News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 4 Guests are viewing this topic.

hermes

Ar avea sens, in contextul mai amplu al planurilor UE cu privire la Republica Moldova. Mai mult, culoarul, in perspectiva incheierii razboiului, poate duce chiar pana la Odessa.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

dr4qul4

Cat de optimist sa fii sa crezi asa ceva?
1. presupui ca razboiul se va incheia
2. Presupui ca Ucraina va castiga
3. Presupui ca rusii se vor retrage din Transnistria. Ba din contra, s-ar putea sa acapareze si Gagauzia.

Ar fi incredibil si daca Moldova va reusi sa faca o autostrada pana la Chisinau. Mai departe nu au nici o sansa.
Sunt o mana de oameni la protestul ala si sanse tot mai mici ca A8 sa fie construit chiar si la noi.
Cand spuneam (acum peste 5 ani) ca trebuie sa insistam pentru Iasi-Pascani si dupa vedem cu partea montana, ati sarit toti ca arsi ca voi vreti totul sau nimic.
Ghici cu ce v-ati ales?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hermes

Cat de arogant sa fii sa privesti atat de sus, intre tine ca persoana si "voi", aia din Moldova...

1. Razboiul se va termina la un moment dat. Nu e o presupunere, e o certitudine. Ca va mai dura un an sau doi sau mai mult, depinde de prea multi factori.
2. Da, presupun si sper ca acest razboi sa fie finalizat cu o zona tampon intre UE/Romania si Rusia, iar Odessa sa ramana parte a Ucrainei. Ma bazez pe declaratiile publice ale lumii occidentale, pe masurile luate atat pe plan economic de UE cat si militar de catre NATO - daca nu am mai putea nici macar spera, ar trebui sa evacuam inca de pe acum tara asta. Iar culoarul de care vorbeam, continuarea catre Chisinau si eventual spre Odessa, are sens in aceasta logica.
3. O chestiune interesanta legata de Transnistria. La acest moment, schimburile comerciale ale celor din zona sunt preponderent cu UE, poate reflectezi un pic si la asta. Citeste asta de ex.

Mana aia de oameni la care probabil faci referire (cei din MVA care au organizat protestul) cunoaste bine situatia legata de A8. Cand tu spuneai acum 5 ani ca trebuie insistat pentru Iasi-Pascani, probabil stiai si diferenta de maturitate a proiectelor (segmentul de campie inca nu are aprobati indicatorii si abia are depasita faza SF, pe cele de munte 2 loturi intra in executie in curand) si faptul ca zona de campie nu avea nicio sansa sa fie finantata cu succes prin PNRR. Mai sunt si altii care privesc de "sus" si nu vad padurea din cauza copacilor.

The only time Success comes before Work is in the dictionary.

dr4qul4

Ma faci sa rad cu procentele alea. Sunt cele de dupa razboi? Transnistria exporta in Rusia inainte, dar acum nu prea mai are pe unde.
Iar exporturile catre UE unde sunt? Catre Romania si Polonia? Exporturi care mai degraba nu vor folosi A8.
Si acum realitatea: Procentele or fi mari, dar despre ce valori vorbim? Ajung macar la 500 mil Euro/An?
Nu vorbesc de sus, Bucurestiul e la sud e Iasi. E timpul sa iesiti din bula voastra. Argumentele voastre pt A8 full nu tin, asa ca inventati altele care merg pana la Odessa.
Marfa din Odessa nu va trece niciodata prin Romania. Va merge catre Kiev si de acolo spre Vest.
Lasati capra vecinilor in pace si gasiti o solutie sa deblocam Pascani-Iasi. De bucata asta ar beneficia toata Moldova (regiunea) nu doar cei care vin de 2 ori pe acasa din vest.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hermes

Ma vad nevoit sa iti raspund pt ca ai erori de rationament, promit ca dupa aceasta postare inchid polemica.
Da, procentele alea sunt cele de dupa inceperea razboiului. Dupa razboi reconstructia Ucrainei va modifica aceste fluxuri din nou. Si inainte de razboi, si acum, Romania si Polonia importau barele și tijele din fier și oțel de la uzina metalurgica din Ribnita, probabil este principalul produs de export. Iar pretul in zona UE este unul mai atractiv pentru exportatori decat ce se plateste in Ucraina sau Rusia. Deci, iti poti raspunde singur.
Valorile in sume absolute nu sunt de ordinul dat de tine, exporturile Republicii Moldovei pe 2023 sunt de aproape 4 miliarde de euro iar din acestea preponderent sunt exporturile din Transnistria.
Nu inventeaza nimeni argumente, citeste chiar declaratiile ministrului Grindeanu.

P.S. Nu stiam ca Pascani-Iasi este blocat, dincolo de lentoarea cu care se misca CNAIR sub conducerea lui Pistol. Ba chiar auzisem ca se aproba indicatorii prin HG luna asta. Dar daca esti din Bucuresti te cred pe cuvant.
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

dr4qul4

Quote"În anul 2023 a avut loc o scădere de peste 40 % a exporturilor în Federația Rusă a acestei regiuni, automat a crescut ponderea exporturilor către UE care a rămas mai constantă. Valoarea exporturilor regiunii transnistrene în UE a fost anul trecut de cinci ori mai mare decât exporturile derulate  în Federația Rusă. În general, conform datelor oficialilor separatiști, exporturile totale regiunii în 2023 au constituit cam 326 milioane de dolari, alte 407 milioane de dolari sunt vânzări pe malul drept al Nistrului", a explicat expertul Stas Madan.

sursa g4media
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

shift2rail

Efectul razboiului e marginal, dupa semnarea DCFTA (deep&comprehensive free trade agrement) in 2016, exporturile MD s-au reorientat masiv catre Occident: produse manufacturate si agricole, ultimele- fructele in special :-[ - extrem de prizate de vestici. Asta in conditiile in care Moldova NU face inca  parte din piata unica si deci exista sortimente/marfuri contigentate.

Ignor insa ruta pe care o urmeaza aceste fluxuri fizice dar geogrqfia ar spune ca trec prin România.

gicu

^^

În cea mai recentă știre, din mai 2024, tronsonul era la 60%, cu un strat de asfalt pe 75% din lot.

Finalizare februarie 2025.

dr4qul4

eu ma refeream la Transnistria nu la MD. Nu am nimic impotriva podului de la Ungheni. Chiar din contra, ma bucur cand se fac poduri cu 4 benzi peste raurile majore.
Din ce stiu eu, MD are de gand sa lege podul doar printr-o centura 1+1. Nu stiu daca au planuri de vreo A (macar standard romanesc de DX) pana la Chisinau.
Poate stiti voi de niste planuri concrete (macar SF in desfasurare) pt o continuare spre Odessa, printr-o zona "delicata" chiar si dupa razboi.
Mai degraba vad ca se va construi inainte Odessa-Uman-Vinitia-Lvov, mai ales ca interesul Ucrainei va fi sa-ti lege principalul port de capitala si de zona de vest mai dezvoltata dpdv economic.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist