News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

boer_escu

^ Multumiri pentru sinteza, e chiar utila!

Am fost recent pe drumul lor national 44 (Beckescsaba-Kecskemet) si desi am remarcat o imbunatatire a starii drumului si aparent o diminuare a traficului greu fata de anul trecut (am fost tot intr-o zi lucratoare din luna mai), M44 isi va arata utilitatea la momentul la care va fi finalizata.

In alta ordine de idei, am remarcat in Ungaria o "linistire" a traficului datorata retelei de radare fixe instalate. Oricum intotdeauna in Ungaria se respectau cu strictete limitarile in localitati, dar acum am remarcat inclusiv pe autostrada foarte putini soferi care se avantau peste 140 km/h. 

aditd

Quote from: boer_escu on June 03, 2016, 11:02:57 AM

In alta ordine de idei, am remarcat in Ungaria o "linistire" a traficului datorata retelei de radare fixe instalate. Oricum intotdeauna in Ungaria se respectau cu strictete limitarile in localitati, dar acum am remarcat inclusiv pe autostrada foarte putini soferi care se avantau peste 140 km/h.

Asta pentru ca au prins frica de pe drumurile nationale sau pentru ca sunt radare fixe si pe autostrada?

boer_escu

^ Fiindca sunt radare fixe si pe autostrazi si pe DX-uri si pe drumuri nationale, deci peste tot  :D - dupa cum se vede si aici http://hungaryassistance.com/traffic-control-in-hungary-new-intelligent-speed-cams-from-april-5-2016/

De exemplu pe DX-ul intre Gyula si Bekescsaba e radar fix taman intr-o zona unde este o limitare de 70 (daca nu aveam Waze pornit, primeam poate o bucurie acasa!)

asztalos

Off Topic (dar util) : Am discutat in privat cu @Plajoska (persoana care se ocupa de radarele fixe, le ia coordonatele, le prelucreaza personal etc - fiind cel mai bun din Ungaria si NU a pus oficial la dispozitia publicului lista...) si mi-a trimis LISTA RADARELOR FIXE HU
Sunt 161 de RADARE fixe, restul sunt doar porti HuGo. Radarele fixe au forma de L, portile HuGo au forma de poarta (trec complet asupra drumului).
Totodata, un lucru e de precizat : in Ungaria radarul mobil (si cel fix la fel) e setat astfel : daca limitarea este de SUB 100 km/h (50 sau 90 sa zicem), radarul se seteaza la 67 km/h, respectiv 107 km/h. DACA limitarea este de 100 sau 130 km/h (oricum...100 km/h sau PESTE), radarul e setat la +23 km/h, deci pe autostrada poti merge linistit cu pana la 153 km/h CONFORM GPS-ului, deci aprox. 160 km/h conform bordului. Aceasta informatie o am de la colegii unguri de pe forum dedicat, care se ocupa STRICT de noile lasere si sisteme VEDA + jammere (un fel de forum al furnizorilor; sunt membru de aprox. 4 ani si urmaresc zilnic tot).
Am intrat recent cu 150 km/h conform bordului in radar (pe gps nu am avut timp sa ma uit - aveam Waze-ul pornit dar NU aparea radarul mobil de pe autostrada M35 in apropiere de Debrecen) si NU s-a intamplat nimica (au trecut mai mult de 3 saptamani).
Pentru orice informatii de acest gen ma puteti contacta pe privat.
P.S. : Detectoarele radar sunt PERMISE in Hu dar NU prinde laserul Cam S1 (functioneaza la 4 khz - conform celor relatate de experti), respectiv vigneta se plateste EXCLUSIV pentru autostrazi si drumuri exprese (DOAR peste 3.5 tone se plateste si pentru DN-uri) - multi ma intreaba.

aditd

Personal chiar mi se pare ontopic si ffff util ce ai mentionat.
Stiam ca si in HU exista abatere la radar, dar undeva la 10%, nu ca la noi +10km.

Am mai intrebat si pe forum de astfel de abateri pentru radare si mi s-a zis ca in BG nu exista asa ceva.
In alte tari mai stiti de astfel de abateri?

boer_escu

^^ Da, chiar foarte interesante informatiile! Multumim!

yetiman

Intr-adevar, bine de stiut. (Practic ar fi o dubla toleranta (+10% care cred ca vine din lege si +10% de la posibila abatere a radarului - eu asa as intelege-o) [evident, procentele sunt aproximative]

Oare ne-ar putea spune cineva si la noi cum este? Avem +10km/h din lege, dar nu stiu cat ar mai fi din abaterea radarului.  :(
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

A iesit si NIF-ul cu M35-ul si cele doua proiecte cu finalitate la inceput de 2018 primul si final de 2018 celalalt.



M35+ recent licitata portiune din M4 ar face mult mai util A3 Suplacu-Bors.
Din pacate noi ramanem in urma si la 15 ani de la inceperea lucrarilor nu vom fi in stare sa realizam conexiunea.

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

vancouver

Quote from: north on June 03, 2016, 02:13:39 AM



A, nuuu, nuuu, frunzaverde, ce facem? Fac ungurii noduri tip trifoi si avem celebrele "conflicte" care fac ca acest tip de nod sa fie "depasit". O nu, o nu. (sunt sarcastic, pentru cine nu s-a prins).
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

ce e interesant este ca fac trefla chiar si unde nu au loc pentru asa ceva.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

Hai sa incheim cu trefla, ca suntem off: este o solutie excelenta pentru valori de trafic de pana la MZA 100.000 cu 15% camioane. La peste 100.000 e nevoie de bretea directa se facut stanga (exact cum este la nodul de mai sus) pe directia cea mai circulata la stanga sau - ideal - pe 2 directii la stanga. Asta presupune evident nod pe trei nivele.

In Romania NU EXISTA DRUM CU ASA MZA si nici nu va exista prea curand. O trefla clasica este solutia ideala la orice intersectie de drumuri, ambele cu mai mult de o banda pe sens (de ex. A4 cu DN3 langa Constanta, care functioneaza deja sau la intersectiile viitoare ale A0 cu A1, A2, A3 etc..). De doi lei si f. proaste sunt in schimb orice alte solutii, care includ sensuri giratorii, gen A3 cu DNCB sau DN1 cu DNCB.

End of off-topic.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

asztalos

Iarăși off : în Ro avem voie cu 10 km/h in plus față de viteza legală  (radarul se seteaza la 61-62 km/h in localități - informațiile sunt sigure). Radare fixe Ro : NICI UNUL nu mai emite amenzi. Avem DOAR echipaje mobile  (Pythoon, MCV si câteva pistoale laser Trucam).
Vedeți ca citeam undeva despre Bulgaria că s-a modificat legislația lor și dacă depășești cu peste 60 km/h limita de viteză, ți se întocmește dosar penal! Așadar ATENȚIE celor care trec granița de sud (ca doar e vară). Folosiți detectorul in BG cu încredere : banda X la echipaje mobile (gen Opel Astra G) și banda K la camere fixe Siemens (vin amenzile de la radarele fixe din BG acasă). Detectorul de radar e legal in BG; NU vă recomand Waze-ul : pe forum mulți se plâng de rutarea făcută în tara vecină...
Slovacia : 50 km/h e SFÂNT, chiar dacă e zi sau noapte, chiar dacă ai sute de cai sau motocicleta de cursă... Până la 70 km/h maxim 40 de euro primești  (teoretic), trebuie plătit pe loc.
In PL în majorotatea localitatilor e indicator de 70 km/h; e aglomerat si NU prea se stă cu radarul. Pe autostrăzile din PL ziceau colegii unguri că polițiștii îi vânează doar pe cei "mari" : cei care merg cu peste 200 km/h
În Austria iarăși atenție : Sunt 12 radare fixe de la Nickelsdorf la Viena  (până la centură), Waze le știe pe toate. Se amendează teoretic și 1 km/h in plus cu 15 euro.

AdrianB1

Quote from: yetiman on June 03, 2016, 05:41:43 PM
Intr-adevar, bine de stiut. (Practic ar fi o dubla toleranta (+10% care cred ca vine din lege si +10% de la posibila abatere a radarului - eu asa as intelege-o) [evident, procentele sunt aproximative]

Oare ne-ar putea spune cineva si la noi cum este? Avem +10km/h din lege, dar nu stiu cat ar mai fi din abaterea radarului.  :(
In lege e tolerata o depasire de pana la 10 km/h, nu de 10%.

Radarul are o fisa metrologica in care e trecuta precizia de masurare; nimeni nu are obligatia sa o prezinte daca te opreste pe drum, poate fi insa ceruta la proces. Radarele cu laser (LIDAR) sunt extrem de precise pe vreme buna, abatere sub 1% asa ca nu m-as baza pe vreo toleranta semnificativa. La cele mobile toleranta e data de cat vrea operatorul sa ignore si cat de ocupat e echipajul in acel moment, radare fixe noi nu mai avem in functiune.

Ciprianul

Am inteles cum e cu Radarele. Intrebarea e cand se vor apuca de lucru ?
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

Iceman

#2084

In Olanda este posibil o asa lucrare intrun weekend.....La noi niciodata nu se va realiza asa cea intrun weekend ???