2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

bgd77

Art. 32 OUG 195/2002 Semnalizarea rutieră:
Quote(1) Semnalele speciale de avertizare luminoase sunt emise intermitent de dispozitivele de iluminare montate pe autovehicule şi au următoarele semnificaţii:
a) lumina roşie obligă participanţii la trafic să oprească în direcţia de mers cât mai aproape de marginea drumului;

Art. 61 OUG 195/2002 Autovehicule cu regim de circulație prioritară:
Quote(1) Pentru a avea prioritate de trecere, autovehiculele prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b), atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență, trebuie să aibă în funcțiune semnalele luminoase și sonore.
(2) Conducătorii autovehiculelor aflați în situațiile prevăzute la alin. (1) pot încălca regimul legal de viteză sau alte reguli de circulație, cu excepția celor care reglementează trecerea la nivel cu calea ferată.

JohannDB

#1126
Colegi de forum..... Înainte de-a face afirmații, de genul ""după lege...poate sau nu poate circula cutare vehicul cu tracțiune "bălegoasă"/animală sau altele"", ar fi recomandat să se citească, înainte de toate, articolul de Cod Rutier....
   Cu tot respectul pentru toți (suntem părerologi, în general, mai mult sau mai puțin, înafara celor care-s "din domeniu"), esențial e să facem afirmații "la obiect", în temeiul articolului de lege, de contract, etc.....
Astfel, în cazul căruței pe DN....

  CAPITOLUL V
Reguli de circulaţie

SECŢIUNEA a 3-a
Reguli pentru alţi participanţi la trafic

Art. 71

(1) Sunt interzise accesul şi deplasarea vehiculelor cu tracţiune animală, a maşinilor şi utilajelor autopropulsate utilizate în lucrări de construcţii, agricole şi forestiere, a animalelor de povară, de tracţiune sau de călărie, precum şi a animalelor izolate sau în turmă pe drumurile naţionale, în municipii şi pe drumurile la începutul cărora există indicatoare de interzicere a accesului.

(2) Autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să amenajeze, cu acordul administratorului drumului public şi avizul poliţiei rutiere, drumuri laterale, căi de acces către aceste drumuri, precum şi locuri de traversare a drumurilor publice destinate circulaţiei animalelor şi vehiculelor prevăzute la alin. (1), semnalizate corespunzător.

(3) Pentru a circula pe drumurile publice pe care accesul le este permis, animalele, vehiculele trase sau împinse cu mâna, animalele de povară, de tracţiune şi de călărie vor avea câte un conducător, iar vehiculele cu tracţiune animală vor fi echipate şi cu mijloace de iluminare şi dispozitive reflectorizant-fluorescente, în conformitate cu prevederile regulamentului.


Detalii: https://legeaz.net/oug-195-2002/art-71-reguli-de-circulatie

Și L.E.    Mult lăudata secțiune de 2+1 de la Urziceni la DNCB.... NOROCUL transportatorilor e că spre mijlocul căii rutiere nu s-au pus celebrele elemente "N.J.", pentru separație și poți trece cu piesa peste ele, jonglând stânga/dreapta...... Am trecut cu 4,75m lățime la limită (iar noroc, că pe dreapta aveam exact rezerva de lățime cât ar fi ocupat un "NJ", până la semnele de pe acostament....
   Partea proastă e că se gândește numai la confortul "conservarului" (cum zic motoriștii, recte la cei cu turismele). Și vă mai mirați, că-n final cresc niște costuri reflectate în prețul final, la.......cumpărător...... Rețineți că economia românească, mai funcționează, iar în cazul "decesului" ei, mai rămâne traficul de tranzit (pentru alții, că dehhh, suntem la răscruce de vânturi) !!

cristi5

#1127
Pai n-a zis nimeni sa puna NJ. Nici pomeneala.

Sensul de o banda e un dezastru acolo, s-a folosit normativul existent (3,5m) si le-a iesit de vreo 4m latime total.

In solutia cu separator de cablu si benzi de 3,25m pe sensul cu 2 benzi, pe sensul cu o banda raman 5,35m. Suficient si pt transport greu, depasiri vehicule defecte etc.

Si da, laudam 2+1 pentru ca are efecte majore in ce priveste siguranta, fara sa distruga fluxul. In ultima vreme e ok si in weekend.

JohannDB

"Sensul de o banda e un dezastru acolo"... Așa este pentru că (spre exemplificare pozitivă/adică judecată/făcută cu  cap) pe DN1 între Gilău și Huedin, mai exact între Căpușul Mare și Păniceni sat, șoseaua urcă pe două  benzi spre Huedin și coboară pe o bandă spre Gilău, dar banda de coborâre, deși e "izolată" cu "NJ" de 0,90m înălțime (între sensuri) și pe dreapta la acostament mai are parapet metalic pe bucăți de câțiva metrii (parapet de 0,75m înălțime) asigură o bandă la zona cea mai îngustă de 5,10m la asfalt (verticala paraptului metalic și verticala la talpa "NJ"-ului) iar la cota maximă de înălțime a parapeților și "NJ" sunt 5,27m lățime......
   O situație la fel de bună se găsește mai departe, tot pe DN1 în zona "sub Feleac" la coborârea Feleacului spre Vâlcele, unde în apropierea actualului viaduct ce face intrarea pe VO.Cluj est, tot așa există o separare  cu "NJ" a sensurilor, la care coborârea e tot o bandă, dar aici avem "NJ" pe ambele părți ale coborârii și avem o lățime "mai" generoasă, de 5,45m la 0,90m înălțime.
  Și la o astfel de lățime de bandă, ai un spațiu generos......
  Nu vorbim de sensul ce are două benzi ci de cel cu o bandă!

rizzuh

Vorbim de sensul cu 2 benzi pentru ca trebuiau mai inguste, ca sa fie sensul cu o banda mai lat. Drumul nu este suficient de lat ca sa ai 5 metri pe sensul de o banda fara sa inguestezi sensul cu 2 benzi. Zonele de urcare de care vorbesti au fost facute special mai largi. Pot sa dau si contra-exemplu, pe DN65 s-au montat parapeti NJ in zonele de urcare, in cateva locuri avem o banda de 3.5 la coborare FARA acostament. Daca ramane careva blocat acolo se intrerupe circulatia, nicio sansa sa-l ocolesti.

alin2pas

Aceste lucruri se întâmplă deoarece nu se respectă ordinea firească a lucrurilor pe motiv de incompetență a celor cu funcții de conducere din CNAIR. Întâi ar fi trebuit refăcute marcajele rutiere pentru lărgirea benzii unice și îngustarea lor unde sunt două benzi pe sens și marcarea doar prin puncte de reper a zonei dintre sensurile de mers, apoi montarea parapetelor în zonele marcate. În prezent, montarea parapetelor se realizează pe linia dintre sensurile de mers, care a fost amplasată pentru a se realiza lățimi egale ale benzilor de rulare și din acest motiv se ajunge la asemenea aberații.

cristi5

#1131
Pai benzile au latimea din normativ. In Romania exista banda de 3m, 3,5m si 3,75m la autoatrazi. 3,25, adica fix aia care trebuie pe sensul de 2 benzi, ii lipsa. Asa ca au facut 3x3,5m, ca n-au alta solutie pe normativul actual. Se pare ca e mai usor sa schimbi stratul de uzura si sa trasezi benzile decat sa schimbi normativul...

Odata ce o ai banda de 3,25 castigi 0,5m. Cu un parapete elastic de 10cm latime mai castigi aproape 1m (latimea NJ)

Toate castigurile atea le muti pe sensul de o banda, unde trasezi o banda se 3,5 sau 3,75 si restul pana la 5,3 m sunt bonus, pt urgente.

cristi5

#1132
Quote from: pasadia on February 28, 2020, 11:30:41 PM

Nu ne trebuie nici A13 și nici A8. Ne trebuiesc in schimb niste drumuri noi cu o geometrie decentă și fără localități. Că le facem DX, half-profile, 2+1 alternativ sau chiar 1+1 fara nici un element special de siguranță (altul decât geometria corecta), chiar nu mă interesează.

Mă interesează pe A13 mult mai mult să facă tunel pe sub Oituz. Sa facă centura pentru Onești. Și alte mici investiții de genul ăsta, NU autostrada!

De acord, autostrazile au ajuns un panaceu contraproductiv, mai ales la munte. Politicienii le promit, apoi cand vad ca nu au bani,  sau capacitate/timp de a absorbi banii (cand ii au), nu mai fac altceva decat PPPuri de imagine, sa nu se zica ca n-au facut nimic si sa aiba cu ce scoate ochii adversarilor.

Sigur ca 1+1 si 2+1 se pot combina lejer. Daca-i mai inghesuit locul lasi 1+1 dar pe un 11m sa poti pune o separare de sens lasand posibilitatea depasirii vehiculelor defecte.

In rest, intre 1+1 si 2+1 avem o diferenta de 3m pe latime. Ce inseamna asta in bani, pe km la deal si munte?

Cred ca ideea de zone 2+1 sau 2+2 pt depasire unde permite relieful ar fi un concept castigator pt traversari montane de mare siguranta si rapide.

cristi5



De la min 44 @Ionut discuta despre DN2 si zona de test 2+1. Reporterul zice ca e mai rau acum, Ionut ii spune despre monitorizarea noastra (exemplu) si despre sustinerea 2+1 pana la Iasi, pt ca va mai curge multa apa pe Milcov pana vor fi gata A7 si A8

:cheers:

naivu

Din cate imi dau seama, pe Sinesti-Movilita, in orele de varf de vineri si duminica seara, sensul dominant ajungea sa ocupe 2 din cele 3 benzi (cei din sensul mai putin circulat gaseau din ce in ce mai putine spatii de depasire fara masina pe contrasens, pana cand nu mai gaseau deloc si ajungeau sa circule toti pe o banda) creand astfel o "banda reversibila ad hoc" care permitea pt majoritatea o experienta similara unui 2+2. Daca tot nu s-a pus parapet median, s-ar putea merge oficial vineri seara 2 benzi continuu spre Movilita-Urziceni si duminica seara 2 benzi continuu pune Sinesti-Afumati-Bucuresti (iar in restul timpului 2+1 alternativ, dupa cum este trasat); pentru asta ar fi suficiente 5 panouri electronice (transversal, deasupra drumului) care sa semnalizeze cum trebuie circulat. (la un moment dat chiar se discuta pe thread de amplasarea de panouri electronice, dar ca sa atentioneze soferii sa nu intre in depasire pe 2+1 cand se circula in coloana continua).

ghrt

Circulaţie reversibilă este pe litoral de la Agigea la Eforie, şi în fiecare sezon se lasă cu accidente urâte. Nu mai zic de bizoneală.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

2+1 reversibil pur si simplu NU este de Romania.
Cum a spus si ghrt.
Ponderea bizonilor in totalul "caprioarelor" este mult prea mare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Circulatia reversibila de pe Agigea-Eforie este gandita de genul "miercuri-sambata 2 benzi spre Eforie, duminica-marti 2 benzi spre Agigea" si semnalizata cu acele panouri rabatabile care trebuie intoarse manual de doua ori pe saptamana (probabil noaptea); probabil este bine respectata cand traficul este disproportionat (e.g. vineri si duminica), dar cu mai multi bizoni in preerie in restul timpului.
Ceea ce propun pe Sinesti-Movilita este 2+1 vineri intre 16-20, 1+2 duminica intre 16-20 si 2+1 alternativ in restul timpului. Iar atribuirea benzilor sa fie semnalizata la intrare, la cele trei alternante si la iesire; semnalizare cu panouri electronice ca sa poata fi schimbate simultan, din birou.
Nu am experienta cum se circula inainte vineri seara si duminica seara pe acolo, dar logica imi zice ca bizonii nu intrau cu roata pe un contrasens pe care venea masina dupa masina pt ca asta nu era posibil fara sa se izbeasca de cineva!

cristi5

@naivu

Nu m-m uitat pe filmari dar nu am vazut rosu mai mult de 30 min demult, nici duminica seara. Oamenii au invatat probabil si evita situatia.

Asa ca trebuie pur si simplu pus parapete intre sensuri. Ma rog, benzile pe 2 sunt prea late etc. Mai urmarim cum e fara parapete, in iulie face un an si pana acum se comporta per total foarte bine

La nord de Buzau traficul e mai mic (afara de centuri) si problema asta nu va exista. Cum zice si @Ionut, merge 2+1 pe tot Afumati-Iasi.

naivu

Mda, pt 30' aglomeratie nu merita deranjul cu banda reversibila! Sistemul merita fara indoiala extins.