News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Atila60

Da referitor la M35 am citit si eu articolul .Debrecen-Berettyoujfalu va fi functionabila pana in anul 2019 in lungime de 25,6km.Ce va face legatura cu A4 Berettyoujfalu-Nagykereki functionabila tot pana anul 2019 la km deocamdata cu semnul?

Levente

Am găsit pe net și harta viitoarelor autostrăzi din Ungaria, care ne leagă de Debrecen.   :)

http://www.dehir.hu/wp-content/uploads/m35nagyterkep.jpg

cezar-mario2012

#1667
  Comunicat www.api.bg cu ocazia deschiderii Lot 1 din A4 Maritsa, ultimul de finalizat din această autostradă:

  ,,Începând de astăzi se poate circula pe A4 Maritza Lotul 1 Orizovo - Dimitrovgrad. Odată cu construcția celor 31,4 kilometri se finalizază integral autostrada A4 Maritsa. Aceasta conectează A1 Trakya din zona nodului Orizovo cu punctul de frontieră "Kapitan Andreevo" granița bulgaro-turcă.
  Proiectul de construcție a autostrăzii A4 Maritza, Lot 1 și Lot 2 este co-finanțat din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene și bugetul național prin intermediul PO "Transport" 2007-2013, cu ajutorul acestui programul operațional s-au construit în total de 65,62 de kilometri. La 28 mai 2015 a fost pus în exploatare și Lot 2, de la Dimitrovgrad la Harmanli, cu o lungime de 34.22 km. Autostrada A4 Maritza este cea de treia autostradă complet finalizată din resurse financiare de la UE după A1 Trakia (360 km) și A6 Lyulin(19 km).
   Tronsonul nou de autostradă a fost deschis de președinte Rosen Plevneliev, prim-ministrul Boiko Borisov, miniștrii Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice Lilyana Pavlova și Transporturilor, Tehnologiei Informației și Comunicațiilor Ivaylo Moskovski, președinte al consiliului de administrație al Agenției "Infrastructurii Drumurilor" Ing. Lazar Lazarov, reprezentanții constructorului și a firmei ce a supervizat lucrarea.
  Secțiunea de autostrada Orizovo-Dimitrovgrad se afla pe zona teritorial administrativă a județelor Plovdiv, Stara Zagora și Haskovo și trece pe lângă localitațile Gorna Oryahovitsa, Pyrvomaj, Chirpan și Dimitrovgrad. Aceasta începe la sud de orașul Chirpan, traversează râul Maritsa în apropierea satului Yalkovo și se termină la km 36+400, la aproximativ cinci kilometri sud-vest de orașul Dimitrovgrad.
  Pe acest șantier au fost construite 22 de structurii mari. Printre acestea se numără podul peste râul Maritsa cu o lungime de 470 m, pod peste râul Stara Reka de 156 m, pod peste râul Banska de 131 m, pod peste baraj Dobri Dol de 56 m,  6 pasaje agricole supraterane, 8 pasaje agricole subterane, 4 pasaje rutiere și feroviare, 4 spatii de parcare. La construcția podului peste râul Maritsa din apropierea satului Velika au fost utilizate 288 grinzi de beton precomprimat și peste 10.000 de metri cubi de beton.
  Constructorul autostrăzii A4 Maritsa, Lot 1 Orizovo-Dimitrovgrad (km 5+000 până la km 36 + 400) este Asocierea Cooperativă Muratorian & CHEMENTISTI - CHI. EM. CHI. DI RAVENNA. Valoarea contractului este de 159 755 613 Leva cu TVA. Supravegherea lucrărilor a fost efectuată de către OCAC T7 / SNIK. Valoarea contractul este de 678 600 Leva cu TVA.
  Odată cu finalizarea ultimei secțiune a autostrăzii A4 Maritza este așteptată o creștere a traficului pe relația dintre Sofia și granița cu Turcia. Această autostradă va elibera de trafic drumurile de categoria I și II din județele Plovdiv, Stara Zagora și Haskovo, care au fost afectate în trecut de traficul intens dinspre și înspre Turcia.  Localităților adiacente drumului I-8 au scăpat de traficul de tranzit. Acest lucru va reduce timpul de parcurgere și va aduce la protecția mediului, printr-o reducere a emisiilor nocive, poluarea atmosferică și fonică. În scopul de a îmbunătăți siguranța rutieră în jurul zonei este prevăzută marcaje orizontale cu perle reflectorizante și montate sistemele de reținere care îndeplinesc toate cerințele europene.
  Odată cu lansarea lui Lot 1 Orizovo - Dimitrovgrad din A4 Maritsa se așteptată o creștere trafic mediu pe zi la 8500 de vehicule în 2015, la 11 145 de vehicule în 2020 și la 15,701 de vehicule în 2040."





Tradus cu Googl Transtate și adaptat de mine. Stirea originala la acest link:

http://www.api.bg/bg/prescentar/novini/ss-sredstva-ot-op-transport-zavrshi-cyalostnoto-izgrazhdane-na-am-marica/

Sau știrea în engleză apărută pe www.novinite.com .

http://www.novinite.com/articles/171568/Maritsa+Becomes+Bulgaria%27s+Third+Fully+Completed+Motorway

cezar-mario2012

  Și acum un mic rezumat. Bulgarii au 8 autostrăzi de făcut sau făcute. A0 CNS 16,5 km în construcție, A1 Trakya finalizată 360 km, A2 Hemus 418 km din care doar 166 km în exploatare, A3 Struma 150 km din care 86 km în exploatare și 24 km în construcție, A4 Maritsa finalizată 117 km, A5 Cerno More 100 km din care doar 10 km construiți, A6 Lyulin finalizată 19 km, A7 Kalotina 50 km de construit și A8 Ruse-Veliko 118 km de construit.
Total 1348.5 km, 758 km în exploatare, 40.5 în construcție și 550 km în diferite faze, contestații, licitații, proiectare sau SF.

  MENȚIUNE: la anul vor termina cei 16,5 km din A0, alți kilometri vor fi finalizați doar din 2018-2019. Cei 24 km din lot 3.3 A3 Struma au termen de finalizare de 3 ani și jumătate începând cu septembrie 2015.

danny_cbu

#1669
^^
2018-2019 dar indeajuns incat sa isi cheltuie banii europeni pe partea de autostrazi pana in 2020. Sunt sigur ca nu va mai exista niciun N+3 in viitor. In curand o sa semneze alte contracte si o sa aiba multe inaugurari catre 2020. La noi slabe sanse sa indeplinim in 2020 macar partea "pesimista" din MPGT.

user201

Aș avea și eu o întrebare legată de șoselele din Ungaria și cauciucurile de iarnă: - Există o dată anume( ceva gen de la 1 Decembrie) de la care este obligatorie echiparea mașinii cu cauciucuri de iarnă, sau anumite condiții meteo menționate?
Mulțumesc anticipat.

ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alecu26

deci ne-au facut oficial Bulgarii. Si anul asta, si la anul. Sa vedem in 2017....poate vom vedea 2 loturi din Sebes Turda, si vreo 1,5 loturi din Deva-Lugoj. Dar cu conditia ca ei sa stea pe loc.
Drumurile noastre POATE;

pasadia

Bulgarii vor mai deschide doar centura de nord a Sofiei in perioada urmatoare, caci doar acolo lucreaza acum. Si acela e un tronson scurt.

Danny550394

#1674
@user201
Din cate stiu eu nu este obligatoriu (am cautat si pe net). Dar este obligatoriu sa ai lanturi in masina. Fara lanturi ti se poate interzice intrarea in Ungaria in caz de ninsori abundente (cod portocaliu..rosu).
Eu am patit-o (long time ago).

cezar-mario2012

 Aceasta este harta autostrăziilor din Bulgaria actualizată pe 29 octombrie 2015, sursa SSC Bulgaria:



Verde în exploatare, roșu în construcție, galben în fază de proiect sau în proiectare.

MENTIUNE: Secțiunea 3.3 din A3 Struma de 24 km este deja atribuită și se afla în faza de proiectare, iar din martie vor intra în teren. Ar fi trebuit colorata diferit. Cel mai devreme o vor finaliza în decembrie 2017, termenul contractual este februarie 2018. Lot 3.1 a fost contestat de Strabag, au pierdut în prima instanța și se așteaptă dacă o vor mai contesta mai departe.
  Cred că totuși avem ceva șanse să mai avansam și noi, avem în execuție circa 190 km de autostradă, cred ca o mare parte din aceștia vor fii finalizați anul viitor. Nu cred ca diferența între noi și bulgari sta în numărul de kilometri în exploatare, ci în raportul  suprafața/populație și necesar de tranzit, Bulgaria este un actor pricipal pe axa Asia-Europa sau Nord-Sud.

AFC

Multumim @cezar-mario pentru informatii, periodicitatea si acuratetea lor. Si eu cred ca nu trebuie sa comparam nr de km. Densitatea este importanta si ei stau mai bine. Iarasi la ce stau mai bine este ordinea proiectelor. Anume, nu pot sa nu remarc ca in scurt timp vor avea o centura a Sofiei care leaga A1, A2,A3 si viitoarea A7 in timp ce noi nici macar nu ne-am apucat de A0.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

TibiV

Quote from: cezar-mario2012 on October 30, 2015, 11:53:32 AM
Bulgaria este un actor pricipal pe axa Asia-Europa sau Nord-Sud.
Aşa este, dar ce au făcut până acum arată mai multă preocupare pentru Est-Vest...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

isantem

Romania: (Lipseste Arad-Nadlac)

http://www.cnadnr.ro/Reteaua%20Autostrazilor%20si%20DN-urilor%20din%20Romania%20-%20martie%202014.pdf

Bulgaria: (cele marcate cu verde)

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=473858

Ungaria: (Lipseste Mako - Nadlac)

http://www.tolltickets.com/style/pics/products/hungary/tollnet_large_hu.gif

La astea trebuie sa ne uitam intotdeauna cand incepe discutia de comparati. Eu consider ca cei care incep discutia de km de autostrada vs Bulgaria vs Ungaria nu stiu cum sa foloseasca google maps. Noi avem orase mari care trebuie sa parcurga aproape 400+ km in orice directie pana vad prima bucata de autostrada (bucata care are 50-100 km). Unul din oras mare in Bulgaria poate trebuie sa mearga 100/150 km. Iar unguri au aproape toate orasele mari langa autostrada sau la 50 km.




cezar-mario2012

#1679
    Am vrut să detaliez mai mult, dar nu am avut timp, așa că o să completez acum cu o noua hartă, tot de pe SSC Bulgaria luata și care reprezintă viziunea guvernului până în 2030:



  Un răspuns pentru amărăciunea lui @TibiV, preocuparea bulgarilor pentru culoarul Est-Vest este dat mai mult de cea ce dorește UE să finanțeze. UE a dorit să finanțeze în general doar Coridorul IV cu principalele ramuri, așa cum considerau ei (UE), adică Sofia-Burgas și Orizovo-Kapitan Adreevo. UE a început să finanțeze A3 doar în momentul când cele două proiecte erau în stadiu foarte avansat și finalizarea lor era eminenta. rețineți A4 lot 1 și 2 au avut întârzieri de un an și jumătate.
  În acest moment UE și-a arătat disponibilitatea de a finanța doar A3, iar bulgarii vor încerca să atragă finanțare UE pentru A2, A7 și tunelul Shipka. De pildă bulgarii au câștigătorii pentru lot 1 și 2 din A2 pe masă dar nu pot da drumul la lucrări până când nu au sursa de finanțare asigurata. Finanțarea este condiționată de lot 3.2, A3 Struma, nu știu încă cât îi costa și ce bani vor rămâne pentru alte lucrări. Așa că încearcă o altă strategie pentru a da drumul la lucrările pe A2, vor sa folosească fondurile ce vor fi încasate din concesionarea aeroportului din Sofia, iar mai apoi să bage lucrările efectuate pe fonduri UE.
  Din păcate s-ar putea ca prioritățile UE să se schimbe odată cu finalizarea A4 și să dorească finanțarea A7, mai ales ca UE finanțează autostrada Nis-Kalotina(Serbia), aceasta fiind în stadiu foarte avansat de execuție.
  Drumul DX Botevgrad-Vidin este propus la finanțare din fonduri REGIO, au OK-iul de la UE pentru primul lot Vidin-Montana, licitația va începe la anul.
  Pentru cei din București și ceilalți ce folosesc ruta Giurgiu-Ruse, UE și-a arătat dezinteresul total pentru Culuoarul IX, mai ales după războiul din Ucraina, iar bulgarii nu au bani pentru un asemenea proiect, relief foarte dificil. Ei au încercat tot felul de soluții, autostradă concesionată cu arabi, aceștia au spus da la început și apoi au zis pas, au mai vrut turci să o facă, dar nu s-a concretizat nimic. Așa ca au renunțat la idea de autostradă Ruse-Veliko Tarnov-Stara Zagora-Hakovo și au venit cu idea de DX cu prelungire până la Makaza cu finanțare de la UE, aceștia au primit doar promisiunea de finanțare a tunelului Shipka, doar dacă rămân bani de la celelalte proiecte. A8 este recentă în vizorul politicienilor și interesul pentru ea este dat de statistica proastă a accidentelor de pe culoarul Ruse-Biala-Veliko Tarnovo, impunându-se soluția unei autostrăzi pe acest culoar, mai rămâne soluționarea finanțării.