News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gicu

Câteva poze de ieri, făcute la ora 17, pe tronsonul M4 Szolnok - Kisujszallas din Ungaria. Se lucra anemic la terasamente și la 2-3 overpass-uri pe zona de autostradă care era vizibilă din DN (zona care se transformă din DN în autostradă). Traficul de camioane inscriptionate cu Duna era crescut pe DN, duceau material pentru terasamente.

Pe zona ce se transformă din DN majoritatea overpass-urilor sunt făcute demult, se văd și în poze.
































Powered by API/PUM imgur uploader

mariusbalasa

#4741
Bulgarii au gasit solutia la alunecarea de teren ....
AM Struma / A3 Struma Highway
Doctor Drone

pentium10

#4742
Atentie Romania!

Ungaria a lansat licitatia pentru DESIGN + BUILD pentru ultimul tronson din M49, cea care ajunge la granita in zona Satu Mare.

Primul lot e in  constructie, licitatia a fost lansata pentru partea a doua.


Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

tom_sawyer

#4743
Din câte înțeleg de pe Skyscraprecity și din presa maghiară Ungaria pregătește prelungirea drumului expres M9 spre est, până în dreptul punctului de frontieră cu Subotica (Serbia). Între drumurile 51 și 53.

(Vor să mute traficul care vine din Serbia de pe autostrada M5 pe M6)

CLARIFICAȚI TRASEUL

Potrivit comisariatului guvernamental, traseul M9 dintre drumurile 51 și 53, care ar putea avea o lungime de aproximativ 60 de kilometri, conform distanțelor măsurate pe hartă, a primit autorizația de mediu în luna februarie a acestui an, dar traseul trebuie încă clarificat în timpul planificării ulterioare. Procesul de licitație pentru proiectarea premergătoare pregătirii planurilor de construcție ar putea începe în trimestrul al treilea al acestui an, după care proiectarea propriu-zisă ar putea dura aproximativ 36 de luni. Aceasta va fi urmată de achiziția și pregătirea terenului în cauză. Acest lucru arată că data de începere a construcției este încă o chestiune pentru un viitor îndepărtat, deoarece lucrările vor trebui să fie scoase mai întâi la licitație.


Aceasta este foarte importantă și pentru România întrucât asigură o rută pe autostradă (cu excepția unui scurt segment între Szeged și drumul 53) spre Italia/Spania/sudul Franței prin Croația, Slovenia.



sursa




Powered by API/PUM imgur uploader

mariusbalasa

#4744
( Vidin - Botevgrad ) Secțiunea 2 PV Makresh - PV Bela ( 9.2023 )
Iva Maneva
Secțiunea e de la km 33 + 400 până la km 47 + 000.

pentium10

sunt multe care se discuta in Ungaria, momentan nu e nimic clar deloc, nu au fondurile UE deblocate
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

mariusbalasa

 Vidin - Botevgrad - Secțiunea 2 PV Makresh - PV Bela ( 9.2023 )
Iva Maneva
Secțiunea e de la km 33 + 400 până la km 47 + 000.

Cine a remarcat solutia bulgarilor IN SFARSIT de a intra cu excavatoarele si a deplasa dealul cu tot cu site arheologic...
 in stilul dealul de la Zimbor ?

mariusbalasa

#4747
E79 Mezdra - Botevgrad Lot 2 ( 02.09.2023 )

mariusbalasa

#4748
13 sept. 2023
Secțiunea e de la km 3 + 757 până la km 33 + 400 Videoto e este filmată cu o creștere a kilometrilor.( Vidin - Botevgrad ) Secțiunea 1 Vidin - PV Makresh ( 09.2023 )
Iva Maneva


mariusbalasa

#4749
În acest moment, aproximativ 85 de kilometri din șoseaua Vidin - Botevgrad sunt în construcție
TVV Vidin
4,57 mii de abonați
Până în prezent, aproximativ 85 de kilometri din traseul total de 190 de kilometri al drumului Vidin - Botevgrad sunt în construcție. Până la sfârșitul anului, se preconizează eliberarea autorizațiilor pentru construirea unui nou 40 de kilometri în tronsonul Ruzhintsi - Montana.
Видин – Ботевград
TVV Vidin
4,57 k abonnés

mariusbalasa

#4750
Protestul cetățenilor cu cererea de a accelera construcția drumului Vidin - Botevgrad
Duminică, locuitorii din Vidin au protestat. Printre principalele lor solicitări a fost accelerarea construcției noii rute între Vidin - Botevgrad. Organizatorul cortului de protest a fost Asociația Civică ,,Uniți pentru Schimbare"

Видин – Ботевград
TVV Vidin
4,57 k abonnés

JohnDoe

Chiar ii inteleg pe cei din Vidin, tot traficul greu pe care-l vedem pe Calafat Severin Timisoara trece si pe la ei.
Si asa cum ne pica noua colibele de la vibratii prin Rogova, poate asa le pica si lor casele.
A6 - Craiova -Severin -  Lugoj si extinderea Severin catre Calafat

mariusbalasa

#4752
Drum public Lot-1 (Vidin - Botevgrad) Secțiunea 3 PV Bela - Ruzhintsi (septembrie 2023)
Secțiunea este de la km 47+000 la km 58+128. Videoclipul a fost filmat la începutul lunii septembrie.
Iva Maneva

Iva Maneva

RaduG

https://piataauto.md/Stiri/2023/09/In-Moldova-a-fost-anuntat-marele-Plan-de-Reconstructie-a-Infrastructurii-vizeaza-prima-autostrada-cai-ferate-porturi-apeducte-poduri/





Powered by API/PUM imgur uploader

QuoteÎn Moldova a fost anunţat marele Plan de Reconstrucţie a Infrastructurii, care vizează prima autostradă, căi ferate, porturi, apeducte şi poduri pentru următorii ani
14 Septembrie 2023, 11:02
Redacţia PiataAuto.mdAstăzi, 14 septembrie,

Ministrul Infrastructurii şi Dezvoltării Regionale din Moldova, Andrei Spînu, a anunţat marele Plan de Reconstrucţie a Infrastructurii Moldovei pentru următorii ani, un plan cu obiective majore, care cuprinde aproape toate sferele de infrastructură — drumuri, căi ferate, porturi navale, poduri, aeroporturi, apeducte, staţii de epurare, dar şi soluţii pentru modernizarea vehiculelor ce operează pe aceste căi de transport.Toate aceste obiective majore ar trebui să se traducă în proiecte clar conturate, care intră în faza activă de construcţie sau reconstrucţie cât de curând posibil, dar nu mai târziu decât pe parcursul a doi ani.

La capitolul drumurilor, planul include obiectivul ca toate drumurile naţionale, şi regionale, pe o distanţă cumulată de aproape 6.000 km, să fie în stare bună, cu reparaţii majore acolo unde e cazul sau construcţii de drumuri noi. Printre drumurile noi care urmează a fi construite sunt centura oraşelor Vulcăneşti şi Cimişlia, dar şi reconstrucţii majore de trasee mari şi importante în nordul Moldovei.De asemenea, ministrul Spînu a reconfirmat acum ideea de construcţie a primei autostrăzi din Republica Moldova, ca fiind inclusă în acest mare plan de reconstrucţie a infrastructurii. Ea va presupune un segment de 110 km între Ungheni şi Chişinău, conectându-se astfel cu autostrada adusă de la Târgu Mureş până la Ungheni de pe teritoriul României!Foto: Cu verde e marcat traseul viitor al autostrăzii Târgu-Mureş - Iaşi - Ungheni, iar cu oranj - Ungheni-Chişinău

De asemenea, ulterior va fi construit încă un segment de 190 km de autostradă din Chişinău şi Odessa, dintre care 140 km vor fi pe teritoriul Moldovei.Obiective grandioase sunt anunţate şi pentru transportul feroviar şi căile ferate. Pe lângă reparaţia celor 233 km de cale ferată care e deja în derulare, se doreşte repararea şi reconstrucţia tuturor celor mai importante căi ferate, inclusiv a unor nefolosite în ultimul timp, precum cea spre oraşul Căinari. Segmentul surpat de la Văleni urmează a fi reconstruit, la fel ca şi Vălcineţ-Ocniţa. Toate acestea ar trebui să permită majorarea vitezei medii de deplasare a trenurilor din Moldova, care este azi de doar 40 km/h. Se doreşte apropierea de standarde europene de 100 km/h pentru trenurile de marfă şi 150 km/h pentru cele de pasageri.Şi mai impresionant e că noul plan presupune şi construcţia unei noi căi ferate de 110 km lungime între Iaşi şi Chişinău, cu ecartament european, pentru a elimina orele lungi pierdute în prezent la vamă pentru schimbarea roţilor trenurilor la alt ecartament de fiecare dată. Astfel, timpul de călătorie cu trenul până la Iaşi sau Bucureşti ar fi redus substanţial.Foto: Harta actuală a căilor ferate din Moldova - prea puţine şi rarefiată, adeseori cu necesitatea ocolirilor mari pentru a ajunge dintr-un punct în altul

Planul mai conţine şi intenţia de a cumpăra 1.000 de vagoane noi pentru calea ferată, în special pentru transport cerealier. Pe lângă asta, vor fi achiziţionate şi 30 de locomotive noi de manevră.Planul de Reconstrucţie mai presupune şi sporirea esenţială a capacităţii de transbordare la portul Giugiuleşti. Traficul a crescut cu 30% în 2022 acolo, dar în prezent peste jumătate din exporturile pe cale maritimă din Moldova se desfăşoară prin alte porturi, pentru că la Giurgiuleşti nu sunt suficiente capacităţi. De asemenea, se doreşte de a face şi râul Nistru navigabil pentru vase cargo mai mici, pentru a impulsiona transportul şi aici.Foto: Portul Giurgiuleşti în prezent

Se mai intenţionează modernizarea transportului public la nivel naţional, inclusiv a celui privat, printr-un program de susţinere a transportatorilor, ca aceştia să fie stimulaţi să-şi reînnoiască parcurile lor de vehicule.A mai fost anunţată şi modernizarea aeroportului Chişinău, pentru care e intenţionată sporirea capacităţii până la 5 milioane de pasageri pe an, iar acest lucru ar urma să fie atins prin construcţia unui terminal nou! Investiţia pentru acest terminal e estimată la 200 milioane de euro.În fine, absolut necesar, care încă lipseşte din multe localităţi din Moldova, e apa potabilă prin apeducte, lucru care urmează a fi acoperit de noul plan de reconstrucţie. Toate localităţile din ţară trebuie să fie conectate la sisteme publice de apeduct până în 2030, iar Soroca şi Comrat vor avea staţii de epurare proprii, pentru a exclude problemele ecologice actuale din aceste oraşe.

La fel impresionant e că unele oraşe, precum Străşeni, vor fi conectate la sistemul de apeduct al Chişinăului, iar localităţile din raionul Hânceşti şi Făleşti ar urma să aibă apă din România, prin apeducte care trec sub râul Prut, venind din judeţul Iaşi!Aşadar, dacă acest plan va fi pus în aplicare la scara la care e anunţat, cuprinzând toate aceste domenii, Moldova ar trebui să facă un salt uriaş în direcţia dezvoltării cu adevărat consistente!

dumbravaandrei

Văileleu câți de Ungheni, te dă peste cap...
Măcar să facem noi o listă pentru comunicări publice:
- Ungheni-MS
- Ungheni-IS
- Ungheni-Prut
Bine că n-au ăștia Ungheni și lângă Chișinău că închideam careul  :lol: :lol: :lol: