Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Morgan Stanley reduce nivelul minim la care pot ajunge acţiunile Tesla până la 10 dolari. Marţi, acţiunile se tranzacţionau sub 200 de dolari

Compania Tesla (TSLA) a primit încă o lovitură de la analiştii de pe Wall Street după ce banca de investiţii americană Morgan Stanley a redus nivelul minim (worst-case scenario - n.red.) la care pot ajunge să se tranzacţioneze acţiunile la aproximativ 10 dolari, pe fondul unor îngrijorări cu privire la saturaţia pieţei de vehicule electrice, potrivit Bloomberg. Pe fondul anunţului analiştilor americani, acţiunile TSLA se tranzacţionau marţi la ora 17.30 pe Nasdaq la 198,5 dolari pe acţiune, în scădere cu 3,3% de la începutul şedinţei de tranzacţionare, la o capitalizare bursieră de aproximativ 35,1 mld. dolari. Acţiunile Tesla înregistrează o scădere de aproape 40% de la începutul anului.

,,Cererea este una dintre problemele principale. Tesla a crescut prea mare raportat la cererea pe termen scurt, ceea ce pune o presiune imensă asupra indicilor fundamentali", consideră o echipă de analişti condusă de Adam Jonas. Analiştii de la Morgan Stanley şi-au redus predicţia pentru preţul minim la care pot ajunge acţiunile TSLA de la 97 dolari la doar 10 dolari, în principal pe fon­dul unor riscuri legate de nivelul datoriilor com­paniei şi al expunerii geopolitice. Mai mult, analiştii de la Morgan Stanley susţin că decizia lor a fost condusă în principal de cererea din China.

,,Prin nivelul minim revizuit ne asumăm că Tesla ratează estimările pentru livrările din China cu circa jumătate din cât şi-au propus pe fondul situaţiei co­mer­ciale care este extrem de volatilă, în special în privinţa tehnologiei, unde guvernul va arăta o atenţie sporită", se arată în expunerea de motive a echipei de cercetare. Morgan Stanley se aşteaptă ca Tesla să vândă în medie 165.000 de unităţi anual în China în perioada 2020-2024, ceea ce va duce la vânzări de 9 mld. dolari pe an, dacă produsul rămâne la o valoare me­die de 55.000 dolari. Cu toate acestea, în scenariul în care ac­ţiu­nile se prăbuşesc la minimul posibil – în per­cepţia pieţei – compania ar înregistra o deteriorare anuală a marjelor, ceea ce ar duce la o pierdere de 16,4 mld. do­lari la nivelul capitalizării de piaţă.

ZF

voicul

Ei se asteapta la o medie de 55.000 si peste 5 ani cand cel putin preturile bateriilor va fi mult mai mic?

Sunt deja prea multe firme de "garaj" care fac masini electrice (vezi si firma romaneasca din MM). Desigur Tesla are targetul ei, dar concurenta e mare si va fi si mai mare.

Deja chinezii au masini care arata foarte bine (am crezut ca e noul Touareg prima data) e - ROEWE eRX5 la 34.000 euro pret in RO (fara program rabla)








Powered by API/PUM imgur uploader

davyl

#1022
Interiorul imi pare copiat dupa gama XC/S 60/90 si XC 40 a lui Volvo  :lol:.

dr4qul4

Daca scad la 50usd investesc si eu :)
Tesla va fi brandul Premium al masinilor electrice. Un fel de IPhone. Brandul se vinde. Si se vinde scump. Nu va mai conta concurenta, va fi o chestie de prestigiu. Nu cred ca se pot bate cu Rolls/Bentley, dar Porsche/Lamborghini/Maserati/Ferrari/Aston Martin vor avea de tras.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

Roewe = MG Rover, aparține de SAIC
Volvo aparține de Geely
Se copiază chinezii intre ei.

Am ceva poze cu mașini electrice de la ei văzute pe autostradă, plus ceva stații de încărcare. Dar acolo am văzut mai mult BYD, ceva  i3 și ceva ce nu am putut identifica
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Mamutu

Revoluția din China se regăsește in autobuze mai mult decât in autoturisme. Se estimează la 400.000de unități la ora actuala in China (99%din totalul mondial de autobuze electrice). Parcul total mondial se estimează la cca 3milioane de autobuze.
Perspectiva e buna, chiar dacă prețul bateriilor nu va scădea foarte repede, sunt deja in funcțiune autobuze cu condensatori de mare capacitate care se încarca la fiecare stație.

https://www.electricmotorengineering.com/chinas-market-of-e-buses/

Parcul nostru de autobuze este evaluat intr-un articol de către Hot News.

http://mobile.hotnews.ro/stire/23153532

davyl

#1026
@yk17fox

Am vazut si inca mai vad destul de multe BYD circuland la Bruxelles pe taxi. Nu stiu cat sunt de fiabile, insa in ultima perioada cam au disparut spre a fi inlocuite de Dacia Duster :).

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Ionut

Toyota susține că mașinile cu hidrogen vor avea același preț ca hibridele, în maximum 10 ani

Șeful vânzărilor și marketingului Toyota din Europa, Matt Harrison, a spus că, în opinia sa, mașinile alimentate cu pile electrice cu hidrogen, cunoscute și sub numele de fuel cell, vor ajunge să aibă un preț similar cu cel al hibirdelor, ,,în următorii 10 ani", potrivit Automotive News. ,,De la a treia generație ne așteptăm pe deplin ca prețul fuel cell să fie comparabil cu hibridele", a declarat Harrioson la un congres organizat de ediția din Europa a prestigioasei reviste americane. ,,Noi credem că vehiculele fuel cell au un potențial uriaș", a mai spus oficialul Ti spus oficialul Toyota.

Detalii pe Profit.ro

Mamutu

Tehnologia cu hidrogen are avantajul unei mai mari autonomii, de aceea se pretează pentru cei care merg distante mari (camioane, vapoare, trenuri, etc.)
Pentru automobile tehnologia cu baterii este la ora actuala cea mai potrivită după parerea mea. In primul rând e mai eficient sa încarci curentul direct in baterie decât din curent sa faci hidrogen și apoi sa îl transformi pe acesta in curent (vezi articolul de mai jos, concluzia fiind 73% vs 22%).
Prețul hidrogenului este mare, ieși mai scump decât cu diesel-ul, așa ca nu te ajuta prea mult.
Dacă ai casa și poti pune panouri pe casa nu mai plătești niciodată pentru combustibil! Și esti independent de terți furnizori care pot schimba prețul peste noapte. La modul teoretic poți face acasă producția de hidrogen, dar e mai puțin eficient decât sa bagi curentul direct in baterie și câteodată face BUM.
Ca poluare: bateria poluează mai mult la producție, hidrogenul ar polua mai puțin dacă se obține din regenerabile. Deocamdată însă se obține majoritar din gazul metan.
In zece ani când Toyota va veni cu mașini pe hidrogen ieftine unde vor fi mașinile pe baterii/condensatori...?!

https://www.google.ro/amp/s/insideevs.com/news/332584/efficiency-compared-battery-electric-73-hydrogen-22-ice-13/amp/

voicul

Probabil de asta masinile electrice de la Toyota lipsesc, la fel si PHEV-urile si fac marketing la tehnologia din 1997 - hybrida!
E un pariu, dar eu cred ca il rateaza cu brio.

Sa nu uitam ca autonomia unei hybride este de pana la 2 km! Poate a mai crescut la 3!  :(

cristi5

#1031
^^ Si fuel cell vehicles au baterie, de exemplu pt franare regenerativa. Toyota Mirai are NiMH 1,6kWh, dar nu se poate incarca la priza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai

Ma intreb daca vor apare si versiuni cu baterie mai mare si incarcare la priza acasa, pt a economisi hidrogen, mai ales ca statiile de hidrogen nu vor fi la tot pasul... Chit ca energetic nu e foarte bine, densitatea de energie la hidrogen e mult mai buna decat la baterie.

kitsune

În sfârșit, tehnica hibrid și EV de la VW a ajuns și la verii mai estici:

Skoda Launches Citigo-e iV Pure EV and Superb iV Plug-in Hybrid 

As of today, Skoda is an e-mobility carmaker, thanks to its affordable electric city car, the Citigo iV, and a plug-in hybrid flagship, the Superb iV.
Critics will say that it's just updated Volkswagen technology, copied from the e-Up! and  Passat GTE , but there have been some updates here and there.

For example, the Superb iV has the new 13 kWh battery pack that the Passat GTE just received in 2019, not the old 9.9 kWh setup. Since the beginning of the year, the flat-rate taxation for private use of electrified company cars was halved, meaning that the PHEV might be as popular as TDI.

The engine is still a 1.4 TSI making 156 HP, matched to an 85 kW (116 HP) electric motor to offer a combined 218 HP and 400 Nm (295 lb-ft) of torque.. That's in power mode, which is probably not the way you should be driving a PHEV. And because of the latest regulations, you have a petrol particulate filter as well.

The Superb iV has a long driving range of 850 km (528 miles) and emits just 40 grams of CO2. There's no word on pricing, though, which means we have to move on to the Citigo-e iV.

Volkswagen started playing with the e-Up! in 2013, but Skoda only now caught up, despite the Citigo being built at the same factory. It promises to be one of the cheapest EVs in Europe, with a starting price of under 20,000 euros.

Power comes from a front-mounted motor which delivers 82 HP and 210 Nm (155 lb-ft) of torque. The 0 to 100 km/h sprint time of 12.5 seconds seems sluggish but is actually normal for a city car. For quick sprints, it's going to feel way more lively, thanks to the instant engine response.

But you should be careful not to run out of battery, as the 36.8 kWh lithium-ion pack located under the rear floor only offers 265 kilometers of range (165 miles). And that's according to the WLTP; in the real world, it could be a lot less.

The fastest you can charge the car is 1 hour to 80% full using a CCS (Combined Charging System) charging cable connected to a 40kW DC fast charger. A normal 2.3 kW home station would need over 12 hours for a top-off.

Un articol de la românii de la Autoevolution, care scriu doar în engleză  :o
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Are Citigo-e baterie mai mare ca E-UP? (ca autonomia la E-Up era pe la 150km).
Era normal sa fie putin mai iefint ca E-upca practic e aceeasi masina, dar sub o sigla mai slaba. Cu ceva optionale si Rabla+ - 10.000 euro. E bine!

kitsune

Păi, scrie în articol, 36,8 kWh, 265 km WLTP
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence