret, la care se poate adauga si un tichet Rabla. Ne ocupam noi de intocmirea documentiei de finantare."
Putere 10 CP  :D

6350 EUR - negociabil.
Cred ca e pret dupa ce s-a aplicat Rabla +

rota

^ Anuntul de pe autovit: LINK ANUNT

Ar trebui sa promovam acest anunt, vorbim de o masina produsa local, de ROMANI in Romania!

Mamutu

In Germania s-au anuntat noile preturi la Renault ZOE!
Modelul de baza va fi de acum cel cu bateria de 40kWh la 21.900Eur plus bateria 8090Eur =29.990EUR
Bateria are acelasi pret indiferent de capacitatea ei.
Modelul nou de 52kWh va fi la 23.900Eur + 8090Eur=31.990, autonomie 390km (WLTP).
Modelul de top cu de toate: 27.900 + baterie.
Mie mi se pare super OK, practic modelul vechi s-a ieftinit cu vreo 5000Eur, modelul nou care e mai rapid si are autonomie mai buna costa cu 3000Eur mai putin decat ala vechi din urma cu un an, cu prima de la stat din Romania e o varianta tot mai interesanta! Plus ca modelul nou arata mult mai bine.
Sau puteti opta pentru optiunea de leasing la 150Eur/luna (Romania, modelul vechi). Daca socotesti cat dai pe benzina pe luna, leasing-ul devine foarte interesant pentru firme, daca ai si o priza la serviciu te-ai scos!

https://ecomento.de/2019/07/01/neuer-renault-zoe-kostet-ab-21-900-euro/

Mamutu

#1129
Tesla Modelul 3 a primit 5 stele la testele EuroNCAP, cu un punctaj aproape maxim la sisteme de asistenta.
In SUA cele mai sigure mașini sunt modelul 3, S și X, toate de la Tesla.

https://cleantechnica.com/2019/07/03/tesla-model-3-earns-the-highest-overall-euro-ncap-score-ever-given/





kitsune


Vot în Senat: Autorităţile publice, obligate să achiziţioneze minimum 10% maşini electrice şi hibride

...
Proiectul [...], propune modificarea articolului 5 din Ordonanța Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritățile administrației publice și instituțiile publice astfel: ,,la data intrării în vigoare a prezentei legi se introduce obligativitatea pentru toate entitățile prevăzute în prezenta ordonanță, care achiziționează mai mult de 10 autoturisme anual, ca un procent de 10% din totalul acestora să fie autoturisme electrice, al căror preț unitar nu poate depăși suma de 35.000 euro, inclusiv TVA".
...
articolul complet (am tăiat părțile neinteresante)

Ok, ce avem sub 35k € cu tot cu TVA? Știu de eUp!, Zoe și... ? Cum facem, dotăm instituțiile cu stații de încărcare sau mergem la Kaufland? Dacă o mașină e cu CCS și alta cu Chademo, cum facem, licitație publică pentru fiecare standard? Dar dacă fondurile nu sunt prevăzute în bugetul pe anul respectiv și licitația durează doi trei ani, luăm electrică (că e obligatoriu prin lege) și o ținem la parcare până se rezolvă contestațiile la stația de încărcare? Of, de ce nu putem să facem și noi ceva cap-coadă, că tot e la modă?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Sunt mai multe pana in 35.000: Leaf, Smart, Aixam, Kangoo, E-city de la Skoda - E-up adica.
Depinde si daca e 35.000 cu rabla + sau nu.

kitsune

#1132
Rabla plus e pentru persoane fizice, nu autorități. Iar Leaf e 35500€, nu se încadrează  :lol:. Proiectul este al cuiva care avea interese pe la Citroen parcă  :-[, apoi Ford și Harley, or avea ăia în plan ceva sub 35k?
Aixam? Really? Pentru (să zicem) gardienii publici? Păi unde e prestanța, unde e loc de pus girofare, unde pui chitanțierul?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Citroen are/avea Ion. Acum daca apare 208-e, probabil si la Citroen o sa apara ceva pe C3 sau C4.

kitsune

Am modificat cu Citroenul, că ne-interesându-mă personajul, nu știam că a dat-o pe Forduri si motociclete.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Asa vor reduce masinile electrice poluarea  :lol: :lol: :lol: :lol:





Powered by API/PUM imgur uploader

kitsune

@voicule, e fake! Ăla nu e generator, e power bank.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


kitsune

#1138
Ok. Să spunem că studiul este corect, cel cu bateria de mașină "electronică". Dar nu te opri aici. Cât CO2 ech se produce la fabricarea unui motor termic? Asta ca să nu comparăm mere cu pere.

Eu aș pune problema așa:
1. Cât CO2 ech se emite la producerea mașinii.
2. Cât CO2 ech se emite pentru producerea, transportul și comercializarea combustibilului.
3. Cât CO2 ech se emite prin exploatarea mașinii, să zicem pe durata ei de viață.
4. Cât CO2 ech se emite pentru fabricarea, transportul și comercializarea consumabilelor.

Hai să le punem la un loc EV versus ICE și să vedem. La modul profesionist, nu campanii de presă (chiar uită-te la link-ul postat de tine și vei vedea că este o campanie focusată pe Facebook, nu vreau să spun cu ce intenții).

Apropo, CO2 ech (echivalent), că nu numai CO2 e dăunător.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#1139
Acum 120 ani, primul automobil care a trecut de bariera de 100 km/h a fost "La Jamais Contente" ("Nemulțumita" sau "Nesatisfăcuta"   :lol:).
Vehicul electric, de aproape 1,5 t, cu două motoare de 24 kW care antrenau direct roțile din spate, alimentate de 100 de acumulatori Fulmen de 2V (200V), construit cu o formă aerodinamică (sau ce se înțelegea la ora aia prin aerodinamic) împrumutată de la torpile.
Recordul a fost de 105,85 km/h și a rezistat circa 3 ani când a fost depășit de un vehicul cu abur  :o.



Astăzi, cel mai rapid automobil este (deocamdată) unul cu motor cu combustie internă, dar în top 10 se află vechiul Tesla Roadster (la accelerație, nu la viteză). Când va apare noul Roadster lucrurile s-ar putea schimba, fabricantul considerând viteza maximă ca fiind peste 400km/h. Or fi optimiști, poate, dar sigur se va bate cu cele mai rapide mașini. A, și are ca opționale circa 10 propulsoare cu gaz (nu știu dacă am tradus corect) la ce i-or fi folosi, că de obicei se folosesc în spațiu? ("The thrusters would be used to improve cornering, acceleration, top speed, and braking.")
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence