News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

cezar-mario2012

^Semnarea contractelor este degeaba, nu au surse de finanțare asigurate încă, nu se va face nimic... S-a semnat pentru că trecea termenul și trebuia anulată licitația, apoi trebuiau să plătească despăgubiri pentru participanții la licitație.

RaduG

Republica Moldova: Deschiderea drumului M3 sectorul Porumbrei Cimislia 19 km

Quote8 nov. 2022
Construcția a 19 km de drum, parte a traseului național M3 Porumbrei-Cimișlia, a început în anul 2019 și are o valoare de 30 milioane de euro, bani împrumutați de Guvern de la Banca Europeană de Investiții. Segmentul de drum, traversează extravilanul orașului Cimișlia, satelor Iurievca, Porumbrei, Sagaidac, Gradiște, Coștangalia din raionul Cimișlia. Contractul încheiat cu compania ONUR a inclus, construcția drumului nou cu îmbrăcăminte rutieră din beton asfaltic, reabilitarea unui pod din preajma satului Porumbrei, construcția a alte 7 poduri, 19 podețe și canale de scurgere a apelor pluviale.  De asemenea, pentru creșterea nivelului de siguranță a participanților la trafic, au fost instalate peste 1000 de indicatoare rutiere și aplicarea marcajului rutier corespunzător cu cele mai inovatoare soluții pentru sporirea securității. Proiectul de construcție a drumului în această regiune are ca obiectiv eliberarea traseelor locale de traficul mașinilor de mare tonaj, reducerea timpului de deplasare a conducătorilor auto, și asigurarea circulației rutiere în condiții de siguranță și confort.  Menționăm că, odată cu redeschiderea circulației pe acest segment de drum va fi fluidizat substanțial traficul și va fi îmbunătățită circulația rutieră în regiune.


Ady_ro

Prea mult tam tam zici ca au făcut o autostrada așa de mult se lauda.

kitsune

Lucrările de reabilitare a drumului R16 Bălți – Fălești – Sculeni au fost finalizate. În total au fost reparați 55 de kilometri, în două loturi (25,4 și, respectiv 29,2 km), iar drumul nou asigură conexiunea și mobilitatea mărfurilor și pasagerilor pe traseul România – R. Moldova – Ucraina și invers transmite Agora.

Astfel, potrivit Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, în urma reabilitării acestui sector a fost micșorat timpul de parcurs, în mediu cu 20 de minute. Sectorul traversează teritoriul satelor Călugăr, Frumușica, Bocșa, Vrănești, Taxobeni, Gherman și Sculeni.

În cadrul proiectului au fost amenajate intersecțiile cu străzile locale, cât și accesele la gospodării, amenajate trecerile de pietoni, în vederea organizării securității participanților la trafic și a pietonilor, fiind efectuate benzi rezonatoare din material termoplastic, nou utilizat în Republica Moldova.

De asemenea, au fost construite și reconstruite stațiile de autobuse, inclusiv amenajate zonele din vecinătatea acestora.

Alte lucrări realizate au inclus:

• reabilitarea părții carosabile, pentru care au fost utilizate peste 55 mii tone de asfalt;

• reabilitarea și reconstrucția a 4 poduri;

• instalarea a 730 indicatoare rutiere, a peste 6400 metri de parapet metalic și a 870 stâlpi de dirijare a circulației;

• construirea a peste 17 km de trotuar.

Pe lângă cei 160 km de sectoare de drumuri naționale, care au fost date în exploatare în anul curent, se mai adaugă și cei 29.2 km ai drumului R16 Bălți – Fălești – Sculeni, lotul 2.

MIDR susține că până la finele anului 2022 vor mai fi dați în exploatare încă 24 km, de pe drumul G105: R3 – Costesti – Tipala -G106 (17.2 km) și de pe sectorul 1, Centura or. Chisinau, (6.5 km).

Timpul.md


Da, se laudă. Pentru că la cât de săraci sunt, reabilitările astea sunt realizări uriașe. Și trebuie anunțate cât mai mult, să vadă pro-sovieticii de la ei de unde vin banii și cine îi ajută de fapt. Lumina vine de la vest acum, estul doar o stinge.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

hvm

Prin comparatie cu Romania este similar cu realizarea lui Basescu de a implementa extensiile la 1.5+1.5 cat a fost ministru al transporturilor..... Eu consider ca pentru traficul din Romania acele extinderi au reprezentat o gura de aer. Vedem si acum ca ne-am folosit de ele vreo 20 de ani pana sa avem altceva. Si sunt sigur ca daca nu le aveam pe alea acum inca ne plimbam pe 1+1...

Nu stiu cati au fost prin republica moldova pe alte drumuri decat Albita - Chisinau, dar e similar cu DN-urile alea pline de gropi pe care le vedem pe la stiri uneori si care sunt peticite in fiecare an de zici ca mergi pe piatra cubica...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TEO73H11

#4595
As avea o întrebare pentru colegii care au informații despre infrastructura maghiara.In Romania este iminenta scoaterea la licitație pentru execuție a drumului expres Satu Mare -Oar care fără conexiunea cu lotul maghiar al M49 ar fi aproape inutil neexistând o legătură cu actual punct vamal de la Petea deci ar fi un alt lot muzeu.. Întrebarea mea este pentru cine deține informații când se estimează licitarea lotului 2 M49 Mateszalka frontiera română ? Citeam aici pe forum că noi concesionari maghiari ar posticipa finalizarea in 2029 și nu în 2025-2026 cum era prevăzut inițial.Multumesc!

pentium10

Din informatiile mele M49 Mateszalka frontiera română are contract de proiectare din 2021, cu RODEN Mérnöki Iroda Kft.
Deci ei sunt cu un pas mai inainte. Oricum la Maghiari e pauza totala pe proiecte de infrastructura, din cauza ca UE nu le a alocat pana azi bani din PNRR. Dar parca tot azi a fost ceva sedinta la UE pentru deblocarea fondurilor.

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:206549-2021:TEXT:RO:HTML&tabId=1
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Tavi

De pe la Tunelul Zeleznița și versanții mișcători aferenți mai are cineva vreo știere/filmare?  :cheers:

hvm

tin minte ca acum vreo 2 ani imi facea sperante ca in 2023 o sa merg pe A de apreape de Veliko tarnovo (pe loturile 1-4) pana inclusiv prin acest tunel in drumul meu spre grecia. Pe vremea aia constructia la ei era asa cum am mai spus de cateva ori pe aici similar cu UMB la noi. Acu eu cred ca UMB o sa le ia fata pe A7 pana termina ei toate cele 4 locuri in constructie + tunelul.

Ramane de vazut... dar se misca incet tare acum.. sa speram ca noi n-o sa avem asa fel de tratament.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

^Din păcate situația politică din Bulgaria este foarte complicată și cam fără rezolvare, lumea politică este foarte fragmentată și antagonică, chiar și după următoarele alegeri nu cred că vor pute să se creeze un guvern stabil. În consecință cu un guvern interimar nu se poate lua decizi importante în domeniul infrastructuri, cam toate proiecte sunt blocate sau mult încetinite, de aceea nu am mai postat nimic, pentru că oricum declarațiile politice nu au urmări practice.
Referitor la tunelul Zheleznitsa, lucrările sunt finalizate, dar din cauza alunecărilor de teren, dinainte și după tunel, nu poate fi dat în exploatare. Am înțeles că de curând s-au alocat ceva bani pentru alunecare dinaintea tunelului, dar a ieșit scandal cu prețul, de circa 100.000 euro/ml
Alte vorbe de prin târg:
,,În ceea ce privește construcția tronsoanelor rămase ale autostrăzii Hemus și o declarație a fostului prim-ministru Borissov în 2020 că autostrada va fi gata până în 2024, Șișkov a spus că acest lucru nu se poate și nu se poate întâmpla în nicio circumstanță. ,,Doar că filmul pe care ni l-au arătat atunci era lung, iar asfaltul era scurt. S-a vorbit mult despre Hemus, inclusiv despre distribuirea unor bani în avans, fără design, fără autorizații de construire, fără planuri de dezvoltare. Am găsit construcție ilegală pe parcelele 4 și 5. Acum am schimbat situația prin introducerea unui text de tolerare a acestor construcții - prin modificări ale Legii amenajării teritoriului, astfel încât să putem legaliza construcția ilegală. Dacă parlamentul le acceptă, se va putea continua construcția. Așa că AM ,,Hemus" intră în parlament", a declarat el. ,,Până la sfârșitul anului 2024, primele trei tronsoane pot fi finalizate. Loturile 4, 5 și 6 nu au fost începute și depind de Adunarea Națională, pentru 7, 8 și 9 nu există un proiect gata, este o modificare a traseu, iar pe 9 suntem la etapa finală de rezolvare a problemei", a declarat ministrul regional Ivan Shishkov."

Прочетете целия материал на следния линк: https://www.actualno.com/society/ministyr-shishkov-kaza-koga-shte-byde-vyzstanoveno-dvijenieto-po-am-hemus-news_1857295.html © Actualno.com

hvm

Am zis si atunci, o zic si acum. Prefer "constructiile ilegale" care respecta standardul decat sa stam si ne uitam la altii cum merg pe autostrada si noi sa ne chinuim prin DN-uri supraaglomerate cu 50km/h in medie daca suntem norocosi. Ca sa intelegeti la ce ma refer cu constructii ilegale ( ma refer ca UMB a facut amenajare de santier (toata parcarea) si drum de access la profil de autostrada peste tot. In acelasi timp podul peste Prut a fost blocat ani la rand daca nu peste un deceniu in acordul de mediu. Ca era rezervatie naturala protejata si nu se putea construi nimic. Cu ce s-a schimbat acum ca e facut tot pe acolo pe unde se dorea doar din pixul parlamentului? La fel si trecerea peste carpati pentru A8. A fost blocata in acordul de mediu o gramada, si uite ca tot prin lege s-a rezolvat rapid. In acelasi timp nu sunt deacord sa se construiasca in prostie pe malul marii la mai putin de 150m de luciul apai sau in delta dunarii cu sutele de cabane sau hoteluri. Dar in acelasi timp as accepta sa se construiasca 2000 de cabane la distante de 4-500 de metri intre ele din materiale reciclabile cum sunt lemnul pentru pereti, podele si compartimentare, stuful pentru acoperis (care sa aiba si rol de izolatie) si folosind lana de animale pentru izolatia bodelei si peretilor (unde e nevoie)...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

^Care este treabă cu drumurile vecinilor?

hvm

^ asta de mai jos e legatura.

Quote from: cezar-mario2012 on December 19, 2022, 12:26:35 PM,,În ceea ce privește construcția tronsoanelor rămase ale autostrăzii Hemus și o declarație a fostului prim-ministru Borissov în 2020 că autostrada va fi gata până în 2024, Șișkov a spus că acest lucru nu se poate și nu se poate întâmpla în nicio circumstanță. ,,Doar că filmul pe care ni l-au arătat atunci era lung, iar asfaltul era scurt. S-a vorbit mult despre Hemus, inclusiv despre distribuirea unor bani în avans, fără design, fără autorizații de construire, fără planuri de dezvoltare. Am găsit construcție ilegală pe parcelele 4 și 5. Acum am schimbat situația prin introducerea unui text de tolerare a acestor construcții - prin modificări ale Legii amenajării teritoriului, astfel încât să putem legaliza construcția ilegală. Dacă parlamentul le acceptă, se va putea continua construcția. , a declarat ministrul regional Ivan Shishkov."

Eu cred ca puteau lasa banii acolo la drumuri si sa introduca aceasta modificare de acceptare a constructiilor astfel incat autostrada sa fie terminata la timp, nu cu frana trasa.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

Era foame mare de bani și a fost foarte ușor să ia de acolo. Ține cont că la vremea respectivă au pus un ecologist la infrastructură...
Nu aveau autorizare integrală, ci doar pe anumite zone, de această chichiță s-au luat și au oprit lucrările pe toate loturile. Apoi au făcut o cercetare penală, dar după doi ani nu au constatat nuci o abatere de la lege, dar banii au dispărut și nimeni nu mai lucrează pe gratis.
Acuma au un guvern interimar care se cam fofilează cad este ceva serios de făcut.
La următoarele alegeri proporțiile vor fi asemănătoare și nu se va reuși formarea unei guvern stabilit.

cezar-mario2012

#4604
De prin Bulgaria, DX Vidin - Botevgrad, lot 1 Botevgrad - Mezdra

Un lot mai norocos