News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

Mda, nu stim cand vor face 2+1 dar e bine ca exista intentia.

Mi se pare aberant sa faci drumul mai sigur intre localitati si sa il lasi nesigur in localitati, cand esti campion european atat la victime rutiere cat si la proportia de victime pietoni si biciclisti din total...

In localitati banda din mijloc se poate folosi ca refugiu pt curba la stanga.

Si fireste ca daca vrei cu adevarat poti sa inchizi cateva viraje stanga si sa lasi 2+1 normal.


Cristi N

Offtopic.
Poate sunt eu prea indulgent/optimist dar cred ca fiecare semn de bunavointa ar trebui incurajat. E vorba de un om care a fost bine intentionat si exista o sansa (destul de mica de altfel) ca feedbackul nostru sa ajunga si la el, poate prin absurd citeste forumul. Daca vede ca munca lui e apreciata sper ca pe viitor sa isi convinga unu-doi colegi sa aiba aceeasi atitudine.

Stiu cat e de frustranta lipsa de actiune a statului si ineficienta lui, mai ales ca cei mai multi dintre noi lucram in mediul privat unde dinamismul e mlt mai puternic.

Allex

Daca nu se vor monta separatoare de sens atunci e cam degeaba 2+1 ca tot nu se va respecta.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

cristi5

Din pacate linia dubla continua nu valoreaza mare lucru la noi. Au fost accidente multe pe si pe 2+2 cu linie dubla.

Pe de alta parte exista deja de o perioada pe VO, cate din accidentele de acolo sunt de la incalcarea liniei continue pe 2+1? Stiu ca pe DN2 avem si obisnuinta de a trece de axul drumului...

Eu cred ca ar fi totusi un pas inainte fata de 1,5+1,5, chiar daca nu e ideal. Safence ar fi ideal, si au deja o portiune de test. Dar mananca 1m din latime.

Ma intreb daca ar functiona o versiune mai usoara. Parapeti usori /stalpisori suficient de agresivi ca sa strice masina bizonului la viteza mare. Sigur ca in timp s-ar deteriora si nu ar fi problema pt cei cu dube/camioane.

Se pot pune din loc in loc semne temporare "ocolire prin dreapta", sa atraga atentia asupra noii situatii.

cristi5

#244
Am facut un mic colaj menit sa ilustreze cum se amenajeaza 2+1, ca parte a unui material de promovare



Se intelege ceva?

Ma gandesc sa adaug si semnele de circulatie, cele doua care se folosesc de obicei:


Mai apar si altele:


Ionut

Am profitat azi de intalnirea cu Neaga si de discutiile despre A7 si intretinerea drumurilor - Neaga: "noi nu avem doar investitiile noi in grija, trebuie sa intretinem si 10000 km de drumuri nationale". Atat i-a trebuit sa zica, imediat am sarit cu intrebarea.

Citez din memorie.

Eu: "Am inteles ca pentru 2+1 alternativ pe DN2 Afumati-Buzau, tronson de test, Politia Romana nu vrea sa va lase sa faceti asta din nu-stiu-ce motiv. Este adevarat? Care e pozitia CNAIR?"

Neaga: "Nu stiu situatia."

Parea sincer, ca nu stie (are circumstante ca nu a revenit de mult timp si nu e asa subiect fierbinte - dar o sa-l incalzesc eu). Deci daca uit, va rog sa-mi aduceti aminte sa ii aduc aminte. :)

voicul

Saracii! Acu realizez ca CNAIR mai are si "10000 km de drumuri nationale".
Cred ca le e greu!
Spre exemplu ar fi mult mai usor daca ar incasa cu 80% salariu mai mic. Pun pariu ca ar intretine 20.000km fara stres cu un salariu redus cu 80%.

TibiV

#247
Quote from: tom_sawyer on July 10, 2018, 02:43:29 PM
Trei persoane au murit în urma unui accident rutier care a avut loc marţi pe DN 28, între localitatea Leţcani şi oraşul Podu Iloaiei, traficul în zonă fiind blocat, a declarat, pentru AGERPRES, purtătorul de cuvânt al IPJ Iaşi, Anca Vâjiac.

Potrivit sursei citate, şoferul unei maşini ar fi pătruns pe contrasens şi ar fi acroşat alte două autoturisme.

Coordonatorul SMURD Iaşi, Diana Cimpoeşu, a precizat că toate cele trei persoane din autovehiculul care a intrat pe contrasens au decedat. Alte trei persoane care se aflau în celelalte două maşini au fost şi ele rănite.

agerpres.ro

Si cand te gandesti cat de multi colegi au argumentat ca "2+1 alternativ cu WRSB" NU este necesar si ca ar incetini viteza,... :((
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Ultimul strigat de la politie este ca 2+1 ar bulversa soferii. Mai asteptam cativa morti  si apoi discutam iar.

Earthchild

Asadar, in viziunea politiei romane soferii suedezi sunt bulversati tot timpul, bietii de ei. Cat priveste viitorii morti in accidente rutiere, politia rutiera va da intotdeauna vina pe lipsa conduitei preventive; niciodata drum necorespunzator traficului, vina administratorului drumului. Tabu.

cristi5

Cred ca problema este zona fizica de tranzitie 1,5+1,5 -> 2+1 alternativ. Adica un separator de sens bine marcat, si trecerea treptata la 2+1.

Alta problema e tranzitia in timp. Adica ieri a fost asa si azi e altfel, rezulta bulversare.

Alta problema e ca ar fi 2+1 doar o zona de test la inceput. Sau cateva. Bulversare la trecerea intre cele doua tipuri de drum pe masura ce omul inainteaza spre destinatie. Poate ca se si rataceste, sau nu mai rezista nervos si trage pe dreapta.

Toate aceste "probleme" sunt bullshit. Se fac astfel de tranzitii in Suedia, de toate tipurile, si nu pateste nimeni nimic. Dar nah, o fi facut politia un studiu, in colaborare cu CESTRIN, mai stii. Wait, nu aveau unde sa-l faca ca nu exista portiuni de 2+1 cu separare de sens suficient de lungi.

vancouver

#251
Nu va fi nici o bulversare. Pe DN1 intre Sibiu si Cristian (adica spre Sebes) s-a retrasat de la 1,5+1,5 la 2+1 si nu a fost nimeni bulversat. Numai ca DOAR s-au refacut marcajele. Fara nici un parapet, nimic. Depasiri ale celor de pe 1 pe banda 2 de contrasens - la ordinea zilei. Acolo din fericire a aparut A1 in paralel la scurt timp si nu a mai fost o problema, la traficul local ramas e ok.

Prima data aici pe forum a fost vehiculata exact aceasta varianta: doar refacerea marcajelor. Ceea ce ar fi extrem de usor de facut si de ieftin. Asta era argumentul initial. Si asta am combatut eu.

Abia in urma criticilor mele si ale altora, a aparut ideea ca trebuie neparat si VSRB sau alt sistem de despartire a sensurilor. Acest demers eu il sustin 100%, aducand insa si aici in discutie problemele care o sa apara. Intre aceste probleme, cea cu bulversarea nu exista, e o prostie evident.

Pentru ca s-au mai scris kilometri intregi aici pe tema asta, reiau o singura tema, pe care sincer nu inteleg cum o puteti ignora si o tot dati inaite cu aglomeratia, care este o alta tema in care ati venit cu argumente aiurea si de aia am stat mult sa discutam. Dar nu asta e problema. Ci urmatoarea:

CE SE INTAMPLA PE 2+1+WRSB daca o masina ramane in pana pe zona de 1? Mai ales starea unor camioane / autocare din Moldova/Ucraina, care circula pe DN2 + DN28 e destul de precara.

Dupa ce lamuriti aceasta problema le luam si pe urmatoarele.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionut


rizzuh

Quote from: vancouver on July 11, 2018, 12:04:54 PM
CE SE INTAMPLA PE 2+1+VSRB daca o masina ramane in pana pe zona de 1? Mai ales starea unor camioane / autocare din Moldova/Ucraina, care circula pe DN2 + DN28 e destul de precara.

Dupa ce lamuriti aceasta problema le luam si pe urmatoarele.

Acelasi lucru care se intampla pe DN65 cand un cazan de 500 euro ramane in pana pe zona de 1, unde au facut portiuni de 2+1 cu New Jersey. Blocaj pana muta cazanul.

Oare suedezii cum ar rezolvat problema asta?

TibiV

Quote from: cristi5 on October 16, 2017, 10:58:26 PM
Quote from: dr4qul4 on October 16, 2017, 10:31:09 AM
DN2 are cel putin 12 m asfalt. Nu stiu insa cat de buna e fundatia acostamentului, dar pana acum a rezistat, desi TOATE camioanele merg cu 1 roata pe ea.

O completare de bibliotecar: normativul suedez prevede cel putin 0,5m acostament pe fiecare parte deci drumul "circulat" are cel mult 12 m, de fapt cred ca mai putin pt ca asa cum vedeti pe Street View linia continua alba rezonatoare pe margine are cel putin 30cm latime. Exista variante cu pista pt biciclete/pietoni care lasa si mai mult pe lateral.


Mama proștilor este mereu gravidă... :)