News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

frunzaverde

CESTRIN are datele din 2015, de la recensamant, si posibil date mai recente de la camerele de viniete si de la monitorizari ocazionale automate. De obtinut - nici o sansa.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

Cristi N

Cel putin pe site CESTRIN-ul are serviciul furnizare date de trafic contra cost dar preturile mi se par aberant de mari ~ 2000 de lei/post de contorizare. Link

vancouver

Da, Waze m-a rutat pe mine pe la Gherghita mergand spre nord (de la Buc spre Buzau), desi nu era nici un ambuteiaj in zona 2+1 (pe 2 ianuarie). In schimb e posibil sa fi fost probleme pe Sos. Colentina si in Voluntari (unde sunt acum 3 semafoare total nesincronizate).

La intoarcere in aceeasi zi, pe seara, Waze m-a ghidat pe DN2 prin Urziceni. Oricum insa nu o luam pe la Gherghita pe intuneric, la dus pe lumina de zi am vazut cateva cratere din care nu aveam cum sa scap cu masina intreaga, daca le nimeream.

Motivele reducerii ambuteiajelor sunt mai multe. Atat rerutarea asta pe la Gherghita, cat si faptul ca oamenii, dupa ce vad ca de mai multe la aceeasi ora au avut probleme, cauta sa evite acea ora si merg mai devreme sau mai tarziu. Un numar mic posibil sa fi trecut si pe tren.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

carutasul

Eu tot cred că soluția la intrarea/ieșirea din București e banda alternativă ( vineri pe ieșire, duminică pe intrare). Știu că "la români nu se poate" dar de undeva trebuie început, toate "nu s-au putut" o vreme după care s-au putut.

ghrt

Întrebarea este pe de distanţă faţă de Bucureşti? Că din punctul ăsta de vedere, există chiar 2+2.
În Eforie Nord e aşa şi vara au loc accidente urâte.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Ce e așa? Bandă alternativă? Până la urmă se pot pune niște semafoare, se pot pune bannere, nu mi se pare un efort deosebit nici să pui un an de zile niște balize de dirijare, până învață. Nu știu să zic pe ce distanță, eu mă refeream la porțiunea modificată ca 2+1 alternativ, probabil dacă mai "sari" o alternanță vinerea și duminica se rezolvă ambuteiajul... Eu nu circul pe acolo, bănuiesc că ambuteiajul e doar pe primii zece km față de  București, după care se potolește,  la Mihăilești la ieșire de pe 2+2 pe 1+1 nu e niciodată așa de mare, însă la intrare poate fi și pe o porțiune mai lungă de atât. Presupun că acolo e ceva mai mic traficul, pentru că există și A3 ca alternativă pentru o parte din ei.

ghrt

Da, bandă alternativă. Semnalizarea nu este o problemă (au nişte semne cu balama şi lăcăţel) în schimb există perioade când nu e ambuteiaj... dar e semnalizată în continuare banda alternativă alocată unui sens. Banda a II-a fiind de regulă liberă, pe sensul celălalt se găseşte câte un bizon care vrea să depăşească sau doar să meargă el pe contrasens (exemplu sau exemplar văzut de mine la Eforie, a trebui să renunţ să depăşesc (!) pentru că venea beemvistul pe contrasens şi mă flăshuia). Pe banda astalaltă se iese în depăşire fără o atenţie specială, sensul având alocate 2 benzi. Şi ies nişte accidente frontale la viteze mari...
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Da, înțeleg ce zici. Adică în zilele cu trafic lejer cineva ar putea circula pe contrasens crezând că e pe sensul "lui". Totuși, cu cât e semnalizarea mai clară cu atât e mai puțin probabil cred. Mai ales că propunerea mea e să fie scurte, să se mai sară "o alternanță" din loc în loc ( câte, ar trebui văzut din practică). Nu știu ce să zic. Poate și un marcaj suplimentar, de genul o săgeată pe care să scrie "duminică" într-un sens și "luni-sâmbătă" în celălalt, pentru cei cu permisul luat la Pitești... nu pot accepta că nu se poate și pace.

ghrt

Nu "crezând", ci intenţionat. De aceea şi se produc aceste accidente.
În afară de Eforie (unde ăla ştia că e pe contrasens) am trăit asta în Galaţi, pe şoseaua aia de faleză unde se circulă cu 70. Acolo era linie continuă şi tot aşa, un cocalar local mergea pe contrasens că era aglomeraţie pe sensul lui. Sau o fi lucrat la ambulanţă şi era deformaţie profesională? Cineva din GL mi-a spus că asta se întâmplă pentru că Poliţia refuză să îi sancţioneze.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Bun, dar alea intenționate se întâmplă oricum, că asta se poate întâmpla oricum, fie că e 2+2, fie că e 1+1, fie că e o stradă cu sens unic :)
Faleza de la Galați e 1+1, deci oricum idioții numai cu poliția îi oprești. Dacă ei nu vor ...
Ideea e să nu produci confuzie. Dacă nu produci confuzie, înseamnă că e fezabilă

ghrt

Unde mi s-a întâmplat cred că e 3x3, dacă nu sigur e 2x3. El avea nevoie de a 3/4-a bandă.
Tocmai că trebuie să pui parapete ca aceşti oameni să nu-i mai omoare pe alţii. După cum vezi, Chiţoiu e bine-mersi, mâine te poate omorâ şi pe tine dacă n-ai ca el 50.000 iepuroi de băgat în maşină mai sigură. Atenţie că la Dacia sau un Smart ca al meu nu intră el la loc pe sensul lui, ci tu trebuie să părăseşti carosabilul... de asta e nevoie de parapetele ăla.
Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Păi deocamdată nu avem parapeți nicăieri, nu? Deci oricum e posibil și acum să vină unul pe contrasens. Chiar mi se pare mai posibil acum, că stă în coloană, decât dacă ar fi traficul un pic mai fluid. Cu ăștia trebuie alte măsuri, n-o să ne cumpărăm blindate că umblă frații lui Chițoiu pe drum. Ar fi și asta o variantă, dar ei oricum și-ar lua blindate înaintea mea :)

cristi5

#1107
^ Si totusi, stim de un singur accident pe contrasens in 6 luni. Si nu s-a produs prin iesirea intentionata de pe sensul de o banda, ci la trecerea 2->1, trecut prin stalpisori (care poate chiar au ajutat sa nu fie accident mortal), etc. Deci pana acum, pana si bizonii au respectat linia dubla continua, lata, clara. (sau daca au incalcat-o nu au fost consecinte, desi daca se intampla, am fi primit semnale)

----

Un timelapse al lui Shoppy Urziceni-Bucuresti intr-o zi lejera ca trafic (25 dec)


Cam agresiva soferia, ar asta-i alta poveste.


AlexxC

La curba inainte de Cosereni vad ca au montat acei parapeti cu role, s-au mai montat si pe alte Dn-uri?

dr4qul4

Eu am trecut pe acolo pe 31 decembrie, din sens invers. Ma asteptam sa fie gol drumul, dar era la fel ca pe 25.. Daca si asta e trafic lejer.... Pe 2, la intoarcere (trecand orientalii) era de 3 ori mai lejer de la Gheorgheni la Sf Gheorghe. Dar cred ca pe DN2 era ca pe DN1
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist