2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ionut


dumbravaandrei

Iar n-a ținut vopseaua mașinile pe sens?

Eu la fiecare intervenție a descarcerării la accidentele astea, l-aș trimite și pe geniul ăla din cnair de îl invita pe Ionuț în birou să îi arate cât de sigure sunt străzile fără parapet, că au loc camioanele de la pompieri să intervină...

Hercule

Loganul circula pe contrasens? Dupa poza asa se pare.
Ce naiba vroia sa depaseasca? De vazut si varsta soferului, ca sigur nu era vre-un zmeu. Poate a vrut sa treaca de un utilaj greu/caruta care mergea incet.
Deșteaptă-te române!

nirolf

Impactul a fost lateral, deci probabil a pierdut controlul volanului și a ajuns pe contrasens. Fix pentru asta era nevoie de parapet.

Ionut


danvoicu

Nu avem bani de parapet. Banii ne trebuie la impodobirea bradului, luminite, conferinte la care nu se spune nimic, etc. Dar in viitorii 100 de ani o sa gasim. Atunci nu vor mai fi necesari pentru ca o sa zburam.

Earthchild

Până atunci prea mulți zboară de acum, ca îngerași.

carutasul

Azi am făcut un drum dus-întors pe "meleagurile căruțești" . Am extras de pe camera de bord unul din clipurile cu tronsonul 2+1. Din păcate, prea scurt, prea ca la Teleorman, altfel plăcut la condus... La întoarcere am venit prin Corabia pe un traseu mai ocolit, încă sunt destule semafoare pe tronsonul DN6 în lucru.

tom_sawyer

Quote from: trex on December 29, 2023, 12:08:50 PMDN2 loveste din nou: accident DN2

Contorul urca cu inca 3 suflete.

De azi, 3 morți la Cotorca (Buzău-Urziceni):






august 2023:
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: Acest drum european DN2 E85 va fi transformat cu această configurație 2+1 până la Bacău. Toată această transformare se va face prin PNRR, deci, până în 2026, întregul drum va fi transformat în configuraţie 2+1.




Încă lucrează la modificarea normativului?

Ionut

Lucrează la $$%^^<**&$@×=_*&%$$^&&&$#$%^*÷×&&;:$###%^&_=

tom_sawyer

#1915
În orice caz, de când a fost așa-zisa dezbatere publică, nu s-a publicat vreun ordin de ministru care să aprobe normativul 2+1.
Deci încă le dă cu virgulă pe undeva.

https://legislatie.just.ro/Public/RezultateCautare?page=1&sectiuneact=323&semnatinceputtext=2023/09/01&semnatsfarsittext=2023/12/29

tom_sawyer

#1916
Grecii vor să construiască un drum nou 2+1 spre granița cu Albania. Ioannina-Kalpaki-Kakavia. Nodurile rutiere vor fi la standard de autostradă, din câte înțeleg.

Quote from: FilipposRoadsThe Ioannina-Kakavia road was tendered in December 21st as a 2+1 expressway (the first in Greece to be built from start as such) with Ioannina-Kalpaki as the main section and Kalpaki-Kakavia as an optional section. The constructor will be JP Avax but as far as I am aware the road still does not have funding and there is a long way until construction actually begins. Cost is 310 million euros + 76 million euros, deadline is 2028. Ioannina-Kalpaki will be greenfield with a wide bypass of Ioannina to the West, Kalpaki-Kakavia will consist of upgrading and grade-separating the existing national road. There are no major technical works from what I can see. The section will be a natural continuation of Ionia Odos/A5 but we will have to see if it will be signed as a motorway.
[...]
First 46 kilometers are greenfield from the A5/A2 interchange to Kalpaki, then the additional 23 kilometers involve upgrading the existing national road from Kalpaki to Kakavia. The entire road will be 2+1 with controlled-access interchanges. The 46 kilometers will be built first, then the other 23 kilometers will be built as an option alongside the Passaronos Interchange connecting to the Ioannina Industrial Zone and Airport. The β(2+1)ν* standard for roads in Greece is new and never used before in a major project.
[...]
The road Arta-Preveza in the same region is also planned to be done at this standard.
[...]
According to its technical specifications lane width is 3,50m, design speed is 90 km/h, total cross-section is 12,60m. There will be no hard shoulders and the median will include barriers on both sides of the median with a width of 1,60m. The main section includes 6 interchanges plus the interchange with the A2, the optional section includes another 6 interchanges for a total of 13 interchanges.
skyscrapercity.com



www.sate.gr/data_source/2005ΥΠΕΧΩΔΕ-41.pdf


BRIEF DESCRIPTION OF THE OBJECT OF THE PROJECT
The object of the project is the construction of the section of the Ionian Road from its junction with the Egnatia Road to Kakavia and the Greek-Albanian border. The project includes two (2) subsections:
· Subsection 1: Ioannina – Kalpaki. Beginning with the end of the concession contract (X.Th. 4+800) and beyond the end of AKKalpaki (X.Th. 51+237,37) and total length 46.4 km of new alignment. The subsection includes six (6) Uneven Nodes, of whose AK K3 Passaronos (X.TH. 21+940 - X.TH. 23+441) constitutes Option 1, 1.47 km long
· Subsection 2: Kalpaki – Kakavia. Beginning with the end of AK Kalpaki (X.Th. 51+237.37) and beyond the Kakavia border station (X.Th. 74+349.66) and total length of 23.11 km, the upgrading of the existing road, which constitutes the Option 2.

This axis is considered as the westernmost vertical axis of Egnatia Odos and is part of central (core) Trans-European Transport Network of the country.

In the Project, the Standard Section a4n*s is applied in the areas of the Uneven Junctions and the Standard Section β(2+1)ν* in the intermediate parts of the engraving.

In addition to Option 1 (AK K3 – Passaronos) mentioned above, the scope of the Project is with Option and the upgrade of the subsection Kalpaki – Kakavia, 23.11 km long (Option 2), that includes:
- Upgrading the existing road and forming a cross-section β(2+1)n* at a length of 23.11 km
- Vertical and side roads 15.8 km long
- 4 new Underpasses
- 2 new Overpasses

DESCRIPTION OF ROAD WORKS
The part of the Ionian Road Extension to be built has been divided into separate Geographical Areas Modules (G.E.) according to the following table.

Geographical Unit 01 (G.E. 01) A.K. Egnatias Odou (K0) (X.Th. 4+800,000 - X.Th. 5+050,000)
Geographical Unit 02 (G.E. 02) From A.K. Egnatias Odou (K0) to A.K. Kosmira - Asvestochori (K1) (X.Th. 5+050,000 - X.Th. 8+320,000)
Geographical Unit 03 (G.E. 03) A.K. Kosmira - Asvestochori (K1) (X.Th. 8+320,000 - X.Th. 9+100,000)
Geographical Unit 04 (G.E. 04) From A.K. Kosmira - Asvestochori (K1) to A.K. Grammenochoria (K2) (X.Th. 9+100,000 - X.Th. 15+700,000)
Geographical Unit 05 (G.E. 05) A.K. Grammenochorion (K2) (FY 15+700,000 - FY 16+340,000)
Geographical Unit 06 (G.E. 06) From A.K. Grammenochorion (K2) to A.K. Passaronos (K3) (FY 16+340,000 - FY 21+940,000)
Geographical Unit 07 (G.E. 07) (Option 1) A.K. Passaronos (K3) (X.Th. 21+940,000 - X.Th. 23+441,010)
Geographical Unit 08 (G.E. 08) From A.K. Passaronos (K3) to A.K. Zitsas (K4) (FY 23+441,010 - FY 30+980,000)
Geographical Unit 09 (G.E. 09) A.K. Zitsas (K4) (FY 30+980,000 - FY 31+540,000)
Geographical Unit 10 (G.E. 10) From A.K. Zitsas (K4) to A.K. Karyon (K5) (FY 31+540,000 - FY 37+000,000)
Geographical Unit 11 (G.E. 11) A.K. Karyon (K5) (X.Th. 37+000,000 - X.Th. 37+660,000)
Geographical Unit 12 (G.E. 12) From A.K. Karion (K5) to A.K. Kalpakiou (K6) (X.Th. 37+660,000 - X.Th. 50+280,000)
Geographical Unit 13 (G.E. 13)  A.K. Kalpakiou (K6) (X.Th. 50+280,000 - X.Th. 51+237,370)

Two (2) standard sections are applied to the project:

A. Four-lane Motorway cross-section (category AI of the Functional Classification of Roads) a4n*s in regions of Uneven Nodes, which includes:
· Two (2) 3.75m and 3.50m wide traffic lanes in each direction
· External guidance lanes 0.30m wide in each direction.
· Emergency Lane 2.0m in each direction
· Central island with a total width of 3.15m, including the lanes
guidance (1.20 m each) and the bilateral safety parapet (0.75 m).
The total width is 22.25m, and is generally applied to ΓΕ 01, 03, 05, 07, 09, 11 and 13.

B. In the internodal sections, the artery, in terms of standard cross-section and geometric its characteristics in general, it meets the specifications of an expressway of category AI Functional Classification of Roads. In particular, the road has been designed with a design speed of 90 km/h and with cross-section of separated traffic surface, type β(2+1)ν* according to Circular 41 of DMEO/2006 which includes:
· One (1) 3.50m wide traffic lane in one direction
· Two (2) 3.50m wide traffic lanes each in the other direction (direction
allowed overtaking).
· External guidance lanes 0.25m wide in each direction.
· Central island with a total width of 1.60m, including the lanes guidance (0.495 each) and the bilateral safety parapet (0.61m).

From the above results a total road surface width equal to 12.60m, which applies as a rule to GE 02, 04, 06, 08, 10 and 12.

It is noted that as regards the lateral configurations of the β(2+1)ν* cross-section, the minimum width m from the boundary of the asphalt to the face of the safety parapet shall be in accordance with OMOE-D, Annex I, Table P-3:
· on the side of the single-track semi-section: 2.5 m
· on the side of the semi-section: 1.5m

(sursa: document "ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ" ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ_s..pdf; http://pwgopendata.eprocurement.gov.gr/actSearchErgwn/faces/active_search_main.jspx  ; cod proiect: 203793)

Ionut

Ce proști. Mai pun și parapet de separație de sens.

tom_sawyer

#1918
Un tânăr de 22 de ani a murit, iar alte două persoane au fost rănite în urma coliziunii a patru mașini (2 TIR-uri și 2 autoturisme) ce a avut loc astăzi, 7 ianuarie, în Neamț.

Evenimentul rutier a avut loc în jurul orei 16:00 pe DN 2 (E 85) în zona depozitului LIDL din afara localității Cordun.

,,Din verificările efectuate de polițiști s-a stabilit faptul că, în timp ce un bărbat, în vârstă de 51 de ani, din județul Bihor, conducea un ansamblu de vehicule format din autoutilitară și semiremorcă, pe sectorul de drum DN2-E85, în afara localității Cordun, din direcția Suceava spre Roman, ar fi pierdut controlul asupra direcției de deplasare, pătrunzând pe sensul opus și intrând în coliziune cu două autoturisme și un alt ansamblu de vehicule", a informat IPJ Neamț.

stiri-neamt.ro









12.12.2023:
În urma cercetărilor efectuate, a reieșit faptul că un bărbat de 21 de ani, în timp ce conducea o autoutilitară pe DN 2, din direcția Buzău către Focșani, ar fi intrat în coliziune cu două tiruri. Din nefericire, din cauza leziunilor suferite, tânărul de 21 de ani a decedat.

Cauza probabilă a producerii accidentului: șoferul autoutilitarei ar fi adormit la volan și din acest motiv a intrat pe contrasens, unde s-a izbit violent de un tir.
www.vrancea24.ro/se-circula-pe-un-singur-fir-pe-e85-in-zona-slobozia-bradului/

tom_sawyer

Continuă seria accidentelor cu morți evitabile prin instalarea parapetelui median. Indiferent de inconștiența șoferului.

Un accident grav s-a produs în această seară, pe DN2-E85, în județul Bacău.

"Un conducător auto de 28 de ani, din judeţul Vrancea, în timp ce conducea un autoturism echipat cu anvelope de vară, pe sensul de mers Bacău – Adjud, a pierdut controlul directiei, a pătruns pe contrasens şi a părăsit partea carosabilă intrând în coliziune cu un arbore", a anunțat IPJ Bacău.

Din primele date, în accidentul rutier este implicat un autoturism în care se aflau opt persoane (patru adulţi şi patru copii). Din păcate, doi copii (1 și 3 ani) din mașină au murit.


vrancea24.ro