2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

prd.marius

Si eu sunt in oala celor care sunt de acord ca acest tip de drum functioneaza ft bine pentru anumite zone din Romania.

Problema mare pe care o vad eu, si pe care chiar o intalnesc destul de des, este modul in care sunt facute aceste extinderi la 2+1.
Mai specific modul in care se revine de la 2 benzi la 1 banda. In max 50 de m te trezesti dintr-o data ca se ingusteaza. Aici o sa dau exemplu de pe Valea Oltului. Nu stiu cum s-au facut in alta parte a tarii, dar pe Valea Oltului, chiar sunt destul de periculos facute, parerea mea, mai ales ca se circula destul de tare pe acele zone.

Si de aici urmeaza o franare, dupa care coloana, si tot asa.

TibiV

Pe Valea Oltului sunt in primul rand rand impredictibile, pentru ca sunt putine si fara o "distributie logica" - nici nu ar fi avut cum, la cat de putine (si aleatoriu "asezate") sunt....

Un "2+1 alternativ" functioneaza daca stii ca pe o distanta lunga (minimum 50 km) vei avea acea "alternanta" constant - la 2, 2,5 sau 3 km - dar sa fii sigur ca "alternanta de acum NU este ultima sansa".
Adica daca esti sigur ca din x in X km se repeta alternanta, nu te mai repezi ca bovina sa fortezi revenirea pe banda ta...

Insa pe Valea Oltului ai doar cateva sectiuni cu 3 benzi (in total), pe nu prea multi km, dupa care se revine la "1+1 traditional" (adica doar 2 benzi) pe mult mai multi km.
Practic, acolo NU exista "2+1 alternativ". Exista doar zone aleatoare (unde a fost loc) cu o banda suplimentara. Asta NU este "2+1 alternativ".

Eu cred ca 2+1 functioneaza (cel putin pe jumatate) din "motive psihologice".
Soferul "indura" mai usor o portiune de "1" stiind sigur ca peste x km poate depasi pe portiunea de 2.
Si daca nu a reusit sa depaseasca tot, mai asteapta o alternanta, si tot asa...
Adica sistemul 2+1 nu este "ocazional" (pe unde am avut loc) ci sistematic, pe distanta lunga.

Si fix de asta DN2 este perfect pentru experimentarea sistemului - si pentru "preluarea" unor gaselnite - de la cei care au inventat DN-urile cu platfoma de 13 metri. Gaselnite gen "benzi de 3,25 metri pe sectiunea de 2 benzi pe sens" si (mai ales) WRSB....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

@prd.marius pai CNAIR n-a observat prima poza de le topic, ca sunt prea hot dezbaterile ulterioare :)


kitsune

#1203
Știu că nu e ceva original, regula fermoarului se practică în multe țări. Dar am făcut un simplu indicator explicativ ce se poate amplasa înainte de îngustare. E inspirat din ce e afară. Desenat de mine, deci vă rog, copyright pe imagine  :lol:
Poate fi instalat oriunde există o îngustare. Eu cred că putem milita pentru introducerea în codul nostru rutier a conceptului. Nu am găsit o rimă mai bună de "prioritate cu alternanță", nu știu dacă există termenul ăsta (dacă nu există, atunci îmi arog dreptul de inventator al lui, să curgă $$$,  :lol:)




Powered by API/PUM imgur uploader

Pe bune, există o petiție online pentru "prioritate alternanta", habar nu aveam. Are 7 semnături
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

reed


kitsune

#1205
Da, știu. Am spus că nu sunt original și că m-am uitat pe afară. Doar desenul este original, că m-am chinuit la mașinuțele alea să iasă mișto, nu ca niste extratereștri din Space Invaders
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

naivu

Impunerea regulii fermoarului la ingustarile de drum este o idee buna, dar strict la 2+1 alternativ ar rezolva problema cel mult pe jumatate (problema scaderii vitezei pe banda 1 datorita vehicolelor care revin de pe banda 2). E bine ca reinserarea vehicolelor de pe banda 2 in fluxul de vehicole de pe banda 1 nu se mai face haotic, dar fluxul de pe banda 1 tot trebuie sa reduca din viteza ca sa creeze spatiile necesare pt vehicolele din banda 2.  Ideal ar fi ca sa nici un vehicol sa nu mai intre pe banda 2 fara sa vada spatiul de pe banda 1 in care se va reinsera (adica sa nu mai depaseasca coloana continua iar la ingustare sa pretinda sa i se faca loc, sa depaseasca doar cate un "lenes"/camion/tir care a ramas la cel putin 30-50m de urmatoarea masina din coloana); pt asta trebuie probabil amendat codul rutier si supravegheat sa se si respecte!

kitsune

#1207
sa nu mai depaseasca coloana continua iar la ingustare sa pretinda sa i se faca loc

Pentru că se merge bară la bară, fără nici un spațiu lăsat între mașini. Așa e și pe autostradă, așa e peste tot. Dacă merge vreunul cu viteză mai mică, ăla din spate vine până poate să citească cifrele de pe șuruburile de la număr. Sau tirurile merg la aspirație, cu câțiva metri între ele. Dacă s-ar păstra o distanță rezonabilă, nu ar fi problemă la reintrarea de pe banda 2 pe 1.
De câte ori pe un DN nu ai intrat în depașirea unui camion doar ca să constați că de fapt sunt 2-3 și nu lasă loc între ele să te poți replia?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

rizzuh

Daca ingustarile la o banda se fac lungi, de 200m cum este in Suedia, n-ar trebui sa fie probleme la revenire (exceptam bizonii... lor le trebuie autostrada pe persoana fizica). Daca se fac in stilul CNAIR, scurte, eventual in varf de panta (ahem... benzile de urcare de pe DN65), de ce nu si inainte de varf (este un caz pe DN65), o sa fie rau.

vancouver

#1209
Ceea ce vedeti in imagini este ceva imposibil, dupa parerea lui @frunzaverde si a lui @cristi5. Lucrari de largire a unui drum national executate in regie proprie. No, that's impossible. S-a strigat TRUCAJ! Largire in regie proprie cu 2,5 metri dreapta stanga... o nuu..


https://www.facebook.com/1947351965589566/videos/1606217662920047/

QuoteAșternere BAD22,4 pe DN6, de la km 83+680 - 84+183, conform proiect "Îmbunătățirea condițiilor de circulație pe DN6".
Lucrări efectuate în regie proprie de către Secția de Producție.

si

https://www.facebook.com/1947351965589566/videos/1566271693763002/
QuoteAșternere MAS 16 (strat de uzură) pe DN6, de la km 82+786 - 84+184 dr.
Lucrări efectuate în regie proprie de către Secția de Producție.


E clar ca niciodata nu o sa fie posibila o largire cu 1 metru dreapta stanga pe DN2. De 2,5 metri nu mai vorbim, aia, never ever.

Si stiti de ce? Pentru ca pe DN6 E ALTA SITUATIE. Bine, eu nu stiu care e aia, dar oamenii astia vajnici aparatori ai nedezvoltarii drumului la 2+2 vor gasi cu certitudine cel putin 5 argumente pentru care pe DN6 e altfel decat pe DN2.

Si un video realizat de @carutasul:
Quote from: carutasul on November 10, 2020, 06:08:14 PM
O scurtă filmare cu telefonul făcută de soața mea pe porțiunea în curs de lărgire, chiar la ieșirea de pe Centura Alexandriei spre București


Din alte surse, vor sa execute in regie proprie o reabilitare completa DN6 Alexandria - Bucuresti. Despre largirea din imagini nu am nici o informatie, posibil sa fie doar cei 2-3 km de drum drept la intrarea in Alexandria dinspre Bucuresti.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

pai daca astfel de exemplu cautati ti le furnizam demult. De exemplu pe DN73 limita intravilanului brasovean a fost dusa acum cativa ani vreo 3-4 km spre Rasnov, prilej cu care a si fost largit drumul de la 1+1 la 2+2 (de fapt un fel de 2*2 intrerupt in vreo 2 locuri). Lucrare oarecum idioata caci a determinat multa lume sa mearga cu viteza mare in ciuda faptului ca concomitent fusese pusa limitare la 70km/h. Dar mno, logica la romani e cam lipsa, drept pentru care am avut parte si de multe accidente. Cel mai celebru cred ca e asta: link 1, link 2

Dar revenind - luam exemple de largiri facute pe 3-4 kilometri si ne inchipuim ca le putem aplica pe un drum de 300 de km?

bgd77

La ce te referi cand spui ca e 2*2 intrerupt? Din cate stiu e 2*2 peste tot.

Iar legat de accidentul mentionat de tine, din cate stiu individul respectiv s-ar fi sinucis.

Dar, intr-adevar, au fost multe accidente, mai ales la intersectia cu drumul spre centura.

pasadia

Nu stiu daca intra la 2*2 cand are acele intersectii in T cu centura si cu str. Bucegi. Adica mno, e ca povestea cu autostrada de 6km cu 2 sensuri giratorii in axul ei... Seamana dar nu e chiar acelasi lucru.

tom_sawyer

#1213
@vancouver: tot DRDP București are în administrare DN2 până la km 150. Dacă ar fi fost simplu, crezi ca nu ar fi lărgit la 2 benzi până acum? În regie proprie.

Da, e vorba doar de intrarea în Alexandria:
http://www.mt.gov.ro/web14/documente/interes-public/autorizatii/2020/55/AC%2055.pdf
http://www.cjteleorman.ro/dispozitii/2020/510.pdf
Bine, PNL-ul zice că ar mai urma și alte tronsoane:
QuoteUrmează alte tronsoane, între Drăgănești Vlașca și limita cu județul Giurgiu, continuându-se până la Mihăilești, pe teritoriul județului Giurgiu.

bgd77

@pasaida, ce intelegi prin 2*2? Eu inteleg un DN cu cate 2 benzi pe sens, care poate sa aiba intersectii in T, la nivel. De exemplu cum e si intersectia dintre DN1 si strada Bucegi, de care ai zis.