News:

Regulă nouă (#6)! Se primește ban pentru
fake news, minciuni și dezinformare.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069


gicu

Se lucrează la porțiunea din M44 care va lega capătul vestic actual de M5. Articolul nu dă termen de finalizare, zice doar de structuri că sunt în mare gata, iar terasamentele sunt la 85% și le pregătesc pentru iarnă. Până finalizează M4, dacă termină acest segment pe aici va fi cel mai avantajos de la Oradea spre Budapesta, mai ales având în vedere starea DN-urilor din Ungaria.


https://magyarepitok-hu.translate.goog/utepites/2023/11/fontos-merfoldkovekhez-erkezett-az-m44-es-nyugati-zaroszakasza?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=ro&_x_tr_hl=en-US&_x_tr_pto=wapp

tom_sawyer

#4802
Three important contracts for infrastructure development in Serbia signed in China

Belgrade/Beijing, 17 October 2023


The Ministry of Construction, Transport and Infrastructure signed in Beijing today three commercial contracts with Chinese companies related to the construction of infrastructure in Serbia.

On that occasion, Minister Goran Vesic pointed out that the value of these contracts is approximately €4 billion and that they bring almost 300 kilometres of new roads.

According to him, the first contract refers to the high-speed road "Smile of Vojvodina", which starts at Backi Breg and goes through Sombor, Kula, Vrbas, Becej and Novi Becej, Kikinda and finally to Srpska Crnja.

Vesic explained that the second contract signed refers to the construction of the highway between Belgrade, Zrenjanin and Novi Sad, which will be 105 kilometres long, and the design of which is being completed and the works are expected to start next year.

The minister added that the third contract signed refers to the purchase of five Chinese high-speed trains, adding that we received five trains for €54 million, which means that we will now have high-speed trains that will run on the Belgrade-Budapest line.

srbija.gov.rs


Clearing of Terrain for Construction of Belgrade-Zrenjanin-Novi Sad Highway Begins

04.12.2023

The clearing of the terrain on which the highway from Belgrade through Zrenjanin to Novi Sad is to be built has officially begun, as announced on his Instagram profile by the minister of construction, transport and infrastructure of Serbia, Goran Vesic, who also uploaded a video showing the excavators clearing the terrain.

Aside from this notification and the note saying that the promise made had thus been fulfilled, the competent minister did not provide any additional information in this post, not even how long the clearing is supposed to take, or any other deadlines.

ekapija.com


https://www.putevi-srbije.rs/images/pdf/JPPS-mreza-drzavnih-puteva-IA-reda.pdf

panda80

#4803
DN1 in Ungaria, intre Budapesta si Tatabanya. Poate fi o alrnativa la M1, care devine din ce in ce mai aglomerata.


JohnDoe

Si o simulare pentru Ruse - Veliko Tarnovo

A6 - Craiova Lugoj si extinderea catre Calafat

panda80

#4805
Am tot testat diverse puncte de frontiera intre Ungaria si Austria, ca alternativa la conexiunea principala M1-A4. Unul dintre ele este Fertörakos-Sankt Margrethen, filmul complet intre Sopron si A3 in Austria, in apropiere de Viena:


neutro-n

La 6:11, pe stânga, e monumentul unui eveniment haios din vara lui '88

https://en.wikipedia.org/wiki/Pan-European_Picnic

Merită o pauză cu privit fotografiile și poveștile de pe panouri.
Istorie recentă.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

danutzu_1069

Mda, este doar un deal de cativa zeci de metrii....
In alta parte l-ar fi taiat fara probleme....  :lol:  :lol:

tom_sawyer

#4809
API a anunțat o comandă publică pentru dezvoltarea unui proiect conceptual pentru autostrada Montana-Sofia cu tunel sub Petrokhan
28.12.2023

De asemenea, va fi dezvoltat un proiect de modernizare a drumului Montana - Vrața și dublarea centurii ocolitoare Vrața.

Până pe 15 februarie 2024 se acceptă oferte în achiziția publică anunțată pentru dezvoltarea unui proiect de concept extins, studii inginerești și geologice complete și un plan structural detaliat pentru drumul expres Montana-Sofia cu tunel sub Petrokhan. Lungimea aproximativă a tronsonului este de 82 km, iar viteza de proiectare este de 120 km/h. Valoarea indicativă a contractului public de proiectare este de 6.666.666,67 BGN fără TVA.

Antreprenorul selectat va trebui să pregătească proiectul conceptual extins al unui traseu care va lega centura de centură a orașului Montana și șoseaua de centură a Sofia. Noul traseu va trebui să respecte proiectul de construcție a drumului expres Montana - Vratsa și a autostrăzii ,,Europa". Pe parcursul derulării proiectului conceptual, este necesar să se evite trecerea prin zone și teritorii protejate și să se respecte toate cerințele Legii privind protecția mediului (EPA) și Ordonanța privind condițiile și procedurile de realizare a EIM. Perioada de onorare a comenzii este de 365 de zile calendaristice.

Drumul expres Montana-Sofia, cu tunel sub pasul ,,Petrohan", este cheia rețelei de transport naționale și europene. Direcția drumului II-81 Sofia - Petrohan - Berkovitsa - Montana - Lom este cea mai scurtă rută, dar în acest moment timpul de călătorie este semnificativ mărit datorită trecerii prin vechiul pas de munte ,,Petrohan". Iarna, din cauza reliefului muntos și a înrăutățirii condițiilor meteo, se impun restricții de circulație, ceea ce împovărează circulația pe arterele rutiere alternative.

De-a lungul anilor, proiectul a fost luat în considerare, dar decizia finală de proiectare nu a fost aprobată. La sfarsitul anilor '80 ai secolului XX au fost efectuate studii care au avut ca scop investigarea oportunitatii economice a unui proiect de imbunatatire a traseului drumului II-81 Sofia - Montana. În 2020, a fost întocmit un studiu de preinvestiție pentru ruta Montana-Sofia cu tunel sub pasul Petrohan. Au fost pregătite trei soluții alternative pentru îmbunătățirea traseului drumului II-81 prin construirea unui tunel. Datorită prezenței ariilor și localităților protejate și impactului acestora de pe traseele alternative, procedurile EIM au fost încheiate pentru a căuta o soluție de proiectare mai bună.

Agenția ,,Infrastructură Rutieră" a anunțat o achiziție publică pentru dezvoltarea unui proiect de concept extins, cu studii inginerești și geologice complete și un plan detaliat de amenajare - plan parcelar pentru modernizarea drumului Montana - Vratsa, cu o lungime aproximativă de 29 km. , și dublarea curentului ocolitor al orașului Vrața. Termenul limită de depunere a ofertelor este 22 ianuarie 2024. Achiziția publică se află în două poziții distincte. Valoarea sa indicativă este de 2.208.333,33 BGN fără TVA.

Secțiunea de drum I-1 dintre Montana și Vratsa /de la km 111 până la km 140/ se află pe prima poziție separată. Proiectul de concept ar trebui să includă tronsonul dintre ocolirile Montanei și Vrața. Odată cu modernizarea traseului și construcția unui drum nou, mai larg, se urmărește creșterea siguranței în trafic, reducerea numărului de accidente, creșterea vitezei de circulație, reducerea ambuteiajelor și a poluării mediului. Termenul limită de onorare a comenzii este de 180 de zile calendaristice.

A doua pozitie specifica este pentru dezvoltarea unui proiect conceptual de dublare a drumului ocolitor al orasului Vratsa, cu o lungime de aproximativ 15 km. Scopul proiectului este de a studia posibilele soluții tehnice pentru realizarea unei a doua carosabile, prin valorificarea la maximum a drumului existent. Termenul de executare a comenzii de proiectare este de 150 de zile calendaristice.

Odată cu implementarea proiectelor în nord-vestul Bulgariei, conectivitatea transporturilor în regiune va fi îmbunătățită, siguranța traficului va fi sporită și traficul va fi uşurat pe drumul de clasa I-1, pe care circula principalul trafic de pe podul Dunării din apropiere. Vidin spre capitală, punctele de frontieră cu Grecia, Serbia și restul rețelei de drumuri republicii.

https://api.bg/bg/novini/api-obyavi-obshchestvena-poruchka-za-izrabotvaneto-na-ideen-proekt-za-skorosten-put-montana-sofiya-s-tunel-pod-petrokhan.html







skyscrapercity.com

pelan87

Un update de la bulgari, de pe A3 Struma, zona Zheleznitsa, filmare din 30.12.2023:


tom_sawyer

#4811
Quote from: gogo3oProjects in the 2024 budget (among other better well-known and in some phase of execution):

    (Design of) Montana-Sofia with Petrohan tunnel
    (Design of) Montana-Vratsa expressway
    (Design of) Rila motorway, Dupnitsa - Trakia/Hemus motorway
    (Design of) Plovdiv - Rudozem (border with Greece) expressway. 100 km, 23.5 m width. That's through Rhodope Mountains
    (Design of) Veliko Tarnovo - A4 motoway. 126 km, would extend Ruse - Tarnovo motorway. Crosses the Balkan mountains
    (Design of) A4 - Makaza expressway, 94 km
    (Design of) widening of the existing Varna -Silistra road
    (Design of) widening of the existing Varna - Durankulak road (both leading to Romania)
    (Design of) Svishtov expressway link to the Ruse-Tarnovo motorway
    (Design of) widening of the existing Burgas-Malko Tarnovo road
    (Design of) Burgas Western bypass expressway
    (Design of) Buxton - A3 section of Sofia ring road
    (Design of) A4 - Lesovo expressway

https://dv.parliament.bg/DVPics/2023/108_23/9106_1.pdf
skyscrapercity.com

Tot de pe skyscrapercity înțeleg că Vidin-Montana se construiește la standard de autostradă, nu drum expres.

mihaihedes

Stiți cumva daca sunt hărți disponibile pentru Ungaria și Bulgaria,  așa cum are API pe România?

https://www.proinfrastructura.ro/proiecteinfrastructura.html?zoom=7&lat=45.8365&lng=25.7135

gicu

Am tot căutat și eu actualizate și nu am găsit. Pentru Ungaria este cea din linkul de mai jos, dar e veche și pe măsură ce s-au încheiat proiecte nu a mai fost actualizată. Mai sunt câteva în lucru care mai apar.

http://www.nagymarton.eu/nif/

manimal

avem vreo statistica cu ce au reusit sa finalizeze bulgarii in 2023? din ce vad pe google maps n-au deschis nimic nou