News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Beowulf

Probabil M43 va fi inclusa in M9 (prin redenumirea acelui tronson in M9). ..si da, probabil va fi terminata in acelasi timp cu A1 (pentru ca Sibiu-Pitesti nu va fi gata mai devreme de 2025).

Oricum o portiune a fost data circulatiei si se mai lucreaza la est de aceasta:
https://www.google.ro/maps/search/kaposvar+m9/@46.472585,18.7548008,432337a,13.1y,0t
Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.

aditd

Asa mai e si centura Kaposvar si daca nu ma insel s-a inceput lucrul intre Szombathely si Zalaegerszeg.
Din pacate nu mai gasesc articolul, dar e ceva in zona asta care a pornit sau va porni anul asta.

laszlo.robert

Harta respectiva nu este deloc actuala,este din anii 90.
M9 incepe la Szeged.M8 se va lega de viitorul M4 inainte de Szolnok si va avea nod  cu M 44.M6 se termina la Budapesta.Intre timp au fost regandite M86 si M85.Apropo M 86 se va termina integral in septembrie asigurind legatura intre Gyor si Szombathely.M8 si M9 au termene estimate in 2027.

laszlo.robert

O precizare :M86 in septembrie va fi intre Szombathely si Csorna .Intre Csorna si Gyor este M85.

north

Quote from: laszlo.robert on May 12, 2016, 11:02:57 PM
Harta respectiva nu este deloc actuala,este din anii 90.

Harta lui @Beowulf nu este chiar așa veche - eu nu am văzut-o decât relativ recent (și am cam urmărit Ungaria în ultimii 15 ani). Cu siguranță însă nu este din anii 90, căci spre exemplu, M49 nu a apărut în plan decât prin 2006 - 2007, și asta ca rezultat al lobby-ului făcut de anumite autorități române (dar asta este o poveste mai lungă, de pe vremea ședințelor comune de guvern RO-HU din perioada aceea.)
Remarcabil la această hartă este că încearcă să prezinte "forțat" (o reproduc mai jos) tocmai ceea ce guvernul ungar nu a urmărit a realiza: o rețea matricială de A/DX (autostrăzi / drumuri expres), cu trei axe vest - est și patru axe nord - sud.



Dacă ne uităm la rețeaua actuală de A/DX din HU, vedem o rețea pur radială - cu alte cuvinte toate A/DX "duc la Budapesta" (cu excepția lui M0, desigur, și a unor excentricități izolate, precum ["M"]61 la Kaposvár, sau forțând lucrurile, bucățile de M8 și M9 de lângă M6.
Din păcate, în "POIM"-ul lor pentru 2014 - 2020 (nu îl găsesc acum) nu vedem decât continuarea acestei abordări.
Așadar, din păcate, cred că ne putem lua gândul în viitorul apropiat și mediu de M8 și M9.

Mai mult, în continuare HU deservește în cel mai prost mod posibil interesele RO în materie de infrastructură autostradală. Nu numai că măcar una dintre M9 sau M8 nu reprezintă o prioritate, dar nici legătura lipsă M4 (în mod natural următoarea logic a fi dezvoltată) nu pare a fi o prioritate (și aici nu mă refer la legătura via M35-M3, ci cea directă via Szolnok). Da, no, lasă că trebuie să aducem M6-le (pe care oricum, probabil poți să pui de un picnic pe carosabil la câte mașini trec pe acolo) până la frontiera cu SR. Iar despre M49 chiar nu mai are rost să vorbim.
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

aditd

#1985
Pana la Berettyóújfalu va fi gata 2018 sau 19 si daca Romania chiar face A3 pana la granita, probabil o sa duca si ei bucata de M4 intre Berettyóújfalu si granita ca sa nu fie codasi.
Altfel de ce s-ar grabi?
Intradevar e ciudat M6, dar in context (daca Ro nu a adus autostrada) probabil ca si-au vazut prima data interesele.

A3 mai ajunge la granita. Ceva sa se uneasca cu M49 nu exista la noi decat rar si in teorie.

laszlo.robert

#1986
Ca o completare la ce a spus North,m-am documentat  putin mai temeinic :Harta respectiva dateaza din 1988 cind  s-a gindit un trafic de tranzit intre tarile blocului comunist .Din pacate incepind din anii 90-91 guvernul ungar a abandonat aceasta idee si din cauza scaderii drastice a schimburilor de marfuri dupa caderea cortinei de fier.S-a pus accent pe sistemul radial cu centricitatea Budapestei si legatura acesteia cu capitalele tarilor vecine si legatura Budapestei cu orasele majore :Debrecen ,Pecs,Szeged,Gyor,Miskolc.Aceasta fiind si o cerinta a Nato ,cu pregatirea viitoarei aderari.Incepind cu aderarea Romaniei si Bulgariei la EU traficul de tranzit a crescut foarte mult dar abia dupa finalizarea retelei actuale si ajungerea autostrazilor  existente pina la granite :M2,M3,M30,M35+M4,M6,M60 si largirea M15+M70,M44 pina in 2020,se va trece la realizarea M8 si M9 .Din pacate M8 este propus ca DX iar M9 si M 44 ca "Drum rapid" (un Dx saracit cu limite intre 90- 110 km/h ce poate avea atit intersectii denivelate cit si la nivel.

aditd

#1987
Quote from: laszlo.robert on May 13, 2016, 06:42:47 AM
Din pacate M8 este propus ca DX iar M9 si M 44 ca "Drum rapid" (un Dx saracit cu limite intre 90- 110 km/h ce poate avea atit intersectii denivelate cit si la nivel.

Si atunci de ce ii zice M?
Pare ca M15, M19, M70 si M9 existent care sunt si desenate ca autostrazi pe maps dar au doar 1 banda pe sens

Austria face ceva sa se uneasca cu M86?



olea10

#1988
Un mic ajutor pentru clarificarea cu M8/M9/Ungaria de prin alte parti:
o harta din 2013/2014

sau


si pagina 13 din acest document
http://zalaegerszeg.hu/dokumentum/22982/Zalaegerszeg_gazdasagi_strategia_0805_egyeztetesi_anyag.pdf

Toate cele bune.

P.S. to all: Keep going! People likes and read you!

laszlo.robert

#1989
M70 si M15 sunt half-profile,structurile sunt construite pentru autostrada sau Dx 2x2,de ce le spun "M",si la Dx si Drum Rapid ,banuiesc ca tot ce-a ce face parte din Drum de mare viteza :Autostrada,Dx,si Drum Rapid care a fost introdus in normativele de drumuri publice abia anul trecut si nu avem inca un exemplu fizic de cum arata,sunt semnate cu M ce in normativul ungar provine de la Magyar si nu Magistral.Diferenta este data de culoarea de fond a semnalelor rutiere :albastru pentru autostrada si Dx,verde pentru Drum rapid.Banuiesc ca drumul rapid va fii ceva asemanator cu 2x2 ce avem pe DN -urile ungare in jur de Szolnok sau Veszprem.
Ps.M85  se va lega de A3 austriac.M86 va avea nod cu M9 la capat ,nu cunosc deocamdata legatura cu Austria

aditd

Legat de harta 2027: de ce se opreste M9 in camp? (poate fac dupa 2027 si restul?)

Poate sa traduca cineva legenda din dreapta jos?

laszlo.robert

Aditd:Portocaliu-maro-Drum rapid 2x2 ce am explicat in postarea precedenta.
Verde -Half profile
Negru Autostrada/Dx 2x2

aditd

Mersi de informatii.

Am cautat sa vad ce e cu M4 si tot ce am gasit a fost de acum 3 luni
,,Pentru economia maghiară, piaţa din România este a doua ca importanţă pentru exporturi. Am încheiat acorduri economice inclusiv în privinţa interconectării rutiere. La începutul anului 2018 vom face legătura dintre autostrada noastră M4 cu autostrada A3 din România", a promis Peter Szijjarto, ministrul de externe al Ungariei." - Ministrul de externe al Ungariei, Peter Szijjarto

TibiV

Tare mi-e teama ca M4 va astepta A3-ul... :(
Chiar daca M4 va fi doar partea de la Debrecin la granita...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Beowulf

Ordinea prioritatilor:
A1: Bucuresti-Nadlac;  A3: Bucuresti-Bors;  A10: Sebes-Turda;  A0+DNCB: Centura Bucuresti; A8: Tg Mures- Ungheni; A12+A14: Calafat-Craiova-Pitesti-Tirgoviste-Ploiesti-Buzau-Braila; A6: Lugoj-Calafat; A7+DN(2X2): Botosani-Focsani-Slobozia-Calarasi.