News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 2 Guests are viewing this topic.

Mersul trenurilor

aqualung

Cred ca ai uitat de relieful moldovei

slartibartfast

Știu, drumul ăla e perpendicular pe niște obcini de deal. Sunt dealuri între 2-300 m și drumul poate fi sinuos. Dar nu cred că e imposibil, mai ales cu finanțare europeană.

Mersul trenurilor

De ce ar avea moldova finantare europeana?

voicul

Fonduri pre-aderare, fonduri transfrontaliere ... mai gasesti si prin Serbia astfel de proiecte.


Mersul trenurilor

super, n-am stiut,  mi se parea mie ca serbia are cam multe autostrazi  :lol:

vancouver

In mod normal Iasi-Ungheni-si mai departe cei 25-30 km din rep. Moldova ar trebui bagati pe fonduri transfrontaliere (ca autostrada evident). La astea finantarea esta asigurata pana la 95% de UE (uzual 70-80%) si UE are interesul ca si imediat langa granita economia sa se dezvolte si sa nu apara o presiune de infractionalitate / saracie imediat dincolo de granita. Asa ca Rep. Moldova trebuie sa asigure numai 5% din costul intregului proiect (incl. pe partea Ro pana la Iasi) iar Romania probabil un 10-15% din costul intregului proiect. In orice caz merita cercetata aceasta optiune. Daca perioada de executie se distribuie pe 7-8 ani atunci Rep. Moldova trebuie sa dea ca. 4-5 mil. euro anual, ceea ce zic eu ar trebuie sa fie posibil.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

adiarc

"Poltava" adica Chisinau -Leuseni ( Albita ) este chiar un drum f ok....am fost pe el de 10-15 de ori,aproape anual,daca nu,odata la 2 ani sigur.

Nu trece prin localitati si curbele sunt excelent proiectate,f.larg incat majoritatea pot fii luate lejer cu 100 cu orice masina in stare tehnica buna si in conditii de carosabil uscat....
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Drive_140

#3787
M1(MD) este un drum foarte periculos pentru volum de trafic care avem azi. O mulțime de curbe, proiectate bine, dar sunt foarte periculoase pentru depășire cand mergi cu viteza mare. Foarte des apare ceața - datorită denivelărilor și pădurilor. Drumul este foarte îngust. Ceva nebun se întamplă permanent cand mergi acolo (depășiri idiotice). Sper, ca A8 nu va iesi aici.

Btw. Traseul de autostrada Iasi-Odesa nu este stabilit final, dar exista vreo 1-2 ani. Si merge la nord de Ungheni pe traseul de M5(MD) (drum vechi construit din beton: Balti-Chisinau-Odesa, 1+1, 2+1 pe relief). Sursa de finantare probabila este China si constructor poate fi CCCC.



Varianta ideala: A8(RO) continua ca autostrada noua langa M5(MD), dar DX Tisita-Albita(RO) continua pe M1(MD), M1 fiind modernizat la nivel de 2+2 (poate, DX). Trafic va fi separat bine in doua directii.

cezar-mario2012

...de prin Bulgaria.

- centura de sud a Sofiei dintre Mladust și A1:



- A6 Europa, lot Dragoman - Slivitsa:
 


- A2 Hemus, lot Belokopitovo - Buhovtsi:



... și incident pe lotul de autostradă A3, tunel Zheleznitsa, aici a avut loc o supare în galerie și trei muncitori au fost răniți, dar nimic grav.


voicul

Nasol cu A6 din BG, ca odata ce va fi gata, probabil la anul, cred ca va fi mai simplu drumul prin Serbia - chit ca treci prin 2 vami non-UE.

Singura carte ramasa RO este intrarea in Schengen, de preferat la pachet un BG.

Drive_140

^^
A6(BG) contine 3 loturi, de la Sofia pana la granita:
1. Nu are finantare (exista PT). Dar este un "drum republican" bun 2+2 azi.
2. Va fi gata 2020 (probabil)
3. Va fi gata 2021 sau 2022.

cezar-mario2012

^Până intră Serbia în UE, adică 2025, o să fie autostradă continuă din orient (Turcia) până în Occident, oriunde vrei să mergi...

De prin Bulgaria, A2 Hemus, lot Boaza - Kalenik:


Dominik

Bulgaria, centura orasului Pomorie

You're in Steelers Country

dr4qul4

2 benzi/sens, parapete pe mijloc...2 drumuri agricole subtraverseaza centura, o singura intersectie la nivel.
ar si mai important...este mai scurt decat varianta prin localitate cu 900m (5,5 vs 6,4)..

In timpul asta noi facem centuri 1+1 la orase cu populatie din 6 cifre, cu enspe intersectii la nivel, si ne ies si mai lungi decat variantele actuale (de ajunge waze-ul sa ne ruteze tot prin localitati)
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

Mda, asa ca sa ne facem o idee orasul Pomorie are sub 20.000 de locuitori si Timisoara aproape 350.000....gandire sanatoasa !!! Dealtfel s-a obserat si la ringul Sofiei care are 3 benzi pe sens si Bucurestiul va avea 2 benzi pe sens, fiind dublu la nr de locuitori ! Mai poti spune ceva ?  :rant:
You're in Steelers Country