Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cezar-mario2012

Da harta era de pe lot 2, am șters.  Ei dadeau ca exempu pentru lot 3.3. oricum pe acest lot se lucrează cu 8 variante.

cezar-mario2012

#1186
 Știre apărută în www.novinite.com ediția on-line luni 5 ianuaruie 2015, traducerea îmi aparține, articolul este integral.

"Bulgaria se străduiește să recupereze întârzierile acumulate în construcția de autostrăzi în 2015

Ministrul Dezvoltării Regionale al Bulgariei, Liliana Pavlova prezintă detalii privind evolutia construcțiilor de autostrăzi în 2015. Într-un interviu acodat televiziunii bTV, luni dimineață, a afirmat ferm că licitația pentru autostrada Hemus, secțiunea ce conectează nordul orașului Yablanitsa cu intersecția rutieră I-35 catre Lovech va fi pornită în ianuarie, iar în contractul acestei secțiuni va fi impus termen limita de finalizare de doi ani, iar inceperea construcției va avea loc in vara 2015. Pavlova a anunțat ca până în 2017 vor începe lucrul la alte noi secțiuni din autostrada Hemus, dar autoritatile trebuie sa asigure fonduri pentru întreaga autostradă, astfel ca până în 2020 sa fie finalizata.
Aceasta a mai declarat ca autostrada Maritsa va fi completa până in August 2015.
Pavlova deasemenea a asigurat că o secțiune de 48 km din autostrada Struma ce va lega sud-vestul orașului Dupnitsa cu orașul Blagoevgrad va fi gata până în Octombrie 2015, cu același termen limită pentru secțiunea de 15km ce conectează orașul Sandarski de orașul Petrich.
Aceasta a anunțat că ținta pentru 2015 este de a construi 140km de autostradă și peste 340km de drumuri. Ministrul Dezvoltarii Regionale a spus ca pentru drumurile expres Sofia-Kalotina si Sofia-Vidin, situația este incertă,  pentru ca monentan nu s-au găsit surse de finanțare pentru aceste proiecte. Pavlova a dat asigurări că autoritățile cauta soluții pentru a duce la indeplinire proiectele de drumuri expres. Aceasta mai dorește ca până la sfârșitul anului 2015, pe o mare parte din drumuri să se implementeze un sistem taxe rutiere, adăugând că acest sistem va crea o distribuție cinstita a costurilor de utilizare a drumurilor, acesta fiind pasul către eliminarea actipildelor vigneta. Pavlova deasemenea a spus ca autoritățile lucrează la un proiect pentru instalarea pe drumurile publice a panourilor electronice de informare și ca acestea sa furnizeze informati despre starea drumurilor, ambuteiaje, calamități, reparații etc."

Stirea originala este la acest link:

http://www.novinite.com/articles/165765/Bulgaria+to+Strive+to+Make+up+for+Delays+in+Motorway+Construction+in+2015

NOTĂ: sunt câteva greșeli în articol, prima este la lot 2 Struma 38km în loc de 48km în articol, a doua la termenul estimat pentru lot 4 Struma, acesta fiind iulie si nu octombrie conform www.api.bg , lungimea este de 14km si nu 15km, iar lotul este între Sandarski și Kulata, nu Petrich. Alta eroare este referitoare la drumul Sofia-Kalotina care este autostradă și nu drum expres si nu a pus la finalizări cei 5km din Hemus, Volovo-Belokopitovo. Posibil ca cei 140km de autostradă să cuprindă și porțiunile reabilitate,  iar la 340km de drum, clar este vorba de reabilitați si nu noi.

alecu26

deci sigur pana prin vara...nu se schimba nimic in modul de a merge spre statiunile grecesti....de oriunde in Romania si oriunde in Grecia.

De fapte poate se schimba...daca deschis sarbii foarte mult...si atunci multi vor prefera chiar daca ocolit...aceasta ruta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cezar-mario2012

 Anul acesta cu toate promisiunile nu se va schimba prea multe pe traseu, cel puțin in sezonul estival.  Poate reușesc să dea drumul la lot 4 până in iulie sau poate nu. La anul este altă poveste, pe traseul Vidin-Botevgrad va fi finalizat si centura orașului Montana la nivel de drum expres, asa parea din pozele de pe șantier, plus centura Vratsa care este finalizata, tranzitul va fi mai facil. Și apoi A3 va avea două loturi noi finalizate in total 52 km si am înțeles că si grecii vor termina bucata lor de autostradă de la Kulata la Seres. Si daca intram si in Schengen... alta viața.

cezar-mario2012

 O stire noua dintrun ziar local www.standartnews.com  din Bulgaria privind autostrada A2 Hemus:

"Astăzi, Compania Națională a Proiectelor Strategice de Infrastructura a lansat procedura de licitatie restrânsă pentru atribuirea contractelor de achizitie publica: <<Proiectare și construcție pentru finalizarea a autostrazii A2 Hemus (etapa 1) în  doua loturi: ​​lot 1, sectiunea intre A2 (Yablanitsa ) si drum III-307; lot 2, secțiunea intre drum III-307 si drum II-35 >> Anunțul a fost facut public de către Ministerul Dezvoltării Regionale și al Lucrărilor Publice.
  Odata cu inceperea procedurilor de licitatie se va realiza complectarea autostrazii A2 Hemus cu inca 60km intre A2 (Yablanitsa) si intersectia drumului II-35(Plevna/Lovech)
Procedura va fi în două etape, o etapa precalificativa, in aceasta etapa vor fi verificate capacitatile tehnice ale ofertantilor, astfel sa corespunda cu cerintele minime din punct de vedere tehnic, calificare, situația economică și financiară.
Cerințe pentru solicitanții pentru amandoua loturi prevăd: - in legătură cu activitățile de proiectare, din ultimii trei ani sunt:
​​• sa fi facut cel putin un studiu de fezabilitate sau un proiect tehnic de autostrada ori drum national cu o lungime minimă de 10 km;
• sa fi facut cel puțin un proiect de tunel rutier, cale ferată sau de metroul;
• sa aiba la activ cel puțin descarcarea unui sit arheologic de pe alte proiecte de infrastructură cu o valoare de peste 1 milion de leva.
Cerintele cu privire la activitatea de construcție în ultimii cinci ani sunt:
​​• realizarea de construcți, reconstrucție sau reabilitarea de autostrăzilor sau drumuri cu o lungime totală de minim 20 km, incluzând cel puțin o construcție nouă de autostrăzi cu o lungime de cel putin 10 km,
• sa fi construit poduri cu deschidere unica de peste 17 de metri si o suprafata totala de 20.000 mp
• sa fi contruit cel puțin un tunel rutier, feroviar sau de metrou.
Candidații trebuie să aduca garantii privind disponibilitatea resurselor financiare sau accesul la astfel de resurse de cel puțin 20 milioane de euro. 
Cei ce vor trece de stadiul de precalificare vor fi invitați să depună ofertele financiare în al doilea trimestru al anului 2015. Criteriul de selecție a unui antreprenor va fi oferta cea mai avantajoasă  din punct de vedere economic, raportata  75% pret și 25% tehnic. Contractele pe cele doua loturi se vor defasura pe durata a doi ani si jumatate.
Constructia se va face pe baza studiului de fezabilitate, astfel pe lot 1 se vor construi: un spatiu de servici, doua noduri rutiere, 18 pasaje subterane si supraterane, 8 poduri cu o lungime totala de 2300 m si un tunel cu o lungime totala de 850 m. Deasemenea pe lot 1 se va lucra la descarcarea arheologica de pe trei situri. Pe lot 2 se vor construi: trei spatii de servici, doua noduri rutiere, 16 pasaje subterane si supraterane, 10 poduri cu o lungime totala de 5630 m si doua tuneluri cu o lungime totala de 2000 m(1200m si 800 m). Tot pe acest lot se va face descarcarea arheologica de pe cinci situri. Valoarea estimată a contractului se ridică la 434 milioane leva, fără TVA, împărțit în loturi, după cum urmează: 168 milioane leva pentru lot I si 266 milioane leva pentru lot II. Finantarea pentru acest proiect este prevăzută în cadrul Programului Operațional de Transport și  Infrastructura 2014 - 2020. Termenul limita de depunere a actelor este de 9 februarie 2015."

Stirea originala o gasiti la acest link: http://www.standartnews.com/biznes-ikonomika/startiraha_protseduri_za_doizgrazhdane_na_60_km_ot_avtomagistrala_hemus-269051.html


CristiM

Quote from: ionutz08 on January 11, 2015, 02:48:37 PM
http://www.zf.ro/zf-24/bulgaria-o-tara-de-doua-ori-mai-mica-decat-romania-ne-va-intrece-anul-acesta-la-numarul-de-kilometri-de-autostrada-13750839

imi e rusine de romania !!!!!

mie NU mi-e rusine de ROMANIA!!
bulgarii din 1997 nu isi mai conduc destinul, de cand au intrat in incapacitate de plata , adica de 17 ani!!
leva lor a fost legata de marca germana si stabilizata fortat printr-un Consiliu Monetar coordonat de Germania!
pentru mai multelamuriri citeste asta: http://www.gandul.info/magazin/bulgarii-ii-roaga-pe-nemti-sa-nu-i-mai-compare-cu-romania-5447664
...... apropo noi din toamna 2014 am inmdeplinit conditiile pentru aderarea la euro, dar la instabilitatea si problemele care sunt in UE momentan (de 6 ani mai exact) a trece la euro inseamna sa nu mai ai instrumente fiscale de redresare la indemana, asa cum ti le ofera o moneda proprie.
... sa stii ca in linkul de susu comentariile sunt foarte pertinente.
"Românului îi e greu până se apucă de treabă că de lăsat îndată se lasă"   Ion Creanga

dorum

 :lolz:...celor carora le e rusine de Romania, au posibilitatea de a emigra in "minunata" si "prospera" Bulgarie cu litoral "excelent" si autostrazi "cu duiumul"... hai sa fim seriosi!!!

dr4qul4

#1193
nu ne depasesc Bulgarii. au si ei aceleasi probleme pe care le avem si noi. nu vor termina tronsoanele la termen, asa cum nici noi nu vom termina A10 si Lugoj-Deva la termen.
Nu va mai plangeti atat ca sunteti romani. suntem cetateni europeni si avem libertate de circulatie si drept la munca in UE.
Pe 3 plec la Londra. Si, in timp ce eu voi trece in 2 minute de controlul pasapoartelor fara sa ma intrebe nimeni nimic (am electronic), altii vor sta la coada si vor fi perchezitionati la sange, in ciuda faptului ca au mult mai multi bani.

@dorum, sau in "minunata Ungarie" unde in curand vor fi interogati de politie daca posteaza ceva pe fb.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

frunzaverde

Quote from: ionutz08 on January 11, 2015, 02:48:37 PM
imi e rusine de romania

Mie imi e rusine de Ziarul Financiar! Dna Neferu, stiu ca sunteti aici: gata cu senzationalismul ieftin! Sunteti un ziar de business, ce naiba. Oamenii nu va platesc sa citeasca titluri extrem de senzationaliste gen libertatea sau daily mail sau business insider (business insider e un alt gunoi).

Romania a avut un handicap major fata de Bulgaria cand vine vorba de autostrazi. La un moment-dat handicapul era de aproape 2.5:1 (BG avea 2.5 km de autostrada pentru fiecare 1 km romanesc). Singurul moment in care BG a avut mai putini km de autostrada ca RO a fost intre decembrie 2013 si azi. Atat.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nicolaem

acum sa nu deviem de la subiect.
strict pe topicul nostru, la constructia de autostrazi stau mult mai bine ca si noi. ca ne depasesc sau nu e irelevant. ziceam si pe alt thread. la egalitate fiind e rusinos pt noi. tara de 2 ori mai mare, cu buget mult mai mare, cu bani alocati de la UE mult mai mult.
ca sa duc la extrem lucrurile si China sta mai bine la infrastructura ca noi, dar nu cred ca vrea nimeni sa se mute acolo. la fel si comparatiile cu mutatu un Bulgaria sau Ungaria nu isi au rostul.

frunzaverde

Quote from: CristiM on January 11, 2015, 03:55:37 PM
bulgarii din 1997 nu isi mai conduc destinul, de cand au intrat in incapacitate de plata , adica de 17 ani!!
leva lor a fost legata de marca germana si stabilizata fortat printr-un Consiliu Monetar coordonat de Germania!
pentru mai multelamuriri citeste asta: ...

Nu mai citi un economist ratat precum Ilie Serbanescu (daca crezi ca are vreo valoare, cauta-i cartea Corporatiile Transnationale, si te vei convinge ce fel de politruc nationalisto-comunist este - cartea aia, chiar si in contextul anilor '80 in Romania e un gunoi). Ala nici nu stie ce vorbeste.

Consiliu monetar nu inseamna "straini care controleaza banii tarii la Zurich" (asta nu stiu de unde a scos-o Serbanescu). E traducerea din engleza a termenului currency board. "Consiliul monetar" = o autoritate monetara care ancoreaza moneda intr-o moneda straina si asigura convertibilitatea totala (nu fractionala) a masei monetare in circulatie. Adica, pentru fiecare leva in circulatie, banca nationala are in rezerve echivalentul in euro, la cursul fix; practic, daca toti si-ar vinde levele si ar cumpara Euro, banca nationala are FIX suficienti euro sa cumpere toate levele la cursul de 1.96 in rezerve. Practic, daca doresc, BG poate trece liber si unilateral la Euro maine; si au avut puterea de a face asta inca din 1997.

Deci, practic, leva bulgareasca e doar un alt nume al Euro. Atat si nimic mai mult. DPDV practic, Bulgaria ESTE in zona Euro inca de la infiintare, cu singura diferenta nu are putere de decizie asupra politicii monetare la nivel european. Un sistem identic avea si Estonia si Letonia; un sistem identic are Bosnia. Muntenegru e si el un consiliu monetar, dar nu s-au mai chinuit macar sa faca artificiul de a tipari bancnote locale  - merg direct pe Euro.

Sistemul "consiliu monetar" nu a fost impus din exterior, a fost o tema de campanie in alegerile din 1997, dupa ce leva si BNB s-au prabusit. Autoritatea pentru consiliul monetar este, cf. legii bulgaresti, Banca Nationala a Bulgariei, politica monetara fiind, in continuare, suverana (consiliul monetar e implementat printr-o lege data de parlament; rezervele sunt in depozitele bancii nationale bulgaresti). Da, au primit un imprumut sindicalizat condus de FMI, la care a contribuit si Germania in 1997 - dar ala a fost platit complet in 2003.

P.S. Si Romania si toate tarile UE care vor in zona euro trec prin faza "consiliu monetar" intre adoptarea ERM2 si adoptarea propriu-zisa a Euro.

Quote from: CristiM on January 11, 2015, 03:55:37 PM
...... apropo noi din toamna 2014 am inmdeplinit conditiile pentru aderarea la euro, dar la instabilitatea si problemele care sunt in UE momentan (de 6 ani mai exact) a trece la euro inseamna sa nu mai ai instrumente fiscale de redresare la indemana, asa cum ti le ofera o moneda proprie.

Romania nu a indeplint niciodata macar un criteriu. In 2014 a fost inflatia.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

nicolaem

ok , am avut un handicap
1990 RO 113km BG 273km
2010 RO 321km BG 418km
2014 RO 667km BG 630km

odata ce i-am ajuns din urma si i-am intrecut, de ce nu putem pastra trendul? care sunt motivele pt care nu putem tine ritmul?

Ionut

Va rog nu mai deviati de la subiect.

alecu26

am mai discutat. Nu cred ca ne vor depasi. Si sincer am mai multa incredere in judecata noastra decat nu stiu ce date oficiale.

Ca e infrastructura mult mai buna, la modul general vorbind, si raportata la trafic...da.

Ei au muuuult mai multe centuri si drumuri care merg in general in afara localitatilor. Au mult mai multe intersectii denivelate intre DN-uri decat noi. Si toate astea la un trafic mai mic. Parca si profile de drum aproape de DX au mult mai multe.

Dar la ei nu se poate compara standardul cu al nostru. La ei cele mai bune autostrazi ale lor vor fi la nivelul DX-ului nostru.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).