News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.


cezar-mario2012

#4531
Situația politică din Bulgaria este incertă, guvernul demis era anti infrastructură, a blocat aproape toate șantierele. De la Ruse la Biala este licitație în derulare link, de la Biala la Veliko Tarnovo nu este nimic, doar S.F., aceste secțiuni fac parte din A7.
Despre A2 Hemus de la Veliko Tarnovo (nodul dintre A2 și A7 ar fi pe la Pavlikeni) la Boaza situația este următoare: secțiunile 5 și 4 (mai ușor Veliko - Plevna) sunt blocate, iar pe secțiunile 3,2 și 1(Plevana - Boaza) se lucrează cu frâna de mână trasă.
Pe A3 Struma, lot Tunel Zheleznitsa sunt probleme cu alunecările de teren din nord și sud față de tunel, momentan ministerul de resort nu a reușit să găsească o soluție financiară de rezolvare. Chiar dacă tunelul este gata și restul de lot la fel, fără rezolvare celor două alunecări nu se va da drumul prea curând la cei 10 km de autostradă. Pentru lotul 3,2 Krupnik - Kresna situația este dificilă. Sunt două loturi cu constructori desemnați, dar finanțarea de la UE este blocată la sesizarea ecologiștilor bulgari de ceva ani. Ca să înțelegeți problema, ministru demis, dar încă în funcție este unul dintre semnatarii petiției....
Forumiștii bulgari spun că tărăgănarea acestor decizii va avea ca efect anularea finanțării și construcția acestor secțiuni va fi imposibilă fără acești bani. De fap ei spun că asta și doresc ecologistii.

Tunel Zheleznitsa, A3 Struma


...ca și concluzie, nu mai există termene sigure de dare în folosință a unor secțiuni de autostradă.

b1

#4532
De prin Bulgaria  :lol: :





Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cezar-mario2012

Noutăți de prin Bulgaria:

The contractors for the design and construction of the first 76 km of the Ruse - Veliko Tarnovo highway have been selected



The contractors have been selected in the public order for the design and construction of the first 75.6 km of the Ruse - Veliko Tarnovo highway.

For the design and construction of the section from Ruse to Byala (a little over 40 km), DZZD "HEMUS-16320" was ranked first. Partners in the association are "Infra Expert" AD, "Automagistrali - Cherno More" AD, "Road Engineering-T" EAD and "Transconsult-22" EOOD.

In the first place for the second specific position - for the design and construction of the Byala bypass road, the DZZD "AM RUSE TARNOVO" was ranked. Partners in the association are "European Roads" AD, "Groma Hold" EOOD, "Water Construction - Blagoevgrad" AD, "Automagistrali Hemus" AD and "Pathproekt 2000" OOD.

            The public order for the design and construction of nearly 76 km of the Ruse-Veliko Tarnovo highway was announced in December 2020. In recent weeks, the Deputy Minister of Regional Development and Public Works, Eng. Ivaylo Staykov, has been working hard to unblock the strategic infrastructure project. who this week replaces the resigned Deputy Prime Minister Grozdan Karadjov because of the leave. After coordination between the Council of Ministers, the Ministry of Regional Development and Public Works and the Ministry of Environment and Water, it was decided that while the highway is being designed, the environmental issues surrounding its construction will also be resolved in order to proceed with the implementation of the project .

Currently, the 10-day period for appealing the decision to appoint an executor of the public procurement is running.

The project route of the highway is a total of 132.84 km and is divided into three sections: Ruse - Byala, bypassing the town of Byala and Byala - Veliko Tarnovo. API has proposed to the OPTTI Managing Authority that the project for the construction of the Ruse - Veliko Tarnovo highway be included for financing from the future "Transport Connectivity" program 2021-2027.

The highway will start 3 km east of the Danube bridge near the town of Ruse, at the junction with road II-21 Ruse - Silistra, and will reach the town of Debelets, where the traffic will split in the direction of the Pass of the Republic and the Shipka pass. The public order is announced on the basis of a prepared and approved conceptual project, according to which the design gauge of the highway route is G27, with two active and one emergency lane for traffic in the direction, a median dividing strip and benches. The necessary road junctions and connections are planned so that people from individual settlements can have quick and convenient access to the highway route. On the entire route of 132.84 km, the construction of a number of large facilities is planned - 22 bridges and viaducts, with a total length of nearly 15 km and 3 tunnels on the left lane and 2 on the right in the Byala - Veliko Tarnovo section. The connection of the republican and part of the municipal roads will be carried out through 18 road junctions. Access to agricultural lands will be through 12 agricultural overpasses and 9 agricultural underpasses. 8 recreation areas will be built, located on both sides of the route. After drawing up the technical projects for the three sections, the location, number, type and length of the large facilities will be specified.

            The construction works will start from the sections with the most intense traffic, such as the Ruse - Byala route. Currently, the first-class road is one of the busiest and has a high concentration of serious road accidents. With the construction of the highway, the number of accidents along the route will decrease, as traffic will be divided into two separate lanes, and transit traffic will be diverted from populated areas.

            The construction of the "Ruse - Veliko Tarnovo" highway is among the priority sites, as the direction provides a connection between the countries of North-Eastern Europe through Romania and Bulgaria with Greece and Turkey, as well as between the Baltic and Mediterranean seas. With its construction, transport services for international and domestic traffic will be improved, traffic safety will be increased and transit traffic will be moved out of populated areas. AM "Ruse - Veliko Tarnovo" will be the main connection connecting the bridge over the Danube river near Ruse with the town of Veliko Tarnovo, with the road I-4 Koritna - Sevlievo - Veliko Tarnovo - p. in "Belokopitovo" on the "Hemus" highway, with road I-3 Byala Station - Pleven - Koritna - Botevgrad and the future section of the "Hemus" highway near Veliko Tarnovo.

api.bg

Duta C

Sa punem si in romana :)

Autostrada Ruse – Veliko Târnovo din Bulgaria, extrem de așteptată de turiștii români, are în sfârșit constructori desemnați, dar îi lipsește finanțarea


Agenția pentru Infrastructură Rutieră din Bulgaria a anunțat selectarea constructorilor pentru aproximativ jumătate din viitoarea autostradă Ruse – Veliko Târnovo, transmite publicația 24 Chasa, preluată de Rador.


Traseul Ruse – Veliko Târnovo este parcurs anual de zeci de mii de turiști români care pleacă fie în Bulgaria, fie în Grecia. Potrivit proiectului conceptual pentru autostradă, care este singurul gata în acest moment, autostrada ar trebui să înceapă la 3 kilometri est de podul Dunării din Ruse. Se va îndrepta apoi spre orașul Biala, unde se va face un ocol de 30 de kilometri în jurul orașului.

Autorritățile bulgare au anunțat însă că deocamdată nu au fonduri pentru începerea lucrărilor. Finanțarea e așteptată în cadrul noului Program Operațional ,,Conectivitate pentru Transport 2021-2027", care nici măcar nu a fost trimis încă la Bruxelles și nu se știe când va fi aprobat.

Între timp, unele dintre companiile scoase din competiție vor să conteste alegerea și probabil o vor face în zilele următoare, potrivit 24 Chasa. Licitația publică pentru proiectarea și construcția primilor 76 km din autostrada de 130 km a fost anunțată la sfârșitul anului 2020.

Acești kilometri sunt împărțiți în două tronsoane – de la Ruse la Biala, aproximativ 40 km vor fi executați de companiile ,,Automagistrali Cerno More" AD, ,,Infra Expert" AD, ,,Pathengineeringstroy-T" EAD și ,,Transconsult-22" EOOD.


 
Cealalt tronson este ocolirea orașului Biala, unde vor lucra companiile ,,European Roads" SA, ,,Groma Hold" EOOD, ,,Vodno Stroitelstvo – Blagoevgrad" SA, ,,Avtomagistrali Hemus" SA și ,,Pâtproekt 2000" OOD.

Construcția acestei jumătăți de autostradă costă 1,179 miliarde de leva (circa 2,9 miliarde de lei). Problema, însă, este că banii nu sunt asigurați. În astfel de cazuri, eventualele contracte cu antreprenori se încheie condiționat. Termenele de execuție, care sunt în medie de circa 4 ani, încep să curgă din momentul asigurării banilor, mai exact de la data la care Agenția a notificat în scris antreprenorii că există finanțare. Totuși, dacă acest lucru nu se întâmplă în termen de trei luni de la data încheierii contractelor, fiecare dintre părți are dreptul de a le rezilia fără preaviz și fără plata unei penalități, scrie în atribuirea achiziției publice. Aceasta înseamnă că, de fapt, achiziția publică de aproape doi ani a fost o pierdere de timp și trebuie efectuată una nouă.

Între timp, este foarte posibil ca decizia președintelui Agenției pentru Infrastructură Rutieră, Todor Vassilev, cu privire la companiile selectate să fie atacată – mai întâi la Comisia pentru Protecția Concurenței, apoi în fața Curții Supreme. Termenul limită pentru aceasta este de 10 zile și a început să curgă de miercuri, 20 iulie. În cadrul procedurii au fost depuse în total 7 oferte, iar tendința firmelor care nu au fost clasate sau au fost înlăturate este mai dregabă de a face apel, a constatat ,,24 Chasa".

Până acum, încă nimeni nu a examinat în detaliu motivele și temeiul, deoarece procedura are două părți – mai întâi se examinează propunerea tehnică, iar apoi cea de preț. Există și companii care, în timpul procedurii, pur și simplu nu au răspuns la propunerea Agenției pentru Infrastructură Rutieră de a-și confirma oferta și, prin urmare, au fost înlăturate. Acestea nu și-au confirmat oferta inițială deoarece ea a fost făcută în 2021 și nu mai corespunde prețurilor reale în acest moment.

În a doua jumătate a anului 2021 a început o creștere foarte puternică a prețului materialelor de construcție de bază, precum bitumul și fierul, ale căror prețuri au crescut cu peste 40%, iar calculele făcute la sfârșitul anului 2020 nu mai corespund celor de azi. Potrivit experților, motivul pentru care procedura de aproape doi ani a fost impulsionată chiar acum, în ultimele zile ale cabinetului, este legată de ofertele de preț, al căror termen va expira în curând.


 
În urmă cu aproximativ o lună, prim-ministrul demis Kiril Petkov i-a interzis directorului Agenției să aloce și să dispună de cheltuieli de peste 900.000 de leva.

Încă nu a fost anunțată o achiziție publică pentru tronsonul de la Biala la Veliko Târnovo. Acolo, traseul este planificat să treacă prin 22 de localități, înainte de a ajunge la Veliko Târnovo, cu un total de 18 intersecții rutiere. Autostrada va ajunge practic la Debeleț, care se află la sud de Veliko Târnovo, iar de acolo traficul va fi împărțit în două. O parte va fi direcționat către Trecerea Republicii, iar cealaltă – către viitorul tunel de sub Șipka. În acest fel, autostrada va face o legătură între Nordul și Sudul Bulgariei, iar pe de altă parte – și între România și Grecia și Turcia.

b1

De prin Bulgaria: Autostrada Hemus, Lotul 10:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cezar-mario2012

De prin Bulgaria: Autostrada Europa, Lot 1

cezar-mario2012

De prin Serbia: Autostrada Beograd - Požega, lot Cačak - Požega


... și niște reportaje marca SAT Serbia:

- drum Belgrad - Budva pe noua autostradă din Muntenegru, la finalul clipului o comparație de timp între varianta autostradă și drumul vechi pe drumul de întoarcere


KM 0 al traseul este stația de taxare Obrenovats, la minutul 20 vama cu Muntenegru, la minutul 26 valoare amenzi Muntenegru, la 28:45 intersecția cu drumul către autostradă.

- drum Serbia către Turcia (Sarimsakli și Češme) via Podul Çanakkale 1915


km 0 este granița cu Bulgaria, la minutul 7:20 valoare amenzi Bulgaria, la 11:35 vama cu Turcia, la minutul 22 Podul Çanakkale 1915;

- vizitarea traseului viitoarei autostrăzi către Muntenegru


Săptămâna aceasta am pregătit o adevărată exclusivitate. Vă ducem într-un tur al traseului viitoarei autostrăzi de la Požega la Boljar la granița cu Muntenegru. Veți vedea prin ce zone va trece autostrada, ceea ce va scurta și va facilita călătoria către Muntenegru. Veți afla unde vor fi construite nodurile, podurile și tunelurile, dar vă veți putea bucura și de peisajul prin care va trece viitoarea autostradă.

Adrian.TM

^
Am urmărit și eu Patrula SAT către Budva, dar nu știu dacă am reținut o informație corect: Au spus că diferența între a merge pe autostradă, respectiv prin canion, între Podgorica și Kolašin este de doar 15 minute?

yetiman

Da, ai inteles bine. 15 minute.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

b1

Din Bulgaria: Autostrada Hemus în reparații în zona Pasului Vitinya:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

cezar-mario2012

De prin Bulgaria, A2 Hemus, lot Boaza - Dermantsi


Concluzia: ultima filmare a fost acum patru luni și de atunci nu s-a mai făcut nimic....

cezar-mario2012

De prin Bulgaria, A2 Hemus, lot Dermantsi - Kalenik


...de asemenea, pauză...

mitsu

#4543
Quote from: Adrian.TM on August 02, 2022, 11:40:15 AM^
Am urmărit și eu Patrula SAT către Budva, dar nu știu dacă am reținut o informație corect: Au spus că diferența între a merge pe autostradă, respectiv prin canion, între Podgorica și Kolašin este de doar 15 minute?

Am facut recent un drum pe aceasta autostrada, care nu este pana la Kolasin, ci pana la Matesevo. Doar ce se deschisese. Am mers dinspre Podgorita spre Matesevo, n-am facut comparatii, dar, dat find faptul ca sunt doar 40 de km de autostrada, e posibil ca diferenta de timp sa fie de doar 15 minute.
Autostrada insa e o opera de arta - viaduct-tunel-debleu prin stanca sapata-viaduct-tunel-debleu prin stanca sapata-si tot asa, aproape in linie dreapta si mare parte numai in urcare (dinspre Podgorita), cu portiuni de 3 benzi pe sensul de urcare. E spectaculoasa (sunt si viaducte uriase, de zeci de metri inaltime) si libera, dar cam chinui masina pe ea. O sa-si aiba cu adevarat rostul daca e continuata pana la granita de nord cu Serbia, respectiv pana la mare, in sud. Relieful Muntenegrului insa nu e propice autostrazilor decat la costuri enorme.

Drive_140

#4544
^
"40 km de autostrada" vs "60 km de '1+1' in munti fără posibilitatea de depăşire" nu este doar 15 minute de diferenta.