News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

user201

@voicul
Nu m-au oprit deloc, deși am trecut pe lângă mașini de BGTOLL care opreau, unele aveau pe cineva oprit, altele pe nimeni, deci m-ar fi putut opri. Oricum au vignetă de weekend de 10 Leva și pentru 7 zile de 15 leva.

@dr4qul4
Noi am stat efectiv o seară în oraș și l-am vizitat, de aceea prima dată am mers pe acolo. Când am revenit, datorită ocolului pe care îl menționezi, am revenit pe la Plevna și acel drum era cu un asfalt mai rugos decât celălalt și mai prost, drumul mai puțin drept. Veliko Tarnovo e destul de frumos ca oraș istoric, aș zice că se vorbea foarte mult românește și merită vizitat o zi.

dr4qul4

Oare am putea face o comparatie statistica intre DN-urile din Bulgaria si Romania?
Ma gandesc la ceva gen: nr de km, % km prin afara localitatilor, pasaje pe/peste alte drumuri si CF, sau intersectii la nivel cu alte DN/DJ/CF.
Comparatia ar fi ok daca s-ar lua doar bucatile din afara localitatilor sau si mai bine, din afara oraselor. Trebuie sa avem grija sa coparam mere cu mere si pere cu pere.
@cristi5, crezi ca am putea scoate asa ceva din OSM? Sau singura varianta ar fi sa iau la ochi pe gmaps fiecare drum in parte (as putea face asta doar pt DN-urile principale).
Cred ca ar da foarte bine in presa. Se va vedea exact cat de jos suntem.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

user201

#3422
@dr4qul4
Dacă te gândești că majoritatea orașelor mai mari de la ei gen Ruse, Plevna, Byala, etc. au ocolitori 2+2, nu doar 1+1, iar unele precum Blagoevgrad au inel alcătuit din 2+2 pe o parte și autostradă pe alta, mă tem că o comparație precum cea propusă de tine nu ne-ar avantaja. Și Bulgaria e ce mai săracă țară din UE...

TibiV

Or fi bulgarii cei mai saraci, dar categoric nu sunt cei mai prosti....
"Vecinii de la nord" ii depasesc cu mult la prostie rutiera ... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4


Obiectivul meu nu e sa "iesim noi bine", ci din contra, sa aratam realitatea. Aia in care noi facem giratorii sau intersectii in T, acolo unde bulgarii au facut pasaje.
La noi, pentru drum nou, exista doar un singur sinonim: autostrada. Si asta doar pentru ca avem in minte doar acele DN-uri care trec prin toate localitatile si sunt pline de giratorii, intersectii in T si treceri la nivel cu CF.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

user201

Exemple de ocolitori la nivel de DN și noduri din Bulgaria:

Ocolitoare Ruse







Ocolitoare Byala




Ocolitoare Plevna



Nod DN Veliko Tarnovo- DN Plevna





cristi5

https://adevarul.ro/economie/business-international/cum-esuat-parteneriatul-public-privat-ungaria-1_5d485591892c0bb0c63be73b/index.html

Cum a eşuat Parteneriatul Public-Privat în Ungaria

"Ungaria va pierde 7% din produsul său intern brut (PIB) curent sau aproximativ 2. 853 miliarde de forinţi (8,7 miliarde euro), până în 2040, din cauză că a decis să construiască autostrăzile M5 şi M6 prin acorduri de partneriat public-privat, în loc să contracteze împrumuturi pentru finanţare, scrie Budapest Business Journal, preluând o analiză a site-ului de ştiri economice G7.hu. Anul trecut, statul ungar a plătit 114 miliarde forinţi (349 milioane euro) proprietarilor celor două autostrăzi, făcând din acestea cele mai scumpe concesiuni PPP. Această sumă se ridică la o treime din totalul veniturilor generate de sistemul rutier de taxare şi de cel de vinietă electronică, de 315 miliarde de forinţi (peste 964 milioane de euro), mai arată analiza."

voicul

Deci cele 2 autostrazi sunt in PPP si pentru fiecare masina isi iau o parte de bani?
Cam asta e sistemul sau o fi in suma fix/an?

cezar-mario2012

 De ce pierde bani? Pentru cele două autostrăzii plătește 30% din totalul taxelor încasate pentru A. A5 și A6 au circa 350km amândouă deci cam 27% din totalul de 1300km. Unde este pierderea, dar benificiul nu se pune? Câte investiți a atras aceste două autostrăzii.
Cum adică pierde 7% din PIB, dar ce plătește toți bani acum, îi plătește în 40 de ani.
,,Toți" ne oripilăm de PPP, dar ne luăm telefoane de 1000E în rate și plătim în doi ani 1500E pe ele când valoare lor scade la jumate, ne luăm mașină în rate și plătim cu 30% mai mult in cei cinci ani și dacă o vindem mare brâză nu mai luăm pe ea... dar apartamente, case, cum se vând cu rate pe 20-30 de ani, măcar la aceste nu scade valoarea, dar posibil să pierzi puțin sau să câștigi.
O autostradă consumă materiale (ciment,grinzi utilaje...), acestea costă, bani se duc la niște firme care au angajați, plătesc taxe... muncitori direcți au și ei salarii, plătesc taxe... deci cu toți contribuie la PIB.

laszlo.robert

Nu este chiar asa ,Cezar-Mario. M5 a fost construit pînă la Kecskemet inainte de contractul PPP, FirmaAKA cu cap de lista francez doar a renovat sectiunea Kecskemet-Budapesta ,dar a cerut taxă  pe toată autostrada.
Din cauza taxei elevate chiar și la nivel european M5 a devenit pustie traficul s-a transferat pe Dn5 care este paralelă cu autostrada. Din această cauză și la presiunea populatiei statul maghiar a fost nevoit să răscumpere o parte din M5 si să renunțe la taxarea kilometrica în regim PPP.S-a extins taxare națională folosită și astăzi. Autostrada va deveni proprietate integrală a statul în 2031.
Calculul cu 30% este gresit.Cele mai traficate autostrăzi din Ungaria sunt M1 si M7.Taxă se percepe si pe 260 km de Dx.
Cel puțin pe M6 dezvoltarea economică se lasă de așteptat,fără finalizarea legăturii cu Croația.

voicul

Si cu M6 finalizat pana la granita ... nu stiu ce o sa se intample.
E cam aiurea pentru traficul de tranzit spre Croatia (+ ca si croatii ar mai treubie sa faca vreo 20 de km de A) si daca ar fi de o investitie mare, cred ca poate sa vina si cu autostrada care e a acum. Mai sunt cam 20 de km fata de granita.
In alte cuvinte: au cam facut-o pe degeaba (sens: alte erau prioritatile nu M6).

cezar-mario2012

 De prin Serbia, autostrada Nis - Dinitrovgrad:


cezar-mario2012

 De prin Bulgaria, autostrada A2 Hemus, lot Yablanitsa - Boaza:


voicul

rima autostradă construită de chinezi în Europa a fost deschisă traficului

Preşedintele Serbiei, Aleksandar Vucic, şi ambasadorul Chinei la Belgrad, Chen Bo, au participat duminică la inaugurarea autostrăzii E-763, denumită ,,Milos cel Mare", aceasta fiind prima autostradă construită de chinezi în Europa deschisă traficului, informează Euronews şi Tanjug.

Autostrada E-763 face parte dintr-o reţea transeuropeană de autostrăzi care face legătura între Gdansk şi Atena, precum şi între Istanbul şi portul Bar de la Marea Adriatică.

Autostrada inaugurată duminică face legătura între oraşele Obrenovac şi Ljig, are o lungime de 62,7 kilometri şi a fost concepută pentru viteze de 130 km/h.

La ceremonia de inaugurare, preşedintele Aleksandar Vucic a spus că acest tronson de autostradă, construit de firma chineză Shandong Hi-speed Group, va contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii în Serbia şi va atrage investitori în oraşe de-a lungul autostrăzii.

Vucic a subliniat că o serie de companii chineze au contribuit la relansarea economiei Serbiei, în special firma HBIS, care a cumpărat combinatul siderurgic Smederevo, firma Zijin, care a preluat un producător de minereu de cupru din oraşul Bor, şi firma Linglong, care a făcut invstiţii semnificative în oraşul Zrenjanin.

În luna iulie a acestui an, ministrul Infrastructurii, Zorana Mihajlovic, anunţa că Serbia intenţionează să împrumute mai multe miliarde de euro din China şi alte ţări străine în următorii ani, pentru a finanţa investiţii în proiecte regionale.

,,Statul trebuie să demareze noi investiţii dacă vrea o creştere economică continuă, în caz contrar am putea avea probleme", a mai spus Zorana Mihajlovic, care ocupă şi postul de vicepremier în cabinetul condus de Ana Brnabic.

Pentru a putea realiza acest lucru, autorităţile de la Belgrad intenţionează să investească până la opt miliarde de euro în infrastructură pe termen mediu, în principal graţie unor acorduri finanţate de China, dar şi de Rusia, Turcia şi Azerbaidjan.

Serbia a încheiat anul 2018 cu un mic excedent bugetar, iar planul de cheltuieli pe 2019 mizează pe un deficit de 0,5%. Datoria publică totală a Serbiei se situa la sfârșitul lunii mai la 51,8% din Produsul Intern Brut.

https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/prima-autostrada-construita-de-chinezi-in-europa-a-fost-deschisa-traficului-1175117