2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

ionutpunctro

Pai asta cred si eu ca ar fi solutia. Prioritate maxima pentru DEx4 Turda-Dej cu nod rutier in Apahida, Juc-Iclod, Gherla si Dej iar DN-ul redus la 1+1 cu radar in fiecare localitate sau radar de  viteza medie.

Nu are rost sa facem 5 benzi pe sens precum in Texas ci trebuie scos traficul din localitati, fie prin VO fie prin DEx

dragos76

până una alta va mai dura mult ca să avem acel DX și e imperativ să se facă ceva și pe DN1C.
Legat de problemele cu nesiguranța pietonilor, ceva simplu și rapid ar fi ca să se semaforizeze absolut toate trecerile de pietoni de pe traseu. Nu doar cele din Jucu au fost cu probleme, țin minte că și cea de la Bonțida. Ideal ar fi ca aceste semafoare să fie și echipate cu radar fix, și dacă detectează vreun grăbit, să pună pe roșu fluxul rutier.

horatiu.cosma

Licitația de proiectare pentru DX Cluj - Dej e lansată de 2 ani, are oferte depuse în toamna lui 2021, de atunci pauza completă, a ajuns înapoi în sertar.

pasadia

Cine s-a mai inscris pentru participarea on-line? Voi ati primit link (caci eu nu am primit, spuneau ca il trimit la ora 9)?

dumbravaandrei



dumbravaandrei

i-am dat linkul pe mesaj privat  O:-)

dumbravaandrei

concluzia, pe scurt...
nici macar realitatea nu poate contrazice specialistii cnair. Cum sa zicem noi ca masinile merg deja cu peste 110 km/h, cand ei stiu ca un camion nu poate merge cu mai mult de 70 km/h... nici tiruri care merg cu 140 pe DN2 nu exista...
Si sa nu vorbim de situatii concrete, desi toata reteaua rutiera e o suma de solutii punctuale, particulare, rar e ceva sistematizat, ca si pe DN2, de la Bucuresti si pana la Siret, cat si pe DN28 de la Sabaoani pana la Iasi, si marcajele si amenajarea difera de la intersectie la intersectie...

pasadia

pfff, ar fi mult mai multe de spus.
- despre cum o dezbatere publica arata mai degraba a conferinta de presa in care cineva e la prezidiu si cineva e in public (deci in nici un caz vreo impresie de egalitate intre participanti).
- despre cum in loc sa avem un moderator, un facilitator, avem un semi-dictator obsedat sa citeasca de pe hartie reglementarile legale, sa se asigure ca nimeni nu vorbeste mai mult de 5 minute si, mai ales, ca nimeni nu ridica tonul. Plus ca trebuie sa inchida intalnirea cat mai repede, cred ca la 11:15 se apropia ora de masa.
- despre cum pentru un director CNAIR e mai important sa NU se blocheze traficul in urma vreunul incident pe sectorul cu o banda decat sa monteze parapeti si astfel sa salveze vieti. Hei, sunt convins ca a facut el un calcul si a constatat ca 2 ore pierdute de cateva sute (mii de persoane) sunt mai importante decat cele cateva zeci de persoane ale caror viata ai putea sa o salvezi.   


Pentru mine a fost prima oara cand am participat la o "dezbatere" MT. Am insa experienta catorva zeci de dezbateri organizate de Primaria sau CJ Brasov, deci nu pot zice ca sunt surprins.

Ionut

#1884
A fost o mizerie. Timp pierdut. Mai grave decât mizeria propriu-zisă sunt incapacitatea și/sau refuzul conștient al șefului de siguranță rutieră al CNAIR, Cristian Andrei, de a înțelege lucruri absolut banale și esențiale.

Telvanni

Desi nu aveam sperante prea mari, in naivitatea mea am crezut ca acest demers nu este doar de fatada ci chiar are scopul real de a imbunatati un normativ inainte de a fi prea tarziu.
Asta se intampla cand orgoliile sunt mai mari decat orice, inclusiv mai mari decat oportunitatea de a face un lucru asa cum trebuie a.i. sa salvezi vieti. Ce poate fi mai important de atat?

Multumesc celor care au fost, banuiesc ca urmeaza de la Ionut o replica (in ciuda gustului amar).

Earthchild

Concluzia:
Cu toată dragostea vă spun, modelul suedez nu se aplică la noi, am fost acolo acum ... ani și l-am evaluat.

shift2rail

^ de ce, pentru ca nu suntem "suedeji"?

Ionutcatalin

^^Rolul implementării modelului 2+1 la noi este de a reduce numărul de decese pe porțiunile cu 1.5 benzi pe sens, statistic pe segmentul experimental din DN2 numărul deceselor s-a redus, cu tot respectul întreb, dacă segmentul experimental a adus rezultatele așteptate, de ce nu se pretează o implementare la o scara mai larga?

BIGRED1984

Si eu aveam impresia ca se va discuta ceva constructiv dar cand vii cu afirmatii gen "am primit email-ul, mai aveti ceva de adaugat ?", e clar ca nu s-a dorit decat bifarea unei obligatii.

La un moment dat a zis ceva de genul "Nu noi v-am chemat, voi ati cerut intalnirea si am fost obligati de legea xy sa organizam"... deci cam asa au gandit-o ei.

Si la fiecare argument despre banda de 3.25 si implementarea 2+1 pe 12m cu separator, invariabil ziceau 'Nu se poate', ca accidentu' , ca blocaj.

@Ionutcatalin se pare ca se doreste implementarea a aproximativ 250~ km in formatul actual, adica fara separator.