News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pentium10

Poze cu podul peste Tisa, parte a M44 din Ungaria.



Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

bogdymol

^^ Trebuie sa remarc, in sens pozitiv, cu vecinii maghiari se uita putin si la arhitectura podurilor ce le construiesc, si nu folosesc doar solutia banala cu niste grinzi aruncate pe o gramada de pile, ca la noi. +1

Quote from: ocume on February 22, 2021, 11:02:47 PM
@bogdymol: Ne poti spune ce planuri au austriecii pentru urmatorii 5-10 ani in materie de autostrazi si drumuri rapide? Ai cumva o harta actualizata cu planurile lor (ceva cum ai pus mai sus de la unguri)? Mai conecteaza cumva intre ele A1 si A4 la Viena sau ramane tot numai prin A21 si S1?

Bun venit pe forum! Ti-am raspuns pe thread-ul Drumurile Europei, ca aici e doar pentru vecinii Romaniei.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Dominik

Muntenegru, asfaltari pe A Bar-Boljare

You're in Steelers Country

dr4qul4

Arata incredibil autostrada asta, dar momentan se lucreaza doar intre Pogorita si Matesevo?
Pe portiunea asta am numarat 16 tuneluri din care cateva destul de lungi.
Totusi... de la Matesevo la Boljare cand au de gand sa inceapa?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Morosanu

Pai doar pentru asta s-au indatorat pana peste cap la chinezi! :( Sa vedem daca mai au cu ce se indatora....
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

Pe secțiunea de până la granița cu Serbia sunt niște probleme cu Ecologia la care UE a făcut mare gălăgie și au trebuit să reactualizeze proiectul, constructorul și finanțare va veni tot din China.

voicul

Deci nu le ajunge ca erau sa intre in default "inainte" de pandemie din cauza acestei autostrazi.
Curand China va avea o filiala chiar langa noi.  :lol:

dr4qul4

Dar fac si sarbii ceva? Daca aceasta harta este actualizata, bucatica aceasta spectaculoasa nu e prea utila.  Mai degraba era interesanta bucata dintre Podgorica si Bar...
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

razvan96

Nu inteleg de ce unii le tot plang de mila pe net ca vai ce s-au indatorat. Ziceti mersi ca locuiti intr-o tara de 20 de milioane de oameni (deci o forta economica mai mare) si cu acces la fonduri UE. Dar Muntenegru, o tara cu un PIB minuscul, cum credeti ca ar putea construi 40 de km de autostradă prin munte? Si cine altcineva ar imprumuta cu 1 miliard de euro o tara in care acel miliard inseamna aproape cat cheltuielile bugetare totale pe un an? Hai sa lasam lacrimile de crocodil. Nu de alta, dar tind sa devina si xenofobe uneori ;).

florin74

#4089
https://www.reuters.com/article/us-china-silkroad-europe-montenegro-insi-idUSKBN1K60QX
E foarte interesant articolul, desi e de peste 2 ani
In plus, alegerea sectorului de mijloc, in detrimentul sectorului Bor-Podgorica, care are cel mai mare trafic si leaga capitala de principalul port, ridica la fel de multe semne de intrebare.
2/3 din muncitori sunt chinezi... Asa ca mai usor cei care vantura ideea sa vina chinezii sa ne faca autostrazi, plus probleme grave de mediu pe perioada executie... Costuri suplimentare.
Dar da bine  la prostime "chinezii fac autostrazi rapid si ieftin".  Fac o laie...

https://www.ft.com/content/d3d56d20-5a8d-11e9-9dde-7aedca0a081a

Two feasibility studies conducted by international consulting companies, reviewed by the Financial Times, found that the highway would not have enough traffic to justify the costs.
The studies, by French company Louis Berger in 2006 for the Montenegrin government and US consultancy URS in 2012 for the European Investment Bank, have never been made public. When the Montenegrin parliament voted in December 2014 to approve the Chinese loan, the studies were not made available to them.
The contract, agreed without an open tender process, freed CRBC and all subcontractors from paying VAT or customs duties. It also stated that if Montenegro could not repay its debt within the specified timeframe Eximbank would have the right to some of its territory.

dr4qul4

would have the right to some of its territory :gj:
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

florin74

Au garantat cu pamantul tarii... Un ipotecar mai special... Ce cretini...Numai in Balcani se putea intampla asta... Dar o sa aiba poduri si tuneluri prin care o sa treaca 10 speriati pe zi in extrasezon. Adica 10 luni din 12. Mandria in schimb.. nemasurata...

dragos76

"calul troian" și proverbul cu "ferește-te de darurile grecilor" sunt mici copii față de bombonica cu care s-au serviti muntenegrenii.
@razvan96, nu e țară membru UE, dar e țară candidat. Nu știu acum care mai e statusul, dar înainte erau fonduri și pe filiera asta pre-aderare. Plus, există și posibilitatea finanțării BERD.

Morosanu

S-au "vandut " chinezilor pentru ca Ue si USA le-au spus pas din pacate....
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

 1. Nu înțeleg de ce discutăm aici despre ei, avem cumva graniță cu ei?
2. De ce ne f... grija de ce fac ei cu bani lor și cu tara lor ?
3. Serbia are în planul pe 5 ani legarea Serbiei de Muntenegru cu autostradă, de fapt planul pe 5 ani prevede legarea tuturor țarilor vecine prin autostrăzi sau DX, inclusiv România.



Dacă vă uitați mai bine pe hartă se văd proiectele, verde sunt în trafic, roșu în construcție și gri sunt proiecte.