2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1245
Accident rutier pe DN2, între Movilița și Sinești
23/03/2021

În această dimineață, în jurul orei 06:50, salvatorii de la Detașamentul Urziceni au fost solicitați să intervină la un accident rutier, în care au fost implicate 4 auto.

La locul evenimentului, salvatorii s-au deplasat de urgență cu o autospecială de intervenție, o ambulanță SMURD și în sprijin 2 ambulanțe SAJ Ialomița-substația Urziceni.

În urma accidentului, au rezultat 4 victime conștiente, neîncarcerate, care au fost monitorizate de echipajele medicale de la locul intervenției, ulterior doar 2 victime au fost preluate și transportate de echipajul SMURD și echipajul SAJ la Spitalul Municipal Urziceni pentru investigații medicale suplimentare.

Celelalte 2 victime au refuzat transportul la spital.

Trei dintre conducătorii auto au fost testați cu aparatul Drager, rezultatele fiind negative.

Al patrulea șofer nu a putut fi testat din cauza rănilor suferite, urmând a-i fi prelevate probe biologice de sânge.

Ziarul Obiectiv Ialomita















Locul accidentului este aici, intersectia DN2 cu DC19



tom_sawyer

Filmare probabil făcută duminica (28.03.2021), sensul spre București:


tom_sawyer

#1247
De la min. 11 porțiunea de 2+1:




Mai continuă CNAIR-ul și cu alte sectoare? sau așteaptă finalizarea A7?

cristi5

Am auzit ceva vag de zone 2+1 pe PNRR (?). Inca nimic concret.

tom_sawyer

O depășire meseriașă (0:20):


hvm

^
Nu inteleg de ce nu se creeaza cadrul legal ca politia sa se poata sesiza la astfel de filmari. Depasire pe zona hasurata si apoi frana in fata ta ar trebui sa se in cheie cu suspendarea permisului pe 1 an. parerea mea. Motivul a fost ca am dat cu apa pe parbriz sa il departez fiindca a mers la 2m in fundul meu pe distanta de vreo 3 km (nu putea depasi ca era aglomerat). si cand a depasit mi-a pus o frana ca mi-a zburat tot din masina de pe scaune pe jos, inclusiv sotia si ala micu s-au speriat groaznic. Concluzia unui politist la vederea filmarii: nu prea putem sa facem nimic ca o sa conteste si castiga din cauza legislatiei. Tin minte un caz cand cineva a intrat intrun cap de pod ca i-a pus altul asa o frana in trafic...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rt25

^de acord, pentru astia ar merita o bara fata intarita (bulbazar) si intrat in ei cu dovada video de franare nejustificata. In situatia asta dovada video e buna, sau si acum politia spune in ciuda evidentei ca nu e asa ?

Valentin

Nici eu nu inteleg treaba asta, e o absurditate camera "omologata", a explicat un coleg la un moment dat ca are nu stiu ce, sa-i zicem "sigiliu", care nu permite modificarea datelor. Intrebarea mea e, cand filmezi o intamplare ca asta, ce poti sa truchezi? la modul cel mai serios, ma indoiesc ca sta cineva sa schimbe numere de inmatriculare... fapta e evidenta, nu poti sa spui ca din pricina "sigiliului" fapta nu s-a comis/ nu e adevarata. Asta e o prostie a legistlatiei, si chiar daca s-ar implementa si a doua zi s-ar dubla posesorii de camere, nu vad problema. Chit ca unul cauta intentionat, sa zicem, greseli, ideea e ca tu ca sofer trebuie sa respecti mereu legea, chiar daca te-a suparat X sofer inainte, si X sofer are camera, asta nu inseamna ca ai dreptul sa-l sicanezi, chit ca a gresit inainte (te-a sicanat el primul). Nu vad nici problema sa ai cativa specialisti care sa verifice filmarile contra unor "trucaje" virtual adaugate, nu e rocket science. Pur si simplu nu se vrea, cauza fiind ca dupa prea multi ar sta pe bara, inclusiv "cine nu trebuie".  >:(

dr4qul4

oare o plangere penala pentru tentativa de omor nu ar merge? Politistii ar fi obligati sa-l ancheteze. Probabil va scapa nepedepsit, dar macar va fi plimbat pe la politie sa dea declaratii.
Cat timp frana aia e pusa cu intentie, nu poate fi vorba de accident.
Dar clar, legislatia ar trebui modificata. Nu e ok sa se ia carnetul pentru orice filmare de pe net (unele pot fi trucate), ci doar pentru filmarile insotite de declaratia celui care a filmat (scrisa sau pe e-mail).
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Bucuresti Urziceni Piatra Neamt 23 04 2021 (vineri)

Segmentul 2+1: începând cu min. 15:30


tom_sawyer

Filmare din luna mai cu segmentul 2+1, de la min. 9:50


cristi5

#1256
Un domn care se ocupa cu siguranta rutiera din CNAIR a zis ca Sinesti-Movilita e mai sigur pentru ca se merge mai incet.

Dar asta o scoate din burta lui mare. Cercetarile suedeze arata viteza medie un pic mai mare pe 2+1 decat pe 1,5+1,5. Cu toate ambuteiajele din varfuri de flux.

Eu cred ca e mai sigur pt ca nu mai sunt ciocniri frontale si doar datele politiei ne pot spune cate ciocniri frontale au inregistrat ei.

Si mai cred ca e stupid ca un drum cu siguranta mult mai mare sa fie limitat la 80 si restul drumului sa fie limitat la 100. Cred ca asta ar fi urmatorul pas pt promovarea 2+1.

cristi5

#1257
Pe DN2 nu va mai fi niciun 2+1, poate eventual dupa A7 dar eu unul nu cred. Factorii de decizie din Moldova vor sa o calce, punct. Viteza bate siguranta in constiinta nationala, iar depasirea "unde vrea muschiul meu" e un drept fundamental al omului.

Pe DN2 mor 80 de oameni pe an. Nu stiu pe Sabaoani-Iasi.

Nu doresc asta nimanui dar daca moare in ciocnire frontala un factor de decizie, poate ne mai gandim.

tom_sawyer

#1258
Decizia nu se ia în Moldova, ci la București, la minister. Hai să nu ne ferim s-o spunem.

Ce moment mai favorabil decât acum poate apărea, cand la MT, la nivel de ministru și secretar de stat sunt oameni care cunosc cu ce se manâncă acest 2+1?

Înțeleg că acum sunt chestii care ard mai tare, ca PNRR, dar sectorul-test Sinești-Movilița împlinește în curând (iulie) 2 ani, cred că se pot trage concluziile.
Deci aștept de la MT sa ne prezinte concluziile și să spună ce face în continuare:
- continuă implementarea pe alte sectoare;
- așteapta să fie gata A7 (ăsta ar fi un răspuns foarte comod pentru un decident dezinteresat);
- abandonează proiectul.

Reiau aici un mesaj mai vechi al lui @horatiu.cosma, de pe topicul cu extinderea DN-urilor la 2+2, sper că nu e cu supărare:

Quote from: horatiu.cosma on April 07, 2020, 04:06:34 PM
Abia acum am descoperit thread-ul ăsta și am reușit să citesc pe diagonală, așa că îmi permit și eu o intervenție cu întârziere  :). În 2017 discutam cu o directoare din CNAIR care se ocupa de partea de siguranță a circulației despre subiectul DN2, ce soluții ar fi pentru reducerea carnagiilor. Și zicea atunci că intenționează să lanseze un proiect de dublare la 2+2 de la București la Buzău. În 2018 am reluat discuția când am văzut că nu fac pași cu 2+2 și am propus varianta API, cu 2+1 alternativ. Ei bine, le-a luat peste un an ca să implementeze câțiva amărâți de km de 2+1 alternativ pe infrastructura existentă, practic au frezat uzura, au înlocuit-o și au retrasat marcajele pentru 2+1. Ar fi fost prea mult să cerem de la ei să modifice normativul să permită și benzi de 3,25, cât să intre și parapeți (paranteză: în toamna trecută doreau să pună și niște parapeți mai înguști, dar un ministru PSD-ist de la vremea aia care avea drumuri prin zonă le-a băgat pumnul în gură).

Deci, concluzia, 2+1 alternativ care se poate face în 2 timpi și 3 mișcări a luat CNAIR-ului peste un an și doar pentru un sector experimental.

2+2 București-Buzău nu e încă lansată nici măcar licitația pentru SF și/sau PT la 3 ani de când există intenția în CNAIR. Despre ce mai discutăm atunci?

[...]

2+1 alternativ cu separator median în condițiile astea pare să echilibreze cel mai bine factorii timp, cost, siguranță până la apariția A7, iar în paralel să se lanseze (astăzi) studiile pentru dublare&centuri&intersecții DN2 până la Buzău, cu studierea unor conexiuni noi în București care să disperseze traficul ce intră în Volntari/park and ride capăt tramvai.

Astăzi nu mai e niciun ministru PSD-ist care să le bage pumnul în gură...

dr4qul4

E prea tarziu pt 2+1 pe DN2.
Sper ca "decidentii" sa-si concentreze toata energia pentru realizarea A7 prin PNRR si pentru bucata de A8 care va lega Iasiul.
De fapt este clar ca marele castigator al PNRR este chiar A7. Si sunt sigur ca nu e doar o intamplare.

In ce priveste DN2, consider ca ajunge doar o retrasare a marcajului. Una care sa implice benzi dedicate pentru virajul la stanga in toate intersectile si eventual marcaj rezonator pe mijloc si in afara localitatilor (in zonele cu depasirea interzisa).
Se pot crea zone 2+1 si doar din vopsea.
Odata eliberat de traficul de tranzit, drumul va deveni mult mai sigur. Nu doar pentru ca va fi mai putin aglomerat, ci pentru ca nu vom mai avea tiruri, soferi grabiti (care merg 140+) dar mai ales soferi obositi.
Nu stiu cati dintre voi au facut drumul Bucuresti-Iasi/Suceava si retur in aceeasi zi. Oricati parapeti am pune, oboseala si graba isi vor spune cuvantul. 
Pe segmentul actual se merge mai cu atentie si pentru ca este scurt. Asa ca unii rabda si apasa pedala abia dupa ce trec de zona.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist