Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

1. Pentru ca poate.
2. Pentru ca unele sunt DX de fapt
3. Au orase care sa le lege cu Budapesta.
4. Ungaria e tara de tranzit. Nu prea faci tranzit daca nu ai pe unde.

jonny

Hemus Motorway (A2)

lot1: Boaza - Dermantsi (15.26 km) (31.01.2025)

https://youtu.be/1unPxYeV22U?si=u0m0W4n0AwWC9b-3

lot2: Dermantsi - Kalenik (19.20 km) (31.01.2025)

https://youtu.be/BpWvZdCwTcc?si=CLyUCIkhzjepBgnM

lot3: Kalenik - Pleven (17.08 km)(01.02.2025)

https://youtu.be/lJMkWFuWAtY?si=7nw4bO8SN5krgBnk

lot4: Pleven - Letnitsa (26.80 km) (04.02.2025)

https://youtu.be/sjilRvWbMUk?si=yGrSv98rVRfpmPOV


Ady_ro

Mai e si M49 catre Satu Mare care se construiește deci 5 :D

pasadia

Nădlac A1/M43
Salonta DX16/M44
Borș A3/ M4 (cu varianta M35+M3)
Oar ??/M49

Tot 4 sunt.

tom_sawyer

#5014
Greece completed the construction of the road from Dimario to Rudozem
Feb 12, 2025

Our southern neighbor, Greece, is ready with the construction of the road connection from the village of Dimario to the border with Bulgaria at Rudozem.

The construction of the brand new road has been fully completed, with signs, markings, guardrails, as well as the necessary drainage facilities already in place.

Those familiar with the road comment that the construction of the road is of extremely high quality, strong and solid, and the asphalt pavement is extremely good.

In several places there are large signs indicating that the road passes through bear habitat areas, which drivers should be aware of!

The next step is the issuance of the road by the construction company and its acceptance by the relevant administrative authorities, after which it will be put into operation for cars.

It remains to be seen whether there will be an official opening of the road section with a ceremony and the presence of high-ranking authorities from Bulgaria and Greece.

The new road from the Rhodope Mountains to the White Sea is finally planned to be opened to cars at the end of February or in March 2025!

Thus, the long-standing dream of Smolyan and Rudozem for a direct connection with Xanthi and the Mediterranean will truly come true.

www.smolyaninfo.com




















Powered by API/PUM imgur uploader

Adrian.TM

^
Din cate am citit, pe partea greaca, "distractia" incepe dupa Dimario, unde este un drum vechi, ingust.
Sunt curios daca va fi utilizat si de connationalii nostii care merg spre mare, fiind un drum destul de sinuos prin sudul Bulgariei.

antadrian

Ieri, în Serbia, s-au deschis două secțiuni din M7: Mala Krsna - Pozarevac (21 km) și Veliko Gradiste - Ponikve (11 km - aproape de Golubat).
Mai multe informații aici:

panda80

#5017
Am mers in August 2024 intre Slovacia si Ungaria pe drumuri nationale, intre Rimavska Sobota si Miskolc. Drumul este o alternativa buna pentru acces in zona centrala a Slovaciei sau mai departe catre Polonia. Este ceva trafic de marfa pe ruta asta. Filmul complet:


Skynick

In concluzie, la Bulgari, pe Hemus, un singur lot e gata anul asta si nu stim daca inainte de sezon. Celelalte trei cam in doi ani (2027 final), ochiometric.

voicul

Si chiar daca e inainte de sezon ... ajuta mult prea putin, pentru ca e cam complicat sa ajungi la el.

skyPoint

#5020
O privire asupra construcției autostrăzii Botevgrad - Mezdra (parte a traseului Vidin/Calafat - Botevgrad/Sofia) pe coridorul european E-79/I-1


Salutări din Bulgaria și vizionare plăcută!  :popcorn:

gicu

Un articol din octombrie care spune următoarele:
- Continuarea M44 până la M5 se finalizează în primăvara 2025.
- De la M5 până la M7 va continua cu deumirea M8.
- Nodul M44-M5 va fi finalizat în prima parte a anului 2027.

tom_sawyer

Guvernul de la Sofia investește 87 de milioane de euro în autostrada spre Serbia / Banii sunt luați de la construcția autostrăzii Ruse – Veliko-Târnovo

Guvernul de la Sofia a decis ca suma de 87 de milioane de euro de la autostrada Ruse – Veliko Târnovo să fie redirecționată către finalizarea autostrăzii ,,Europa", care va lega Sofia de PCTF de la Kalotina. Ultima secțiune, cea de la Sofia la Slivnița, este de așteptat să fie gata în toamna acestui an, potrivit Rador Radio România.

Scopul acestei operațiuni este de a salva de la pierdere fonduri europene din Fondul de Coeziune în cadrul Programului pentru Conectivitate în Transport pentru anul acesta și anul viitor, anunță Martin Gheorghiev, șeful Autorității de Management al Programului pentru Transport. Acest lucru reiese din procesul-verbal publicat de Comitetului de Monitorizare a Programului, care a avut loc la sfârșitul lunii ianuarie, la Sofia.

Autostrada Ruse – Veliko Târnovo rămâne pentru anul 2040

Implementarea acestor proiecte se va face în detrimentul construcției autostrăzii Ruse – Veliko Târnovo (133 km), care a fost printre prioritățile de top pentru perioada actuală de program și trebuia să fie finalizată până în 2030. Acum este clar că acest lucru nu se va întâmpla și rămâne pentru următoarele perioade de program, ceea ce înseamnă că, eventual, va fi gata după 2040. Acest lucru rezultă din procesul-verbal publicat de Comitetul de Monitorizare a Programului, care a avut loc la sfârșitul lunii ianuarie, la Sofia.

Pentru perioada actuală de program, a mai rămas doar construcția a două tronsoane – Ruse – Biala (40 km) și o centură de ocolire a orașului Biala (36 km), pentru care a fost făcută prima săpătură la sfârșitul anului 2023. La sfârșitul lunii ianuarie, a devenit clar că realizarea acestui tronson a fost întârziată din cauza apariției ,,bruște" a solurilor loessice, ceea ce va scumpi construcția centurii de ocolire de la Biala.

Cu toate acestea, Comitetul de Monitorizare a Programului de Conectivitate în Transporturi a spus în mod clar că există și o altă problemă. De peste trei ani încoace, statul nu mai poate derula procedurile de expropriere, asta din lipsă de bani, iar acum Agenția pentru Infrastructura Rutieră (API) așteaptă să vadă ce fonduri vor fi incluse în bugetul pentru anul 2025, aflat în a doua lectură în parlament.

,,Până acum s-au plătit trei milioane de leva doar pentru tronsonul de ocolire de lângă Biala. Terenurile de pe tronsonul de la Ruse la Biala nu au fost încă expropriate", a declarat Petia Țolova de la API, în cadrul Comitetului de Monitorizare a Programului de Conectivitate în Transporturi".

https://www.g4media.ro/guvernul-de-la-sofia-investeste-87-de-milioane-de-euro-in-autostrada-spre-serbia-banii-sunt-luati-de-la-constructia-autostrazii-ruse-veliko-tarnovo.html

tom_sawyer

API a anunțat o achiziție publică pentru proiectarea și construcția celui de-al treilea tronson al autostrăzii Ruse - Veliko Tarnovo - între Byala și Veliko Tarnovo
18.03.2025

Agenția pentru Infrastructura Rutieră a anunțat o procedură de achiziție publică pentru selecția unui antreprenor pentru pregătirea unui proiect tehnic și construcție a celui de-al treilea tronson al Autostrăzii Ruse - Veliko Tarnovo între Byala și Veliko Tarnovo. Lungimea totală a secțiunii este de aproape 60 km. Ofertele pot fi depuse până pe 13 mai a acestui an.

Traseul este împărțit în trei sub-secțiuni și, în consecință, ordinea este în trei poziții separate.

Prima subsecțiune are o lungime de 23,8 km, care este de la nodul rutier de la intersecția drumului I-3 Gara Byala - Pleven (la km 76) până la intersecția cu Autostrada Hemus.

A doua subsecțiune are aproximativ 20 km lungime. Pornește de la intersecția cu Autostrada Hemus și ajunge la intersecția cu șoseaua I-4 Veliko Tarnovo - Sofia.

A treia subsecțiune are 16,2 km lungime. Este de la intersecția cu șoseaua I-4 Veliko Tarnovo - Sofia până la șoseaua II-55 Debelets - Nova Zagora.

Valoarea estimată a comenzii este de 2,967 miliarde. BGN fără TVA, iar perioada estimată de implementare este de 1770 de zile calendaristice.

Fiecare candidat pentru participarea la procedura de licitație poate depune oferte pentru mai mult de una dintre pozițiile separate. La documentația de achiziție publică este atașată o soluție conceptuală, care este pentru informarea participanților la procedură.

Antreprenorul selectat pentru fiecare post separat ar trebui să pregătească un proiect tehnic actualizat, complet și coordonat, însoțit de o listă detaliată a cantităților, desene și detalii, să pregătească și să continue cu PUP-PP și să construiască complet secțiunile.

Traseul de proiectare al Autostrăzii Ruse - Veliko Tarnovo este de 133 km în total și este împărțit în trei secțiuni: Ruse - Byala, ocolire a orașului Byala și Byala - Veliko Tarnovo. Pentru primele două secțiuni - de la Ruse la Byala și ocolind orașul. La Byala au fost încheiate contractele de proiectare și construcție, precum și de supraveghere a construcției, iar antreprenorii lucrează în prezent la proiectele tehnice, iar activitățile de construcție se desfășoară într-un tronson al centurii Byala. Construcția Autostrăzii Ruse - Veliko Tarnovo este o prioritate atât pentru Agenția de Infrastructură Rutieră, cât și pentru o serie de instituții naționale și europene care lucrează la implementarea proiectului, având în vedere importanța sa internațională, întrucât viitoarea autostradă va asigura o legătură directă nord-sud între țările din nord-estul Europei prin România și Bulgaria cu Grecia și Turcia, precum și între Marea Baltică și Marea Mediterană.

api.bg