2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TibiV

Quote from: vancouver on December 25, 2018, 02:54:20 PM
Fals.
Sintetizez:
0. S-A PLECAT DE LA IDEEA CA - CU BANI PUTINI - SE POATE RETRASA DN2 LA 2+1, FARA PARAPET MEDIAN. INTELEGI ODATA CHESTIA ASTA. FARA PARAPET. ASTA A FOST IDEEA DE PLECARE, PE CARE EU AM COMBATUT-O VEHEMENT. Idee CU parapet median NU O COMBAT asa de vehement, ci imi exprim doar niste dubii. E CHIAR ASA GREU DE FACUT DIFERENTA ASTA? POTI SA O INTELEGI?

Eu pot sa inteleg, dar afirmatiata ta este falsa.
Tot topicul asta este despre 2+1 alternativ cu parapet median, nici un moment NU s-a plecat de la ideea de retrasare cu pensula si un bidon de vopsea...

Si ca sa nu ma acuzi ca nu inteleg, iata aici prima postare a topicului, atunci cand a fost creat de cristi5 in octombrie 2017 (este usor de verificat... dai click pe pagina 1)

Quote from: cristi5 on October 12, 2017, 01:05:43 AM




Aici discutam despre  introducerea drumurilor 2+1 alternativ in Romania cu cel putin doua scopuri

1) marirea sigurantei pe drumurile care au deja platforma de 13m (1,5+1,5) de exemplu DN2 pana la Sabaoani sau Sabaoani-Iasi.
1.1) largirea de drumuril nationale (in special la campie) la 13m si amenajarea lor la 2+1 alternativ in zonele in care nu se vor construi autostrazi (nordul Transilvaniei, nordul Moldovei, sudul Munteniei)
1.2) promovarea constructiei centurilor ocolitoare direct la standard 2+1

2) drum expres pe autostrada half-profile in zonele cu trafic sub 18000 MZA care nu justifica autostrada full-profile. Geometrie de autostrada pentru a permite "dublarea" ulteriaoara la full-profile. Majoritatea tronsoanelor de munte.



Un aspect important este  promovarea acestui tip de drum in societate, atat pentru soferi cat si pentru politicieni. Acest drum are siguranta de autostrada pe jumatate din latime dar nu este cunoscut la noi, si daca nu e cunoscut, nimeni nu va investi in astfel de drumuri.

Comparativ cu un drum fara separare de sens  pe aceeasi latime (1,5+1,5), drumul 2+1 are cu aproape 80% mai putine victime. Fluxul scade insa de la 1900 la 1650 de vehicule pe ora, si cresc costurile de intretinere.f





Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

Discutia initiala s-a purtat pe alt thread. Dupa aceea a venit cristi5 si a explicat ca exista solutia cu parapet median subtire, exact acest prim post. Aceasta varianta eu nu o combat, am spus ca este bine venita ca siguranta sporita. Dar nu pe Urziceni-Bucuresti, unde traficul are valori mult prea mari.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

@vancouver, te invit sa imi arati si mie o poza cu coloana aia pe DN2  pe 2 benzi.
Nu exista asa ceva pe DN2 (in afara portiunilor care sunt deja 2+2). Cel mult, la una din trecerile de pietoni dintr-o localitate, erau 3-4 masini pe cate 2 randuri.  Sau era coada de la radar, si toti mergeau cu maxim 50.
Pe DN2 se merge 1+1+ cel care are cojones-urile mai mari.

Si te rog sa incetezi cu prostia de "capacitate".  2+1 sau 1+1 vor duce fara probleme traficul de pe DN2, iar daca va aparea o problema de capacitate, aceasta va fi la giratorii/treceri de pietoni, nu la portiunea 2+1.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

@dr4qul4, imi pare rau, nu am filmat coloana respectiva.

Voi inceta cu "prostia" cu capacitatea in clipa in care toata lumea accepta ca drumul 2+1 are o capacitate mai mica decat 1+1, asa cum rezulta din graficele publicate de frunzaverde si cristi5 si nu va mai fi promovata ideea gresita ca 2+1 este mai bun decat 1+1 pentru ca are capacitate mai mare. Nu are. Sunt de acord ca 2+1 are viteza semnificativ mai mare, este mai civilizat la depasiri si mult mai sigur fata de 1+1 daca este dotat cu parapet median. Avem argumente solide pro 2+1, dar intre ele nu se afla capacitatea.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

Dar oricum nu contează ce capacitate are 2+1 pentru ca discutam de un drum cu sensuri giratorii, treceri de pietoni si semafoare.
Revenind la DN2 si la cele 4 benzi, eu iti garantez ca nu au loc 4 camioane unul langa altul si in mers. Am pus  chiar si o filmare acum 2 ani cu 3 camioane si un opel, iar loganul din spatele opelui (colegi de ai meu) s-a ales cu oglinda dezintegrata si partea stanga zgariata. A avut NOROC!
Daca tu treci la mai putin de 1m de un camion de pe sens opus, la 100kmh x2, atunci tb sa-ti refaci testul. Eu nu am atat curaj.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#470
Quote from: vancouver on December 24, 2018, 11:54:02 PM
Quote from: cristi5 on December 24, 2018, 11:29:01 AM
Capacitatea e semnificativ mai mare decat 1+1 la viteze decente (vezi axa Oy a graficelor).
Deci nu capacitatea este mai mare, ci VITEZA, deci daca e sa o luam altfel confortul, ca nu se mai sta in coloane in spatele camioanelor sau se sta f. putin.

Corect, ma refer la viteza asigurata la un anumit flux, nu la fluxul maxim la orice viteza, oricat de mica ( =capacitate ). Atat teoretic cat si inregistrat, 2+1 asigura viteze decente (adica confort pt sofer, care contribuie la siguranta) la fluxuri sub 1550/h/sens (teoretic, 1650 masurat) dar si in conditiile astea asigura MZAuri de 20k.

Atat fluxul 1650 cat si MZA 20k sunt foarte relevante pt traficul din Romania exceptand intrari in Bucuresti, in Cluj, etc.

Fluxurile maxime "cu viteza melcului" a drumurilor 1+1 sau 1,5+1,5 nu mi se par la fel de relevante.  Sunt teoretic mai mari decat 1550 dar:
- la MZA sub 20k acea capcitate e rareori necesara
- cum zice dr4kul4, capacitatea si la 1+1 si la 2+1 e limitata oricum de obstacole, deci acel maxim teoretic nu e nici pe departe atins.

cristi5

#471
Quote from: TibiV on December 25, 2018, 03:11:10 PM
Tot topicul asta este despre 2+1 alternativ cu parapet median,

Nu chiar tot topicul dar fireste ca varianta cu separare mediana e mai sigura decat cea fara separare mediana.

Eu cred insa ca si varianta fara separare (doar cu linie dubla continua si insule hasurate la trecerea 2-1) e in continuare mult mai sigura decat varianta 1,5+1,5. Sigur, nu de 5 ori, dar de 3-4 ori tot e mai sigura, pt ca drumul e mult mai clar:
- majoritatea depasirilor sunt regulamentare
- depasirile sunt mult mai sigure si fara milta adrenalina (mai putin pe finalul portiunii de 2 dar acolo ajuta insula)
- claritatea reduce nervozitatea si oboseala

Nu am date, dar asta cred bazat pe ce am vazut. Ca se gasesc in Romania (si in Suedia) zmei care sa calce linia dubla si insula, nu ma indoiesc.

Ce stim despre accidente cu calcarea liniei continue pe zona 2+1 de pe VO? Eu nu-mi amintesc sa fi auzit si de obicei sunt grave pt ca soferul care circula regulamentar nu se asteapta sa vina ceva din fata, iar cel neregulamentar merge tare. Acolo parca e linie simpla continua si nu sunt insule hasurate la trecerea 2-1?

dumbravaandrei

De accidentele de pe DN7 ai auzit?!? In special cat a fost inchis A1 la groapa? Sau pana la deschiderea A1?

cristi5

#473
^ Sunt convins ca 2+1 bine marcat care NU permite legal intrarea pe contrasens desi nu o impiedica fizic este mai sigur si mai putin obositor decat 1,5 + 1,5 sau alta varianta care permite legal intrare pe contrasens.

Probabil te referi la portiunea asta, dar ea permite legal intrarea pe contrasens! In plus exista o singura alternanta (inainte si dupa pasajul CF), in rest 1+1 cu curbe stranse si localitati inguste pline de riscuri. Pe zona de 2 din estul pasajului se termina brusc banda 1, marcaj proiectat cu c*rul.

Pe ambele variante (cu intrare legala pe contrasens si fara) sunt si vor fi accidente, diferenta e ca pe varianta 2+1 cu linie dubla continua vor fi mai putine accidente cu ciocnire pe contrasens si mai putine victime. 

In plus 2+1 cu linie dubla continua permite oricand upgrade cu parapete median ingust (poate inclusiv portiunea la care te referi!). Daca drumul functioneaza bine in general si "singura" problema sunt cei cativa zmei, si intrarile involuntare pe contrasens, investitia in parapete median se poate face ulterior.

Eu nu sustin o amenajare fara separare fizica, dar cred ca ar fi totusi un pas inainte in directia corecta in ce priveste siguranta, si siguranta "full" se poate obtine ulterior fara vreo reamenajare de marcaj (orizontal sau vertical) sau de platforma a drumului.

Din pacate nu ma astept ca CNAIR sa adopte peste noapte si pe sute de km parapetele ingust. Singura separare de sens folosita pe scara larga e NJ de beton lat de 1-2m si practicile de proiectare, achizitie, instalare se schimba greu.

vancouver

Quote from: cristi5 on January 09, 2019, 12:47:24 AM
Nu am date, dar asta cred bazat pe ce am vazut. Ca se gasesc in Romania (si in Suedia) zmei care sa calce linia dubla si insula, nu ma indoiesc.

Nu este vorba numai de zmei. O buna parte a accidentelor are loc prin patrunderea ACCIDENTALA pe contrasens. Adica din greseala. Asta poate fi cauzata de o problema tehnica, de neatentia la volan, de conditii meteo dificile, etc.. Exista evident si accidente cauzate de conducerea excesiv de imprundenta sau de incalcarea grosolana a marcajelor.

Parapetul median este esential pentru cresterea sigurantei.

Chestiunea cu "confuzia" soferilor pe actualul DN2 e nereala. Am parcurs acum in primele zile din ianuarie Bucuresti-Focsani dus intors si nu era absolut nimeni "confuz". Iar obositor  :lol: :lol: :lol: daaaa, obositor este pe drumul vecin Dn2B Ploiesti - Buzau. Acolo stai cu minutele sau chiar tot drumul cap coada in spatele unui camion fumegand, urmarind cu greu sa vezi traficul de pe contrasens, ca sa gasesti o ocazie de a depasi... Sau pe DN7 Arad - Deva.. sau pe orice 1+1 aglomerat de camioane. Aia e chiar obisitor si periculos. Sa stai la 2-3-4 metri de vehiculul din fata, sa inhalezi eventual noxe de cea mai joasa speta, sa gasesti dupa mult timp o linie dreapta, sa te uiti temeinic in spate sa nu depaseasca alt zmeu toata coloana, sa apesi acceleratia LA MAXIM, sa schimbi banda in timpul asta, apoi sa te bagi cu 2-3 metri inaintea camionului inapoi in banda ta, eventual lasand pe altii care preseaza din spate cu masini mai puternice sa te depaseasca si pe tine. ASA CEVA PE DN2 NU EXISTA ! Pe DN2 camioanele si vehiculele mai lente circula retras spre dreapta, ai continuu o buna vizibilitate spre inainte, cu tot traficul de pe contrasens in vizor permanent. Chiar daca vin vehicule din contrasens, poti depasi, pentru ca nu este nevoie sa treci peste linia de separare a sensurilor, sau o faci pentru siguranta daca din contrasens nu vine nimeni sau vine un singur vehicul care merge retras pe banda lui "0,75". Nu exista zvacniri bruste ale masinii pentru intrarea in depasire, nu exista intrari la mustata in fata camioanelor depasite, nu exista bizoni care stau in spatele tau la 1-2 metri si se fataie mai spre dreapta mai spre stanga, pana gasesc ocazia sa depaseasca.

Exista un singur lucru pe DN2: VITEZA. Se circula cu 110-130, cu bizoni cu 160-180, iar in localitati cu 60-90. In asta consta pericolul marit al drumului. Dublat de cateva puncte negre, care sunt curbe periculoase sau intersectii periculoase. Mai ales prin intersectiile din afara localitatilor cu DJ-uri sau drumuri locale se circula tot cu aceleasi viteze si au avut loc multe accidente crunte acolo. Eu mereu incetinesc prin intersectii si sunt foarte atent, daca exista masini care vin de pe drumurile laterale sau care vor sa faca stanga de pe drumul principal. Curbele si intersectiile nu se vor rezolva cu retrasarea la 2+1 si nici cu parapetul median, acesta trebuie intrerupt la intersectii (puncte negre de ex. pe DN1 centura Ploiesti sau Ploiesti-Campina).

In final, parerea mea:
- DN2 nu este obositor, nici confuz
- DN2 este periculos din cauza VITEZEI MARI cu care se circula (de aceea accidentele sunt extreme, deseori cu morti)
- DN2 este periculos si in localitati, cu multi morti pietoni, tot din cauza VITEZEI MARI
- rezolvarea consta in: a) parapet median b) denivelarea tuturor intersectiilor aflate in afara localitatilor c) centuri de ocolire a localitatilor
- a) parapet median se poate prin 2+1 sau 2+2, in configuratia actuala nu merge. 2+2 intre Bucuresti si Urziceni si 2+1 in rest.
- b) si c) sunt scumpe si de durata. Sunt necesare intre Bucuresti si Buzau, unde drumul nu va fi dublat de A7. Mai departe vom avea A7.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

v46is

Sunt complet in dezacord cu cele expuse. Depasirea adevarata e aceea pe contrasens cu aspiratie si calculata.
Ceea ce e pe DN2 e criminal.Practic pe DN2 trebuie sa mergi cu 160 ca sa nu ajungi in acea mizerie de la margine. O aberatie .Drumul este 1-1 clar si felul cum se circula este aberant.Mergi pe banda ta si te trezesti cu cei de pe contrasens ca penduleaza cum vor ei .La intersectii nu mai e loc ca a fost economie , bataie de joc. Primarii dorm si nu au facut trotuare pe fonduri UE .
Eu il evit pe portiunea Buzau - Bucuresti prin A3 - Nod Ghergita - Mizil - Buzau . Ma simt de 100 de ori mai sigur pe acele DJ-uri inguste mergand cu 100 -120 prin camp decat pe DN2. Il felicit pe autorul proiectului nodului Gherghita de pe A3 .Culmea in anumite localitati de pe aceste DJ-uri sunt facute trotuare .
Pe DN2 trebuie urgent facut ce s-a facut pe DN65 Pitesti - Slatina -Craiova pe poritiunile late si  reduse intersectiile de intoarcere si viraj stanga . Practic toate punctele de intoarcere executate in localitati cu giratorii ovale sau benzi dedicate pentru toate directiile .In afara localitatilor virajul stanga interzis si blocat cu parapeti . La fel este si pe  DN5 . Pe DN6 de asemeni este foarte clar si frumos facut .

vancouver

Quote from: v46is on January 10, 2019, 12:40:03 PM
(...) Depasirea adevarata e aceea pe contrasens cu aspiratie si calculata.

Hä? Adica sa mergi la aspiratie in spatele altei masini ti se pare safe? My frend, daca inca nu ai aflat, distanta de siguranta este de circa 50 de metri la 100km/h. Pe scurt asa inseamna vreo 3 lungimi de camion. Adica intre tine si vehiculul din fata trebuie sa incapa 3 camioane !!! Intelegi? Uite aici formulele de calcul: http://www.weinrank.de/downloads/Faustformeln_Fuehrerschein.pdf. Da stiu, e din Germania, dar fizica e peste tot aceeasi. Si scrie f. clar acolo: " Halber Tacho Für den Sicherheitsabstand außerhalb geschlossener Ortschaften gilt: halber Tachostand in Metern. Beispiel: Bei 80 km/h = 40 Meter Abstand. "

Adica regula simplificata pentru o folosire usoara in afara localitatilor: jumatate din tahometru. Mergi cu 80, distanta corecta este 40 metri. Cu 120 distanta e 60 de metri. Pentru incalcari pedepsele in Germania sunt asa: sub 1/10 din distanta regulamentara, adica sub 5 metri la 100 km/h: 320 €, 2 puncte (la 8 puncte se ia permisul si trebuie apoi facuta scoala din nou), si 3 luni suspendare.

DECI INTELEGETI, DACA STATI LA MAI PUTIN DE 5 METRI DE CAMIONUL DIN FATA, LA ASPIRATIE, IN GERMANIA VI SE IA PERMISUL PE 3 LUNI SI PLATITI 320 € AMENDA. La 10 metri de camion 2 luni permisul si 240 €, la 15 metri 1 luna permis si 120€, la 20m 100€ si la 25m "doar" 75€. Amenzile astea nu sunt facute la misto, chiar se aplica si totul e calculat pe baza FIZICII universal valabile, timp de reactie, timp de franare, etc... ASTA CU ASPIRATIA E CEA MAI MARE TEMBELITATE SI CEL MAI NESIGUR MOD DE A CIRCULA. UNUL DIN MOTIVELE ESENTIALE PENTRU CARE, CHIAR DACA NU E DEPASITA CAPACITATEA UNOR DRUMURI, TREBUIE AUTOSTRADA FULL!

Quote from: v46is on January 10, 2019, 12:40:03 PM
Ceea ce e pe DN2 e criminal.Practic pe DN2 trebuie sa mergi cu 160 ca sa nu ajungi in acea mizerie de la margine. O aberatie .Drumul este 1-1 clar si felul cum se circula este aberant.Mergi pe banda ta si te trezesti cu cei de pe contrasens ca penduleaza cum vor ei .

Asta cu 160 e o minciuna sfruntata. Aproape nimeni nu merge pe DN2 cu 160. Eu merg cu 120 cap coada in afara (exclus curbe si intersectii, unde reduc). Cei care ma depasesc se pot numara pe degete. Ma refer intre 2 localitati mari, sa zicem intre Buzau si Ramnicu Sarat. Rar sunt peste 10 care ma depasesc. Si nici eu nu depasesc f. multe masini mici, pentru ca 110-120 este viteza cu care merge grosul autoturismelor. Daca te incadrezi in aceasta zona ai f. putine depasiri de facut si rar trebuie sa te dai la o parte.

Si apropos, de ce e marginea aia o mizerie? Nu inteleg. Vrei sa spui ca acolo drumul este de calitate mai proasta? Mai valurit? Auleo? Pai asta inseamna ca nu se poate face 2+1 asa tzac-pac, pentru ca 2+1 inseamna ca se foloseste si acea margine pentru banda 1 de circulatie, ori daca acolo se circula prost, atunci nu se mai poate folosi... decat dupa o reabilitare.
Iar daca nu asta ai vrut sa spui... nu inteleg ce vrei sa spui. Ca n-ai chef sa circuli pe acolo? De ce, ca sa produci nervi celor care vor sa te depaseasca. Eu circul pe acolo permanent, adica si daca nu am pe nimeni in spate. Mi se pare WOW ca stau la mare distanta de tot ce se intampla pe contrasens, daca acolo cineva depaseste nu mai intereseaza... Da, intre Bucuresti si Urziceni marginea aia e cam varza, cu denivelari. Acolo trebuie reabilitare inainte de orice retrasare, de aia si zic ca acolo trebuie facut direct 2+2, daca tot se intervine. Iar mai departe, dupa Urziceni, pana la Bacau, probleme pe banda "aia mizerabila" nu prea sunt, rare de tot...

Primele dati cand am mers pe DN2, prin 2003-2004 si eu ma tineam batos si mandru pe banda principala, nu ma dadeam neam... Incasam evident flashuri, injuraturi, cream nervozitate in trafic, cei de pe contrasens la mica distanta de mine manevre in viteza... exact ce mai aud pe la unul altul. Apoi am stat sa ma gandesc si am ajuns la concluzia ca daca exista spatiu trebuie folosit. E absurd sa incomodez pe altii INTENTIONAT, desi pot sa ma dau... De ce sa nu fiu respectuos si sa culeg la randul meu respect. De ce sa fiu eu cauzator de nervozitate? De atunci n-am mai avut niciodata probleme.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on January 10, 2019, 04:34:02 PM
Aproape nimeni nu merge pe DN2 cu 160. Eu merg cu 120 cap coada in afara (exclus curbe si intersectii, unde reduc). Cei care ma depasesc se pot numara pe degete.

Deci esti doar contravenient, nu delicvent....
Cool.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

nirolf

#478
Quote from: vancouver on January 10, 2019, 04:34:02 PM
Pentru incalcari pedepsele in Germania sunt asa: sub 1/10 din distanta regulamentara, adica sub 5 metri la 100 km/h: 320 €, 2 puncte (la 8 puncte se ia permisul si trebuie apoi facuta scoala din nou), si 3 luni suspendare.

Zi-ne, te rog, și cât e amenda pentru circulat pe acostament și cât de des se  circulă cu 120 km/h pe acolo pe un DN. Și cât e amenda dacă omori un biciclist sau un pieton care circulă pe acostament?

Iar șleaurile alea trebue rezolvate oricum, din cauza lor multe camioane merg mai departe de margine și depășirile alea lejere de care zici tu se transformă în treceri la câțiva cm de oglindă celui de pe sensul celălalt la o viteză combinată de 240 km/h. Ți se pare ceva sigur în asta? În afară de moarte dacă cineva face o mică greșeală. E frecventă situația asta în Germania? Sau comparăm doar ce avem chef?

vancouver

#479
@nirolf, daca vrei sa ducem discutia in derizoriu putem sa discutam si despre amenzile pentru circulatia pe acostament, dar sincer, chiar trebuie sa deviem numai asa ca sa gasim ceva de discutat? In primul rand ca linia dintre acostament si banda propriu zisa pe DN2 este intrerupta, deci legal se poate incalca acea linie, nu este o linie continua. Dar hai sa revenim la problema prinicipala: chiar e asa de greu de inteles ca mersul "la aspiratie" este un pericol cu adevarat major?

Cat despre biciclist sau pieton, asta, sorry, dar chiar e o prostie. Adica pe un drum 1+1 pe unde mama masii merge pietonul sau biciclistul? Prin aer. Aaaaa, la cativa centimetri de camioanele care trec pe langa el... Iar aici pe DN2 camionul si biciclistul au in total vreo 5,5 metri la dispozitie, astfel ca biciclistul sa fie depasit legal, lasand 1,5 metri lateral, iar camionul nu este necesar sa treaca de linia mediana! Pur si simplu situatia este la ANI LUMINA fata de un DN normal.

Iar daca facem 2+1 nu inteleg cum pot fi deodata biciclistii in siguranta? Ca vom avea pe 50% din drum doar fix o banda si iar se ajunge la manevre de depasire a biciclistilor la centimentru....

Asta pe langa faptul ca eu nu-mi aduc aminte de nici un biciclist pe DN2 in afara localitatilor ... De altfel avem google street view pe DN2. Intra acolo si hai sa numaram peste cati biciclisti a dat street view in afara localitatilor ... dupa aia vorbim, ca sa nu fie doar o discutie teoretica.

Care sleauri dragule? NU EXISTA SLEAURI PE DN2. Daca n-ai mers pe acolo mai bine nu mai vorbesti. Intre Bucuresti si Bacau pe aprox. 80% din distanta stratul de uzura a fost inlocuit in ultimii 2 ani cu unul nou, dar si cel vechi nu prezenta sleauri. Cand a fost facut, in 1998-2004, DN2 a fost reabilitat ca lumea, iar asfaltul folosit a fost unul mai scump, polimeric, care nu face sleauri chiar si la mii si mii de camioane. Singurele probleme sunt punctuale, si anume PENTRU CA NU S-A FACUT RIGOLA DE SCURGERE CA LUMEA, si atunci au aparut unele cedari ale terasamentului. PUNCTUALE. Adica pe masim 1-2 metri lungime. Aceste cedari au fost imediat reparate prin peticire, dar daca fundatia drumului a cedat, atunci evident continua sa se duca. Deci nu avem nici sleauri, nici gropi. Doar denivelari (valuri). Acestea exista in cea mai mare masura intre Bucuresti si Urziceni, care este primul tronson reabilitat, cel mai prost facut dintre toate si cel mai circulat.

Numai asa ca sa intelegeti despre ce vorbim: PE ACOSTAMENTUL DN2 SE CIRCULA MAI BINE, MAI LIN SI MAI SAFE DECAT PE 90% DIN DRUMURILE NATIONALE DIN ROMANIA. Asta pentru cei care nu au mers pe acolo si-si dau cu parerea, sau pentru cei care au fost, dar se tin batosi sa nu calce pe acostament, desi, cum spuneam, acolo nu este o linie continua, ci una intrerupta, deci se poate intra legal pe acostament.



Ce vedem in poza?
- linia de despartire intre benzi este INTRERUPTA
- nu vad nici cel mai mic sleau, sau denivelare. ASFALTUL ESTE PERFECT. De asa ceva pe Dn-uri de obicei iti este dor...
- nu vad nici un pericol pentru camioneta din prin plan. Circula la aceeasi distanta de margine ca si orice masina pe un dn normal 1+1

Imaginea este luata de aici: https://www.google.ro/maps/@45.6444742,27.1445932,3a,75y,63.75h,64.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sb3s9ea7AMUZiAccpuYBfsA!2e0!7i13312!8i6656
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.