News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

laszlo.robert

Vor fi trei categorii. Cele prezentate pe harta respectivă intră sub jurisdicția societății nou formate ce preia în concesiune autostrăzile respective,( mentenanță, dezvoltare,taxare, etc. La dezvoltarea intră și constructia a 272 km de drum nou Autostradă +DX.Cele cu linie întreruptă. Încă nu este clar din ce fonduri!
Autostrăzile  M 6 și M5 sunt si acum în concesiune.Restul rețelei rămâne sub jurisdicția NIF .
Deci în următorii 12 ani rețeaua gestionata de noua societate va avea 1662 km
M5 si M6 391 km tot în concesiune
952 km în gestiunea societății de stat ,din care aproximativ 200 km în funcție, restul sunt proiecte ce vor fi  construite din fonduri UE și fonduri statale.

alexandru_m

Ok, interesant. Dar pe cetateanul de rand cum il va afecta toata aceasta miscare?

Concesiunea taxarii pentru camioane este simpla, se face prin porti si go-boxuri.

Dar pentru turisme? Se va elimina vinieta sau se va plati ca pana acum o singura vinieta si vor imparti ei banii cumva?

PS: pentru cei aprox 750 km de autostrazi si DXuri pe care le va construi statul exista ceva harta sau o planificare aproximativa?

cezar-mario2012

De prin Bulgaria, A2 Hemus, Lot 10 , Buhovtsi - Belokopitovo, tronson finalizat..., dar încă așteaptă inaugurarea.
 

TibiV

Deci Romania nu are monopolul notiunii de "autostrada muzeu"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

se pare că noi și bulgarii facem cu rândul :)
Probabil că e un punct tare pentru Borisov faptul că a făcut autostrăzi și acum partidul lui manevrează în așa fel încât să arate că ceilalți nu fac...
O lume de iresponsabili, ce să zic...

reed

Fain nodul de la min 18 totusi.De ce nu este deschisa inca?pixul sau gresia? :lol:

hvm

In momentul in care banii au fost mutati s-a vazut clar ca astia nu fac nimic.... pentru mine avansul arata ceva gen: ca UMB pe CraPi2 inainte de schimbare si ca TS pe CraPi1 dupa schimbare...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

Autostrada Ruse - Veliko Tarnovo a fost declarată obiect național

Consiliul de Miniștri a decis să declare obiect național viitoarea autostradă de la Ruse la Veliko Tarnovo. Acest lucru a fost anunțat de ministrul dezvoltării regionale și lucrărilor publice, Ivan Shișkov, după ședința de guvern. Declararea autostrăzii obiect național va facilita procedurile de aprobare a planului detaliat de dezvoltare (DSP) al traseului, va duce la proceduri mai rapide de expropriere și va crește oportunitățile de investiții.

Decizia este susținută de întregul cabinet, a spus arh. Șișkov a adăugat că toți miniștrii au vorbit pozitiv, deoarece există o înțelegere generală că trebuie pusă ordine în proiectarea și construcția drumurilor în Bulgaria.

,,Putem spune că prin această decizie am făcut o parte din acea acțiune, cu care trebuie să lichidăm încet și metodic haosul de 10 ani care a domnit în proiectarea și construcția drumurilor, și să introducem ordine legală și de planificare în întreaga construcție. ", a fost categoric ministrul regional.

El a informat că în ultimele 7 luni în timpul guvernării regulate, în anumite ministere planul nu a fost convenit în mod deliberat. ,,Acest lucru a fost deja depășit și proiectarea tehnică va începe într-un ritm extrem de serios", a spus Ivan Shishkov. PUP și designul conceptual pentru autostrada de la Ruse la Byala și ocolirea Byala sunt deja gata - două din cele trei viitoare secțiuni ale autostrăzii. În săptămâna viitoare, va fi convocat un Consiliu Național de Experți în Amenajarea Teritoriului pentru revizuirea și aprobarea PUP. Odată realizat acest lucru, poate începe procedura de expropriere și construcția.

,,Această autostradă face parte din cel mai important coridor de transport nord-sud, cu semnificație nu numai pentru Bulgaria, ci și pentru întreaga Europă. Ambiția noastră este de așa natură încât nu ne vom opri aici cu planificarea. În cel mai scurt timp posibil, vom atribui proiectarea întregului coridor de transport punctului de control ,,Makaza", a mai declarat ministrul Shishkov. Construcția generală a rețelei de autostrăzi ar garanta o mai mare siguranță a traficului și o mai mare circulabilitate a drumurilor noastre, a adăugat el."

API.BG

VladHDR

Quote from: TibiV on September 13, 2022, 08:08:50 AMDeci Romania nu are monopolul notiunii de "autostrada muzeu"...

Confirm ca vecinii nostri au "plagiat" modelul de original si de mare succes al autostrazii muzeu. Nici macar la asta nu mai suntem singurii in lume. Am trecut in weekend pe acolo, dinspre Varna spre Veliko Tarnovo. Lotul e gata, cu parapeti, marcaje, noduri si tot tacamul, dar nu e inca deschis. Avand premier intermar, presupun ca nu are cine sa taie panglica.  :lol:  :lol:  Ce m-a surprins totusi, e ca desi stau cu autostrada nedeschisa, in paralel reabilitau si I-4 pe portiunea paralela cu autostrada.

Oricum, de am avea si noi macar centurile fratilor nostri bulgari si drumurile care in marea lor majoritate nu trec prin localitati, am fi ceva mai fericiti. Dar na, unii si-au construit drumurile mai cu cap, noi le-am facut ca pisatu boului.

cezar-mario2012

Bulgaria și România au dat din nou o cerere comună pentru un al treilea pod peste Dunăre
Documentele care vor da adevăratul start proiectului urmează să fie semnate ,,în cel mai scurt timp"



Bulgaria și România au transmis o nouă cerere comună pentru construirea unui al treilea pod peste Dunăre. Se așteaptă semnarea unui acord între cele două țări. Într-un alt document, părțile își vor reglementa angajamentele pentru implementarea proiectului Dunărea Rapidă, legat de adâncirea fluviului Dunărea și libera circulație a mărfurilor prin acesta.

Planul este de a construi noul al treilea pod lângă Ruse - Gyurgevo. Acordul a fost ajuns în cadrul unei întâlniri între ministrul oficial al transporturilor Hristo Alexiev și colegul său român Sorin Grindianu, la București. Cele două acorduri cu sarcini clare și termene specifice pentru implementarea diferitelor etape vor fi semnate ,,în cel mai scurt timp", potrivit centrului de presă al departamentului.

Aceasta este următoarea cerere pe care ambele părți o fac pentru construirea unui pod peste Dunăre. Reamintim că deja în luna martie, fostul ministru regional Grozdan Karadjov a anunțat că în aprilie cele două țări vor semna în sfârșit acordul pentru construirea ,,Podului Dunării 3". Atunci Karadjov a anunțat că al treilea pod va fi construit tocmai lângă Ruse. Cu toate acestea, acordul nu a fost niciodată semnat. De fapt, foștii domnitori aveau idei de infrastructură ambițioase , care au inclus construcția a cinci poduri peste Dunăre. Cu toate acestea, în urma întâlnirilor cu România, a devenit clar că adâncirea râului este o prioritate pentru vecinul nostru din nord.

Acum, ministrul interimar Hristo Alexiev și Sorin Grindianu sunt hotărâți că construirea de noi poduri, adâncirea Dunării, conectivitatea cu feribotul și îmbunătățirea trecerii frontierei ar trebui considerate drept o prioritate strategică comună cu mai multe proiecte în cadrul acesteia. Viceprim-ministrul Alexiev a mai ridicat împreună cu colegul său problema modernizării tronsonului de cale ferată Craiova - Calafat, care este o continuare a liniei de cale ferată de la ,,Podul Dunării 2" pe teritoriul României.

La mijlocul lunii octombrie, cei doi vicepremieri plănuiesc o întâlnire comună la Bruxelles, unde vor prezenta împreună un proiect de finanțare a următoarei etape a Dunării rapide și a ,,Podul Dunării 3".

Cele două părți au convenit să lucreze la proiectele de construcție de poduri rămase între cele două țări, conform acordului semnat în 2019.

Link

cezar-mario2012

#4570
De prin Bulgaria:

A2 Hemus, lot 2



A6 Europa, lot 1


Dx Vidin - Botevgrad, lot 2 Makresh - Bela


A3 Struma, lot Zheleznitsa


Tavi

Aveți idee când se reia traficul normal pe Sofia - Iablanița? Cred că lucrează la ceva viaducte ...

cezar-mario2012

^ Nu am găsit ceva despre termene de finalizare, dar poate găsești ceva răspunsuri în următorul articol care citează conferinta de presă de ieri a ministrului de resort. Mențiune duminică sunt alegeri.

A treia amânare pentru lansarea autostrăzii ,,Europa".

 Secțiunea de autostradă ,,Europa" până la granița cu Serbia nu va fi deschisă până la sfârșitul lunii septembrie, așa cum a promis autoritatea oficială în urmă cu ceva timp . Noua așteptare este că acest lucru se va întâmpla până la sfârșitul anului. A spus ing. Desislava Paunova, membru al Consiliului de Administrație al Agenției pentru Infrastructura Rutieră (API) în cadrul unei conferințe de presă ,,Autostrăzi – ieri, azi și mâine" la Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice ( MRRD ) .

Este a treia întârziere în perioada de pornire a construcției tronsonului de la Dragoman până la punctul de frontieră Kalotina ( 15 km ) . Trebuia să fie gata în ianuarie 2022, conform contractului semnat inițial. Din explicațiile inginerului Paunova, a devenit clar că constructorul - un consorțiu condus de ,,Strabag" - nu îl va putea finaliza până la sfârșitul anului, dar ambiția API este să pună drumul în mișcare, și pentru a termina lucrările de finisare până anul viitor. Acest tronson se construiește cu bani europeni și dacă nu este finalizat până la sfârșitul anului 2023, Bulgaria va pierde fondurile europene.

Construcția ultimului tronson al autostrăzii ,,Europa" - de la Slivnitsa la Sofia - a întârziat serios . A fost deja semnat un acord cu primarul orașului Kostinbrod pentru deviația din apropierea satului Petarch , a spus arh. Şişkov. Potrivit acestuia, proiectul a fost deja agreat la toate nivelurile și va semna planul detaliat de dezvoltare în termen de o săptămână. ,,Va trebui expropriat și construit rapid pentru că șantierul ar trebui să fie gata până la sfârșitul lui 2023". , a spus ministrul interimar al Dezvoltării Regionale. Secțiunea a fost înscrisă ca rezervă în programul operațional ,,Transport" 2014 - 2020 iar termenul limită pentru absorbția fondurilor europene este până la sfârșitul anului viitor.

Cu toate acestea, călătoria prin tunelul ,,Zheleznitsa" de pe autostrada ,,Struma" nu va avea loc până la sfârșitul anului, a reieșit clar din explicațiile arh. Şişkov. ,,Așa cum am spus deja de mai multe ori, vom avea un tunel pregătit, dar nu un drum spre el pe care să îl trecem", a comentat el. Motivul sunt alunecările de teren de pe ambele părți ale tunelului. Au apărut pentru prima dată în octombrie 2020. De atunci, niciun guvern nu a rezolvat problema. Potrivit arh. Shishkov, există deja un proiect conceptual gata, iar consolidarea alunecărilor de teren va continua în două etape. Prima este construirea unui zid de sprijin de aproximativ 6 metri, astfel încât traficul să poată fi deschis cel puțin într-un sens dinspre Grecia către Bulgaria în preajma Anului Nou, a spus ministrul regional în exercițiu. A doua etapă se va face anul viitor 2023 - când este termenul limită pentru absorbția fondurilor europene.

Construcția primelor două tronsoane de la autostrada Ruse - Veliko Tarnovo până la centura Byala va începe anul viitor. Astăzi sau mâine voi emite ordin de aprobare a planului detaliat de dezvoltare și apoi vom începe procedurile de expropriere, a spus Arh. Şişkov.

Secțiunea infamă dintre Belokopitovo și Buhovtsi de pe autostrada ,,Hemus" va fi deschisă în sfârșit în octombrie, a promis ministrul regional interimar. Trebuia să fie gata în aprilie 2020, conform contractului inițial. Acum nu mai rămâne decât ca obiectul să fie acceptat de o comisie de stat, după ce mai bine de un an ,,Energo-Pro" a convenit asupra proiectului de iluminare a unei parcări de agrement pe teritoriul municipiului Targovishte.

Cel puțin încă o săptămână, un tub al tunelului ,,Echemishka" va clipi la călători . După o mare întârziere, traficul prin tunel a fost deschis pe 13 septembrie. Acest lucru s-a întâmplat înainte de sfârșitul timpului tehnologic de testare a iluminatului, care durează aproximativ două săptămâni, a explicat șeful agenției rutiere, Ivo Ivanov.

,,Bulgaria are nevoie de 2.100 km de tronsoane strategice de drum pentru a avea o rețea normală de drumuri. Până acum s-au construit doar circa 870 km. Motivul este lipsa de strategie și gândire conceptuală pentru dezvoltarea regiunilor din țară. ", comentează arh. Ivan Şişkov.

În cuvintele lui, suntem ,,extrem de îndepărtați în timp". Spre comparație, Croația, care este de două ori mai mică ca teritoriu decât Bulgaria, are 2,33 km de autostrăzi la 100 km pătrați de suprafață, în timp ce în Bulgaria acest indicator este de 0,75 km.

,,Este nevoie de un concept clar pentru dezvoltarea rețelei de drumuri din țară, nu pentru a o construi fragmentar. Aceasta ar trebui să fie o prioritate pentru viitoarele guverne – să finalizeze întregul proces de proiectare, toate procedurile de aprobare, să aibă o strategie clară. și un program strict de timp pentru construcția de tronsoane strategice de drum ", a spus Shishkov.

Secțiunile care urmează să fie proiectate și construite în următorii ani sunt la un nivel de proiectare și construcție extrem de nesatisfăcător, a mai precizat ministrul regional.

Potrivit acestuia, cel mai important este dezvoltarea infrastructurii rutiere pe direcția nord-sud. Acesta este drumul de la Ruse prin Veliko Tarnovo și Haskovo până la Makasa, despre care nu mai vorbește nimeni, precum și tunelul prin pasul Petrokhan, care este cea mai directă legătură de la al doilea pod peste Dunăre de lângă Vidin până la Salonic.

Restul proiectelor prioritare sunt finalizarea autostrăzii Hemus (Sofia-Varna), autostrada Vidin-Botevgrad, tronsonul șoselei de centură Sofia de la B-dul Bulgaria până la autostrada Struma și autostrăzile Mării Negre ( Varna-Burgas ) și ,, Rila" ( punctul de trecere a frontierei Gueshevo - Dupnitsa - Samokov - Sofia ) , așa-numita ocolire de departe sudică a Sofia.

Link

jalemare

O radiografie a autostrăzilor din Bulgaria, de la Hotnews:

Bulgaria nu are o strategie clară pentru proiectarea și construcția de proiecte mari de infrastructură", a menționat el. Ministrul a subliniat că următoarele guverne ar trebui să dezvolte o strategie în acest sens, pentru că țara este extrem de rămasă în urmă.

https://www.hotnews.ro/stiri-international-25816802-bulgaria-construit-870-autostrada-urma-10-ani-trebuit-aiba-1-750.htm
Ministrul a anunțat că peste 38% din autostrăzile care urmează să fie proiectate și construite în Bulgaria au un design extrem de nesatisfăcător și nicio soluție de construcție.

Autostrăzile construite până în 2000 aveau puțin peste 324 de km sau 15,43% din totalul construit, arată analiza.
Iar din 2000 până în 2010 s-au construit 140 km sau 6,66%.
După 2010, s-au construit în total 405 kilometri sau 19,33%, din care 116 kilometri sunt pe autostrada Trakia, 30 de km pe autostrada Hemus, 123 de km pe autostrada Struma, 71 de km pe autostrada Marița, iar din autostrada Europa s-au construit 33 de km, șoseaua de centură de la Montana - 12 km, precum și două tronsoane din șoseaua de centură a Sofiei.
În acest moment, 186 de km sau 8,86% sunt în construcție, mai arată analiza conducerii interimare a Ministerului Dezvoltării Regionale.
Este vorba de loturile 1, 2 și 3 de pe autostrada Hemus, de 17 km de pe autostrada Struma, de 14,5 km de pe autostrada Europa și de 87 km pe șoseaua Vidin - Botevgrad.
Doar aproximativ 229 km de secțiuni de drum sau 10,9% sunt pregătite pentru proiectare. Acestea sunt segmente ale drumului Vidin - Botevgrad, ale autostrăzilor Ruse - Veliko Târnovo, Hemus și Europa, acesta din urmă fiind cel mai problematic tronson găsit ca durată de timp de echipa lui Șișkov.
Un plan detaliat de dezvoltare urmează să fie aprobat săptămâna aceasta pentru partea rămasă a acestuia de la Slivnița până la șoseaua de centură din partea de nord a Sofiei.

cezar-mario2012

De prin Bulgaria,

Dx Vidin - Botevgrad


... și A2 Hemus Lot 1, podurile ce au rămas înghețate de mai bine de un an