News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.


oneway

Poate sa imi explice cineva de ce gliseaza intreg viaductul ?
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

TibiV

#3962
In loc de lansator...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)



bogdymol

Drumul expres M85 din Ungaria (Csorna - Sopron). Deschiderea in Decembrie.

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

Drive_140


cezar-mario2012

2/3 of the Zheleznitsa tunnel on the Struma Motorway have been dug

In one year from the start of the construction works, two thirds of the excavation and the primary lining of the "Railway" tunnel of the "Struma" Motorway have been completed. The primary lining of the facility on the south side reached 790 m for the left pipe and 706 m for the right. 680 m of right and 670 m of left pipe were excavated from the north.

The "Railway" tunnel is being built according to a new Austrian method by digging about a meter and a half - two in each pipe and direction in a day, and immediately after that the primary lining of the facility is made with fasteners, sprayed concrete and anchors. The construction activities started in October last year and the site is open 24 hours a day.







Zheleznitsa is the longest road tunnel ever built in Bulgaria. It will have two separate pipes for movement in the direction, the length of each will be about 2 km. The facility will have all the necessary systems for energy efficient lighting, ventilation, video surveillance, fire alarm, intelligent traffic management system, etc.

At the same time, a bridge was built along the direct route passing over the Suha Reka River with a length of 108 m, a retaining wall at the direct route, as well as a bridge over the Suha Reka River with a length of 24 m together with a tunnel service at the South Portal of the tunnel. Simitli, helicopter pad, correction over the river Suha Reka.           

The project for the construction of the Zheleznitsa tunnel on the Struma Motorway is co-financed by the Cohesion Fund of the European Union and the national budget through the Transport and Transport Infrastructure OP 2014-2020. The contractor of the Zheleznitsa Tunnel is Association 2018 ", in which: GP GROUP AD, GLOBAL CONSTRUCTION OOD and VIA PLAN EOOD participate. The value of the contract is BGN 185,370,370.37 without VAT.

http://www.api.bg/index.php/bg/prescentar/novini/prokopani-sa-23-ot-tunel-zheleznica-na-am-struma-video/

guranflorin

Sa nu aplicam acest model in Romania. Daca unii pleaca din Nord si unii din Sud sigur se intalnesc in Vest :dunno:

cezar-mario2012

#3969
^ Despre ce naiba vorbești acolo?

Revenim la oile noastre.  Ultimul segment al viaductului stânga de pe lotul 3.2.1 Tunel Zheleznitsa:



R: Suntem prezenți azi pe A3 Struma, înaitea tunelului Zheleznitsa, pentru un eveniment foarte important alături de Dr. Inginer Borisov Traniski Manager de Proiect, care ne va explica ce se va întâmpla peste puțin timp aici.
B.T: Peste puțin timp vom finaliza ultima împingere a podului de la km 366+250 al Autostrăzi Struma. Sistemul de împingere este pentru prima dată folosit în Bulgaria.
R: Care este masa împinsă ?
B.T: Masa ce va fi împinsă va fi 15000 tone, masa totală a podului.
...........
R: Ce tehnologie se folosește pentru că 15000 tone este o masă foarte mare?
B.T.: Tehnologia de constă în construcția de segmente ce se armează pe acest cofraj, se betonează și după uscare se împinge. Primul se împinge, apoi se construiește al doilea, se împinge și acesta...urmează al treilea...acum am ajuns la al 21-lea segment, ultimul de pe această parte a podului.
R: Înțeleg că fiecare segment construit îl împinge pe celălalt și întregul pod se mișcă ?
B.T.: Da, segmentele sunt unite unul de altul, adică un întreg, mișcarea întregului pod se face pe lagărele montate pe piloni, împingerea fiind făcută cu pistoane hidraulice.
R: Ce sunt aceste cabluri de otel?
B.T.: Aceste sunt cabluri de pretensionare a betonului armat ce oferă tărie întregului pod.
R: Și la celelalte poduri este la fel?
B.T.: Acolo fiecare grindă vine pretensionată din fabrică, la noi această pretensionare se face pe loc.
R: Poți să ne spui care sunt avantajele acestei tehnologii și ceva mai multe informații despre ea?
B.T.: Desigur. Fără această tehnologie am fi folosit grinzi standardizate de mari dimensiuni, greu de transportat și manevrat, am fi fost nevoiți sa deviem râul Struma pentru a lucra în albie. Deschiderile sunt de 60 m. și ar fi fost nevoie de grinzi cu dimensiunea 59,5m, dar cerința expresă a proiectului era de a nu se întrerupe circulația trenurilor pe magistrala Sofia-Kulata.
R: Înțeleg ca construcția podului nu a împiedicat cu nimic traficul?
B.T.: Nu. La construcția unui pod standard de 300-320m am fi fost nevoiți să creăm devieri de trafic, circulație pe o singură bandă alternativ, ceea ce era foarte greu de realizat aici, așa nu a fost nevoie de acestea.
R: Care este cea mai mare înălțime a podului?
B.T.: Pilonul cel mai înalt are 18 m și o greutate de 500 t, în momentul în care ultimul segment, cel de-al 21-lea, va fi împins, va ajunge aici, iar ghidajul va ajunge aproape de stâncă.
R: Poți să ne spui ce este acea structură de metal?
B.T.. Desigur, acea structură de metal este un ghidaj de glisare cu o deschidere de 37 m și o greutate de 100 tone cuplat de un segment de 37 m și 1000 tone. Construcția trebuie să fie ușoară și împreună cu primul segment care are tot 37 m. trebuie să acopere distanța de 60 m dintre piloni fără a pune în pericol construcția.
..........
Traducerea este aproape integrală, cu câteva pasaje neimportante lipsă și porțiuni mici adaptate.




oneway

Multumesc de traducere  :p ! Acum are mult mai mult sens pentru mine operatiunea de glisare a intreg viaductului :zen:
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

voicul

@cezar-mario2012 +1.
Acum inteleg si eu partea asta: cum o fac si de ce o fac asa.

Totusi nu am vazut aparatul care impinge - mi se pare impresionant sa impingi o asa masa.

AlexxC

Zici ca e podul de la Braila construit pe orizontala.
Din ce se vede pe timelapse e de fapt : ridicare-impingere-coborare-turnare segment nou -ridicare-impingere...etc.
Ma asteptam sa vad asa ceva la chinezi nu la bulgari :))  cred ca sistemul ar fi extrem de folositor pe Pi-Si pentru ca spatiul va fi limitat si inaltimile foarte mari, apoi nu ai nevoie nici de macara si nici de lansator.

danutzu_1069

Cautati tehnologia folosita la viaductul Millau.
Este mai bine documentata, procedeul este acelasi.
Este o glisare pe plan inclinat la unghi mic, cu doua piese.

cezar-mario2012

^Din câte știu s-a folosit și la noi la viaductul de la Aciliu, dar acela era metalic la fel și cel de la Millau.