News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hvm

Ultima data am fost pe acolo catre grecia in 2019 si arata la fel ca de fiecare data. cam de calitatea lui DN2, dar prin afara localitatilor prin "padure" (cand imi amintesc ce fascinat am fost prima data ca drumul asta merge doar prin padure  :bash: pana am studiat harta din satelit sa vad ca e doar 20-50m pe fiecare parte a drumului :book:) Am fost si pe Veliko, dar e putin mai lung si putin mai "meandrat".

Eu l-am facut aproape de fiecare data noaptea si o singura data ziua cred ca in 2011 in ultima vineri din iulie. Atunci a fost dureros, foarte aglomerat..... si daca atunci a fost aglomerat imi imaginez ca acum e si mai si pe perioada verii.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Dominik

You're in Steelers Country

dr4qul4

daca inteleg bine, la 27Ș47 au canalizat un rau de munte.... Nu-i vad bine la ploile torentiale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Asadav

Am gasit intamplator o stire care spune ca Ungaria ar pregati concesiunea retelei de autostrazi pentru o perioada de 35 de ani. Stiti ceva despre asta?

QuoteBUDAPEST, June 14 (Reuters) - Hungary will overhaul the management of about 2,000 kilometres (1,240 miles) of its motorways and public roads, awarding a 35-year concession contract, according to a tender published on Monday in the official European Union gazette.

The Tenders Electronic Daily posting, which was first reported by local news web site 24.hu, says the concession entails the planning, renovation, construction, control, operation and financing of the network for an annual fee.

The winner of the contract would build and renovate hundreds of kilometres of motorways, including more than 100 bridges and other items.

According to a government statement, Budapest follows the example of other European countries and expects the deal to be budget neutral as toll revenues should be sufficient to finance the concession fees.

Infrastructure development has been rapid in Hungary in recent years under the government of Prime Minister Viktor Orban, and the premier has been criticised as many of his associates received hefty chunks of public tenders.

sursa: https://www.reuters.com/world/europe/hungary-place-its-motorway-network-35-year-concession-2021-06-14/

Si din cate intaleg aici ar fi linkul catre documentele privind licitatia: https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:298194-2021:TEXT:EN:HTML&src=0


bogdymol

Am citit si eu, s-a discutat si pe SSC despre asta. Inca nu e clar exact ce vor sa faca, daca ceva in genul ASFiNAG din Austria (concesionat la un S.A. detinut de stat), sau vor altceva.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Drive_140

Un mic update:

BG, A2 Hemus:
LOT 0 - deschis
LOT 1-3 (pana la Plevna): in constructie (progres bun)
LOT 4 -  in constructie (toata lungime)
LOT 5 -  in constructie (partial)
LOT 6 -  in constructie (partial) (este un LOT pana la drum Ruse - Veliko Tarnovo)
LOT 7-9 - fara PT
LOT 10 - in constructie (>90%)

cezar-mario2012

De prin Bulgaria: A3 Struma lot Zheleznitsa



Referitor la A2 Hemus, construcția loturilor 2-6 este așa fel programată încât să se dea drumul la toate loturile odată. Pe lotul 1 au încetinit mult ritmul cu toate că mai au puțin și poate fi dat în exploatare, dar acest lot nu folosește la nimic fără 2 și 3. Au început să mai accelereze la lotul 2, care era cel mai întârziat.


alecu26

Ce stim de tunelul Zheleznitsa? asta e tunelul acela mare de la ei? S-au s-a mai schimbat proiectul?
Vad ca Kresna e inca in licitatii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

RaduG

#4238
Ultimul articol pe care l-am găsit despre secțiunea prin defileul Kresna:

QuoteFostul șef al administrației rutiere regionale - Blagoevgrad ing. Al. Slivkov: Autostrada Struma va fi mai devreme sau mai târziu ,,urcată" la est de râu, decizia RIA de a trece pe actuala rută E-79 din defileu este imprudentă și ineficientă
Data: 23.09.2020 / 18:44

Ing. Alexander Slivkov a absolvit Institutul Superior de Arhitectură și Construcții cu o diplomă în Construcții de drumuri. Are mai mult de 45 de ani de experiență profesională ca manager tehnic de șantiere rutiere, proiectant și constructor de drumuri și facilități rutiere. Activele sale personale ca expert în construcții de drumuri includ numirile sale ca director al administrației rutiere regionale Blagoevgrad, director de lucrări publice, inginer rezident al tunelului rutier la punctul de control Ilinden-Exohi și controlul investitorilor pentru zeci de străzi și drumuri din regiunea Blagoevgrad .   


În urmă cu mai bine de trei ani / pe 27 aprilie 2017 / Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și Agenția pentru Infrastructură Rutieră au anunțat că formularele de cerere pentru cele mai problematice trei secțiuni ale Autostrăzii Struma - secțiunile dintre Blagoevgrad și Krupnik, între Kresna și Sandanski și tunelul feroviar ", au fost aprobate de unitatea Comisiei Europene JASPERS. ,,Acesta este un motiv pentru Bulgaria de a beneficia efectiv de fonduri europene pentru construirea acestor site - uri" , declarația a spus .
Previziunea guvernului și a Agenției de infrastructură rutieră se împlinește și ce probleme nerezolvate cu privire la autostrada Struma rămân nerezolvate - acesta este cadrul în care încercăm să ne încadrăm în conversația de astăzi cu ing. Alexander Slivkov pe această temă actuală și socială .
-Termenul dat de Comisia Europeană Bulgariei pentru construcția întregii autostrăzi este decembrie 2022, iar respectarea acestui termen este prima și cea mai importantă condiție pentru respectarea finanțării europene gratuite. Autostrada va fi finalizată până la data stabilită de UE, după ce toată lumea va vedea că până în prezent rămân de construit cei mai dificili 23,6 km din ea - porțiunea de la Simitli la Kresna, inclusiv?
- Este naiv pentru oricine chiar să creadă că acest lucru se va întâmpla, deoarece kilometrii menționați includ 13,2 km de secțiunea din Defileul Kresna. Astăzi, cu 2 ani înainte de sfârșitul anului 2022, termenul până la care trebuie finalizată implementarea Lotului 3.2 al autostrăzii, acesta continuă să stea în aer, deoarece nu se face absolut nimic în această secțiune.
- Se confruntă domnul Slivkov cu riscul de a pierde toate fondurile europene primite până acum, care valorează peste 1,3 miliarde de lev, sau mai există posibilități teoretice de a scăpa de ea?       
- Pericolul este absolut real. Permiteți-mi să reamintesc cititorilor noștri că întregul traseu al autostrăzii Struma are o lungime de 172 km. Construcția secțiunii prin defileul Kresna / ie. din lotul 3.2 cu o lungime de 23,6 km / rămâne problematică și dacă până în 2022 autostrada nu este finalizată, întreaga finanțare a proiectului va fi torpilată.
- La începutul acestui an, guvernul a anunțat că va cere UE să ,,mute" termenul limită pentru finalizarea autostrăzii și construcția tronsonului în defileul Kresna care urmează să fie ,,mutat" în următoarea perioadă de programare - 2020/2027 mesaj?
- Cererea pentru o nouă revalidare înseamnă că guvernul este conștient de faptul că nu are în prezent o mișcare utilă pentru a finaliza autostrada în această perioadă și, prin urmare, încearcă să solicite o nouă amânare din partea UE, pe motiv că amânarea acesteia se datorează nevoia de a aborda unele probleme de mediu.problemele care au apărut după decizia RIA o bandă a autostrăzii / aceasta în direcția Kresna / de a trece de-a lungul traseului existent al E-79 în defileu, iar cealaltă / în direcția de Kresna la Sofia / să treacă spre est și sus peste râul Current.
- Conform RIA, construcția lotului 3.2 al autostrăzii în secțiunea defileului Kresna va fi mai ieftină dacă traficul rutier este împărțit în două părți - un drum în direcția Greciei pentru a trece prin drumul principal existent E-79 , și în direcția de la Kresna la Sofia - pe un drum nou, la est de defileu și râul Struma.
- Dacă pot să spun, acestea sunt facturi fără barman. Dacă RIA începe să implementeze opțiunea impusă de aceasta, cu iluzia că va reduce semnificativ costul acestei secțiuni de autostradă, va însemna că această instituție închide în mod deliberat ochii la fapte și nu ține cont de problemele uriașe - tehnice , financiar și logistic, cu care se vor confrunta investitorul și contractanții.
- De exemplu ?!
- În primul rând,Oricine înțelege cel puțin un pic de construcție de drumuri a observat probabil că până acum nimeni nu a indicat sau scris într-un contract când va începe de fapt construcția efectivă a acestei secțiuni unidirecționale a autostrăzii, precum și când reconstrucția secțiunea va începe și se va termina.de la actualul traseu E-79 în defileu, prin care traficul va fi redirecționat în direcția Greciei vecine?
    În al doilea rând, construirea direcției unice, subliniez secțiunea unidirecțională de 23,6 km în defileu, care va deservi traficul în direcția de la Kresna la Sofia, va dura cel mult 4-5 ani. Aceasta înseamnă că, în timp ce această secțiune este construită / după părerea mea undeva până la sfârșitul anului 2028 /,mișcarea tuturor autovehiculelor, în medie 15.000-16.000 pe zi, va continua să treacă prin defileu.
    În al treilea rând , pentru a extinde traseul drumului E-79 de primă clasă în secțiunea care trece acum prin defileu la dimensiunea a 2 benzi de autostradă + 1 bandă de urgență, actuala terasă a carosabilului în defileu va trebui să să fie lărgit cel puțin.cu alți 4-5 metri. Acest lucru va însemna că câteva sute de metri cubi de masă de rocă trebuie îndepărtați, prăbușiți și transportați de pe panta undeva în afara defileului și, în afară de aceasta, trebuie construit un zid de protecție din beton armat cu o înălțime mai mare de 5-8 metri pentru a preveni alunecări de teren. masă, care în această secțiune sunt zilnice. A calculat cineva ce va costa toate acestea și cât va dura să o facă?
     Al patrulea. Varianta RIA - împărțirea autostrăzii în două ramuri, include construirea unei autostrăzi ocolitoare de 5,5 km pentru a conecta secțiunea de deasupra râului Struma cu ruta principală a autostrăzii. Acest drum presupune construirea de legături de tunel, viaducte și poduri, iar acestea sunt costuri de care nimeni nu dorește să țină cont.
     A cincea. RIA, proiectanții și contractorii de reconstrucție a secțiunii actuale de 10,4 kilometri a E-79, care trece prin defileu, va trebui să explice publicului bulgar și Comisiei Europene cum va fi reconstruit pentru a îndeplini normele și criteriile pentru curbe rutiere, pante și cerințe ridicate de siguranță rutieră? Până în prezent, Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și Agenția Rutieră au impus o tăcere gravă asupra acestor probleme.
     Şaselea.Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA ascund de asemenea publicului bulgar faptul că opțiunea impusă de aceștia pentru această parte a autostrăzii Struma nu îndeplinește cerințele pentru o autostradă, deoarece nu prevede existența unui astfel de -sumat banda de urgență - nici în direcția Blagoevgrad, nici în direcția Kresna . Această circumstanță arată că această secțiune va fi construită ca cea mai obișnuită autostradă.
     Al șaptelea. În calitate de expert în domeniul construcțiilor de drumuri, sunt îngrijorat și de faptul că până acum nimeni nu a indicat, înregistrat sau contractat răspunsul la întrebarea când va începe efectiv construcția secțiunii de est a râului Struma și când reconstrucția secțiunii traseului actual al E-79 în defileu,prin care traficul va fi redirecționat în direcția Greciei vecine?
     A opta . RIA nu a dat publicului bulgar un răspuns la întrebare - dacă în timpul reconstrucției actualului tronson rutier al E-79 prin defileu, există un incident cu secțiunea de autostradă ,,deja" cu sens unic la est de râul Struma, cum și unde va fi deservit tot acest trafic uriaș de 15.000-16.000 de autovehicule pe zi?
- Crezi că cineva va răspunde la aceste întrebări?
- Nu, dar le-am pus astfel încât publicul bulgar și contribuabilul bulgar să știe în ce capcană vom fi prinși dacă această opțiune este implementată.
- În iunie anul acesta Comisia Europeană a anunțat că lansează o anchetă la solicitarea a 600 de locuitori ai municipiului Kresna pentru a stabili dacă opțiunea aleasă de guvern pentru această secțiune de autostradă, care va circula de-a lungul vechiului drum, respectă directivele europene privind siguranța infrastructurii rutiere.
- Această anchetă a CE arată că publicul larg este împotriva încercărilor Ministerului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA de a impune un proiect pe care nicio persoană rezonabilă nu l-ar califica drept optim și sigur pentru traficul din această zonă. Mă voi bucura dacă va da unele rezultate, pentru că locuitorii din Kresna au dorit întotdeauna ca toată secțiunea de 13,2 km a defileului să treacă spre est peste râul Struma, iar drumul actual să rămână ca infrastructură rutieră locală, dar cerințele lor au a rămas mereu nemaiauzit. 
- Din câte știu, solicitarea lor se suprapune complet cu proiectul aprobat de CE al companiei italiene SPEA, care prevede ca întregul traseu de 13,2 km al acestei părți a autostrăzii să treacă la est de râul Struma și care proiect a fost jucat de RIA. Cu toate acestea, pentru mine rămâne neclar de ce?
- Și nu am răspuns la această întrebare logică, deși în ,,discuțiile" preliminare purtate de agenția rutieră din Simitli, Kresna, Strumyani și Blagoevgrad, toți specialiștii și experții în construcții de drumuri i-au apreciat avantajul.
- De ce nu a fost acceptat atunci?
- Pentru că RIA nu a vrut să audă de niciun alt proiect, cu excepția forței impuse de ea și de guvern.
-Ați spus că separarea secțiunii de lotul 3.2 nu este nici o opțiune practică și nici mai ieftină și acest lucru se va confrunta cu finalizarea autostrăzii cu probleme și mai grave.
- Nu renunț la cuvintele mele. Poate că majoritatea cititorilor nu știu că, în 1992, Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice a anunțat o licitație internațională pentru un studiu de fezabilitate a traseului pentru autostrada Struma.În total au participat șase companii din Marea Britanie, Danemarca și Italia și niciuna din Bulgaria. În 2002, compania italiană SPEA a câștigat licitația cu un proiect care a fost aprobat și de Comisia Europeană și care propune ca întreaga porțiune de 13,2 km a defileului Kresna să fie construită în întregime ca o autostradă normală la est de râul Struma. Această opțiune a fost susținută atât de experții invitați să participe la discuții, cât și de locuitorii municipiului Kresna, dar a fost totuși respinsă de Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA și de 3,2 milioane EUR, care a fost acordat pentru studiul de fezabilitate pentru traseul autostrăzii, la stânga, deci, din cauza unor conturi de pub.
- La acea vreme, existau rapoarte pe internet că proiectul italienilor a fost respins din cauza prețului său de două ori mai mare, comparativ cu opțiunea impusă de Agenția pentru infrastructură rutieră, adică. cu o bandă în direcția Kresna-Sofia și cu alta în direcția Sofia-Kresna, care va folosi traseul actual al E-79 prin defileu.
- Ați văzut vreodată o analiză financiară și economică comparativă sau un raport al Ministerului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice sau RIA, care să indice câte milioane de lei va costa proiectul italian respins și cât va costa impus de RIA? Întreb pentru că nu am văzut niciodată așa ceva și nu mă aștept să îl văd. Dacă cineva cunoaște o astfel de analiză, să o arate sau să o publice, pentru că altfel toată această conspirație devine destul de dubioasă și duce la concluzii că nu vreau să fie adevărată. De asemenea, nu înțeleg de ce Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA ,,uită" cu atenție faptul că proiectul propus de SPEA a fost aprobat de CE ca fiind cel mai bun dintre toate cele șase proiecte admise pentru evaluare și proiectul RIA, care nu are nimic de- a face cuproiectul autostrăzii europene a fost pur și simplu impus cu forța.
RIA continuă să fie distrasă și ignoră faptul că celălalt avantaj al proiectului aprobat de CE, susținut de publicul larg din Kresna și experți în construcția de drumuri și tuneluri, este faptul că implementarea acestuia elimină complet necesitatea actualelor 10,4. -secțiunea de kilometri a drumului E-79, care trece prin defileu, este ,,reconstituită". Nu este nevoie să construiți o autostradă de ocolire de 5,5 km pentru a face legătura cu partea de autostradă construită până acum.
- În actualul impas, cum vă așteptați ca Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA să părăsească această stradă fără o ieșire?
- Există o cale de ieșire și aceasta este întreaga secțiune de 13,2 km din zona defileului care urmează să fie construită la est peste râul Struma ca o autostradă normală, adică. cu două benzi paralele, una pentru trafic orientat spre sud și cealaltă pentru trafic orientat spre nord. De aceea, Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, RIA și guvernatorul districtului Blagoevgrad trebuie să se prezinte în fața publicului bulgar și să spună clar și cu argumente:  1. Când cred ei că autostrada Struma va fi complet pregătită;  2.Cât va costa de fapt construcția generală a lotului 3.2 cu o lungime indicativă de 23,6 km peste prețul indicat de CE - dacă este construit conform CE aprobat de proiectul CE al SPEA și cât de mult dacă opțiunea impusă de RIA este implementat?; Cealaltă întrebare este - cine, când și cum va ,,lua" vina pentru posibila pierdere a finanțării globale garantate a proiectului în valoare de peste 1,35 miliarde BGN dacă CE refuză să amâne termenul limită pentru construcția autostrăzii sau dacă noul termen solicitat de guvern / 2027 / nu va fi respectat?
- Să ne reamintim cititorilor noștri, domnule Slivkov, că Lotul 3.2 Krupnik - Kresna are o lungime totală de 23,64 km și este împărțit în două secțiuni:
- Lotul 3.2.1 cu o lungime de 13,2 km. În acest lot este planificată construirea a 3 tuneluri rutiere - ,,Simitli" (211 m), ,,Rakitna" (1135 m) și ,,Stara Kresna" (1052 m). În această secțiune va trebui să fie construite 10 viaducte cu o lungime totală de 3,5 km, precum și 3 pasaje și pasaje subterane. Accesul la traseu va fi asigurat prin 3 noduri rutiere: ,,Poleto", ,,Mechkul" și ,,Stara Kresna". Valoarea orientativă pentru construcția lotului 3.2.1 este de 444.796.305 BGN fără TVA.
- Lot 3.2.2 cu o lungime de 10,4 km plus 5,5 km autostradă ocolitoare pentru conexiunea de intrare și ieșire cu orașul Kresna / așa- numitul o parte a benzii din dreapta a autostrăzii.
În această secțiune a defileului vor fi construite 4 tuneluri - ,,Tisa" (171 m), ,,Sveta Nedelya" (1,3 km), tunelul ,,Kresna 1" (358 m) și tunelul ,,Kresna 2" (230 m). În plus, vor exista 11 viaducte în această secțiune cu o lungime aproximativă de 5 km, precum și 9 pasaje și pasaje subterane. Valoarea indicativă a achizițiilor publice pentru lotul 3.2.2 este de 430.525.209 BGN fără TVA.
- Da, acest memento este util cititorilor noștri, deoarece ei pot vedea că Lotul 3.2 cu o lungime totală de 23,62 km este nu numai cea mai dificilă, dar și cea mai scumpă secțiune de drum a întregului traseu de 172 de kilometri al autostrăzii Struma ., în care va trebui investit aproape 900 milioane BGN fără TVA,ceea ce ridică valoarea unui kilometru construit la suma cosmică de 37-38 milioane de levi. Celălalt fapt la care publicul bulgar ar trebui să acorde atenție este faptul că costurile pentru implementarea opțiunii impuse prin forță de RIA sunt exact aceleași cu costurile care ar fi fost suportate dacă întregul tronson de autostradă ar fi fost construit la est de râu. Curent.
- Pentru a o spune chiar mai simplu și mai clar, decât versiunea pe care o deține RIA, tezaurul practic nu economisește absolut nimic.
- Așa este și de aceea nu pot înțelege de ce este toată această echilibristică
- Împrumutul de 5 miliarde BGN, pe care ni l-a luat statul în urmă cu câteva săptămâni, este un semn că trezoreria noastră nu are fondurile necesare pentru cofinanțare această parte a proiectului?
- Fără îndoială, această circumstanță, după părerea mea, face ,,filmul" cu un final destul de vag.
- După ce Ministerul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice și RIA ani de zile au ascuns cu atenție toate aceste informații, de ce insistați să fie anunțate de guvern chiar acum - cu câteva luni înainte de alegerile parlamentare de anul viitor?
- Nu mă interesează alegerile. Faptele sunt mai importante în toată această conspirație. Publicul bulgar nu mai merită să fie înșelat cu privire la adevărul despre construcția acestui important tronson de 23,6 km al autostrăzii Struma.
- Dacă te înțeleg corect, încă te îndoiești că, cu resursele tehnice și organizaționale disponibile, Bulgaria va construi această secțiune de drum în următorii 2 ani.
- Acest lucru nu se va întâmpla nu numai în următorii doi, ci și în următorii 5 ani. Retragerea formularului de cerere, cu care guvernul a dorit să primească finanțare din Fondul de coeziune al UE în valoare de 267 milioane de euro pentru această secțiune a defileului Kresna și cererea ulterioară de prelungire a termenului de finalizare a autostrăzii cu un alt 5 ani nu sunt altceva decât o recunoaștere a lipsei unui comportament responsabil al statului, a unor conturi total greșite și o dovadă că nu s-a făcut absolut nimic până acum pe această secțiune de drum.
- Se poate defini următoarea amânare a termenului de finalizare a construcției lotului 3.2 de pe autostradă și retragerea formularului de cerere pentru finanțare în valoare de 267 milioane de euro ca o încercare secretă de sabotare a întregului megaproiect?
- Sunt deja înclinat să cred în tot felul de teorii și conspirații, pentru că până acum nu am auzit și nu am citit prim-ministrul, ministrul Ministerului Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice sau șeful RIA au spus:
1 . Când vor începe lucrările pe traseu în zona defileului cel mai devreme?
2. Când se va finaliza construcția lotului 3.2 cu o lungime totală de 23,62 km de autostradă?
3. Câte milioane de leva va costa de fapt secțiunea prin defileu în versiunea sa stricată ,asigurarea unei benzi cu sens unic cu două benzi pentru trafic?
4 . De ce interesul public și rațiunea colectivă continuă să fie păstrate ,,în bucăți"?
- Când în mai 2019 jurnaliștii l-au întrebat pe primul-ministru când începe construcția prin Defileul Kresna (Lotul 3.2), el a răspuns după cum urmează / citez /: ,,O voi face lângă Kresna. De ambele părți ale Kresna să se oprească. Și apoi cine vrea să dea câteva miliarde, să le pună acolo. Vor să urce pe vârfuri. Imaginați-vă o autostradă la etaj! " .
Comentariul tau!
- Ce să comentez. Este mai mult decât clar pentru mine că experții săi continuă să împingă informații distorsionate și nedovedite despre ,,avantajele" opțiunii pe care RIA vrea să o impună cu forța, precum și avantajele proiectului aprobat de CE al companiei SPEA.
- Ce i-ai spune prim-ministrului dacă te-ar invita la o întâlnire personală cu el?     
- Adevărul și este că, în ciuda rezistenței sau îndoielilor sale, această porțiune a autostrăzii va fi urcată mai devreme sau mai târziu ,,în sus", deoarece alternativa a jumătății acesteia pentru a trece pe traseul actual al E-79 din defileu este o decizie imprudentă și ineficientă.

Interviu cu GEORGI BUZOV

https://struma.bg/%d0%b1%d0%b8%d0%b2%d1%88%d0%b8%d1%8f%d1%82-%d1%88%d0%b5%d1%84-%d0%bd%d0%b0-%d0%be%d0%ba%d1%80%d1%8a%d0%b6%d0%bd%d0%be-%d0%bf%d1%8a%d1%82%d0%bd%d0%be-%d1%83%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%bb%d0%b5%d0%bd/

O randare cu lotul 3.2 al autostrăzii Struma, unidirecțional, prin defileul Kresna:

Drive_140

Quote from: alecu26 on June 22, 2021, 10:35:40 AM
Ce stim de tunelul Zheleznitsa?

Progres la tunel este foarte bun. Punctele critice vor fi alunecări de teren în jurul.

tom_sawyer

#4240
Quote from: tom_sawyer on April 20, 2021, 05:54:10 AM
Ucrainienii vor să construiască un pod peste Nistru, de la Iampil către Soroca (Cosăuți), pentru care să plătească ei. Ar lega Kiev de Chișinău, evitând Transnistria.

Au lansat licitația.
https://prozorro.gov.ua/en/tender/UA-2021-04-30-001829-a

Construction of a border bridge over the Dniester River on the Ukrainian-Moldovan state border near the settlements of Yampil - Koseuts (with development of project documentation)

Expected value: 3 460 000 000,00 UAH (= ~100 milioane €)

Sunt deja 2 ofertanți, companii ucrainiene.





RaduG

(28.06.21) Viaductele autostrăzii Hemus în construcție la km 133 și 135 în secțiunea 3 din p.v. Kalenik la p.v. Pleven




Translate

QuoteVIADUCT de la km. 133 + 361 la km. 133 + 919
Instalația are o lungime totală de 558,5 m, cu o înălțime maximă de 30 de metri și este împărțită în trei
secțiuni. Sub cele două benzi există două structuri separate.
Fiecare suprastructură este formată din 5 buc. în gaură, pretensionat
grinzi cu înălțime - 210 cm de beton clasa C50 / 60 cu o lungime de 38,5 m și o flanșă superioară largă
- 180 cm.
facilitatea este deschisă 14.
Situațional, viaductul se află într-o curbă cu o rază de 2400 m și nivel - în linie dreaptă cu
panta longitudinală permanentă - 4%, urcând în direcția Varna.
Dimensiunea facilității include:
- două benzi cu lățimea de 11,75 m,
- banda divizatoare 3,0 m;
- două trotuare cu lățimea de 2,0 m.
Panta transversală a fiecărei benzi este unilaterală - 3,5%, căzând spre dreapta
La stânga.

                                              VIADUCT de la km 134 + 983 la km 135 + 401
În zona facilității, traseul autostrăzii Hemus este drept. În longitudinal
secțiunea profilului are o pantă longitudinală de 0,75%.
Au fost proiectate două poduri cu structuri separate - unul pentru fiecare
una dintre benzi.
Viaductul are 12 deschideri (34 + 10 * 35 + 34m) și o lungime totală de 418m.
Suprastructura fiecăreia dintre cele două facilități constă din
patru grinzi principale precomprimate cu următorii parametri:
- lungime 33,5m;
-deschidere statica 32,5m;
-inaltime 185cm;
-masa de asamblare 57t.
Pentru a îmbunătăți confortul călătoriei și a reduce construcția și
costurile de exploatare, în direcția longitudinală sunt proiectate structurile
ca temperatură continuă. Îmbinările de dilatare sunt furnizate numai la
a rezista.

Înălțimea maximă a coloanelor stâlpilor este de 27m.

RaduG

#4242
Bulgaria, autostrada Hemus. Un clip cu locația viitorului viaduct Miriova ,,cu cea mai mare deschidere centrală din Bulgaria, 202 m", execuție în consolă, ca viaductul Tălmăcel de pe Sibiu-Boița:



Translate:

QuoteViaductul Miriova este proiectat prin metoda ,,betonării în consolă" și este situat în secțiunea 3 a ,,Autostrăzii Hemus" de la km 125 + 888 la km 126 + 325.
Viaductul este proiectat cu o construcție de cadru din trei părți. Lungimea sa totală este de 407,8 metri. Deschiderile sunt după cum urmează / axiale /: Banda dreaptă și stânga: 102,90 + 202,00 + 102,90 = 407,80 m.


Fiecare coloană va fi finanțată de 24 de piloți. Fundația va avea dimensiunea de 14 pe 20 de metri, iar coloanele vor avea o lățime de 7 metri și, respectiv, 20 și 28 de metri înălțime!


Viaductul este situat în linie dreaptă, situațională și nivel. Înălțimea maximă a nivelurilor de deasupra terenului este de 45m.

Structura inferioară constă din doar două coloane cu înălțime limitată și de acolo începe executarea suprastructurii. Este mult mai economic și estetic. Coloanele sunt cutii cu dimensiunile 7 / 6.9m și grosimea peretelui de 40cm. Stâlpii sunt slăbiți, rulmentul lor este pe lagăre mobile unilaterale (longitudinale). Fundația este în conformitate cu studiile geologice - pilot la stâlpi și plat la fundații. Peretele etanșe armate sunt construite în spatele fundațiilor, care nu au nicio legătură constructivă cu instalația. Există îmbinări numai la fundații - două pentru întreaga instalație. Drenajul este rezolvat cu un sistem de colectare, deoarece apa este dusă la CMU.
Suprastructura este construită cu două instalații de betonare în consolă (IKB). Secțiunea transversală este o cutie. Înălțimea secțiunii este variabilă de la 12,75 m la suport până la 3,0 m în câmp. Pereții au o grosime de 40 cm. Există o distanță de 90 cm între cele două benzi ale autostrăzii. Acesta este destinat atârnării pe o platformă de inspecție, care este necesară având în vedere înălțimea mare deasupra solului și înălțimea secțiunii transversale. În plus, la o astfel de distanță - 90 cm nu este posibilă reținerea zăpezii, din cauza bolții. Pentru a asigura distanța dintre structuri la suporturi, este prevăzută transversal o plasă de siguranță, conectată la cea longitudinală pe consolele trotuarului.


RaduG



Translate:

Quote(30.06.21) Construirea ,,Hemusului AM" ,,Secțiunea 3" de P.V. Kalenik către PV Pleven (17,08km)

În această a treia secțiune vor fi construite 6 viaducte cu o lungime totală de 2289 metri sau 13,5% din întregul traseu, cel mai lung viaduct este al cincilea la rând cu o lungime de 558 metri și o înălțime maximă de 30 de metri, iar cea mai înaltă este al patrulea la rând cu înălțimea maximă de 45 de metri și lungimea de 438,5 metri. Se vor construi 6 pasaje agricole, un pas subteran agricol și un pas subteran pe drumul dintre satele Bahovitsa și Nikolaevo la km. 132 + 340. O zonă de recreere va fi construită la km. 130 + 300, precum și ,,Intersecția rutieră Pleven", situată la km. 138 + 600 pe autostradă și la o distanță de 16 km. din orașele regionale Lovech și Pleven. Va fi un tip de trifoi complet, iar drumul II-35 (Lovech-Pleven) va trece cu un pasaj peste autostradă.