News:

.

Main Menu

Drumurile vecinilor Romaniei

Started by Cristi232, May 07, 2012, 03:49:55 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tonică

BogDan păi vezi mai sus despre ce discutam...
din păcate articolul e făcut pe-o jumate de picior...dă ceva informaţii dar unele-s pe de-alături. De ex. Csengerul nu are legătură cu m3. Legătura ar fi constat tocmai într-acel drum expres dar care şade binemerci ca proiect pe hărţi că-n rest nimeni nu s-a apucat de el, nici ungurii, nici românii. Aşa că fraza " Cu toate acestea, partea maghiara nu a pierdut timpul si si-a vazut de treaba." are legătură doar cu faptul că ungaria continuă lucrul la m3 care autostradă nu are nici o legătură directă cu românia.
De asemenea a scris şi ciprebbe pe aici şi se poate vedea atât pe harta postată de mine cât şi pe google earth că aşa zisul tronson de 100km care va fi gata in decembrie nu are mai mult de 34 km. Şi tot aşa....

BoGDaN

Multumesc pentru clarificari. Ma surprindea acel proiect de drum expres construit de noi, despre care nu am mai auzit pana acum.

tonică

In realitate era vorba despre un drum expres care sa lege m3 cu un nod la or (care se si poate vedea pe imaginea din satelit ) si satu-mare cu o prelungire catre baia mare.. Pare-se, daca iei putina informatie interesanta din articol ca ideile au ramas la un stadiu incipient caci nu se hotarau pe unde sa se pupe aceste drumuri expres la granita si fireste, bugetul alocat lor.
Eu am ceva pe hard si pun aici, nu mai stiu de pe unde cules in timp. E vorba despre partea romaneasca a acestui drum expres:

Morosanu

Da, bucata din M3 care va fi terminata in decembrie sau mai incolo, ianuarie - februarie continua autostrada de la Nyiregyhaza pana la Or in apropiere de Mateszalka, la intersectia cu drumul 49 care vine spre Satu Mare. In practica de la granita (Petea) si pana la urcare pe autostrada M3 la Or vor fi doar vreo 40 km ceea ce e un lucru super!  :) :)
Politica distruge tot ce atinge.

ciprebbe

Cei de pe forumul maghiar spun ca anul acesta nu va fi gata nimic din M3 si ca se intentioneaza la inceputul anului viitor sa se deschida pana la nodul de la Or ce se si vede in poza de pe satelit. Se pare ca inspre granita cu Ucraina sunt mai intarziate lucrarile si se mai poate amana inaugurarea la fel cum se tot amana noua legatura dintre M0 si M5 care era programata tot pe anul acesta sa se deschida. Chiar si M0 la trei benzi pe sens se mai amana cu inca 1 an.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Morosanu

Baieti eu sunt mai nou pe aici,  :D dar am aceeasi pasiune ca si voi pentru autostrazi. Nu stiu daca stiti de asta: http://www.motorways-exitlists.com/ . Daca da faceti-va ca nu ati vazut ce-am scris... :) :) :)
Politica distruge tot ce atinge.

panda80

Quote from: ciprebbe on November 11, 2012, 01:15:09 PM
Cei de pe forumul maghiar spun ca anul acesta nu va fi gata nimic din M3 si ca se intentioneaza la inceputul anului viitor sa se deschida pana la nodul de la Or ce se si vede in poza de pe satelit. Se pare ca inspre granita cu Ucraina sunt mai intarziate lucrarile si se mai poate amana inaugurarea la fel cum se tot amana noua legatura dintre M0 si M5 care era programata tot pe anul acesta sa se deschida. Chiar si M0 la trei benzi pe sens se mai amana cu inca 1 an.

Din cate am inteles putem spera la noul sector de M0, cel care va scurta distanta catre M5, in vara anului viitor. M0 e deja 3+3 pe ceva kilometri intre M7 si M6, insa continuarea spre M5, cu podurile peste Dunare, merge destul de greu, si se spera sa fie gata tot vara viitoare. Ar fi super, s-ar salva minute bune in aceasta zona, unde se circula foarte greu momentan.

BoGDaN

Pe mine ma surprinde totusi la ungurime faptul ca in ciuda problemelor mari economice, al unui TVA imens, problemelor cu FMI si CE, ei construiesc autostrazi. Ei nu tin cont de politica europeana in materie de deficitul bugetar? Si-au luat adio de la EURO? Eu stiu ca la ei criza a fost si este foarte dificila.

panda80

Deja nu prea mai construiesc. In afara de aceasta sectiune din M3 care a mers destul de bine, in rest toate lucrarile au inaintat foarte greu si alte proiecte nu s-au mai lansat. Bine, ei au deja reteaua de baza aproape finalizata, insa se vede ca merge din ce in ce mai greu si dupa ce deschid M43 in 2014 (daca se respecta planul) vor urma si destui ani cand nu vor mai deschide nimic. Oricum autostrazile unguresti sunt cele mai bune din zona, intr-adevar ii ajuta si relieful insa sunt peste Slovacia, Cehia si poate chiar Austria. Totusi, parca se vede in ultimii ani o mentenanta un pic mai precara, parca rulajul pe M1 de exemplu nu mai e asa lin ca acum 2-3 ani.

asztalos

Vor mai construi inca doua autostrazi importante pentru noi : M35 (continuare) pana la Berettyoujfalu (DN 42), respectiv M4 (deocamdata de la Budapesta pana la Torokszentmilkos)

ciprebbe

M35 continuare in prima faza vor sa o duca pana la Derecske, insa nici o miscare inca in teren, iar M4 spre Szolnok e data undeva prin 2016...deci mai avem de asteptat.
Una peste alta sa le faca , bravo lor, insa ritmul in ultimii 2 ani a scazut simtitor. Criza se simte bine si la ei.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Morosanu

Ritmul a scazut simtitor pentru ca autostrazile importante le-au terminat- M1, M5, M7- sau sunt pe cale sa le termine - M3, M6. La M3 se lucreaza si am inteles si la M6 - lipsesc doar cativa km pana la granita cu Croatia. De fapt acestea sunt pe coridoarele europene de transport.  Restul sunt probabil de o  importanta secundara pentru ei. Un lucru bun ar fi daca ar aduce M70 la stadiul de autostrada, stiti ceva de asta? E un trafic destul de intens pe acolo (spre Italia pe acolo trece) si se intampla si foarte multe accidente.
Politica distruge tot ce atinge.

panda80

La M6 nu se lucreaza deocamdata, legatura cu Croatia mai are de asteptat. Croatii construiesc acum podul peste raul Drava langa Osijek, insa mai departe nici ei nu au facut nimic spre granita maghiara. Oricum M6 este o autostrada cu un trafic extrem de scazut si la fel si A5 in Croatia. M70 nu se gandesc inca sa-l dubleze pe portiunea ramasa 1+1 (o parte este deja profil normal 2+2), si la fel nici pe M15, conexiune foarte importanta catre Bratislava. Totusi pe M15 am mers mult in ultima perioada si nu am vazut niciodata un trafic mare asa ca probabil ungurii se gandesc ca mai poate astepta.
In alta ordine de idei am auzit ca s-a inceput reabilitarea D1 in Cehia. Nu am verificat personal, voi ajunge acolo abia pe la mijlocul lunii ianuarie. Reabilitarea va dura pana in 2018. Cehii lucreaza momentan si la completarea D8 (Praga-Dresda), unde au avut mari probleme cu localnicii si organizatiile ecologiste.

ciprebbe

#178
D1 la Cehi nu pot zice ca a inceput sa se reabiliteze. E tot asa valurita cum o stim toti. bogdymol ne zicea ca se vor apuca de ea si ca o vor reface din temelii. Deocamdata la ultimele drumuri de acu 1 respectiv 3 saptamani erau doar lucrari minore gen inlocuiri de 1 - 2 placi de beton cam ca aici
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

panda80

Intr-adevar din ce am auzit lucrarile nu au inceput in forta, insa sunt mici lucrari care fac parte din marea reabilitare. Probabil se va incepe cu adevarat in forta din primavara. Eu cand am trecut acum 2 saptamani era zapada si era si duminica, asa ca nici eu nu am vazut lucrari semnificative. Datorita zapezii in multe zone se putea merge doar pe banda 1, asa ca am luat toate denivelarile, totusi cu viteza mica (70-80km/h in multe zone).