News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

@oneLess, poți fi mai precis unde nu au contract pe Struma?
"Și la nord de tunel pe Struma spre Sofia nu au contract"
Arata-ne pe harta...

oneLess

#4621










Adrian.TM

Am fost vara trecută pe această secțiune, va fi o mare realizare să o vedem gata...

Dar stați liniștiți, nici pe partea "cealaltă" nu e mai bine (Adică prin SRB și NMK, drum ales de cei care locuiesc în zona de vest a țării), deși e autostradă continuă din Serbia până la granița cu Grecia, aceasta s-a degradat vizibil, iar în unele zone s-a redus limita de viteză la 80 km/h...din cauza gropilor (în NMK).


danutzu_1069

#4623
@oneLess, ei spun ca  soluțiile necesita timp pentru implementare, nu ca nu ar fi contracte...

cezar-mario2012

Contractul nu s-a anulat, el necesită fonduri suplimentare ce vor veni anul acesta... Lotul Zheleznitsa(circa 4 km) este format din trei secțiuni separate cu constructori diferiți: conexiune cu lot Blagoevgrad, viaduct și portal nord; tunel Zheleznitsa; portal sud, viaduct și conexiune cu lotul adiacent.

cezar-mario2012

Info din data de 13.01.2023

,,În acest an, alunecările de teren de pe ambele părți ale tunelului ,,Zheleznitsa" de pe autostrada ,,Struma" trebuie întărite.

Tunelul este de mult gata, dar din cauza lor această porțiune a tronsonului de drum nu poate fi folosită, transmite BNT. Din cauza precipitațiilor abundente în timpul activităților de construcție pentru construcția autostrăzii Struma în zona tunelului Zheleznitsa, în vara anului 2020 au fost activate două alunecări de teren.

De atunci și până astăzi s-au discutat diverse variante de consolidare a acestora, dar nu au fost luate măsuri concrete. Cu toate acestea, lucrările de consolidare sunt de așteptat să înceapă în curând. Alunecarea de teren pe latura sudica este mai mica si pentru aceasta a fost intocmit un proiect tehnic.

,,Și eliberarea autorizației de construire este așteptată în orice moment. Și constructorul să înceapă activități pentru a depăși aceste procese de alunecare de teren. Se estimează că până în luna mai această alunecare de teren din sud va fi depășită și secțiunea AM va fi finalizată", a declarat inginerul Krasimir Naydenov de la Agenția de Infrastructură Rutieră.

Cu toate acestea, cealaltă alunecare de teren este o problemă.

,,Aici conceptul este puțin diferit, întrucât s-au făcut mai multe variante, conceptuale, de întărire a alunecării, care din păcate nu au mers din punct de vedere al normelor de seismicitate. Toate soluțiile care au fost propuse nu au reușit să depășească această problemă", a explicat inginerul Naydenov.

Se va construi un tunel complet nou pe banda din dreapta, din partea de nord a tunelului ,,Cei ferate".

,,În acest fel, protejăm cu adevărat traseul și pasagerii de impactul alunecării de teren. Nu îl întărim, dar asta ne oferă o securitate și o oportunitate de a nu permite niciun accident în timpul călătoriei", a spus inginerul Krasimir Naydenov.

Tunelul va avea aproximativ 260 de metri lungime, iar perioada de proiectare și implementare este de aproximativ un an. Se așteaptă răspunsul Ministerului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice.

,,Sper ca în jurul lunii martie să primim o astfel de autorizație și să înceapă activitățile de construcție. Și în condiții favorabile și ritm rapid al acestor măsuri de protecție, până la sfârșitul anului acest tronson de autostradă va fi finalizat", a adăugat el.

Naydenov a adăugat că nu există posibilitatea activării alunecărilor de teren în alte locuri din jurul traseului AM ,,Struma"."

Link

cezar-mario2012

Ei numără din nou țestoase și șerpi în Kresna pentru a decide pe unde va trece autostrada Struma.

În termen de 5 luni va fi clar dacă construcția a început

Două contracte, finanțate cu bani de la buget, sunt în curs de implementare în acest moment și de acestea va depinde de unde va trece autostrada Struma prin Cheile Kresnen.

Acest lucru reiese din răspunsul ministrului regional Ivan Șișkov la întrebarea deputatului de la ,,Continuăm schimbarea" Vladimir Tabutov.

Un contract este pentru monitorizarea populațiilor a două specii de țestoase terestre și a două specii de șerpi în tronsonul care trece prin defileul Kresnen. La sfârșitul lunii octombrie a anului trecut s-a încheiat observația pentru sezonul de toamnă.

 Al doilea este pentru elaborarea unui proiect tehnic și implementarea unei părți din măsurile de atenuare a impactului traficului asupra animalelor și păsărilor sălbatice din defileul Kresna.

Șișkov mai arată că au fost stabilite obiectivele specifice de conservare pentru ariile protejate ,,Kresna – Ilindenci" și ,,Kresna", care sunt afectate de viitorul traseu al autostrăzii, iar la 25 octombrie a anului trecut, ordinele Ministerului Educație și Cultură au fost emise pentru aceste zone. Urmează să se facă o analiză a concluziilor raportului de evaluare a compatibilității și, în consecință, a deciziei de ecoevaluare.

Următorii pași pentru finalizarea autostrăzii au depins de aceste analize. MRRB mai are la dispoziție vreo 5 luni pentru a decide pe unde va trece traseul.

Porțiunea prin defileu este planificată a fi finalizată cu finanțare europeană în perioada de programare 2021 - 2027. Șișkov arată că lotul va fi realizat cu fonduri din programul ,,Transport Connectivity" și de la bugetul național, deoarece finanțarea din fondurile UE nu acoperă integral costul construcției.

Conform așa-numitului acceptat varianta de est se pastreaza drumul actual prin defileu, dar va fi folosit doar pentru circulatia pe sens unic. În cealaltă, se va construi o nouă bandă în afara ariei protejate.

Începerea construcției este fezabilă cu ușurință, deoarece achizițiile publice au fost deja efectuate și contractorii au fost selectați. A fost ales un consorțiu cu o ofertă de 500 milioane BGN pentru aproximativ jumătate din noua rută, iar o altă asociație cu un preț de 475 milioane BGN pentru cealaltă jumătate.

Perioada de construcție este de 4 ani și ar trebui finalizată cu puțin timp înainte de sfârșitul anului 2027, când în principiu expiră ultimele termene pentru actualul program operațional.

Cu toate acestea, mai multe organizații de mediu continuă să insiste ca în munte să fie săpat un tunel de 22 de kilometri, care ar fi a doua cea mai lungă autostradă din Europa. Ar costa peste 1,4 miliarde de euro la prețurile de acum 10 ani, când s-au făcut ultimele calcule pentru o astfel de opțiune.

Link

pasadia

#4627
QuoteConstruction of M49 expressway between M3 and Ököriófülöpös has officially started on 23.01.2023.

Source - SSC.

mirceaeliade

nu stiu daca aici ar trebui pus:
QuoteAu fost depuse primele doua aplicatii de finantare comune, in cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility – CEF), care contribuie la dezvoltarea conectivitatii infrastructurii de transport atat pe partea romana, cat si pe partea moldoveana. Este vorba de dezvoltarea infrastructurii transfrontaliere Ungheni (RO) – Ungheni (MD) si Albita (RO) – Leuseni (MD).

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta astfel o premiera in colaborarea romano-moldoveana.

"Pentru prima data, Romania si Republica Moldova au dezvoltat proiecte commune in vederea accesarii fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii de transport transfrontalier", spune Scriosteanu.

Proiectele comune RO-MD prevad:

UNGHENI-UNGHENI
Partea romana

dezvoltarea legaturii cu infrastructura rutiera existenta in Romania prin modernizarea DJ249A la un profil de drum national, care va face legatura cu noul pod peste Prut, aprobat deja cu finantare CEF. Aceasta infrastructura va functiona si dupa conectarea podului de la Ungheni cu Autostrada A8, ca nod rutier cu drumul national din proximitate.
achizitionarea si instalarea echipamentelor la PTF.
Partea Republicii Moldova

construirea infrastructurii de acces intre noul pod de la Ungheni si reteaua de drumuri existenta, precum si a punctului de trecere a frontierei in Republica Moldova;
achizitionarea si instalarea echipamentelor la PTF.
Valoarea totala a proiectului este de 66.372.078 euro, din care contributia Uniunii Europene este de 33.186.039 euro (valori fara TVA).

ALBITA-LEUSENI
Partea romana – scopul principal vizeaza fluidizarea traficului in PTF prin:

dotarea Punctului de Trecere a Frontierei existent cu echipamente care vor fi exploatate de catre reprezentantii Administratiei Nationale a Vamilor Romane;
reorganizarea fluxului de marfuri care intra in tara, prin extinderea si relocarea Agentiei de Cantarire Albita in vecinatatea statiei de tratare a biroului vamal, inainte de intrarea in terminalul de marfuri si inainte de controlul politiei de frontiera;
in paralel, Ministerul Transporturilor din Romania realizeaza documentatia tehnica pentru un nou pod peste Prut in locul celui existent, cu 2 benzi pe sens, care, de asemenea, va fi propus spre finantare din programul CEF.
Partea Republicii Moldova

Infrastructura de acces la podul Albita-Leuseni – largirea la 4 benzi de circulatie a drumului, pe o lungime de cca. 1km (avand in vedere largirea proiectului podului in curs de dezvoltare de catre autoritatile romane);
fluidizarea traficului prin modernizarea dotarilor existente la punctul de trecere a frontierei, dotari care vor fi operate de catre reprezentantii Serviciului Vamal Moldovenesc;
https://infrapress.ro/2023/01/26/romania-colaboreaza-cu-republica-moldova-pentru-proiecte-de-infrastructura-se-pregatesc-investitii-la-infrastructura-transfrontaliera-ungheni-ungheni-si-albita-leuseni/

pentium10

a fost dat ordin de incepere, pe M4 pentru 34,29 km de drum expres in continuare spre Romania
Termen 36 luni

Detalii aici: https://forum.peundemerg.ro/index.php?msg=382354

cea verde

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

A fost dat ordin de incepere pe M49 de drum expres 28km in continuare spre Romania/Satu Mare

a bucata rosie

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pasadia

Bucata aia din M4 nu era deja inceputa? Pe imaginile Google apar lucrari de asta vara cel putin...

gicu

E ordin de începere execuție sau proiectare? La ei cum e regimul?

pentium10

e ordin de executie, la ei totul e pregatit, se va intra in santier cum permite vremea
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

tom_sawyer

#4634
Primul segment din centura Chișinăului (de la Ialoveni spre M1 Leușeni-Chisinău) a fost finalizat. După ani de blocaje și amânări cetățenii pot circula rapid și în siguranță pe primii 6,6 km din centura Chișinăului.

În acest an, vom începe lucrările și finalizarea proiectelor tehnice de reabilitare a sectorului 2 și 3, iar pentru sectoarele 4, 5 și 6 vom face studiile de fezabilitate.

www.facebook.com/SpinuAndreiMD/















Powered by API/PUM imgur uploader