News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Konter

Rep. Moldova împrumută 150 de milioane de euro de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare pentru a finanța reabilitarea unor drumuri importante din țară și din jurul capitalei sale, Chișinău.

Împrumutul va permite guvernului să modernizeze și să lărgească șoseaua de centură M2 Chișinău, să modernizeze tronsonul M1 Chișinău până la Leușeni și să achiziționeze echipamente și software specializat pentru un Sistem de Management al Activelor Rutiere.

Cele două drumuri fac parte din Rețeaua Transeuropeană de Transport (TEN-T), ceea ce face din Moldova poarta de intrare între Uniunea Europeană la vest și țările la est.

Investiția face parte dintr-un program de reabilitare a drumurilor la scară largă finanțat de BERD, în cadrul căruia au fost furnizate Moldovei până acum peste 340 de milioane de euro.

De la începutul invaziei pe scară largă a Rusiei asupra Ucrainei vecine, Banca a oferit Moldovei aproape 1 miliard de euro pentru a ajuta la atenuarea consecințelor economice ale războiului asupra economiei.
În general, Banca a investit până în prezent peste 2,2 miliarde EUR în 170 de proiecte în țară, cu 40% din portofoliul său în infrastructură durabilă.

https://arenaconstruct.ro/rep-moldova-imprumuta-150-mil-euro-pentru-reabilitarea-de-drumuri/

Drive_140

^^^
Pentru că autostrăzile se construiesc în apropierea orașelor, pe linii directe și zone fără relief, atunci când este posibil. Aici este posibil.

kitsune

Ok, de acord. Dar proiectul este de a uni Chișinăul cu Odesa. Tighina și Tiraspol sunt momentan sub ocupație sovietică (in lipsă de alt termen, n-am găsit altă rimă). De ce s-ar lega la cap moldovenii să facă un drum pe lângă unii care îl pot bloca pentru că așa li se pare lor că este bine (sau așa li se ordonă)? Au drumuri și căi ferate ce se duc la Odesa prin Transnistria. De ce nu o autostradă direct spre Palanca, care să evite zonele cu statui ale lui Lenin și stele roșii în 5 colțuri lângă secera și ciocanul? Dacă vrea Gușan autostradă să ceară bani de la tătuca
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

gruia88

Legat de asta lot-ul " Botevgrad - Mezdra Lotul 1" aveti idee cand ar putea fi deschis , cand ma duc in Grecia pe la Calafat urmam traseul acesta - Vidin - Vrata - Mezdra- Botevgrad - Sofia , ca sa evit serpentinele de pe Montana :) .

Sunt undeva afisti termenii de finalizare pentru aceste loturi? sau ceva pentru restu pana la Vidin ?

tom_sawyer

🎉 Am făcut primul pas pentru construirea Autostrăzii Iași-Ungheni-Chișinău-Odesa – coridorul Republicii Moldova spre Uniunea Europeană. Cu câteva clipe în urmă, am semnat, împreună cu directorul de la Administraţia de Stat a Drumurilor, Sergiu Bejan, Acord de Cooperare cu Banca Europeană de Investiții prin intermediul căreia mecanismul de Investiții în Conectivitate pentru Țările Parteneriatului Estic (EPIC) finanțează realizarea studiului de prefezabilitate și fezabilitate al proiectului de construire a autostrăzii.

📈 În anul 2024 se va finaliza studiul de prefezabilitate, iar până la finalul anului 2025 se va finaliza și studiul de fezabilitate. Aceste documente prevăd colectarea informațiilor și a datelor cu privire la situația actuală a infrastructurii rutiere, a intensității traficul planificat, evaluarea economică. De asemenea se vor defini punctele geografice și principalii parametri tehnici (lățime etc.) ai autostrăzii.

🛣Construirea autostrăzii este un proiect de importanță națională. Autostrada Ungheni - Chișinău - Odesa va conecta centrele economice și industriale regionale ale celor trei țări, va facilita comerțul, dezvoltarea economică și socială, iar Republica Moldova va fi mai aproape de UE 🇪🇺, și la nivel de infrastructură.

💪 Ne dorim cu toții ca acest proiect să se realizeze în termene cât mai restrânse, iar construcția să înceapă cât mai repede. În același timp, trebuie să fim conștienți că astfel de proiecte durează în timp. Din păcate, timp s-a pierdut mult. Aceste studii deja trebuia să fie făcute mulți ani în urmă. Recuperăm acum. Ne vom mișca cât mai repede posibil că în următorii ani să parcurgem celelalte etape: proiectarea, identificarea resurselor financiare, licitarea și inițierea lucrărilor.

🎯 Construcția autostrăzii este unul din proiectele naționale din Planul Reconstrucției Infrastructurii Moldovei 5+.

facebook.com/SpinuAndreiMD





Powered by API/PUM imgur uploader

Drive_140

Studiul de prefezabilitat de la mine (gratuit):


mariusbalasa

#4836
Vidin - Botevgrad (Bela-Ruzhintsi) - (04.02.2024)


Infra Sky


mariusbalasa

#4837
Vidin - Botevgrad (Makresh-Bela) - (04.02.2024)


Infra Sky

mariusbalasa

#4838
Botevgrad - Mezdra lângă Rebarkovo (28.01.2024)


Infra Sky

mariusbalasa

#4839
MEZDRA - LUTIDOL  02.02.2024


MARLIWSPACE

mariusbalasa

#4840
Secțiunea autostrăzii Struma înainte de tunelul Zheleznitsa  03.02.2024


Петър Петров

gruia88

Ce frumos progreseza sectiunile de la Vidin , ei termina si noi nu legam Calafat - Craiova de Europa prin A6.

Exista undeva un site cu o harta ceva cu progress pe fiecare secotr? cum avem noi CESTERIN sau proinfrastructura ?

E drumul meu spre Grecia :) si ar fi dragut sa scap de Vidin - Sofia cat mai repede.

mariusbalasa

#4842
TVV Vidin

Construcția autostrăzii dintre Ruzhintsi și Montana va începe în două luni.

1 fevr. 2024
În termen de două luni, va începe construcția autostrăzii între Rujinși și Montana, parte a conexiunii de transport Vidin - Botevgrad. Se preconizează ca tronsonul de 40 de kilometri să aibă două benzi de circulație pe sens. Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice transmite că proiectele tehnice necesare au fost deja pregătite, iar finanțarea de la bugetul de stat a fost asigurată. Până la eliberarea autorizației de construcție rămân unele proceduri de coordonare, mai precizează departamentul de resort.
Potrivit ministrului Andrei Cekov, construcția drumului Vidin - Botevgrad este cea mai importantă prioritate pentru dezvoltarea nord-vestului Bulgariei. Fiind un coridor de transport cu drepturi depline, ar trebui să conecteze Marea Albă de fluviul Dunărea pentru circulația mărfurilor și a materiilor prime pentru a dezvolta industria și ocuparea forței de muncă. De asemenea, Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice a anunțat că tronsonul dintre Makreș și Bela va fi deschis circulației până la sfârșitul lunii.
Pentru tronsonul dintre Montana si Vratsa inca nu exista un traseu stabilit.
O variantă a fost selectată în 2010, dar trei ani mai târziu s-a constatat că nu îndeplinește cerințele de mediu și de siguranță rutieră, deoarece trece prin apropierea depozitelor de muniții active. În decembrie, ministrul a comandat elaborarea unui proiect de concept extins cu studii geologice complete pentru selectarea unei noi rute între Montana și Vratsa cu ecartament pentru o autostradă. Au fost depuse peste 30 de oferte de proiectare, iar un antreprenor este de așteptat să fie selectat într-o lună.


mariusbalasa

#4843
Ботевград - Мездра - Лот 2 (10.02.2024


Infra Sky

mariusbalasa

#4844
Mala Krsna-Požarevac - dron snimak čitave deonice


Vlad089