News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

laszlo.robert

#3300
A fost semnat contractul pe sectiunea dintre  Törökszentmiklós vest  și  Püspökladány din M4 (Ungaria).
Este contract de proiectare,obținerea tuturor autorizațiilor, în special AC si pregatirea licitației de construcție. Sectiunea dispune de AM valid. Pretul contractului  11 mill €.
Practic din autostrada/DX  M4 mai rămâne  sectiunea Püspökladány - Berettyóújfalu care rămâne nepregătită.

cezar-mario2012

 Noutăți din Bulgaria: săptămâna viitoare a începe construcția a 56 km din autostrada A2 Hemus pe secțiune dintre Boaza și intersecția cu drumul II-35 Plevna/Lovech. Construcția ar urma să fie finalizată în anul 2021, iar pentru a nu bloca orașul Plevna este in studiu SF pentru bypass Plevna pe direcția I-3/II-35. Pentru acest bypass lucrările vor începe anul acesta, SF va fi finalizat în următoarele 40 de zile, iar apoi vor începe procedurile de alegere a traseului, licitație...  Până la sfârșitul acestui an ar urma să intre în execuție și restul de autostradă de la Plevna/Lovech până la Veliko Tarnovo. Toată secțiune dintre Boaza și Veliko Tarnovo a autostrăzi A 2 Hemus are 134 km și va fi construită de compania de stat ,,Avtomagistrali SA" și va costa 1,12 miliarde leva fără TVA finalizarea ei fiind estimată pentru 2023.



https://gradat.bg/infrastruktura/sledvashchata-sedmica-zapochva-poetapnoto-stroitelstvo-na-novi-56-km-ot-am-hemus

NOTĂ: Totuși bulgarii gândesc cu capul dacă s-au gândit în același timp la A2 și Bypass Plevna.

bogdymol

Vecinii unguri au facut o varianta de ocolire nou-nouta pentru satul Nagylak de la granita cu Romania. Drumul nu este finalizat inca, dar doar marcajele par a lipsi. Cateva poze ce le-am facut astazi, dupa ce am trecut frontiera:

Dupa ghiseele de control documente s-a realizat un sens giratoriu nou-nout:



Noua centura va trece prin locul in care in trecut erau verificate camioanele ce treceau frontiera:



Dupa sensul giratoriu, vechiul drum 43:





La nord de Nagylak, unde vechiul drum intalneste noua centura:



Noua centura va fi iluminata complet pe timp de noapte. Nu este ceva comun in Ungaria, dar banuiesc ca au facut asa din cauza proximitatii frontierei:



Drumul de legatura dintre Nagylak si autostrada M43 a fost recent reabilitat:



Toate bune si frumoase cu el, dar sunt 2 limitari la 60 km/h care efectiv nu isi au rostul:

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

cezar-mario2012

 ...cu sobor de preoții:



... prima sapă:





,,Bulgarian State-owned Company Starts the Construction of a Section of "Hemus" Highway

Today, the first sod of a section of the Hemus motorway between the Boaza junction and the connection with the I-5 Rousse - Veliko Tarnovo road will be made, the Road Infrastructure Agency announced.

For the construction of a total of 134.14 km of the highway, the government has provided from the budget BGN 1.12 bn. The route, which will be built by the state-owned company "Automobilesti" EAD, is divided into 6 sections.

- Division 1 is 15.26 km long. It starts from Boise and is near the intersection with road ІІІ-307 Lukovit - Ugyrchin (km 87 + 800 to km 103 + 060), including the Dermantsi junction. The connection to the existing republican network will be realized through two road junctions - n. "Boise" newspaper at 88 kms and p. Dermantsi at the 98th km.

- Division 2 is 19.2 km. It is at the end of the Dermantsi junction - at intersection with road ІІІ-307 Lukovit - Ugyrchin, to the connection with the road ІІІ-3005 Raduene - Katunets, including the Kalenik road junction (from km 103 + 060 to km 122 + 260 ).

- Division 3 is 17.08 km. It will start from the end of the Kalenik road junction at the intersection with road ІІІ-3005 Radovene - Katunetz to the connection with the road ІІ-35 Pleven - Lovech, Pleven (km 122 + 260 to km 139 + 340).

- Division 4 is 26.8 km. It is from the end of p. "Pleven" road intersection with road II-35 Pleven - Lovech to road III-301 Letnitsa - Lovech, including "Letnitsa" road junction (from km 139 + 340 to km 166 + 144.09).

- Section 5 is 23.2 km. It is from the end of the road "Letnitsa" at the intersection with the road III-301 to the road III-303 Butovo - Pavlikeni, including the road junction (from km 166 + 144,09 to km 189 + 344).

- Division 6 is 32.6 km. It starts at the end of the road junction of road III-303 Pavlikeni - Levski to I-5 Rousse - Veliko Turnovo road, including the junction (from km 189 + 344 to km 222 + 000).

The construction of the first three sections is planned to begin this year. This year the technical design of sections 4, 5 and 6 will also be carried out. The aim is the overall construction of the Hemus Motorway in the section from Boise to the intersection with I-5 road Rousse - Veliko Turnovo to finish by 2023

Prior to the symbolic start of the new route, the progress in the construction of the section between Yablanitsa and Boaz of Hemus, which is nearly 10 km, will be verified. Its construction began at the end of March 2018 and is also funded by national funds. Work is progressing, and it is totally realistic to be ready in the autumn, about half a year earlier than predicted, the announcement says. By contract, the segment must be completed in March 2020."

https://www.novinite.com/articles/196614/Bulgarian+State-owned+Company+Starts+the+Construction+of+a+Section+of+%22Hemus%22+Highway

http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/zapochna-poetapnoto-stroitelstvo-na-am-hemus-mezhdu-boaza-i-ptya-ruse-veliko-trnovo/

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

laszlo.robert

Tot despre M4 in Ungaria.A fost declarat cîștigătorul ultimului segment Püspökladány- Berettyóújfalu, Este vorba despre  :Proiect Tehnic, obținerea tuturor autorizațiilor și pregătirea licitației de construcție. Segmentul are 29,9 km si a fost cistigat cu valoarea de 7,35 mill€.
Nodul Gordian îl reprezintă exact intersecția M4/M35/M47 care are proiect tehnic executat,dar după ultimele discuții despre traseul viitorului M47 care trebuia să pornească exact din această intersecție spre Bekescsaba ij consilierul judetean Bihar cu primăriile aferente,traseul acestuia a fost aprobat pe o altă locație, mai aproape de granița Hu/Ro si legatura lui M47 cu M4 se va executa cam la mijlocul distanței dintre Berettyóújfalu si Nagykereki .
Astfel nodul M4/M35 va trebui reproiectat fără continuarea M47.

voicul

Asa concureaza mult mai bine cu (teoreticul) A11. Chiar stiu cum sa traga, sa atraga si sa tina traficul in H.

pasadia

Cata conspiratita la mijloc? Ti-a trecut prin cap ca poate argumentele lor nu au nici o legatura cu ce se intampla peste granita? Ca poate nici macar nu onteaza pentru ei A11? Ca poate ei merg dupa o logica mult mai fireasca, aceea ca e inutil sa dublezi un DN printr-o A aflata in imediata apropiere si ca e mai firesc ca intre cele 2 trasee sa existe o oarecare distanta (sa spunem vreo 20 de km) astfel incat paralelismul lor sa deserveasca mai multe comunitati? Visul romanesc, cel cu autostrada in imediata apropiere a DN-ului pe care il suplineste, mi se pare fundamental gresit. Dar deh, noi avem scuza reliefului (chit ca la fel gandim si in cazul sectoarelor de campie, vezi A12, A7, etc...).

pentium10

#3308
Da este si conspiratie.

De vreo o luna de zile nu se poate urmarii forumul maghiar de infrastructura pentru ca se vorbeste foarte prelungit, si cu polemici si fara valoare despre traseul ales pentru M47.
Nici comunitatea nu este multumita de decizie, si parca decizia e luata - ca tot mai multe declaratii de la oameni implicati, arata spre varianta rosie (de langa granita RO). Mentionez ca oficial inca nu este nici o decizie.

Argumentele stau asa:
- UE nu va da bani pentru o autostrada care conecteaza 2 orase Debrecen - Szeged.
- Nu este parte de nici un coridor european
- UE va da bani pentru Via Carpatica (deci partea maghiara doar asta urmareste)

Aici sunt variantele propuse:
- cum am mentionat, varianta rosie conduce detasat in declaratii politice
- varianta verde ar fi care ar conecta cele mai multe localitati



O statistica culeasa de comunitate arata ca varianta rosie ar deservii a populatie de 24 000 si cea verde 60 de mii.


     G  (varianta verde)                                                      A  (varianta rosie)

Bakonszeg-Bihartorda        1100+   900                 Biharkeresztes-Mezőpeterd  4100 + 600

Füzesgyarmat-Bucsa           5700+ 2100                 Mezősas                                 650

Szeghalom-Kertészsziget    9400+   350                 Körösszegapáti-Körösszakál  800 +1000

Körösladány-Dévaványa      4500+ 8250                Biharugra                                900

Köröstarcsa-Gyomaendrőd  2500+13600               Zsadány-Komádi                   1800 +5400

Mezőberény-Murony          11200+  1200               Okány-Sarkadkeresztúr         2500 +1500

                                                                               Tarhos-Doboz                          750 +4000

                                                 60 800 fő                                                           24 000 fő

au facut si o harta cu Via Carpatica



Quote from: pasadia on May 01, 2019, 10:41:25 AM
Ca poate ei merg dupa o logica mult mai fireasca, aceea ca e inutil sa dublezi un DN printr-o A aflata in imediata apropiere si ca e mai firesc ca intre cele 2 trasee sa existe o oarecare distanta (sa spunem vreo 20 de km) astfel incat paralelismul lor sa deserveasca mai multe comunitati?

In Ungaria toate autostraziile dubleaza un DN existent, chiar unele la 5km distanta.
Si comunitatea maghiara asteapta primul proiect care ar fi contrar acestor viziuni, poate cu M8 sau M9 sau M47.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Problema cu dublarea DN-uri este ... de fapt DN-urile cand au fost facute prima data (acum 50 - 100 de ani) uneau pe calea cea mai scurta si facila 2 comunitati "numeroase".
Deci dublarea unui DN (cum arata si datele prezentate de @pentium10) are o logica.

Eu vad inca utopic A11 pentru urmatorii 10 ani. Si chiar daca s-ar putea face eu nu il vad proiect important pentru RO (sau sunt altele mult mai importante care trebuie facute inainte).

Deci M47 facut pe langa granita ar tine traficul in H (pentru mai multi km). Se poate numi si conspiratie, dar eu ma uit la partea economica, care zice: cu cat faci mai multi km intr-o tara cu atat cresc sansele sa cheltui mai multi bani in acea tara.

M47 e A sau DX?


Dominik

Asta ma intrebam si eu daca va fi A sau DX ?? Dar daca vor sa atraga Via Carpatica prin Ungaria probabil va fi proiectata ca si A
You're in Steelers Country

pentium10

Via Carpatica nu va fi peste tot A, de ex Slovacia vrea doar 1x1.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

bogdymol

Un DX modern e cam ca si o autostrada putin mai veche. In principiu e ok daca valorile de trafic nu sunt extrem de ridicate (iar in zona M47 chiar nu e trafic de autostrada).

Un DX unguresc arata cam asa. Diferentele notabile fata de o autostrada e viteza de proiectare (110 km/h in loc de 130 km/h) si faptul ca banda de urgenta nu e asfaltata.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

pasadia