News:

.

Main Menu

[B] Ticketing la STB

Started by Kokoshmare, April 28, 2012, 12:05:26 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Ionut

O nouă categorie de bucureșteni primește transport în comun GRATUIT! Sute de mii de oameni

Elevii din învăţământul preuniversitar obligatoriu care frecventează cursurile în Bucureşti vor beneficia de gratuitate la utilizarea mijloacelor de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti (fostă RATB), conform unui proiect de hotărâre care urmează să fie dezbătut în şedinţa de miercuri a Consiliului General al Capitalei.

B365

frunzaverde

^

A fost gratuit dintotdeauna, si e gratuit si astazi, duamna da electorale fara valoare, nici macar nu-si stie legea. Abonamentul lunar pentru elevi si studenti este 25 de lei, dar toti sunt decontati de Ministerul Educatiei prin Legea 1/2011. Se aplica si pentru elevi, si pentru studenti. Si cand eram eu la scoala, prin anii '90, abonamentele se decontau (pe-atunci cu intarziere de vreo 5-6 luni). Mai incolo, cand am ajuns la liceu, se facea regulat, lunar, cu chitanta si stampila.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

voicul

Eu nu am prins decat cu 50% reducere ...

frunzaverde

#63
^

Scoala inainte de '89? Altfel, e foarte interesant - e vina scolii si/sau facultatii ca nu v-a decontat abonamentele. Am verificat, universitatile au toate instructiuni de decontare - la scoli generale si licee nu m-am uitat, dar legea e in vigoare, si probabil e procedura la fel (informala) cu stransul chitantelor de diriginte.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

StefanD_

^Nu stiu cum era inainte de '90, dar acum daca le spui liceenilor ca pot merge gratis cu STB-ul, se uita la tine ca la un extraterestru.

voicul

^S-a votat.

Firea anunță că transportul de suprafață va fi gratuit în București pentru elevi, de la anul
Elevii din învăţământul preuniversitar obligatoriu care frecventează cursurile unei instituţii de învăţământ din Bucureşti și însoţitorii pensionarilor vor beneficia de gratuitate la utilizarea mijloacelor de transport.

Mai gasiti niste detalii generale:
https://www.money.ro/firea-anunta-ca-transportul-de-suprafata-va-fi-gratuit-in-bucuresti-pentru-elevi-de-la-anul/

Ionut

Câți călători circulă fără bilet în București

Șase din 10 călători au circulat fără bilet în mijloacele de transport în comun din Capitală, potrivit unui studiu al Academiei Române. Documentul mai arată că aproximativ 30% din bucureșteni s-au declarat nemulţumiţi de preţul biletelor. Asta cu toate că anumiţi călători beneficiază de gratuitate sau de bilete şi abonamente la jumătate de preţ.

Conform studiului, principalul motiv pentru care bucureştenii nu îşi cumpără bilete este calitatea slabă a serviciilor. Aproape 70 la sută dintre aceştia spun că ar renunţa la autoturismul personal dacă transportul public ar fi îmbunătăţit. Datele comparative la nivel european arată că Bucureştiul este unul dintre oraşele cu cea mai intensă utilizare a transportului public, dar şi cu cei mai mulţi călători nemulţumiţi de calitatea serviciilor.

Digi24

Ionut

AGERPRES: Datele statistice arătau anii trecuţi că 75% dintre călători nu plăteau călătoria? Care sunt acum cifrele reale?
Andrei Creci: Pe an ce trece scade procentul celor care se urcă fără titlu de călătorie sau nu validează. Noi ducem campanii de încurajare, nu neapărat de constrângere, dar de conştientizare a faptului că a te urca fără bilet reprezintă o contravenţie şi se sancţionează. A nu valida titlul echivalează cu aceeaşi contravenţie sau penalitate. Sperăm să ajungă din ce în ce mai jos acest procent. Din păcate, nu avem acum o statistică la zi pe acest segment. Este foarte greu să o faci, trebuie să îţi funcţioneze toate sistemele de taxare. Pe autobuzele noi, avem senzori care arată câte persoane s-au urcat şi evident câte au validat. Este obligatoriu însă, ca în cel mai scurt timp, să avem cifre exacte pe acest segment. Chiar dacă va deveni vreodată gratuit transportul în Bucureşti noi trebuie să ştim câţi beneficiază de gratuităţi şi care sunt categoriile, că sunt pensionari, că sunt elevi, că sunt persoane cu dizabilităţi, noi trebuie să le avem. Primăria trebuie să ştie cui a acordat aceste gratuităţi.

AGERPRES: Mi-aţi anticipat întrebarea. Când va deveni gratuită călătoria cu mijloacele de transport în comun în Bucureşti? Primarul Capitalei a avansat deja o propunere în acest sens...
Andrei Creci: Nu ştiu ce să vă spun. Este o decizie pe care o ia administraţia publică. Avem o unitate administrativ-teritorială care e municipiul Bucureşti şi Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Bucureşti Ilfov. Ei fac politica de transport în comun în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, noi fiind operatori.

AGERPRES: Ca şi reprezentant al unei societăţi care funcţionează pe criteriile economiei de piaţă, cum vi se pare această propunere?
Andrei Creci: Sunt oraşe care au venit cu o astfel de soluţie. De plătit, acest serviciu nu se plăteşte niciodată la valoarea la care ar trebui. Încasările însă cresc de la an la an, iar numărul persoanelor care merg fără titlu de călătorie, scade. Anul trecut am ajuns la nivel de 130 de milioane de lei din vânzarea de titluri de călătorie, abonamente, etc. Dar niciodată din aceste încasări nu poţi susţine transportul public, pentru că de fapt procentul este foarte mic.

AGERPRES: Elevii vor beneficia de gratuitate pe transportul în comun din acest an?
Andrei Creci: Noi vom da această gratuitate de la jumătatea lunii februarie, pentru toţi elevii din Bucureşti, indiferent de.... note. Se va menţine, de asemenea, şi la pensionari şi vom introduce şi pentru însoţitorul pensionarului. Există un regulament în acest sens. Trebuie modificat regulamentul şi contractul de delegare, ceea ce se va face în următoarea şedinţă a Consiliului General.

AGERPRES: Tariful unei călătorii a rămas neschimbat, la 1,3 lei, de ceva ani. Intenţionaţi să solicitaţi majorarea tarifelor în acest an?
Andrei Creci: Tariful pe călătorie la transportul în comun de suprafaţă este cel mai mic din ţară, raportat la reţeaua de transport, dar nu s-a făcut nicio solicitare de majorare a tarifelor. Cu siguranţă se aşteaptă ca şi condiţiile să se îmbunătăţească. Când se va circula la standarde europene poate că atunci se va pune în discuţie şi o mărire de tarif, dar în momentul de faţă, nu.

Agerpres

TibiV

Quote from: Ionut on February 04, 2019, 08:20:56 AM
... în primele 9 luni din 2018, veniturile totale ale STB au fost de peste 752,5 milioane de lei, din care 130,6 milioane de lei din vânzarea titlurilor de călătorie, 564,7 milioane de lei venituri din compensaţie....
Agerpres

Din bilete/abonamente acoperim 1 leu din aproape 6.

Pana la urma are dreptate blonda...
Putem sa dam .... "gratis la tot cartierul"...

Ce mai conteaza?!?!...

Sorry, sunt un pic cu capsa pusa pe mizerabilii astia care ne conduc vietile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

130,6 milioane lei - ar veni vreo 28 de milioane euro. Si nu ar fi atat pentru ca economii s-ar face din faptul ca nu se mai platesc controlori, casieri si alte costuri legate de ei.
Zic ca B si-ar permite asa ceva si eu as vota pentru asta.

Luxemburg a dat gratuitate pe TOATE mijloacele de transport, pentru ca vezi tu nu mai fac fata la traficul de masini.
Si Luxemburg nu e in pe locul 3 in lume ca si congestionare de trafic.

Desigur mai putine masini in trafic mai putina poluare, mai multa sanatate ... SI ce ne da ministerul sanatatii bani pentru asta?
Nu.
Dar ne da Sindirilita (doar un exemplu) bani ca le trimetem autobuze?

nirolf

#70
Banii sunt puțini și pentru că în mod stupid și electoral s-a menținut același tarif de 1,3 lei, neschimbat din 2008. Prin țară nu cred că mai găsești undeva sub 2 lei.

Și mare atenție la gratuitate, s-ar putea să ne trezim cu un serviciu mai prost ca acum pe principiul "e gratis, ce pretenții ai?". Ca să nu mai zic că STB-ul va deveni astfel casa homeless-ilor. Nu că nu ar fi deja, dar măcar acum ai posibilitatea să-i mai dai jos din când în când. Când va fi gratis probabil o să-și facă și buletin cu domiciliu declarat în Otokar B-45-JEG de pe 336. Sau în B-87-PUT de pe 783 pentru cei cu mai multe bagaje.

Iar în final efectul s-ar putea să fie exact invers, va merge și mai puțină lume cu STB.

La metrou au deschis acum câțiva ani niște toalete publice prin câteva stații (Victoriei, Unirii, Universitate). Accesul e liber, dar condițiile decente de la început s-au transformat în scurt timp în jeg, mirosuri și mobilier distrus. Pur și simplu ți-e silă să mai intri. Aș da oricând 2 lei pentru condiții civilizate.

TibiV

Quote from: voicul on February 04, 2019, 04:03:13 PM
130,6 milioane lei - ar veni vreo 28 de milioane euro. Si nu ar fi atat pentru ca economii s-ar face din faptul ca nu se mai platesc controlori, casieri si alte costuri legate de ei.
Zic ca B si-ar permite asa ceva si eu as vota pentru asta.

Eu NU as vota pentru asta.
Cifrele arata clar: bucuresteanul care circula cu STB (ex-RATB) plateste doar 15 bani (0,15 RON) din costul de 1 leu pe care l-ar plati in mod normal, nesubventionat, pentru acelasi transport. (Cand merge cu masina proprie ar refuza sa plateasca la benzinarie?...)
OK, facem economii la controlori...
Si ce?!?!...
Tot 1 leu incasam la 6 lei cheltuiti. (Sa nu spui ca salariile controlorilor dubleaza/tripleaza celtuielile STB...)

CINE plateste diferenta?....
Iti spun eu...
Bucuresteanul care NU foloseste RATB dar PLATESTE impozite...

Asta este fix din categoria Gigacaloria ...
PMB subentioneaza termoficarea din blocuri.
Cu ce bani?
Eu NU am "beneficiat" (Slava Domnului!...) de termoficarea LOR... Stau la casa, si singura "termoficare" pe care o am este cea de la Distrigaz.  Care imi taie urent gazele daca am depasit termenul de plata cu o saptamana. Am uitat o data si am inghetat 3 zile, pana le-am dovedit ca am platit...

Revenind la oaia noastra... STB ex-RATB.
Problema nu este ca se dau calatorii gratuit, ci ca se dau nelimitat si cu toptanul.

CFR este cvasi-paralizata pe "liniile de vacanta" din cauza studentilor care au dreptul la calatorii "fara numar, fara numar..."
Daca tie ti se pare OK asa, poate o fi bine....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

#72
Eu tot as incerca.
Inteleg ca sunt multe argumente contra si chiar exemple de orase in care a fost gratuit si nu mai este.

Mai variezi situatia: 10 lei parcare in centru si taxa de intrare prin centru cu STB gratuit - vezi ce se intampla.

Ce zic este asa: diferenta este mica intre cat e subventionat acum si cat ar fi pana la 100%. Am putea sa incercam sa vedem ce iese.
Desigur ce zic eu acum, ar trebuie sa aiba o acoperire (calcule, estimari, etc). Adica cineva ar trebuie sa faca un SF calumea la ce ar insemna asta.

Mai mult daca stam sa ne gandim "Comisia Europeană deschide procedură de infringement împotriva României din cauza poluării"
Cazurile speciale sunt cele ale oraşelor Bucureşti, Iaşi şi Braşov, acolo unde valorile limită zilnce ale particulelor de praf au fost depăşite constant încă din ziua când Directiva Comisiei a fost transpusă în legislaţia noastră.

Citeste mai mult: adev.ro/pbdpl1

Adica daca nu am mai plati banii astia la UE sau am mai prinde niste sponsori: gen ministerul sanatatii, care ar fi direct interesat de sanatatea noastra ...

voicul

STB va emite, de luni, abonamente gratuite pentru elevi

Societatea de Transport Bucureşti (STB) anunţă că va emite, începând de luni, 11 februarie, abonamente reduse şi gratuite pentru elevi, scrie News.ro.

"STB SA va începe emiterea/ încărcarea de abonamente gratuite pentru elevi începând data de 11 februarie 2019, în conformitate cu HCGMB nr. 838/12.12.2018", precizează, marţi, reprezentanţii societăţii.

Astfel, abonamentele cu reducere 100% se vor elibera la centrele de emitere şi încărcare carduri STB SA pe baza carnetului de elev vizat pe anul în curs, care va avea înscris pe prima filă codul numeric personal al elevului, precum şi cartea de identitate - în cazul elevilor cu vârsta de peste 14 ani - cu evidenţierea domiciliului stabil sau provizoriu.

Pentru elevii claselor pregătitoare şi cu vârsta de până la 14 ani, abonamentele se eliberează în baza adeverinţei doveditoare / carnetului de elev, cu ştampila unităţii de învăţământ acreditate/ autorizate pentru anul în curs şi copie după certificatul de naştere.

Elevii care frecventează o unitate de învăţământ din Bucureşti beneficiază de abonament lunar urban general cu reducere 100%, indiferent de domiciliu şi indiferent de forma de învăţământ (curs de zi, frecvenţă redusă).

De prevederile actelor legislative menţionate beneficiază numai elevii din învăţământul acreditat/ autorizat, primar, gimnazial, liceal şi profesional, cu vârsta până la 18 ani sau până la finalizarea studiilor liceale/ profesionale, mai arată sursa citată.

Abonamentele cu reducere/ gratuitate nu sunt valabile pe liniile expres şi pe liniile speciale.

Validarea acestor carduri este obligatorie la fiecare călătorie.

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/stb-va-emite-de-luni-abonamente-gratuite-pentru-elevi-1077064

Ionut

Primarul general al Capitalei Gabriela Firea: De mâine, elevii care învaţă în Bucureşti au gratuitate pentru transportul public în comun

De luni, elevii care învaţă în Bucureşti au gratuitate pentru transportul public în comun, anunţă, pe Facebook, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea. Edilul precizează că elevii care frecventează o unitate de învăţământ din Bucureşti, care au domiciliul în Capitală, beneficiază de gratuitate la abonamentul lunar urban general, dar şi elevii care locuiesc în judeţul Ilfov vor beneficia de acest drept, iar în plus vor putea beneficia şi de un abonament lunar valabil pe linia regională de domiciliu.

"Gratuitatea se aplică doar pentru abonamentul urban general şi pentru cel valabil pe linia regională de domiciliu şi se acordă numai pentru elevii din învăţământul acreditat/ autorizat (curs de zi, frecvenţă redusă), primar, gimnazial, liceal şi profesional, care au vârsta până la 18 ani sau până la finalizarea studiilor liceale/ profesionale. Pentru elevii claselor pregătitoare şi cu vârsta de până la 14 ani, abonamentele se eliberează în baza adeverinţei doveditoare/ carnetului de elev, cu ştampila unităţii de învăţământ acreditate/ autorizate pentru anul în curs şi copie după certificatul de naştere", arată Gabriela Firea, într-o postare pe Facebook.

ZF