News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 3 Guests are viewing this topic.

ghrt

^^^ Linia dublă continuă da, dar banda alternativă pare mai permisivă.
Cont (aproape) inactiv.

reed

#1111
Meanwhile in Poland
(GPS)



vancouver

^^ in poza se vede un drum 2+2, nu 2+1. Este exact ceea ce pledez eu ca trebuie facut pe DN2 intre Bucuresti si Buzau. Ar trebui mutata poza pe subiectul 2+2.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

De fapt e un DN1+1 cu o portiune scurta de 2+2, care se transforma in 2+1 inainte de o intersectie cu un drum secundar.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

cristi5

#1114
Ceea ce arata cat de usor se combina 2+1 cu alte sisteme :)

Mda, e mai mult 1+1 si 2+2 cu WRSB.

cristi5

#1115
Quote from: ovideatza on January 11, 2020, 02:36:56 PM
Solutia pe Iasi-Tg Frumos e doar autostrada cu noduri corecte de racordare la dn-urile actuale + largire DN28 Antibiotice-Nod Letcani+pasaj peste rondul cu VO Iasi.
Carpeala e 2+1 sau 2+2  :) pe toata distanta.

Pai trebuie facute amandoua, si DN mai sigur (azi) si autostrada (candva).  A8 e la minim 10 ani distanta in zona aia, nu exista nici SF. Ia un tronson de autostrada, Lugoj-Deva sa zicem. Cat a durat de la inceputul SF pana la deschidere? Minim 10 ani. Vreo 13 ani pe LD3 si LD4. Plus muzee multianuale ca Sanovita-Traian Vuia si alte prostii.

Pe cand 2+1 pe 13m il faci in cateva nopti si il ai in astia 10 ani cum zice si moderatorul :). Si fiecare centimetru de 2+1 e folosit din prima zi, nu ca la autostrazi.

Si @ovideatza, tu poti sa zici carpeala, dar daca salveaza vieti acum (pe cand autostrada le va salva peste 10 ani), eu nu i-as zice asa.

2+1 pe 13m existent e foarte bun pentru capacitatea de administrare a autoritatilor romane. Nu trebuie avize si exproprieri si aprobari de fonduri ca la o largire la 2+2 sa zicem. Clar ca unde e trafic/flux maxim mare ar trebui 2+2 dar... greu cu CNAIR, foarte greu mai ales ca acolo vine A8. Asa ca, 2+1 pe 13m implica efort administrativ minim, viteza de implementare fulgeratoare pt Romania, efect de siguranta maxim.

Despre schimbarea stratului de uzura din 2019 nu stiu ce sa zic, pana la urma se pot freza niste marcaje si vopsi altele (si mai ales pus separatori). N-o fi stiinta spatiala, se gasesc solutii, totul e sa vrei.

reed

^^ e in apropierea unei intersecții,probabil nu se vad sagetile

slartibartfast

Apropo de Polonia, confirm din vizita mea acolo de anul trecut că un important drum național, 7, care leagă două mari orașe (Cracovia-Varșovia) este în bună parte 2+1, și pe el se circulă în siguranță și confort. Mă rog, Polonia are și altceva: șoferi educați, răbdători și orientați spre siguranță, ceea ce noi încă nu avem în proporție suficientă.

Drumul pare a fi într-un îndelungat și lent proces de conversie la drum expres, porțiunea centrală, Kielce-Radom fiind deja upgradată, dar cele de la capete încă nu.

tom_sawyer

#1118
Pericolele circulatiei pe acostament: accident cu caruta la Razboieni, Iasi, E85, luna trecuta:


dr4qul4

Conform legii, soferul este si el vinovat de orice accident petrecut pe acostament.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Conform legii cred ca doar soferul este vinovat. Ala cu caruta circula/stationa legal pe acostament. Nu era pe partea carosabila a drumului european.

Transformarea in 2+1 ar elimina accidentele de felul acesta cu carute. Nu cred ca ar mai avea curaj sa se bage pe banda de circulatie si cred ca nici n-ar mai avea cum, pentru ca ar circula masinile la cadenta mult mai mare decat circula acum pe acostament.

ghrt

Acostamentul face parte din DN şi ar trebui să îi confişte atelajul. N-am pierdut timpul cu videoclipul, întrebarea este dacă atelajul era vizibil.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

#1122
Acostamentul nu face parte din partea carosabila a DN-ului. Pe partea carosabila se aplica regulile cunoscute de circulatie pe drumurile europene.

Deci poate merge linistit si legal cu caruta pe acostament.

De aia zic ca 2+1 ar clarifica lucrurile si astia cu carute ar fi in ilegalitate daca ar mai intra pe DN.

ghrt

Sunt complet de acord că acostamentul nu face parte din partea carosabilă a DN-ului. DN-ul, ca orice drum, este compus din carosabil plus acostament.

Accesul atelajelor este interzis pe drum, adică şi pe carosabil şi pe acostament.

Eu cred că o lectură a OUG 195/2002 ar clarifica lucrurile suficient! Măcar înainte de a scrie pe forum, un minim respect pt ceilalţi.

Art. 71. (1) Sunt interzise accesul și deplasarea vehiculelor cu tracțiune animală, [...] pe drumurile naționale [...]

acostament - fâșia laterală cuprinsă între limita părții carosabile și marginea platformei drumului;
parte carosabilă - porțiunea din platforma drumului destinată circulației vehiculelor [...];
drum public - orice cale de comunicație terestră [...];
Cont (aproape) inactiv.