2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Telvanni

Foarte buna interventia Ionut, imi place cursivitatea si logica exprimarii tale. Felicitari!

Eu unul iti multumesc pentru implicarea pe un subiect atat de important, daca reusesti impactul in vieti salvate va fi urias. Succes!

slartibartfast

Astăzi, URL-ul emisiunii cu Ionuț este https://www.tvrplus.ro/emisiuni/banii,-azi-120-15309 - minutul 19. Sper să nu schimbe chiar zilnic.

Ionut

Acum câteva momente am trimis ce vedeți mai jos. Doamne-ajută să se audă și să se implementeze cu cap... și să salvăm vieți.









Liviu M

#1863
Stimate domnule, ai?  :lol:
Surprinzător (pentru mine), se pare că asta "articulată" e forma corectă. Scuze.

tom_sawyer

#1864
Foarte bun document, felicitări și mulțumiri pentru efort!

Doar o completare, merită amintit la dezbaterea publică, dacă vine vorba, eventual cu poze, și de al 3-lea tip de parapet îngust, metalic:

Quote from: cristi5 on March 23, 2021, 01:55:23 PMNoile dezvoltari 2+1 in Suedia folosesc un parapete cu profil rotund.  Vizibil in acest reportaj pe drumul suedez 70
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg336230#msg336230

Cred ca este vorba de Safeline (firma Saferoad care face si parapetele Birsta 1P cu profil patrat) si are tipul EURO N2W4
https://www.saferoad.se/aktuellt/produktnyheter/safeline/

- containment level N2 (normal 2) cu c/c  6m          sau H1 (high 1) cu c/c 3m
- working width W4 cu c/c  6m                                sau W3 cu c/c  3m

c/c cred ca e distanta intre stalpi?

Performantele sunt similare cu Safence TL3 (WRSB)

Standardul european EN1317
http://www.transpolis.fr/en/n/services/impact-test/ROAD-FURNITURE-CRASH-TESTING/EN-1317-European-Standard-i20.html

Aici despre containment levels:
https://www.fracassohellas.gr/wp-content/uploads/files/CONTAINMENTS-LEVEL.pdf

Despre working width
https://www.tiipublications.ie/library/DN-REQ-03034-08.pdf



Se pare că ia locul WRSB-ului în Suedia, Irlanda, Estonia. Citez niște postări de pe Skyscrapercity:

Quote#3,397 · Jun 13, 2023
Have cable barriers fallen out of favor at Trafikverket?

I drove the entirety of E4 over the past two days (man that is a long trip!) and I've noticed that the newest 2+1 segments have a different kind of low barrier instead of cable barriers.

I also noticed that quite a lot of cable barriers are either damaged beyond repair, or with the cables hanging flat. This either means that replacement is not a high priority, difficult, or it happens so often that it becomes a high-maintenance solution.
Quote#3,398 · Jun 13, 2023
They've been found not to be as effective with heavier EV's, so they're phasing them out. Below is a link in Swedish about the replacement on Rv70 where the rationale is given:

https://via.tt.se/pressmeddelande/nytt-mittracke-satts-upp-pa-riksvag-70-rommesater?publisherId=44450&releaseId=3328897
https://www.skyscrapercity.com/threads/s-sweden-road-infrastructure-%E2%80%A2-motorv%C3%A4gar.529417/page-170#post-184071189

https://www.skyscrapercity.com/threads/s-sweden-road-infrastructure-%E2%80%A2-motorv%C3%A4gar.529417/page-171#post-184330795

2+1 în Estonia, cu noul tip de parapet metalic:

https://www.google.com/maps/@59.1368626,24.4845622,3a,51.9y,209.87h,84.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1spGu6LMbBFag_TiVsd95U7A!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu


Ionut

Este și ăsta o opțiune, despre parapetele înguste putem vorbi mult și bine. Sincer eu prefer WRSB, cred că pe ce avem noi în RO se potrivește cel mai bine. E drept, cred că e mai ușor de întreținut.

dumbravaandrei

#1866
Eu as mai fi adaugat intersectiile, cu benzi de incadrare pentru virajele la stanga/dreapta/intrare in 2+1 (L.E) si inafara localitatilor

Ionut

#1867
Quote from: Ionut on August 24, 2023, 02:58:27 PMTocmai ce am trimis la MT solicitarea de a avea o întâlnire de dezbatere publică pe subiectul 2+1 alternativ.

Se pare că a funcționat. Tocmai am primit o înștiințare pe email. Sunt invitați la întâlnire TOȚI cei interesați de subiect. Rugămintea mea este să "veniți" online dacă nu vreți musai musai să fiți prezenți fizic. Posibil să fie și presă și să refuze participarea fizică dacă se umple sala. Dar online cred că puteți fi (destul de) mulți. Trebuie să vă înscrieți în formular (link mai jos).

Redau (parte din) textul primit pe email:



DIRECŢIA COMUNICARE ȘI DIALOG SOCIAL
Anunț privind organizarea ședinței de dezbatere publică

Astăzi, 29 august 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii invită pe toți cei interesați la întâlnirea de dezbatere publică privind proiectul de Ordin comun al ministrului transporturilor și infrastructurii și al ministrului afacerilor interne  pentru aprobarea reglementării tehnice ,,Ghid tehnic pentru reglementarea circulației rutiere în soluție 2+1 (benzi de circulație) pe drumurile naționale aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A.", indicativ AND 617-2023

Evenimentul are loc în data de 5 septembrie 2023, ora 10.00, la sala de conferințe, etaj parter, la sediul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din Bdul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, București.

Ordinea de zi a evenimentului:

- Deschiderea evenimentului (anunțarea temei și a ordinii de zi, prezentarea reprezentanților instituției, a procedurii și a regulilor de desfășurare a evenimentului)
- Prezentarea succintă a motivației și a proiectului de act normativ supus dezbaterii publice (reprezentant al inițiatorului, experți și/sau specialiști care au participat la elaborare)
- Prezentarea verbală de către cetățenii interesați a propunerilor privind modificarea proiectului de act normativ supus dezbaterii publice
- Închiderea întâlnirii

În cazul în care doriți să participați la ședință, avem rugămintea să ne transmiteți, prin completarea formularului disponibil la adresa https://forms.office.com/r/XRwxW77kSq

sau prin transmitere pe adresa Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din Bdul Dinicu Golescu nr. 38, sector 1, București, până luni, 4 septembrie 2023, ora 16.00, următoarele informații:
- numele și prenumele dumneavoastră;
- propunerile/observațiile/opiniile referitoare la proiectele de acte normative;
- dacă doriți să vă înscrieți la cuvânt.

Precizăm că:
- timpul alocat luării cuvântului va fi comunicat la începutul ședinței pe baza numărului de persoane înscrise;
- propunerile/observațiile/opiniile vor face referire concretă doar la proiectul de act normativ în discuţie;

La dezbaterea publică sunt invitați să participe, în limita locurilor disponibile în sală, toți cei interesați: persoane fizice și juridice, organizații ale societății civile, societăți comerciale, reprezentanți ai instituțiilor publice interesate, ai presei etc.

Menționăm că ședința va fi în format hibrid, persoanele care vor participa online urmând să primească link-ul aferent ședinței în data de 5 septembrie 2023, începând cu ora 09.00 la adresa de e-mail comunicată prin intermediul formularului electronic.

Menționăm că propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se mai pot depune, prin una din următoarele modalități, până la data de 01.09.2023:
- prin formularul online E-consultare disponibil în cadrul anunțului aferent proiectului
- ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: consultare.publica@mt.ro



Cam asta e. Știu că @pasadia și-a exprimat dorința de a veni, așa că acum e momentul înscrierii. Dacă mai aveți propuneri puteți să le scrieți și aici pe thread și/sau trimiteți-le direct la Minister.

jalemare

Am fost zilele trecute pe DN52 Alexandria-Turnu Magurele, se lucreaza la reabilitare/extindere platforma. Asta ar fi perfect pentru un 2+1, cu putina vointa l-ar putea folosi ca proiect pilot. Sunt 45 km de drum drept, cu doar doua localitati pe parcurs.

Ionut

Am făcut ieri seară un interviu-fluviu cu Alexandru Lancuzov de la Radio România despre 2+1 alternativ. Intră pe radio la 15.30.

105,3 FM în București. RRA.

tom_sawyer

#1870
A început acum.

Cristian Andrei, CNAIR:
- se va implementa pe DN2, DN28, DN1C
- numai în afara localităților [asta ar trebui trecută explicit în normativ]
- prioritizarea se va face în funcție de numarul de accidente
- după observațiile societății civile, vom definitiva normativul.

Ionut

Sper că Cristi Andrei se referea la ultimul punct în felul ăsta: după implementarea observațiilor societății civile vom definitiva normativul. :D

tom_sawyer

Cred că a zis "în funcție de", ca să citez exact.

tom_sawyer

#1873
2 Plus 1 [2+1] Lane Arrangement on E55 Highway in Czech Republic

Rotating lane configuration (2+1) on E55 in Czech Republic near Ceske Budejovice (České Budějovice)




Canada vrea să implementeze un sector de test. Contractul de proiectare a fost atribuit în iulie către AECOM, durata 4 ani, 6.5 milioane $

https://news.ontario.ca/en/release/1002467/ontario-moving-ahead-with-first-ever-21-highway-in-north-america

https://northernontario.ctvnews.ca/ontario-looking-for-design-proposals-for-hwy-11-pilot-project-1.6147506

https://www.raqsesp.merx.com/public/solicitations/2339941581/abstract?origin=0


Vision Zero and 2+1 Roads Webinar

In this webinar, Matts-Åke Belin discusses the evolution and philosophy of Vision Zero, the innovative road safety policy first established in Sweden. He also discusses some of the most successful components of Vision Zero, including 2+1 roads while also discussing the challenges and future direction of Vision Zero.

2+1 roads played an important part in the success of Vison Zero in rural areas in Sweden. 2+1 roads have been gaining interest in Canada and a 2+1 pilot project has now been announced in Ontario. Mark Wilson discusses his fact-finding trips to Sweden to learn more about 2+1 roads and also briefly discusses the status of the 2+1 Pilot project in Ontario.



Ontario's Ministry of Transportation (MTO) is working to deliver North America's first true 2+1 highway – a facility that would improve traffic flow and road safety at a lower cost than conventional highway twinning. This webinar will give an overview of the design model, the site selection criteria that considered factors such as geometry, traffic volumes and winter maintenance issues, and the facility design parameters that balance driver expectations, safety and costs.

Originally presented May 9, 2023


neobluenet

Pe DN1C daca implementeaza doar in afara localitatilor nu prea au unde si cum sa faca 2+1. Intre Cluj-Napoca si Dej drumul trece prin foarte multe localitati. Daca ar fi sa calculam lungimea din afara localitatii am ajunge la un 10-20% din toata lungimea drumului. Marile probleme se intampla in localitate si nu sunt cauzate de latimea drumului - de curand au murit 2 oameni calcati pe trecerea de pietoni din Jucu unde e 2+2.

Separatorul median de orice forma este cel care ar aduce un plus de siguranta, insa trebuie puse si radare fixe care sa calculeze viteza medie pe traseu. Solutia cea mai buna este ocolirea localitatilor, un drum expres de la Cluj pana la Dej cu noduri destul de dese pentru a descuraja folosirea DN-ului pentru deplasari mai departate de satul vecin.