News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Quote from: pentium10 on April 29, 2022, 02:47:38 PMS-a semnat executia inca unui lot de M4 spre Oradea.

Mai 2 loturi de contractat, si vom mai avea o varianta rapida intre Oradea si Budapesta.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

raulbogdan23

^

Deja uneori ruta pe M4 e mai rapida decat M4+M35+M3, plus ca e si mai scurta cu vreo 60 km.

Cu lotul semnat recent va fi de departe cea mai rapida ruta.

cezar-mario2012

#4487
De prin Serbia:

Moravski Koridor, lucrări din zona Kraljeva


și lot 9a (Mrčajevci-Preljina)


cezar-mario2012

#4488
De prin Bulgaria, A3 Struma lot 3,1


și a drumului ocolitor de nord al orașului Burgas


dumbravaandrei

#4489
În weekend am dat o fugă până la Varna. N-am mai fost acolo din 2008. Am trecut Dunărea pe la Chiciu-Ostrov și apoi am continuat pe traseul Silistra-Bolgrovo-Dobrich-Izvorsko-Varna.
Cu excepția a 3km de drum într-o stare mai proastă, restul drumului a fost de o calitate bună spre foarte bună.
Înainte de a pleca la drum am aruncat un ochi pe harta calității drumurilor din Bulgaria.


A doua zi m-am întors via Constanța întrucât am dorit să merg pe coasta Mării Negre. Drumul de calitate bună, mare parte plăcut.


Aș reveni? Poate peste alți 10 ani.

cezar-mario2012

#4490
De prin Bulgaria:
-autostrada A2 Hemus, lot 1 și 2



- DX Vidin - Botevgrad, lot 2 (Makresh - Bela)


- autostrada A6 Europa, lot Kalotina - Dragoman, un film mai artistic cu diferite faze ale lucrărilor


cezar-mario2012

De prin Bulgaria, A2 Hemus, lot 3:


cezar-mario2012

 Concluzia mea despre aceste drumuri: București - Vamă Giurgiu, DN 5 arată bine și cu parapeții mediani este mult mai sigur, iar noul drum spre vamă DN5D este excelent și foarte util. Dacă am avea și centuri pentru localitățile Jilava, 1 Decembrie, Călugăreni, Uzunu și Daia, s-ar putea trăi și fără o autostradă București - Giurgiu.
 Ruse - Shumen(intrarea pe A2), din păcate drumul a început să se deterioreze semnificativ, nu sunt gropi, dar marginea drumului este foarte denivelata de la greutate TIR-urilor.
 Shumen - Varna pe A2, la ora actuală după mai mulți ani de refacere a carosabilului, drumul are o calitate bună, dar pe părțile mai noi construite au început să apară petice.
Varna - Albena, la dus am preferat să merg prin Varna pentru a testa noul Bulevard Vasil Levski (centura urbană), foarte bun și rapid, dar se mergea destul de legal, multe camere posibil să fie radare. De asemenea și drumul dintre Varna și limita teritorială a regiunii Varna (după Nisipurile de Aur și până în Kranevo) a fost reabilitat, dar încă nu a fost marcat. La întoarcere am mers pe varianta ocolitoare ce pornește înainte de Kranevo și ajunge pe A2 în zona nodului de la Aeroportul Varna, drumul este proaspăt reabilitat, iar traficul este lejer.



b1

Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

hvm

Tin minte perioada in care pe Hemus se lucra mai ceva decat pe loturile UMB, pana s-a schimbat legislatura.

Stie cineva care a fost logica lor de a trage frana de mana la constructia pentru Hemus?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

^Sunt mai multe motive, dart în primul rând politice.
Fostul guvern a alocat bani pentru construire A2 Hemus într-un cont special dedicat, astfel ca bani să fie folosiți doar pentru construcția autostrăzii. Actual guvern a luat bani din acel cont pe motiv că sunt multe nereguli legale cu privire la contractul de construcție și altele... De fap bani au fost redistribuiți către alte ministere și s-au plătit pensii, salarii... Din ce am citit, la un an de la începerea investigaților nu au găsit nici o neregulă legală, dar bani au dispărut. Numai 30% au fost folosiți pentru pensii, salarii și ceva pentru situați Covid, de restul nu se știe unde au ajuns.
Lucrările pe loturile 1,2,3  se desfășoară foarte încetinit, alocarea financiară fiind precară; pe loturile 4,5 lucrările au fost oprite definitiv, pentru că nu aveau toate exproprierile și autorizațiile emise. Actualul ministru a spus că se lucrează, dar vor fi emise la anul, de fapt trag de timp. De menționat ca lucrările efectuate până acum pe aceste loturi 4,5 aveau toate documentele, dar nu integral, ci pe secțiuni. Lotul 10 este cel mai problematic, acesta trebuia finalizat acum un an, dar există o dispută între constructor și minister, acum este blocaj total. Acest lot este aproape finalizat, mai sunt de efectuat lucrări pe circa 2-300 metri.
Ca să demonstreze că nu se opun construcție de autostrăzi actualul guvern s-au apucat să pregătească pentru licitație lotul 9, dar există voci care vor ca această autostradă să nu se construiască spunând că nu este necesară și mă refer la toate loturile de la 4 la 8. Problema cea mai mare este că această autostradă nu este agreată de UE și nu va primi niciodată bani. Fostul guvern dorea se o bage prin PNRR ca ultimă instanță, o construiau cu bani de la buget și apoi făceau cere de finanțare. Au mai făcut lucrări de acest gen, exemplu A6 Europa lot 0 (Centura de Sud a Sofiei). Pe exercițiul financiar trecut au avut lucrări efectuate prin programul UE de 120% și ce au depășit le-au trecut pe următorul exercițiu financiar, acest lucru a deranjat la UE și finanțări au fost reduse drastic, astfel metroul din Sofia nu mai primește bani de la UE, iar la autostrăzi primește bani doar A 3 Struma, dar acesta autostradă este blocată de UE pe motiv de mediu... Mai au primit bani pentru DX Vidin - Botevgrad și pentru Lot 3 din A 6 Europa, dar acesta este construită de Strabag și finanțare este prin Transfrontarier.
De ce deranjează ? Pe mare majoritate șantierelor lucrează doar firme bulgărești, firmele străine neavând mare succes de a câștiga licitații, iar unele primind chiar interdicții, ACTOR. 
De reținut că ministrul de resort este ecologist...   

hvm

Merci de explicatii. Cam asta banuiam si eu. Erau niste bani acolo si cineva a pus ochii pe ei si i-a sifonat decat sa se construiasca ceva ce ar ajuta si poporul si pe vecini aflati intranzit.....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

cezar-mario2012

^Actualizare... Ministrul de resort a anunțat ca va elibera sumele rămase, fără ce s-a cheltuit pentru pensii, salarii..., pentru construcția autostrăzii Hemus, dar pentru anul 2023 :lol:

cezar-mario2012

#4498
De prin Serbia:

Belgrad Bypass

Autostrada Beograd - Požega

Ruma-Sabac-Loznica


b1

De prin Bulgaria:
Lotul 10, Autostrada Hemus:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.