News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tavi

@cezar-mario2012: Mulțumesc!
Legat de problema structurală, te referi la dealul de la 0:22 din filmare?

bogdymol

Pun aici postarea aceasta de pe facebook a presedintelui CJ Arad:

QuoteÎncheiem ziua cu o veste bună! Din toamnă se înființează două noi puncte permanente de trecere a frontierei în județul Arad: Variașu Mic/Dombegyhaz și Grăniceri/Elek! Ministrul afacerilor externe 🇷🇴 Bogdan #Aurescu s-a întâlnit astăzi cu omologul ungar 🇭🇺, Peter #Szijjártó, la Gyula, Ungaria, semnând acordul de deschidere a punctelor de trecere a frontierei din județul nostru!

Cele 2 puncte noi de trecere a frontierei sunt localizate aici.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

tom_sawyer

#4172
Apropo de deschiderea de noi puncte de trecere a frontierei cu vecinii, un articol din 2020:

Nici nu se opune, dar nici nu face nimic. Aceasta este poziția ministrului Transporturilor, Lucian Bode, rugat să intervină pentru conversia podului feroviar de la Fălciu, județul Vaslui, în unul rutier, care să ducă la scurtarea legăturii București – Chișinău cu 150 de kilometri.

În 2011, România a cheltuit 7,88 milioane de lei pentru modernizarea Staţiei CFR Fălciu (jud Vaslui), de pe graniţa de est a României, pentru implementarea cerinţelor Schengen.
Gara, aflată de fapt pe teritoriul satului Bogdăneşti, nu este folosită şi se degradează de la o zi la alta, pentru că din 2012, niciun operator feroviar de călători sau de marfă nu a mai fost interesat de această rută de trecere în Republica Moldova.

În aceste condiţii, punctul de trecere a frontierei (PTF), în regim feroviar, Fălciu (România) – Cantemir (Republica Moldova) nu funcţionează, iar podul care traversează Prutul, construit în 1951, rugineşte de la an la an.

"În ceea ce priveşte includerea proiectului în Master Planul General de Transport, acest demers se realizează la nivelul Ministerului Transporturilor după ce se analizează necesitatea şi oportunitatea proiectului. Strategia de implementare a Master Planulut General de Transport al României se actualizează periodic, astfel încât finanţarea proiectelor pentru infrastructura de transport să se încadreze în creditele de angajament şi creditete bugetare aprobate", afirmă ministrul Transporturilor.

Acesta precizează însă că administratorului podului, anume CFR SA, nu se opune proiectului, dar nu are bani pentru transfomarea structurii. Conversia podului feroviar într-un rutier nici nu ar avea însă de ce să fie susținută financiar de către CFR SA, ci mai degrabă de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

"Podul metalic peste râul Prut este un mijloc fix, aflat în administrarea Sucursalei Regionale de Căi Ferate, fiind apt pentru circulaţia feroviară. Având în vedere că nu sunt indicii imediate pentru reluarea circulaţiei feroviare, CNCF CFR SĂ nu este împotriva unei soluţii tehnice de adaptare a suprastructurii căii, pentru a permite utilizarea alternativ ca pod feroviar şi pod rutier, însă CNCF CFR SA nu poate suporta cheltuielite adaptării suprastructurii pentru circulaţie mixtă şi nici pentru alte lucrări conexe", afirmă ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Răspunsul pare a fi însă o eschivă. Conversia podului nu este obligatoriu să fie făcută din fonduri nerambursabile UE, ci s-ar putea face cu bani de la bugetul de stat, mai precis din resursă a CNAIR. Pentru aceasta însă podul ar trebui să fie transferat prin decizie a Guvernului la CNAIR de la CFR și, eventual prin decizie a Ministerului Administrației și Internelor, convertit din frontieră feroviară în frontieră rutieră.

Legarea proiectului de conversie a podului feroviar într-unul rutier, de modificarea Master Planului de Transporturi împinge însă soluționarea problemei spre un viitor îndepărtat, nesigur, luând în calcul duratele mari ale procedurilor birocratice implicate la nivel european.

clubferoviar.ro


Linia aia ferată chiar nu mai are niciun viitor, păcat de podul ăsta care stă degeaba.

cezar-mario2012

@Tavi: Versantul respectiv este format din două tipuri de rocă diferită, o treime este rocă instabilă și restul rocă stabilă. Roca instabilă este forte fărâmicioasă și are tendința de surpare. Dispunerea rocilor pe acel versant este pe înălțime, se vede pe filmare că au structuri diferite.

Tavi

^Da, am bănuit că asta trebuie să fie problema. Tablierul peste Struma îl termină de lansat în două trei luni. Între timp termină și tunelurile.
Ciudată descărcarea temporară de la Simitli. Se oprește totul brusc în linia aia ferată care duce la mina de cărbune (GPS: 41.895829, 23.118874).

cezar-mario2012

^Se va termina în DN, adică se va trece simplu de la 4 benzi la 2. Nu au prevăzut nimic acolo pentru că se așteptau să se lucreze la lotul următor ce include nodul cu Smitli, dar UE nu lea aprobat finanțarea. Lotul este licitat și constructorul ales, dar nu s-a semnat contractul. (are un an și jumătate de când este atribuit). Ecologiști sunt de vină, ei nu vor autostradă prin defileul Kresna, propunere lor este absurdă, vor ca autostrada să meargă prin Razlog către punctul de trecere Kato Nevrokopi (GR) - Koprivlen (BG).

bogdymol

Ungaria, harta autostrazilor si a drumurilor expres. Cu rosu sunt cele cu plata (vigneta), iar cu verde sunt cele gratuite (vigneta nu e necesara):

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

manimal

hello! vara aceasta drumul prin bulgaria catre granita kulata-promachonas va mai adauga vreun segment de autostrada sau este la fel ca in 2020 ?

cezar-mario2012


cezar-mario2012

De prin Bulgaria, A2 Hemus, Boaza - Dermantsi:

Dominik

Serbia, A2 Preljina-Požega, lot Preljina-Pakovraće.

You're in Steelers Country


RaduG

#4182
Autostrada A2 ,,Hemus" Sofia Varna, din Bulgaria, lotul 3 Kapelik - Plevna. Interesant pentru conexiunea București-Sofia-Bansko-Grecia.

Interesantă și lățimea proiectului 4+4+3, cu 2m separator median.

Translate :)

,,În această a treia secțiune vor fi construite 6 viaducte cu o lungime totală de 2289 metri sau 13,5% din întregul traseu, cel mai lung viaduct este al cincilea la rând cu o lungime de 558 metri și o înălțime maximă de 30 de metri, iar cea mai înaltă este al patrulea la rând cu înălțimea maximă de 45 de metri și lungimea de 438,5 metri. Se vor construi 6 pasaje agricole, un pas subteran agricol și un pas subteran pe drumul dintre satele Bahovitsa și Nikolaevo la km. 132 + 340. O zonă de recreere va fi construită la km. 130 + 300, precum și ,,Intersecția rutieră Pleven", situată la km. 138 + 600 pe autostradă și la o distanță de 16 km. din orașele regionale Lovech și Pleven. Va fi un tip de trifoi complet, iar drumul II-35 (Lovech-Pleven) va trece cu un pasaj peste autostradă."


hepea

Foarte grea mi se pare portiunea asa, din vaiduct in debleu, in viaduct, in debleu, etc. Cam cand e estimat a fi gata?

cezar-mario2012