News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#855
Puteti discuta largirea DN (oricare DN) la 2+2 pe topicul dedicat. Fireste ca cu aia suntem toti de acord, trebuie discutat finantarea...
http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=1832.0

Aici discutam aspecte tehnice 2+1

vancouver

Acum legat strict de 2+1, iata impresiile mele de pe portiunea noua de pe DN2:

- am circulat ireprosabil, fara nici o problema
- foarte bine ca avem strat nou de uzura, calitate exceptionala, marcaje deocamdata excelente
- intersect. cu drm. secundare cu banda speciala la stanga, anterior cred ca nu era asa ceva, deci un plus de siguranta

Evident, totul este asa cum ma asteptam, si cum am mai spus, sustin acest tip de drum 2+1, mai ales pe drumuri care acum sunt doar 1+1, unde se depaseste riscant.

Ce ar mai fi de spus:
- la traficul de duminica care apare in filmare, la fel de ireprosabil si fara probleme am circulat pe tot dn2, pe orice zona, fie 1,5+1,5 sau 2+2 sau 2+1, deci faptul ca am mers bine pe 2+1 e irelevant
- strat nou de uzura, foarte bine, doar ca 95% din dn2 este in aceeasi stare excelenta a carosabilului

Concluzia mea: Pentru perioadele cand drumul nu se agomereaza puternic nu vad nici o diferenta intre 1,5+1,5 si 2+1. Iar cand se aglomereaza, intre timp stiti cu totii ce se intampla, nu trebuie sa va mai dovedesc teoretic, ci ati vazut practic ambuteiajele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

bogdan4ice

Ieri pe 18.08 s-a "circulat", mai bine zis s-a stat pe portiunea de 2+1 pe intreaga lungime a ei pe directia Urziceni-Bucuresti, posibil sa fi fost un accident inainte, dar mult mai rau decat pe varianta 1/2-1+1+1/2.

Solutia e buna pentru valori scazute de trafic in rest isi arata limitele.

AlexxC

Tot ieri pe 18 a fost jale pe traseul Roman -Buzau: Roman+15min,Bacau+30min,Adjud+15min,Focsani+25min,Ramnicul S +20min.
Daca imi aduc bine aminte la iesire din Adjud spre Marasesti sunt km buni de strat nou de uzura,nemarcat inca...oportunitate pentru 2+1.

alin2pas

Drumurile 2+1 nu asigură valori mai mari de trafic, ci un risc de accidente mult mai scăzut. Pe un drum 1,5 +1,5, cu mașinile lente circulând practic pe acostament îți dă impresia (falsă) că poți circula ca pe drum 2 + 2 și poți depăși lejer acele vehicule. Totuși, nu poți face acest lucru decât apropiindu-te foarte mult de linia care separă sensurile de mers sau char trecând puțin peste acea linie. Totul e OK atât timp cât sensul opus este liber, dar când este și acela aglomerat, șansele unor acroșări sau a unor tamponări frontale sunt extrem de mari, cu riscul să apară și tamponări în lanț. Efectul? Când drumul se aglomerează, depășirile pe un drum 1,5 +1,5 vor fi făcute în principal de inconștienți sau de bizoni cu mașini mai solide, cu efect de ,,dă-te la o parte", ceilalți evitând să se riște, iar drumul se transformă într-o junglă. Pe un drum 2 + 1 poți face depășirile lejer, singura problemă e că la noi nu se cunoaște și nu se respectă (ca în alte țări) regula ,,fermoarului" atunci când se trece de la un drum cu două benzi pe sens la unul cu o bandă pe sens. Adevărul e că nici legislația nu ne ajută: la noi, una din benzi are continuitate, iar cealaltă se termină, iar legal cei de pe banda care se termină trebuie să dea prioritate celor care circulă pe banda care are continuitate. În alte țări, dispare întâi marcajul dintre benzi și apoi se îngustează drumul, iar acea îngustare e presemnalizată și acolo ca regulă de acordare a priorității este regula fermoarului. Acest lucru duce la fluidizarea traficului și la reducerea nervozității șoferilor în aceste puncte.

Gendan

Putin off-topic: exista si situatii mai ciudate de 1.5+1.5.
Cand am fost in Republica Moldova am circulat pe M21 (Chisinau - Criuleni) pe o portiune 1+1+1. Din cate am inteles, se merge pe prima banda pe fiecare sens, banda din mijloc fiind pentru depasiri.
Traficul inexistent, abia vedeai o masina, nu am avut emotii la depasiri.

[/off-topic]


alin2pas

La trafic redus nu e o problemă. Când crește traficul, poți avea surpriza să te înscrii în depășire pe banda din mijloc și în același timp cu tine să facă același lucru o mașină din sens opus, fiecare relaxat că nu îl interesează coloana care se deplasează pe contrasens. Mie mi se pare cel mai periculos mod cu putință de a se circula.

Ionut

Asa e, cum se circulă acum este foarte safe! Exact! Nu inteleg de ce imi irosesc neuronii sa citesc thread-ul asta. Ah stai. Trebuie să citesc...

dacianova

Inițial am fost 100% împotriva trecerii la 2+1, dar după ce am trecut o singură dată pe porțiunea Sinești - Movilița acum îmi doresc să apară 2+1 și pe porțiunea Iași - Târgu Frumos. E mult mai safe 2+1 decât 1.5+1.5. De multe ori, senzația mea pe această porțiune este că toată lumea este la un raliu.
Pe porțiunea Sinești - Movilița m-am simțit mult mai safe.
Fac drumul ăsta Iași - București de vreo 10 ani cel puțin o dată pe lună dar recunosc că după cel am mers pe acea porțiune, acum parcă nu-l mai simt așa sigur (cel puțin pentru mine) 1.5+1.5.

dragos76

Ionuț, alin se refera la exemplul din rep moldova, postat mai sus.

TibiV

#865
Mda....

Aici vom avea o vesnica problema intre noi...
Avem multi colegi care ne tot explica ca 2+1 alternativ inseamna de fapt o "reducere de capacitate"...
Colegi care se arata insa, de asemenea, foarte revoltati cand vad filmari/poze cu "bizoni" circuland pe banda de urgenta pe autostrazi (eventual pe contrasens in cazul cel mai rau...)

Mai oameni buni, circulatia "2+2 ad-hoc" pe DN2 1,5+1,5 este FIX echivalentul circulatiei pe banda de urgenta pe o autostrada!
Suedezii care au creat acest profil de 13 metri l-au creat initial pentru 1+1+banda de urgenta pe DN!... Acea banda "0,5" era initial banda de urgenta pe soselele cu profil de 13 metri.
Faptul ca cresterea traficului i-a facut (pe suedezi) sa caute alte solutii" low-cost, but safe" pentru acele sosele nu schimba datele problemei....

Circulatia "2+2 ad-hoc" este la fel de periculoasa si la ei, "creatorii modelului", si la noi, cei care am preluat de la ei doar ce ne-a convenit....

Ionut are dreptate:
1. Cu cititul acestui topic... Sunt sigur ca ii afecteaza tensiunea arteriala... :(

Ionut greseste....
1. Cu increderea (?...) in succesul "semi-testului incercarii de proba (care se afla la baza temeliei fundamentului..."  :D ) acelui segment de DN2
2. Cand uita ca bizonul roman aflat la volanul masinii (mai mult sau mai putin "pricopsita") nu are decat o singura credinta: integritatea propriei sale masini!... Orice indicator/marcaj/watever NU va influenta comportamentul bizonului. Doar un obstacol fizic care poate zgaria/stramba caroseria va beneficia de atentia bizonului!...

PS
Am incheiat duminica un periplu de 1900 km in 10 zile, in Romania (manastiri, saline, cetati, rezervatii, baraje/rauri-lacuri etc... Doar un sfert din timp a fost de deplasare pe soselele patriei.)
Mi-am facut cruce cand am ajuns cu bine in poarta casei. Dumnezeu a fost binevoitor cu mine.
Probabil drept compensatie pentru ca a lasat atatia nebuni liberi pe soselele patriei... :(

Daca are cineva chef, putem discuta despre ne-siguranta circulatiei rutiere din Romania...
Inclusiv despre faptul ca placutele de inmatriculare "cu localizare" (adica "judetene", atat de condamnate de unii colegi...) mi se par a fi in continuare de un real folos in conducerea preventiva... (Nu dau detalii, ca sa nu imi iau din prima dislike-uri din vreo 10 judete....  :lol: )
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

bogdan4ice

Modul in care s-a circulat pe 18.08 pe aceasta sectiune, ma va face sa o evit de acum inainte cand va exista propabilitatea unui trafic ridicat.
Voi prefera sa merg pe o alternativa de 1+1 in care nu voi intalni aceste blocaje.

Sper sa nu mai faca alte sectiuni de 2+1 pe DN2 pana nu vom avea un drum express sau autostrada...

voicul

Au pus asa ceva cand treci de la 2 benzi la 1 si invers:





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Ce sa zic, e mai bine decat nimic... doar ca........



Degeaba cer(em) WRSB... cine sa auda...

cristi5

#869
Marcajul median are fix latimea unui parapete de beton. Asa s-a pus pe VO acum cateva zile.

Poate aici vor continua cu plastic... Sa vedem. La transparenta care este, vom trai si vom vedea.

@voicul stalpisorii se vad si pe filmarea lui @vancouver dar numai la o revenire 2-1. I-au pus la toate?

@bogdan4ice nu are rost sa eviti sectiunea asta decat duminica seara spre Bucuresti si vineri seara dinspre Bucuresti. Mai ales in weekendul de sf Maria... Vezi google traffic timelapse aici

http://pum.project-online.se/maps/data/2plus1/status.mp4